قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » بهترین افزونه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
فروش محصولات دانلودی در سایت
فروش محصولات دانلودی در سایت

بهترین افزونه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

  • همانطور که می دانید فروش محصولات دیجیتال از طریق سایت مزایای زیادی دارد. فروش فایل در سایت نه تنها باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود بلکه منبع درآمدی برای شما خواهد بود و دیگر لازم به پرداخت هزینه های گزاف مربوط به مکان، حمل و نقل و … وجود ندارد. با این حال ، فروش محصولات از طریق سایت چالش های خود را به همراه دارد و پیش از انجام این کار، چند مورد وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

     

    ما در این مقاله تمامی مراحل مورد نیاز برای فروش محصولات دانلودی در سایت وردپرس را ارائه خواهیم داد و نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین متمرکز بر محصولات دیجیتال و فایل های دانلودی را بررسی خواهیم کرد.

    WooCommerce و Easy Digital Downloads دو تا از محبوب ترین افزونه های فروشگاه ساز برای وردپرس هستند؛ و اگر می خواهید فروش محصولات را از وب سایت خود شروع کنید، مطمئناً می توانند به شما در این راه کمک بسیاری کنند.

    چرا باید محصولات دانلودی را به فروش برسانیم؟

    ممکن است تصمیم گرفته باشید فایل‌ کتاب‌های الکترونیکی، موسیقی یا سایر محصولات قابل دانلود را به علاقه‌مندان به صورت آنلاین بفروشید. محدودیت‌های فروش آنلاین زیاد نیست و شما می‌توانید فروش فایل را به راحتی در برنامه کار خود قرار دهید. فقط نکته مهم این است پلتفرم مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

    فروش کالا ها و خدمات دیجیتال یکی از هوشمندانه ترین راه های کسب درآمد در اینترنت است.

    تجارت الکترونیکی یک بازار رو به رشد است و فروش محصولات دیجیتال و فروش فایل در سایت قسمت عمده ای از آن را تشکیل می دهد. فروش فایل با ووکامرس یک راه عالی برای شروع تجارت آنلاین است ، به چند دلیل:

    • هر کسی می تواند هر چیزی را بفروشد : اینترنت باعث شده است که هر کسی بتواند محصولات خود را به مخاطبان در سراسر جهان بفروشد. مهم نیست که کجا زندگی می کنید، افزونه EDD و woocommercw می تواند برای شما این کار را بکند. پس شما نگران نباشید و همین الان کار را شروع کنید. هر چیزی که داخل کامپیوتر شماست قابل فروش است.
    • آن ها می توانند به تعداد نامحدودی فروخته شوند.
    • به طور متوسط ​​هزینه ایجاد و فروش آن ها بسیار کمتر است.
    • دیگر نیازی به نگرانی در مورد موجودی کالا، حمل و نقل و … نخواهید داشت.
    • اضافه کردن پرونده های دیجیتال و فایل به وب سایت خود و خرید آن ها توسط کاربران بسیار آسان است.

    افزونه های فروش محصولات دیجیتال در وب سایت وردپرسی

    برای فروش محصولات دانلودی ، افزونه ها و ابزار های بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند آن ها را در وب سایت خود بفروشید. برای شروع فروش فایل در سایت ، بیایید سه مورد از بهترین گزینه ها را بررسی کنیم.

    توسط افزونه های ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلودز وردپرس امکان راه اندازی فروشگاه محصولات دانلودی و مجازی وجود دارد.

    • افزونه ووکامرس Woocommerce

    وردپرس افزونه‌های زیادی برای فروش فایل ارائه کرده است اما برخی عقیده دارند ووکامرس افزونه رایگان فروشگاه‌ساز وردپرس بهترین گزینه برای فروش محصولات دانلودی است

    افزونه ووکامرس woocommerce فروشگاه سازی کامل و بی نقص برای راه اندازی انواع فروشگاه است. یکی از قابلیتهای این افزونه امکان فروش محصولات مجازی و فایلهای دانلودی است

    ووکامرس یک راه حل کاملاً قابل تنظیم برای کاربران وردپرس است و شما می توانید از آن برای فروش محصولات دیجیتالی و فیزیکی استفاده کنید.

    استفاده از ووکامرس رایگان است و ابزارهای افزودنی زیادی برای ویژگی های جدید و متنوع وجود دارد.

    اگر به تازگی شروع به فروش محصولات دیجیتالی کرده اید و به خصوص اگر قصد فروش محصولات فیزیکی را نیز دارید ، فروش فایل با ووکامرس یک انتخاب عالی است. اگر تنها قصد فروش محصولات دیجیتالی و فایل را دارید، ممکن است بخواهید گزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرید.

    برخلاف افزونه WooCommerce ,Edd از محصولات فیزیکی و محصولات دانلودی یعنی ازهردو پشتیبانی می کند.

    در ووکامرس برای پیاده‌سازی تمام بخش‌های مربوط به فروش فایل و ارسال لینک دانلود به ایمیل مشتریان نیازی به استفاده از افزونه‌های جانبی دیگری ندارید و این افزونه به تنهایی جوابگوی تمام نیازهای شماست. البته واضح است که با افزونه‌های جانبی ووکامرس می‌توانید وب‌سایت خود را بسیار حرفه‌ای‌تر کنید.

    افزونه ووکامرس
    افزونه ووکامرس

     

    ترکیب محصولات قابل دانلود و مجازی

    اگر در فروشگاه شما محصولی وجود دارد که قابل دانلود بوده و فیزیکی هم نباشد گزینه مجازی را فعال نمائید.

    فرآیند سفارش محصولات دانلودی در ووکامرس

    فرآیند سفارش برای محصولات قابل دانلود به صورت زیر است:

    1. کاربر محصول را به سبد خرید خود اضافه می کند.
    2. کاربر هزینه محصول را پرداخت می کند.
    3. پس از پرداخت در صورتی که محصول مجازی باشد، عمل خرید تکمیل می شود و در غیر اینصورت منتظر تأئید شما می ماند.
    4. حال پس از تایید شما لینک های دانلود به ایمیل مشتری ارسال شده و یا در حساب کاربری او نمایان می شود.

    پلاگین EDD(مخفف Easy digital downloads) از بهترین پلاگین‌های وردپرس برای فروش فایل می‌باشد، این افزونه با توجه به اینکه از زبان فارسی به طور پیش‌‌فرض بهره می‌گیرد، دارای محبوبیت زیادی بین کاربران ایرانی وردپرس می‌باشد.

    بدون شک بهترین گزینه برای راه اندازی فروشگاه محصولات دانلودی افزونه Easy Digital Downloads میباشد. این افزونه فروشگاه‌‌ساز همواره از اولین افزونه‌‌هایی است که هر طراح برای یک سایت فروش فایل به‌‌صورت آنلاین آن را برای سایت خود استفاده می‌‌کند.

    اگر به دنبال فروش محصولات دانلودی و فایل به طور انحصاری هستید ، این ابزار به اندازه WooCommerce قدرتمند است اما استفاده از آن آسان تر است. این افزونه در دو نوع پولی و رایگان وجود دارد که شما می توانید بر اساس نیاز خود یک کدام از آن ها را استفاده کنید. عملکرد این افزونه بر سادگی متمرکز شده است و فقط ابزارهای واقعا لازم را برای شروع فروش فایل و محصولات دیجیتالی به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد

     

    وقتی می خواهید هر یک از این افزونه ها را انتخاب کنید، اگر می خواهید محصولات فیزیکی را بفروشید، WooCommerce انتخاب واضح و بهترین انتخاب است.

    حتی اگر می خواهید محصولات دیجیتالی را در فروشگاه وردپرس خود بفروشید، WooCommerce باز هم می تواند گزینه خوبی باشد.

    اگر به سادگی می خواهید محصولات دیجیتالی را بفروشید، یا به دنبال روشی کارآمد تر برای ارائه پرونده های قابل بارگیری از وب سایت وردپرس خود هستید، Edd گزینه ی مناسبی است. رویکرد حداقلی Edd استفاده از آن را آسان می کند.

    پس افزونه EDD بهترین انتخاب برای محصولات دیجیتالی( مزیت سرعت بیشتر وسایت سبک تر) و ووکامرس بهترین انتخاب برای محصولات فیزیکی است برای دیجیتالی هم خوب است ولی یکم وردپرس رو سنگین میکند

    افزونه Easy Digital Downloads
    افزونه Easy Digital Downloads

    تفاوت ووکامرس و EDD چیست

    قبل از اینکه بخواهید فروشگاه سایت خود را راه‌اندازی کنید حتما بهترین و مناسب‌ترین افزونه موجود را برای فروشگاهی کردن سایت خود باتوجه‌‌ به محصولاتی که می‌خواهید عرضه کنید انتخاب کنید، چراکه اگر بخواهید افزونه فروشگاه‌‌ساز سایت خود را تغییر دهید، این کار باعث می‌شود که تمامی اطلاعات ثبت شده محصولات از بین برود و شما باید از دوباره شروع کنید.

    حالا ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که تفاوت افزونه ایزی دیجیتال دانلود(EDD) با افزونه ووکامرس(WooCommerce) چیست یا برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بهتر است از کدام افزونه برای فروش محصولات استفاده کرد؟

    به طور کلی افزونه ووکامرس، یک فروشگاه برای محصولات فیزیکی مثل: تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی ایجاد می‌کند، البته این افزونه قابلیت فروش محصولات دانلودی را نیز به صورت پیش‌فرض برای کاربران مهیا کرده است.

    اما در طرف مقابل افزونه ایزی دیجیتال دانلود، یک فروشگاه برای محصولات دانلودی مثل: دوره‌های آموزشی و مقالات علمی ایجاد می‌کند، اما این پلاگین در حالت پیش‌‌فرض قابلیت فروش محصولات فیزیکی را ندارد و برای اینکه شما بتوانید محصولات فیزیکی خود را با استفاده از این پلاگین به‌‌فروش برسانید، باید از افزودنی‎‌های این پلاگین جهت این کار استفاده کنید تا فروشگاه شما مثل فروشگاه‌های محصولات فیزیکی عمل کند.

     

    مزایای پلاگین EDD

    • طراحی شده به صورت اختصاصی برای محصولات دانلودی
    • فرایند آسان و راحت در هنگام خرید محصولات
    • قابلیت محدود کردن لینک‌های دانلود
    • سازگاری با انواع قالب‌ها
    • افزونه easy digital downloads بصورت کامل و بدون هیچ مشکلی از زبان فارسی پشتیبانی میکند.

    مزایای پلاگین WooCommerce

    قابلیت راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات دانلودی و فیزیکی به‌‌صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به نصب افزونه‌های دیگر

    • محبوبیت و مقبولیت بسیار بالا میان افزونه‌های فروشگاه ساز
    • کد نویسی و طراحی بهینه و قدرتمند
    • سئوی بالا و قدرتمند
    • راه‌اندازی هر نوع فروشگاه محصولات فیزیکی و دانلودی
    • تعداد سایت‌های فعال با ووکامرس
    افزونه فروش محصولات دانلودی
    افزونه فروش محصولات دانلودی

    پس از در نظر گرفتن این موارد شما می‌توانید افزونه مناسب و مورد نظر سایت خود را نصب و فعال‌‌سازی کنید. اگر صرفا قصد فروش محصولات دانلودی را دارید می‌توانید از افزونه (EDD(Easy Digital Downloads استفاده کنید. اگر هم صرفا قصد فروش محصولات فیزیکی دارید می‌توانید از افزونه WooCommerce استفاده کنید.

    همچنین برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی هر دو باهم بهتر است از پلاگین ووکامرس استفاده کنید، به دلیل اینکه به‌‌صورت پیش‌‌فرض قابلیت فروش هر دو نوع محصول را دارد، اما در پلاگین ایزی دیجیتال دانلود برای اینکه بتوانید کنار محصولات دانلودی محصولات فیزیکی‌ هم به فروش برسانید، باید از افزودنی‌های پلاگین استفاده کنید.

    در صورتی‌‌که امنیت محصولات برای شما بسیار مهم می‌باشد بهتر است از افزونه ووکامرس استفاده کنید که از نظر امنیتی نسبت به ایزی دیجیتال دانلود، قدرتمندتر می‌باشد. همچنین پلاگین WooCommerce در قسمت بهینه‌‌سازی و سئو عملکرد بهتری را نسبت به پلاگین EDD دارد که این موضوع در موتورهای جستجوگر به‌‌راحتی قابل مشاهده است.

     

    ایا می توانیم بصورت همزمان از این دو افزونه (ووکامرس و EDD)استفاده کنیم؟

    بله هردو افزونه را می توانید به صورت همزمان در یک دامنه نصب کنید و هیچ مشکل فنی باهم نخواهند داشت ولی کار مناسبی نیست و باید متناسب با هدفتان افزونه مورد نظر را انتخاب کنید

    به پایان آموزش قرار دادن محصولات دانلودی رسیدیم و تا این مرحله مفهوم محصولات دانلودی و مجازی را درک کردیم اکنون با اضافه کردن این امکان به فروشگاه اینترنتی خود می توانید فایل ها و پروژه های مورد نظر خود را برای فروش در سایت خود قرار داده و کسب در آمد کنید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    بالابردن امنیت با تغییر رمز وای فای مودم

    این روز‌ها استفاده از وای فای یکی از بهترین راه‌های اتصال به اینترنت در خانه …

    ۲ دیدگاه

    1. سلام وقتخوش من هم محصول دانلودی هم مجازی و هم فیزیکی دارم ولی ووکامرس متاسفانه برای محصولات دانلودی هم آدرس میخواد برای همین دوتا افزونه رو میتونم نصب کنم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.