قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس Google Adsense
فروشگاه اینترنتی ایلیار
کسب درآمد از گوگل ادسنس
کسب درآمد از گوگل ادسنس

کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس Google Adsense

  • کسب درآمد از طریق اینترنت موضوعی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روش های مختلفی برای درآمدزایی از طریق اینترنت وجود دارد که هریک دارای مزایا و معایبی هستند. گوگل ادسنس یکی از روش های رایج برای کسب درآمد از طریق اینترنت است که برای تحقق آن نیاز به طی مراحل مختلفی خواهد بود.  در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    با توجه به نرخ ارز در کشورمان، یکی از جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد بالا، کسب درآمد دلاری و از بهترین ابزارها در این زمینه گوگل ادسنس است؛

    حال که می‌دانیم گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی است که به وسیله آن می‌توانید در گوگل تبلیغ کنید،

    بهتر است با دیگر سرویس تبلیغاتی گوگل، یعنی گوگل ادسنس نیز آشنا شویم. ادسنس، سرویسiliyar.com/…/کسب-درآمد-از-گوگل-ادسنس-google-adsense رایگان تبلیغاتی است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت کنید.

    قبل از هر چیزی باید بگویم کسب درآمد از گوگل ادسنس برای ما ایرانیان کمی دشوار است و دردسرهای بسیاری را به دنبال دارد ، برای مثال گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

    با این حال اگر وبلاگ‌نویس یا وب‌مستری هستید که شرایط انجامش را دارید، پس بد نیست که با آن آشنا شوید. پیش از آنکه شرایط ثبت نام و عضویت در آن را بدانید، اجازه بدهید کمی بیشتر با گوگل ادسنس آشنا شویم.

    گوگل ادسنس چیست؟

    گوگل ادسنس یا به انگلیسی Google AdSense، یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل است که به ناشران تبلیغ در Display Network اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. اگر به وب‌سایت‌های معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها شده‌اید. خب، این تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند.

    تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند. کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساس دو روش CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) و CTR (میانگین تعداد کلیک) صورت می‌گیرد. در روش نخست، بازدیدکنندگان وب‌سایت و در روش دوم، تعدادِ کلیک بر روی تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد. هر دو روش نیز در افزایش درآمد بسیار مؤثر هستند. اما بر اساس تجربه، بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها به CPM بیشتر توجه می‌کنند زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می‌بخشند.

    درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت می‌شود.

    آمار گوگل نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۴، گوگل مبلغ ۳٫۴ میلیارد دلار از گوگل ادسنس درآمد داشت که تا انتهای سال ۲۰۱۴ به میزان ۱۳٫۶ میلیارد دلار رسید.

    شاید برای کسانی که نخستین بار است نام گوگل ادسنس را می‌شوند کمی عجیب و پیچیده به نظر رسد. اما کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد:

    • یک وب‌سایت (به زبان غیر فارسی) راه‌اندازی کنید،
    • از طریق تولید محتوای جذاب و رعایت اصول سئو ، بازدیدکننده جذب کنید.
    • و در نهایت، با ثبت‌نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید.

    بهتر است بدانید در حال حاضر نزدیک به ۱۵ میلیون وب‌سایت، تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند. در ادامه سعی می‌کنیم نکات مهم برای هر یک از مراحل فوق را با یکدیگر بررسی کنیم.

     

    چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در گوگل ادسنس دارند؟

    گوگل ادسنس موتور هوشمندی دارد که می‌توانند بر اساس محتوای وب‌سایت‌تان، تبلیغات مرتبط و تخصصی را به شما پیشنهاد دهند (که البته با وجود موتورهای جستجوی گوگل، این هوشمندی کاملاً عادی است).

    در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار می‌دهند می‌خواهند تبلیغ‌شان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. بنابراین، هرچه وب‌سایت شما به موضوعات تخصصی‌تر بپردازد، شانس بیشتری برای قبولی در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغات پرسودتر دارد.

    برای مثال وب‌سایتی که به طور تخصصی در زمینه تلفن همراه و فناوری‌های وابسته به آن تولید محتوا می‌کند، شانس بیشتری برای دریافت تبلیغات دارد تا وب‌سایتی که درباره تکنولوژی (به معنای کلی) است. یا یک سایت تخصصی فوتبال، تبلیغات مرتبط بیشتری را نسبت به سایتی که به تمام رشته‌های ورزشی می‌پردازد، دریافت می‌کند. هر چند این یک قانون کلی نیست و از نگاه گوگل برخی از موضوعات، جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل، تبلیغات بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برای مثال موضوعی مانند وام مسکن، در آمریکا و کشورهای اروپایی متقاضی بسیاری دارد.

    محتوا و اهمیت آن در گوگل ادسنس

    جدا از اینکه گوگل ادسنس علاقه بسیاری به محتوای تخصصی دارد، نکته‌ی مهم دیگر تولید محتوای خاص و منحصربفرد است. موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کنند و معمولاً محتوای تکراری یا کپی شده را از نتایج جستجوی خود کنار می‌گذارند.

    ویسنده‌های وب‌سایت (یا همان تولیدکنندگان محتوا یا محتوا‌نویسان!) در برخی مواقع از نرم‌افزارهایی موسوم به Article Spinning استفاده می‌کنند. در این روش، نرم‌افزار محتوای تکراری را دریافت کرده و برخی کلمات و عبارات آن را با موارد مشابه جایگزین می‌کند که خب، این روش اشکالات بسیار زیادی دارد.

    اولین اشکال این است که گاهی عبارات جایگزین شده بی‌معنی هستند  یا مفهوم درست و دقیقی را منتقل نمی‌کنند؛ درنتیجه کاربران وب‌سایت کاهش می‌یابد و عملاً درآمد گوگل ادسنس شما نیز کم می‌شود. دیگر آنکه موتور جستجوی گوگل از نرم‌افزارهای Article Spinning باهوش‌تر هستند (به خصوص در زبان انگلیسی که جستجوی Semantic دیگر جزوی از الگوریتم موتور جستجوی گوگل شده است). حتی اگر یک کاربر عادی هم باشیم احتمالاً می‌دانیم گوگل چه تنفری نسبت به ربات‌ها و نرم‌افزارهای اخلال‌گر دارد!

    مشکل بزرگ‌تر زمانی رخ می‌دهد که گوگل ادسنس متوجه این تقلب یا اسپمینگ بشود. در این صورت نه‌تنها دامنه وب‌سایت که حتی نام صاحب دامنه را نیز در لیست سیاه خود قرار می‌دهد. در نتیجه، دیگر نمی‌توانید نه با وب‌سایت و نه با نام خوتان برای وب‌سایت دیگر در گوگل ادسنس ثبت‌نام کنید.

     

    برای کسب درآمد با گوگل ادسنس چه مراحلی را باید طی کنیم؟

    ۱٫ راه اندازی یک وب سایت با زبان غیر فارسی

    ۲٫ تولید محتوا باکیفیت و پیاده سازی اصول سئو برای افزایش مخاطبان

    ۳٫ ثبت نام در گوگل ادسنس

    ۴٫ دریافت تبلیغات و قرار دادن آن‌ها بر روی وب سایت

     

    فرآیند ثبت نام در گوگل ادسنس

    ۱٫ ایجاد حساب کاربری در ادسنس

    اولین قدم مراجعه به آدرس http://www.google.com/adsense و ایجاد یک حساب کاربری است. برای استفاده از ادسنس از همان حساب گوگلی که با مشخصات آن به جیمیل، یوتیوب و سایر سرویس‌های گوگل وارد می‌شوید استفاده می‌کنید.

    ۲٫ اضافه کردن کد ادسنس به وب‌سایت

    قبل از اینکه گوگل وب‌سایت شما را در سیستم ادسنس بپذیرد باید هماهنگی آن با رهنمودها و قواعد خاص ادسنس را بررسی کند. برای عبور از این مرحله لازم است که کد مخصوص ادسنس را به سایت خود اضافه کنید تا ربات گوگل بتواند به محتوای وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد.
    در طول این مرحله و تا وقتی که وب‌سایت شما تأیید نشده تبلیغات ادسنس نمایش داده نمی‌شوند. چنانچه درخواستتان مورد پذیرش قرار بگیرد، تبلیغات گوگل در وب‌سایتتان ظاهر می‌شوند و هزینه کلیک‌هایی که روی آن‌ها انجام می‌شود را دریافت می‌کنید.
    توجه داشته باشید که این مرحله فقط یک بار انجام می‌شود و پس از آنکه به عنوان یک ناشر ادسنس پذیرفته شدید می‌توانید تبلیغات ادسنس را در هر وب‌سایتی که بخواهید نمایش بدهید (البته به این شرط که هیچ یک از قوانین ادسنس را زیر پا نگذاشته باشید.)

    ۳٫ تنظیم اطلاعات پرداخت

    مرحله آخر عضویت در ادسنس، درج اطلاعات بانکی است تا در پایان هر ماه و پس از آنکه به حداقل درآمد ۱۰۰ دلار دست پیدا کردید بتوانید سهم خود را دریافت کنید.
    به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که گوگل قبل از هرگونه پرداخت یک پاکت که حاوی یک کد تأیید است را به آدرس پستی شما ارسال می‌کند تا مطمئن شود که جزئیاتی که درباره آدرس پستی‌تان وارد کرده‌اید کاملاً صحیح است.

    درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟

    یکی از سوالات متداول درباره گوگل ادسنس این است که “از گوگل ادسنس چقدر می‌تواند درآمد داشت؟ خب، این سوال پاسخ مشخصی ندارد زیرا میزان درآمد از آن متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید بتوان گفت عوامل موثر بر میزان درآمد از گوگل ادسنس عبارتند از:

    • میزان ترافیک وب‌سایت
    • نوع ترافیکی که وارد وب‌سایت می‌شود
    • تعداد آگهی‌دهنده‌ها در حوزه‌ی تجاری
    • نوع محتوای وب‌سایت
    • موقعیت قرارگیری تبلیغات ادسنس در وب‌سایت

    تمامی این عوامل بر میزان درآمد یک ناشر دهنده‌ی تبلیغاتِ ادسنس موثرند. ترکیب درست این عوامل می‌تواند تصمینی برای درآمد بالای شما باشد.

    گوگل ادسنس
    گوگل ادسنس

    آیا در ایران می‌توانیم از گوگل ادسنس استفاده کنیم؟

    ثبت‌نام در گوگل ادسنس با نام و آدرس واقعی انجام می‌گیرد. اگرچه ثبت‌نام در این سرویس برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها غیرممکن است، اما خب، مثل همیشه راهی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد.

    یکی از روش‌های مرسوم برای ثبت نام در گوگل ادسنس، استفاده از آدرس یکی از دوستان یا بستگانی است که در خارج ایران سکونت دارند.

    توجه داشته باشید پس از ثبت‌نام یک نامه حاوی کد تائید اکانت از طرف گوگل به آدرس مورد نظر ارسال می‌شود تا کسب درآمد شما به‌طور رسمی آغاز گردد. تائید حساب کاربری شما  بین یک هفته تا یک ماه به طول می‌انجامد. این زمان به‌ طور مستقیم به کشور مقصد (محل آدرس شما) مرتبط است. برای مثال اگر آدرس شما در کشور آمریکا باشد این زمان به کمتر از یک هفته نیز کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید استفاده از آدرس‌های مجازی که در برخی وب‌سایت‌ها به فروش می‌رسند جز هدر دادن زمان و هزینه چیزی عاید شما نخواهند کرد.

     

    از سوی دیگر، در هنگام ثبت‌نام نکات دیگری را باید در نظر گرفت. سابقه وب‌سایت شما برای سرویس گوگل ادسنس بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که موتورهای جستجو به سایت‌های جدید رتبه‌ی بالایی نمی‌دهند، گوگل ادسنس نیز در تائید حساب کاربری وب‌سایت‌های جدید محتاط است. بنابراین ابتدا چند ماهی در سایت خود محتوای با کیفیت تولید کنید تا شانس شما برای قبولی افزایش یابد.

     

    در نظر داشته باشید که ثبت‌نام‌های پی‌ در پی، شانس تایید اکانت‌تان را کاهش می‌دهد. بنابراین با شکیبایی سعی کنید شرایط مورد نیاز برای تائید در گوگل ادسنس را فراهم کنید تا در همان مرحله اول تائیدیه حساب کاربری خود را دریافت کنید. افزون بر این، تحریم ایران باعث شده تا وب‌سایت‌های با پسوند ir. شانسی برای قبولی در گوگل ادسنس نداشته باشند. به همین دلیل از سایر پسوندهای جهانی مانند com. استفاده کنید.

    نکته‌ی مهم دیگر، زبان وب‌سایت شماست. مسلماً با وجود تحریم‌های حاکم، محتوای وب‌سایت شما نباید به زبان فارسی باشد. در حال حاضر زبان انگلیسی معتبرترین زبان برای گوگل ادسنس به شمار می‌آید. گوگل ادسنس در حال حاضر از زبان‌ها زیر پشتیبانی می‌کند:

    • انگلیسی
    • عربی
    • آلمانی
    • فرانسوی
    • چینی
    • لهستانی
    • بلغاری
    • روسی
    • ترکی
    • کره‌ای
    • یونانی
    • عبری
    • پرتغالی
    • هندی
    • و چند زبان دیگر

    همچنین، بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در زمان ورود به حساب کاربری خود در گوگل ادوردز، از IPهای غیر ایرانی استفاده کنید.

    بنابراین شما تنها در صورتی می توانید کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران را تجربه کنید که یک سایت خارجی که در یکی از کشورهای خارجی نیز به ثبت رسیده است و نشانی از ایران ندارد را در این سرویس ثبت کنید. 

    برای ثبت سایت در این سرویس باید یک اکانت گوگل ادسنس داشته باشید. با توجه به تحریم های علیه ایران، باید از طریق یک فیلترشکن وارد این سرویس شده و با استفاده از یک آدرس جیمیل، ثبت نام کنید. بعد از به اتمام رساندن مراحل ثبت نام و وریفای کردن اکانت، یک کد جاوا در اختیار شما قرار داده می شود، که باید آن را در سایت خود قرار دهید، تا تبلیغی که از سوی سرویس Google Adsense برایتان در نظر گرفته می شود، در بخشی که مربوط به این کد است، قرار داده شود.

    نکات مهم ثبت‌نام در گوگل ادسنس

    • چند هفته پس از تکمیل فرم اینترنتی، گوگل یک نامه به آدرسی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید ارسال می‌کند. این نامه حاوی یک کد ۵ رقمی برای تائید حساب کاربری است. درواقع، گوگل از این شیوه برای اطمینان از صحت آدرس استفاده می‌کند. به این ترتیب، خرید آدرس‌های مجازی ثبت‌نام شما را از همان ابتدا با چالش روبرو می‌کند.

     

    • گوگل در مرحله تائید حساب کاربری پرسش‌هایی درباره اطلاعات مالیاتی مطرح می‌کند که پاسخ به آنها چندان دشوار نیست.

     

    • در مرحله بعد باید شماره تلفنی که هنگام ثبت‌نام وارد نموده‌اید را تائید کنید. با کلیک بر روی دکمه Submit تلفن به صدا در می‌آید و پین کد ۴ رقمی را برای شما می‌خواند. با وارد کردن این کد شماره تلفن شما نیز تائید می‌شود.
    • برا وریفای کردن اکانت نیاز به یک شمار بین المللی معتبر دارید. چرا که با شما تماس گرفته شده و یک کد ۴ رقمی برایتان خوانده می شود. پس نمی توانید از شماره های مجازی برای انجام این کار استفاده کنید.
    • با توجه به اینکه از فیلترشکن برای انجام این کار استفاده می کنید، بهتر است که از یک آی پی ثابت برای هر بار ورودتان به حساب استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت این سرویس متوجه مغایرت در اطلاعات وارد شده برای افتتاح حساب شده و احتمالا دسترسی شما به اکانت را ببندد!
    • در پایان با ثبت IP اینترنتی و زدن تیک امضای قرارداد ثبت‌نام خود را به اتمام می‌رسانید. طبیعی است که این IP باید برای کشوری که نام آن را هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید باشد.
    • پس از تایید حساب کاربری شما توسط گوگل، یک کد جاوا اسکریپت برایتان ارسال می‌شود که باید آن را بر روی صفحه مورد نظر از وب‌سایت خود قرار دهید.
    • هر بار که کاربری صفحه وب‌سایت شما را مشاهده می‌کند، کد جاوا اسکریپت پیغامی را برای سرورهای گوگل ارسال می‌کند.

    راهنمای کسب درآمد از گوگل ادسنس (Google Adsense)

    چه به مدت ۵ دقیقه وبلاگ نویسی کرده باشید یا ۵ سال، زیاد مهم نیست. کسب درآمد از اینترنت یکی از مسائل و موضوعات مهمی است که همیشه در ذهن افراد وجود داشته است. آیا باید از طریق وبلاگ نویسی درآمدی داشته باشم؟  واقعا افراد می توانند به صورت آنلاین خرید کنند؟ چگونه می توانم از طریق وبلاگ خود درآمدزایی داشته باشم؟

     

    این ها سوالاتی است که به هنگام راه اندازی وبلاگ به ذهن افراد خطور می کند. گوگل ادسنس (Google Adsense) یکی از رایج ترین روش ها برای درآمدزایی است. البته باید یک موضوع مهم را همیشه به خاطر داشته باشید. گوگل ادسنس نمی تواند نتایج سریعی برای شما فراهم کند. در حقیقت برای اینکه بتوانید از این طریق کسب درآمد کنید باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. البته اگر این شیوه به درستی و در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد. (در حال حاضر وب سایت های فارسی زبان و ایرانی برای فعالیت در گوگل ادسنس با مشکلات تحریم روبرو هستند.)

    گوگل ادسنس (GOOGLE ADSENSE) چیست؟

    گوگل ادسنس برنامه ای است که به وبلاگ نویسان و صاحبان سایت ها اجازه می دهد با نمایش تبلیغات گوگل در سایت یا وبلاگ خود، درآمد زایی داشته باشند. به احتمال زیاد تبلیغات گوگل را در همه جا مشاهده کرده اید. این تبلیغات حتی در نتایج جستجوی گوگل نیز نمایش داده می شود. اساسا، دو روش برای درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از :

    • نمایش (Impressions) : این گزینه بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.
    • کلیک : این گزینه نیز بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.

    برای اینکه بتوانید از این قابلیت درآمدزایی استفاده کنید، اکانت گوگل ادسنس خود را ایجاد نمایید، وارد آن شوید و کدی که گوگل در اختیارتان می گذارد را در وبلاگ یا وبسایت خود بگنجانید. شما می توانید ظاهر تبلیغ، مکان نمایش آن و حتی نوع تبلیغی که می پذیرید را مشخص کنید. زمانی که به حداقل استانه ۱۰۰ دلار رسیدید، گوگل یک چک برایتان ارسال می کند یا درآمد حاصل را به صورت سپرده در حساب بانکی تان قرار می دهد.

    چه کسانی برای کسب درآمد از گوگل ادسنس واجد شرایط هستند؟

    اگر شما از سرویس وبلاگ دهی بلاگر استفاده می کنید می توانید از تب درآمدزایی (Monetize) برای تنظیم و مدیریت اکانت گوگل ادسنس خود استفاده نمایید.

    اگر سایت وردپرسی اختصاصی (روی هاست شخصی) دارید می توانید وارد سایت ادسنس شوید و یک حساب ایجاد کنید. در این شرایط از طرف گوگل کدی دریافت خواهید کرد که می توانید آن را در هر جایی از سایت که دوست داشت قرار دهید یا از افزونه های موجود برای قرار دادن آن استفاده کنید.

    اگر از سایت های وردپرسی با میزبانی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید از گوگل ادسنس استفاده کنید اما اگر دامنه اختصاصی خود را داشته باشید می توانید از WordAds بهره مند شوید. (این موضوع نیز نشان می دهد که استفاده از سایت وردپرسی اختصاصی بسیار بهتر از سایت وردپرسی با میزبانی رایگان است.)

    از طریق گوگل ادسنس چقدر می توانم کسب درآمد داشته باشم؟

    همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، درآمدزایی از طریق این قابلیت به مدت زمان زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال خود من برای اینکه بتوانم درآمد ۲ دلاری داشته باشم حدود ۹ ماه منتظر ماندم. با اینحال، ماه گذشته از طریق گوگل ادسنس درآمد ۸۱ دلاری داشتم. برخی از افراد می توانند از طریق گوگل ادسنس درآمد خوبی داشته باشند. فقط نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اینکار به مدت زمان طولانی نیاز دارد و باید صبور باشید.

    برخی از تبلیغات نسبت به تبلیغات و آگهی های دیگر قیمت بیشتری به ازای هر کلیک دارند. این موضوع همچنین تحت تاثیر مقدار ترافیک ورودی به سایت، کلیدواژه هایی که افراد به دنبال آن هستند، درصد بازدیدکنندگانی که بر روی تبلیغ خاصی کلیک می کنند قرار دارد. فاکتورهای زیادی بر روی درآمد شما از طریق گوگل ادسنس تاثیر می گذارد اما یک قانون کلی در این مورد وجود دارد و آن هم این است که وبلاگ های تازه تاسیس نمی توانند پول و درآمد زیادی از این طریق داشته باشند. وبلاگ شخصی خود من حدود ۱۴ ماه پیش راه اندازی شده است. برخی از روزها اصلا کلیکی دریافت نمی کردم. بیشتر افراد زمانی که می بینند این روش در عرض یک یا دو ماه درآمد زیادی برایشان ایجاد نکرده است صبر و حوصله خود را از دست می دهند. خوب اگر به دنبال سیستمی هستید که بازدهی سریعی داشته باشد باید بدانید که گوگل ادسنس برای شما ساخته نشده است.

    کسب درآمد دلاری
    کسب درآمد دلاری

    چگونه می توان از طریق گوگل ادسنس درآمد بیشتری ایجاد کرد؟

    اساسا بهترین روش برای افزایش کلیک، افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو است. زمانی که افراد تلاش می کنند مشکلی را حل کنند، به سمت موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ می روند. اگر شما در سایت یا وبلاگ خود پستی برای حل این مشکل داشته باشید، استفاده از سئو به شما کمک می کند رتبه بهتری برای پست خود در نتایج جستجو داشته باشید. سئو همچنین به گوگل ادسنس نیز کمک می کند. بنابراین زمانی که افراد بر روی پست شما در وبلاگ کلیک می کنند، ممکن است تبلیغ موجود در آن بتواند پاسخ مشکلاتشان را بیان کند. خوب در این شرایط نتیجه ای که حاصل می شود کلیک بر روی تبلیغ و افزایش درآمد شماست.

    اجازه دهید این موضوع را به کمک یک مثال مورد بررسی قرار دهیم. ما در وبلاگ خود مقاله ای را در مورد خطرات احتمالی لیپوساکشن نوشته و منتشر کرده ایم. بعد از انتشار مطلب از سئو کمک گرفته ایم تا به گوگل بگوییم در سایت ما چنین موضوعی وجود دارد. بعد از چند وقت، پست ما به هنگام جستجوی عباراتی همچون “خطرات لیپوساکشن” در رتبه سوم نتایج گوگل قرار گرفت. ادسنس نیز به خوبی می داند که پست موجود در سایت ما مربوط به چه موضوعی است. بنابراین افرادی که پست ما را مطالعه می کنند تبلیغی را با این عنوان مشاهده خواهند کرد: خدمات امن لیپوساکشن در تهران (یا هر شهر دیگری) اگر بازدید کننده به دنبال یافتن مکان امن برای انجام لیپوساکشن باشد به احتمال زیاد بر روی تبلیغ موجود کلیک خواهد کرد.

    همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، نرخ به ازای هر کلیک به فاکتورهای زیادی بستگی دارد اما نگرانی من اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که افراد پستم را می خوانند و به دنبال پست های دیگر نمی روند. اگر آن ها برای خواندن مضرات و خطرات فرایند لیپوساکشن به سایت دیگری بروند، به احتمال زیاد بر روی تبلیغ آن سایت کلیک خواهند کرد و این اصلا خبر خوبی برای من نیست.

    نکات مهم درباره گوگل ادسنس

    مواردی وجود دارد که باید قبل از قرار دادن کد در سایت یا وبلاگ خود در مورد گوگل ادسنس بدانید:

    • هرگز بر روی تبلیغ خود کلیک نکنید: اگر شما زیاد به این موضوع اهمیت نمی دهید گوگل با چشم باز همه چیز را رصد می کند و به خوبی می داند که شما چه کاری انجام می دهید. اگر بر روی تبلیغ موجود در سایت خود کلیک کنید آن ها متوجه می شوند. اگر تلاش کنید ۵۰ بار بر روی تبلیغ کلیک کنید و از همین طریق درآمد خود را افزایش دهید تنها چیزی که عایدتان می شود حساب مسدود شده است.

     

    • هرگز دوستان و اعضای خانواده خود را برای کلیک بر روی تبلیغ خود تشویق نکنید: این موضوع نیز همانند موضوعی است که در بالا به آن اشاره کردیم. در چنین شرایطی ممکن است حساب ادسنس شما مسدود شود. در واقع کسی نمی داند گوگل چگونه این موضوع را تشخیص می دهد اما چیزی که واضح است این است که احتمال مسدود شدن اکانت وجود دارد.

     

    • به کلیک های انجام شده بر روی تبلیغ توجه کنید: اگر در ماه دو کلیک بر روی تبلیغ خود داشتید و به طور ناگهانی این مقدار به ۱۰۰ کلیک در روز رسیده است ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. اگر با فردی مشکل داشته باشید و او بخواهد عمدا چندین بار بر روی تبلیغ شما کلیک کند به احتمال زیاد دچار دردسر خواهید شد.

     

    • هرگز گوگل ادسنس را تنها منبع درآمد خود قرار ندهید: حتی اگر سئوی خوبی دارید و ۱۰۰ ها سایت دارید که از طریق آن هزاران دلار در ماه درآمدزایی می کنید باز هم نباید به گوگل ادسنس به عنوان تنها منبع درآمد خود تکیه کنید. ممکن است درآمد خوبی از طریق گوگل ادسنس داشته باشید اما باید از سایر استراتژی های درآمدزایی نیز در کنار آن استفاده کنید.

     

    • بیشتر از سه بلوک تبلیغ در یک صفحه واحد قرار ندهید: گوگل به شما اجازه می دهد تا سه بلوک تبلیغاتی در یک صفحه از سایت یا وبلاگ را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین اگر یک تبلیغ در هدر، یک تبلیغ در سایدبار و دیگری را در انتهای پست خود قرار داده اید، قادر نخواهید بود از تبلیغات بیشتری استفاده کنید. تبلیغات را در سرتاسر سایت قرار ندهید این موضوع می تواند بازدیدکننده را اذیت کند. روش های زیادی برای به کار بردن تبلیغات در سایت وجود دارد که ظاهر آن را نیز زشت نمی سازد. از این روش ها به نفع خود استفاده کنید.

    وبلاگ یا وب­سایت؛ کدام‌یک برای گوگل ادسنس مناسب است؟

    طبق قوانین گوگل وبلاگ‌هایی که برای ثبت‌نام در ادسنس اقدام می‌کنند باید ۶ ماه از زمان ایجاد آنها در Blogger گذشته باشد. بنابراین اگر قصد فعال کردن ادسنس برای وبلاگ خود را دارید باید طی این چند ماه وبلاگ خود را با مطالب مناسب پر کنید.

    در مقابل، وب‌سایت‌ها چنین محدودیت رسمی و اعلام‌شده‌ای را ندارند، اما بر اساس تجربه وب‌سایت‌ها نیز به‌ سرعت توسط گوگل ادسنس تایید نمی‌شوند زیرا مطالب موجود در یک وب‌سایت تازه تاسیس محدود است و موتورهای گوگل به‌درستی زمینه فعالیت آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

    بنابراین یا ناچارید چند ماهی را صرف گذاشتن مطالب تخصصی و پرمخاطب در وب‌سایت کنید یا آنکه حجم زیادی از مطالب را در مدت‌زمانی اندک وارد وب‌سایت کنید. البته شیوه دوم چندان توصیه نمی‌شود چراکه امروزه وب‌سایت‌ها با توجه به رخدادها و اتفاق‌های روزمره مطالبی را برای مخاطبان آماده می‌کنند. همچنین، در شیوه دوم این امکان وجود دارد که مطالب وب‌سایت‌تان قدیمی و بر اساس موضوعات داغ روز نباشند.

    علاوه بر این، وب‌سایت‌ها هزینه‌هایی برای خرید هاست و دامین را نیز به همراه دارند و کار کردن با آنها برای کسانی که آشنایی چندانی در این زمینه ندارند دشوار است و ممکن است پس از مدتی باعث دل‌زدگی شود زیرا درآمد گوگل ادسنس در ماه‌های ابتدایی بسیار پایین است. در مجموع باید گفت گوگل بیش از هر چیزی محتوا را مد نظر قرار می‌دهد و وبلاگ یا وب‌سایت داشتن شما اهمیتی ندارد.

    کسب درآمد از گوگل ادسنس
    کسب درآمد از گوگل ادسنس

    نتیجه‌گیری

    خلاصه بگوییم، ادسنس راهکار مناسب و مطمئنی برای کسب درآمد اینترنتی است. با استفاده از گوگل ادسنس می‌توانید بخش‌های مختلفی را برای تبلیغات در وب‌سایت خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، گوگل به صورت خودکار این بخش‌ها را با تبلیغات مرتبط با محتوای شما پُر می‌کند و زمانی که کاربری بر روی تبلیغات موجود در وب‌سایت شما کلیک می‌کند بخش زیادی از مبلغ آن به شما تعلق می‌گیرد.

    در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که کسب درآمد در دنیای اینترنت اگر چه در ابتدا کمی سخت و غیرقابل‌ تصور است، اما با اندکی صبر و تلاش می‌توان به نتیجه می‌رسد. با وجود تحریم‌های مختلفی که گوگل برای کاربران ایرانی در نظر گرفته‌، بسیاری از کاربران ایرانی در این فضا مشغول به کسب و کار هستند و آن را به‌ عنوان حرفه‌ی رسمی خود انتخاب کرده‌اند.

    اگر شما هم شرایط لازم برای کسب درآمد از گوگل ادسنس را دارید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی صحیح به اهداف خود برسید.

     

     

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.