قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » آموزش افزودن نقشه گوگل در سایت وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
نقشه وردپرس
نقشه وردپرس

آموزش افزودن نقشه گوگل در سایت وردپرس

  • آموزش افزودن نقشه گوگل در سایت

    آموزش افزودن نقشه گوگل در سایت اگر شما صاحب شرکت و یا فروشگاهی می باشید و قصد آن را دارید تا یک سایت تجاری برای خود بسازید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن اشاره داشت موقعیت مکانی فروشگاه و یا شرکت شما می باشد. معمولا در صفحه تماس با ما نقشه سایت و هم برای زیبایی و اعتماد سایت قرار داده میشود. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    افزودن نقشه گوگل در وردپرس این امکان را برای سایت شما فراهم میکنه که موقعیت مکانی کسب و کار خود را روس نقشه مشخص کنید تا کاربرانی که قصد دارند به صورت حضوری به دفتر شما مراجعه کنند راحت‌تر قادر باشند در بین حجم عظیمی از ترافیک شهری مکان شما را پیدا کنند.

    اضافه کردن نقشه گوگل در سایت
    اضافه کردن نقشه گوگل در سایت

    کاربردهای افزونه نقشه وردپرس

    اضافه کردن نقشه گوگل حس بهتری به کاربرانتان منتقل می‌کند و سبب جلب اعتماد آنها می‌شود.

    بسیاری از وب‌سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوای WordPress استفاده می‌کنند در بخش‌هایی از وب‌سایت خود از جمله صفحه‌ی تماس با ما، از نقشه‌ی گوگل برای جانمایی موقعیت جغرافیایی خود استفاده می‌کنند. همچنین سایت‌های مبتنی بر وردپرسی که تمام یا بخشی از حوزه‌ی فعالیت‌شان در زمینه انتشار اطلاعات مکان‌محور مانند نمایش مکان رستوران‌ها یا نمایندگی‌های یک شرکت و مانند این‌ها بر روی مپ می‌باشد نیز از این سرویس گوگل بهره می‌برند. سایت‌های تخصصی دیگری نیز بر پایه‌ی وردپرس وجود دارند که نیازمند نمایش نقشه در سایت خود هستند.

     

    روش های افزودن نقشه گوگل در وردپرس

    فرض کنید می خواهید یک نمایشگاه ترتیب دهید و قصد دارید موقعیت مکانی آن را در وب سایت خود قرار دهید. برای این کار باید نقشه گوگل در وردپرس را به کمک خدمات نقشه گوگل اضافه کنید. اضافه کردن نقشه گوگل در وردپرس یه سه روش انجام می شود”

    • قراردادن نقشه گوگل در سایت
    • استفاده از کلید Api جاوا اسکریپت (Java script IPA key)
    • استفاده از پلاگین وردپرس

    کاربران می توانند با جانمایی نقشه گوگل در وردپرس و یا اضافه کردن کد جاوا اسکریپت و یا با استفاده از پلاگین های وردپرس نقشه مد نظر خود را در وب ساست وردپرس خود اضافه کنند. که ما در این مقاله روش اول یعنی قراردادن نقشه گوگل در سایت را آموزش می دهیم.

     

    نمایش نقشه گوگل در وردپرس با iFrame

    در این روش ابتدا باید به آدرس https://www.google.com/maps مراجعه کنید. سپس در کادر جستجو اگر از قبل شرکت و کسب و کار شما در گوگل ثبت شده نام اونو وارد کرده و جستجو کنید تا در نقشه نمایش داده بشه.

    در نهایت بعد از پیدا کردن مکان، تا جایی که فکر می‌کنید به درستی زوم شده و اندازه متناسبی هم هست روی آیکون اشتراک‌گذاری Share کلیک کنید. در صورتی که مکان قبلا روی نقشه ثبت نشده هم میتونید موقعیت دقیق را روی نقشه پیدا کنید و بعد از یک بار کلیک کردن روی مکان به همین ترتیب عمل کنید.

    افزودن نقشه گوگل
    افزودن نقشه گوگل

    بعد از کلیک روی آیکون اشتراک گذاری پنجره زیر براتون باز خواهد شد. روی ستون Embed a Map کلیک کنید تا کد iFrame برای نمایش موقعیت مشخص شده ساخته بشه.

    افزودن نقشه گوگل

    افزودن نقشه گوگل

    همونطور که در تصویر میبینید امکان نمایش نقشه در اندازه‌های زیر وجود داره که در اینجا من اندازه Medium را برای این کار انتخاب کردم.

    • small: با انتخاب این گزینه نقشه در اندازه کوچک نمایش داده خواهد شد.
    • medium: با انتخاب این گزینه نقشه در اندازه متوسط نمایش داده خواهد شد.
    • large: با انتخاب این گزینه نقشه در اندازه بزرگ نمایش داده خواهد شد.
    • custom size: با انتخاب این گزینه نقشه در اندازه دلخواه نمایش داده خواهد شد که میتونید اندازه دلخواه را برای پهنا و ارتفاع وارد کنید.

     

    حالا که اندازه دلخواه مشخص شد و کد Embed تولید شده بر اساس سایز دلخواه نقشه گوگل تغییر کرد روی دکمه COPY HTML کلیک کنید و سپس به ویرایشگر وردپرس یا هر مکانی که قصد نمایش نقشه را دارید مراجعه کرده و این کد را در مکان مورد نظر قرار دهید. این کد میتونه در بخشی از قالب، نوشته یا برگه قرار بگیره تا نقشه را در اون نمایش بدین.

    حالا همونطور که در تصویر میبینید با تغییر اعداد width و height به ترتیب میتونید پهنا و ارتفاع دلخواه برای نقشه گوگل در وردپرس مشخص کنید تا نقشه با این اندازه در نوشته یا برگه نمایش داده شود.

    افزودن نقشه گوگل در وردپرس
    افزودن نقشه گوگل در وردپرس

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بالابردن امنیت با تغییر رمز وای فای مودم

    این روز‌ها استفاده از وای فای یکی از بهترین راه‌های اتصال به اینترنت در خانه …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.