قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » وام ازدواج ۱۴۰۱ چقدر است ؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
وام ازدواج ۱۴۰۱
وام ازدواج ۱۴۰۱

وام ازدواج ۱۴۰۱ چقدر است ؟

  • تسهیلات ازدواج از جمله تسهیلاتی است که از سوی بانک مرکزی برای زوج های جوان واجد شرایط در نظر گرفته شده است تا بتوانند هزینه های ناشی از ازدواج را پرداخت کنند

    ثبت نام وام ازدواج یک فرصت و امتیاز مناسب برای زوج های جوان است. آنها می توانند با استفاده از ثبت نام وام ازدواج، منابع مالی مورد نیاز جهت آغاز زندگی مشترک خود را تا حدودی فراهم کنند.

    در حال حاضر میزان این تسهیلات در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان برای هر زوج است، و بسته به شرایط اقتصادی کشور ممکن است این مقدار در سال های آینده افزایش یابد. هر فرد متاهل فقط یکبار می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

    افراد برای گرفتن خدمات وام ازدواج می بایست تاریخ عقد آنها از سال ۹۷ به بعد باشد تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    به همین دلیل همواره شاهدیم که پس از جاری شدن عقد، اولین اقدام زوج های جوان درخواست ثبت نام وام ازدواج است.

    لازم است پس از ثبت عقد در دفاتر رسمی، این اقدام بلافاصله انجام شود، زیرا بودجه بانک ها برای اعطای این تسهیلات کم است و افراد متقاضی زیاد هستند و همواره باید در نوبت باشند و در صورت تعلل ممکن است تا ماه ها زمان دریافت این خدمت به تعویق بیفتد، پس بهترین اقدام این است که پس از ثبت عقد، فوراً ثبت نام خود را انجام بدهید.

     

    وام ازدواج سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

    بر اساس این مصوبه مبلغ وام ازدواج زوجین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام ازدواج برای مردهای زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان است. وام ازدواج سایر زوج‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است که درمجموع به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

     

    • وام ازدواج (تسهیلات قرض الحسنه ازدواج) برای هر یک از زوج‌ هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است.
    • تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

    این وام به کلیه زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ ازدواج آن‌ها از ۱/۱/ ۱۳۹۷ به بعد باشد. یعنی زوج‌هایی که از سال ۹۷ به بعد ازدواج کرده‌اند یا افرادی که سال ۱۴۰۱ ازدواج کنند، مشمول وام ازدواج ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی می‌شوند.

    تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

    همچنین، با توجه به مفاد ماده (۵۰) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران افراد مندرج در قانون یاد شده مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

    وام فرزند آوری چقدر است؟

    وام فرزند آوری نیز به تصویب رسید. براساس این مصوبه، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج و به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

    مبلغ وام فرزندآوری برای تولد نوزادان دو قلو و بیشتر هم مشخص شد. برای تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

    بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه‌ای به منظور ثبت‌نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد نماید.

    ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ معمولا پس از مشخص شدن بودجه بانک ها و اعلام آمادگی آنها آغاز می شود. زمانی که این فرآیند آغاز می شود، همواره باید به سرعت نسبت به ثبت نام فوری وام ازدواج اقدام نمود. زیرا هر بانک ظرفیت محدودی دارد. در ایامی از سال اتفاق می افتد که حتی دقیقه ها در ثبت نام وام ازدواج تعیین کننده است و هر فردی که در ثبت نام وام ازدواج تواناتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت وام ازدواج دارد. ثبت درخواست تسهیلات آخرین مرحله نیست و باید پس از ثبت نام در موعد مقرر به بانک مراجعه کنید و اگر در این مورد تاخیر داشته باشید، بلافاصله نوبت شما به افراد رزرو واگذار خواهد شد

    مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱

    زوجینی که متقاضی دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱​ می باشند، می توانند پس از ثبت درخواست خود، به صورت اینترنتی، همانند ثبت درخواست اینترنتی وام، در سامانه ثبت نام وام بانک رسالت، از طریق سایت ve.cbi.ir، پیگیری وام ازدواج را نیز انجام دهند. همچنین، این افراد، پس از تعیین بانک و شعبه مورد نظر، برای دریافت وام و تعیین زمان دریافت وام، توسط شعبه مورد نظر، می بایست با در دست داشتن مدارک مربوطه، در شعبه مربوطه، حضور پیدا کنند. مدارک لازم، جهت تحویل به شعبه بانک، برای دریافت وام ازدواج، به شرح زیر می باشد:

    • اصل و کپی سند ازدواج ( عقدنامه )
    • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه های زوجین ( حتی، اگر فقط یکی از زوجین، متقاضی دریافت وام باشد. )
    • اصل و کپی کارت ملی دائم و یا موقت زوجین
    • کدپستی ده رقمی و آدرس کامل و دقیق محل سکونت زوجین
    • کدرهگیری ده رقمی دریافت شده از سایت، هنگام ثبت نام اینترنتی
    • اصل و کپی شناسنامه ضامن
    • اصل و کپی کارت ملی ضامن

     

    • در صورتی که فقط یکی از زوجین، متقاضی دریافت وام ازدواج می باشد، فقط فرد مذکور، باید با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج، جهت تحویل، به بانک و شعبه مورد نظر، مراجعه نموده و همچنین، فرد متقاضی، می بایست اصل شناسنامه زوج و یا زوجه خود را نیز به بانک، ارائه دهد

    سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir

    نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران، سامانه ای تحت عنوان سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را راه اندازی نموده تا با پرداخت وام ازدواج، به جوانان در شرف ازدواج که به نوعی کمک هزینه ازدواج محسوب می شود، باعث تشویق جوانان، به این امر پسندیده شود. با توجه به اینکه دریافت این وام، منوط به داشتن شرایط و ارائه مدارک خاصی بوده و نحوه دریافت آن نیز از طریق شعب بانک های مختلف، امکان پذیر می باشد، ضروری است تا افراد متقاضی، با نحوه ثبت نام وام ازدواج، آشنا شوند.

    در حال حاضر، نحوه ثبت نام وام ازدواج، تنها از طریق سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، به صورت آنلاین، صورت می گیرد.

     

    شرایط دریافت وام ازدواج

    مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱ شناسنامه و کارت ملی و عقدنامه می باشد

    یکی از شرایط دریافت وام ازدواج، عقد رسمی و دفتری می باشد؛ البته، اقرارنامه ازدواج و یا هر مدرک مشابه دیگری که در ادیان رسمی دیگر، توسط مرکز اقلیت های رسمی جمهوری اسلامی ایران، تایید گردیده باشد نیز می تواند جایگزین سند ازدواج باشد. زوجینی که عقد نکاح آن ها، از سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن، ثبت شده است، می توانند برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱​، به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ثبت نام کنند.

     

    • دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ کلیه شهروندان ایرانی که خارج از کشور می باشند و گواهی ازدواج آن ها، توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، در آن کشور، صادر شده است، نیز قادر به ثبت نام وام ازدواج می باشند و گواهی ازدواج آن ها، که مهر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مذکور در آن باشد، به عنوان سند ازدواج آن زوج، تلقی می شود.

     

    • دارا بودن کارت ملی جمهوری اسلامی ایران ( اعم از دائم و یا موقت ) و همچنین، کد پستی محل سکونت فرد متقاضی وام ازدواج.

    باتوجه به اینکه به هر فرد، فقط یک مرتبه، وام ازدواج تعلق می گیرد، بنابراین، فرد متقاضی، نباید قبلا این وام را دریافت کرده باشد. ( حتی در صورت ازدواج مجدد )

     

    تاریخ عقد نکاح زوج متقاضی که در عقدنامه ثبت شده است، می بایست از تاریخ اول فروردین ماه سال هزار و سیصد و نود و هفت و بعد از آن باشد تا مشمول دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱ باشند.

    هریک از زوجین که متقاضی دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱ می باشد، می بایست یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک، به بانک مورد نظر، معرفی نموده و علاوه بر آن نیز سفته، به مبلغ مورد نیاز، تحویل بانک دهد.

     

    وام ازدواج ۱۴۰۱
    وام ازدواج ۱۴۰۱

    آموزش تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱​

    همانطور که بیان شد، هم اکنون نحوه ثبت نام وام ازدواج ، به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ثبت نام وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir انجام می شود.

    البته، این به این معنا نیست که فقط ثبت نام اینترنتی فرد متقاضی، کافی است و متقاضی، پس از ثبت نام در سامانه دریافت وام ازدواج، قادر به دریافت این تسهیلات می باشد؛ بلکه، ثبت نام اینترنتی، مرحله اولیه ثبت نام وام ازدواج است.

     

    افرادی که قصد دریافت تسهیلات بانک رسالت را دارند، می بایست ابتدا، در سامانه مرات بانک رسالت، به نشانی اینترنتی imerat.ir، برای اعتبار سنجی، اقدام نمایند.

    متقاضی، پس از ثبت نام اولیه، می بایست برای انجام سایر مراحل، به صورت حضوری، به بانک و شعبه مورد نظر رجوع کند. پس طبق آنچه که بیان شد، نحوه ثبت نام وام ازدواج، طی دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می شود که در ادامه، آموزش تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، توضیحات لازم آورده شده است.

    برای ثبت نام وام ازدواج، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک نمایید.

    ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱​
    ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۱​

    در این صفحه، فرم ثبت نام وام ازدواج، برای شما نمایش داده خواهد شد.

    سپس، می بایست فیلد های موجود را با دقت مطالعه و تکمیل کنید و در نهایت، بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

    ثبت نام وام ازدواج
    ثبت نام وام ازدواج

    توجه: پس از تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواجو انتخاب گزینه ادامه، کد رهگیری ده رقمی به شماره تلفن همراه متقاضی، ارسال می شود که داشتن این کد رهگیری، در تمام مراحل، پس از ثبت نام وام ازدواج، الزامی می باشد.

    افراد متقاضی، پس از ثبت نام وام ازدواج، باید به سایت ثبت نام وام ازدواج، مراجعه نموده و با کلیک بر روی گزینه مشاهده وضعیت، از وضعیت ثبت نام وام ازدواج خود، مطلع شوند و پس از مشخص شدن زمان مراجعه حضوری به بانک، با دردست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام وام ازدواج، به بانک و شعبه مورد نظر، مراجعه نمایند و ادامه مراحل ثبت نام را به صورت حضوری، پیگیری کنند.

    اگر مقاله وام ازدواج ۱۴۰۱ چقدر است ؟ مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.  ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لیست خرید جهیزیه

    لیست خرید جهیزیه کامل عروس

    از زمانی که بحث ازدواج دختر خانم ها در خانواده پیش می آید دغدغه خرید …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.