قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » دریافت کارت اهدای خون بدون مراجعه حضوری
فروشگاه اینترنتی ایلیار
کارت اهدا خون
کارت اهدا خون

دریافت کارت اهدای خون بدون مراجعه حضوری

  • اهدای خون یکی از کارهای خیر بوده و در تمام کشورهای دنیا مرسوم است، در کشور ایران نیز هموطنان جهت یاری رساندن به بیمارانی که نیاز مبرم برای ادامه حیات خود دارند اقدام به این امر خداپسندانه می کنند. در مطلب قبل درباره آشنایی با مراحل اهدای خون و یک چکاپ کامل توضیح دادیم. من یک ماه پیش خون دادم حالا میخوام برم کارت اهدا خون دریافت کنم. تصمیم گرفتم این مقاله رو براتون بنویسم. با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    اهدای خون همیشه و در هر روزی از سال، حتی روزهای تعطیل امکانپذیر است

    در این بخش از سایت آسمونی به پروسه اهدای خون و دریافت کارت خون می پردازیم

    اگر شما هنوز اقدام به اهدای خون نکرده اید، ابتدا شرایط اهدای خون را از این لینک مطالعه نمایید؛ چرا که برای آنکه شما بتوانید خون خود را اهدا کنید باید واجد شرایطی باشید که بواسطه آن؛ اهدای خون؛ نه برای سلامتی بدن شما عوارضی داشته باشد ونه برای فردی که قرار است خون شما به وی تزریق گردد:

    پس از آنکه خون اهدا نمودید ، بین ۲ هفته تا ۴ هفته پس از آن میتوانید نتیجه اهدای خون را مشاهده نمایید

    لطفا اگر پس از اهدای خون به هر علتی تصمیم به عدم مصرف خون توسط سازمان گرفتید، مورد را با تلفن های زیر اطلاع دهید. سازمان انتقال خون ایران برای همه افرادی که خون خود را اهدا میکنند کارت خون اینترنتی صادر میکند که شما می توانید آنرا چاپ و نگهداری کنید.

    مواردی که در کارت خون برای شما مهم است (تاریخ اهدای خون ، نتیجه سالم بودن خون شما و گروه خونی) شما می باشد. شما پس از اهدای خون یک برگه از مرکز اهدای خون دریافت می کنید، که اطلاعاتی شامل شماره پرونده و شماره اهدا را دارد. برای مشاهده صفحه مربوط به ورود اطلاعات روی عبارت لینک زیر کلیک نمایید:

    لینک سایت دریافت کارت اهدای خون

    مراحل اهدای خون

    کارت خون اهداکنندگان اینترنتی شد

    یکی از الزامات اساسی برای ورود سازمانها  به عصر دیجیتال آن است که فناوری ارتباطی و اطلاعاتی جدید، جانشین جریان مکاتبات بین هرم سازمانها  و مشتریان خدمات الکترونیکی شود. به عبارت دیگر تمام سازمانها  در تلاش هستند تا خود را برای فرایند دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی آماده کنند؛ چراکه دولت الکترونیک ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد ارتباطات الکترونیک بین  شهروندان و خود دارد.

    تا چند سال پیش روال معمول برای دریافت خدمات  سازمان انتقال خون , نظیر کارت خون ، حضور فیزیکی اهداکننده  به مرکز و یا دریافت کارت خون از طریق پست بوده است .که این دارای نواقص بسیاری بوده  است . با پیشرفت‌هـــای تکنولوژیک و اطلاع‌رسانی، برای نزدیک‌کردن محل ارائه خدمات به اهداکنندگان حرکت جدیدی توسط واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است .

    نکات مهم:

    اهداکننده گرامی: به منظور اطلاع از وضعیت اهدای خون خود، هر یک از فیلدهای آدرس فوق را شامل “شماره پرونده”، “شماره اهدا” و “کدملی” را مطابق با اطلاعات دریافتی از پایگاه انتقال خون، تکمیل نمایید و سپس نسبت به چاپ کارت اهدای خود اقدام نمایید. در صورت مشاهده هر نوع پیغام، دقیقا مطابق با پیغام دریافتی عمل نمایید

    پس از مشاهده کارت خون خود در سایت، در صورتی که اطلاعات شخصی شما با اطلاعات چاپ شده مغایر بوده و یا تغییر کرده است، لطفا جهت اصلاح اطلاعات خود با در دست داشتن مدارک معتبر به نزدیکترین مرکز اهدای خون، واحد پذیرش مراجعه نمایید ‏

    در صورتی که پس از گذشت ۲ هفته تا ۴ هفته اطلاعات کارت خون شما در سایت نیامده است (اگر اطلاعات را به درستی وارد میکنید) با در دست داشتن مدارک معتبر به نزدیکترین مرکز اهدای خون، واحد پذیرش مراجعه نمایید ‏

    خانم ها‏ ۳‏ بار و آقایان‏ ۴‏ بار در صورت داشتن شرایط اهدای خون جهت اهدای خون مستمر در تمام طول سال برای تامین خون و فراورده های مورد نیاز بیماران میتوانند سازمان انتقال خون را یاری نمایند

    مزایای کارت خون تحت وب 

    •  عدم مراجعه حضوری اهدا کننده جهت دریافت کار خون
    • کوتاه شدن زمان آگاهی اهداکننده از وضعیت سلامتی از طریق آزمایشات انجام شده بر روی خون اهدایی در هر ساعت از شبانه روز
    • عدم دسترسی افراد متفرقه  به کارت خون اهدا کننده (امنیت اطلاعات)
    • در یک جمله تحقق واژه تکریم ارباب رجوع به نحو مطلوب
    کارت اهدا خون
    کارت اهدا خون

    اهدا کننده گرامی؛

    چنانچه پس از مرور سوالات ذیل موفق به دریافت کارت اهدای خون خود نشدید، سوال یا مشکل خود را به ایمیل info@ibto.ir ارسال فرمایید.

    ۱- پس از گذشت چند روز از اهدای خون، کارت اهدا در سایت قابل مشاهده است؟

    حداقل ده روز پس از اهدای خون، کارت اهدا در سایت  قابل مشاهده است.

    ۲- اطلاعات مورد نیاز برای دریافت کارت شامل شماره اهدا و شماره پرونده‌هایی که بعد از هر بار اهدا در اختیار اهدا کننده قرار می‌گیرد را از چه طریقی باید دریافت کرد؟

    شماره اهدا و شماره پرونده جهت دریافت کارت، بعد از هر بار اهدا در همان محل اهدای خون در اختیار شما قرار می گیرد.

    ۳- آیا سیستم دسترسی به کارت از طریق اینترنت درمورد اهدای خون در سایر استان‌ها نیز امکان پذیر می باشد؟

    در حال حاضر فقط اهدا کنندگانی که در استان تهران، اهدای خون داشته‌اند می توانند جهت دستیابی به کارت خود، به سایت پورتال سازمان انتقال خون ایران (www.ibto.ir)، قسمت مربوط به ((کارت اهدای خون استان تهران و پرینت آنلاین کارت اهدای خون))، بر روی صفحه اصلی سایت، مراجعه فرمایند، به زودی این امکان برای سایر استان‌ها نیز فراهم خواهد شد.

    ۴- جهت دریافت کارتهای قبلی خود باید چه کار کنیم؟

    سیستم دسترسی به کارت از طریق اینترنت جهت اهدای خون هایی که در سال جدید انجام گردیده است قابل استفاده می باشد. جهت دریافت کارت اهدای خون خود، می توانید حضوراً با کارت شناسایی معتبر عکسدار به مراکز انتقال خون سطح شهر تهران مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با روابط عمومی انتقال خون استان تهران تماس حاصل فرمایید.

    • ۸۸۹۵۲۰۹۲
    • ۸۸۹۵۲۰۹۶ – ۰۲۱
    • تلفن گویا  ۸۸۹۷۲۲۹۸- ۰۲۱

    ۵- آیا کارت اهداکنندگان مستمر نیز از طریق این سامانه ارائه می شود؟ در غیر اینصورت آیا بر روی کارت اهدای خون واژه ((اهداکننده مستمر))  درج می شود؟

    کارت شناسایی اهدا کنندگان مستمر ، با رعایت ضوابط خاص، جهت اهدا کنندگانی که سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون سالم در طی سال داشته و شرایط اهدای خون مجدد را دارند،  با مراجعه حضوری به دفاتر آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان پایگاه های انتقال خون سراسر کشور قابل دریافت می‌باشد. در ضمن برروی کارت اهدای خون  واژه مستمر، درج نمی گردد.

    ۶- آیا علاوه بر دریافت کارت از طریق سایت ،کما فی السابق کارت اهدای خون به آدرس افراد پست می شود؟

    در استان تهران با توجه به امکان دسترسی به کارت از طریق اینترنت، کارت به آدرس افراد ارسال نمی گردد.

    ۷- چنانچه پس از گذشت زمان لازم، نتوان کارت اهدای خون را از سایت دریافت کرد و یا امکان دسترسی به اینترنت مقدور نباشد، چه باید کرد؟

    جهت دریافت کارت اهدای خون خود، می توانید حضوراً با کارت شناسایی معتبر عکسدار به مراکز  انتقال خون سطح شهر تهران مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با روابط عمومی انتقال خون استان تهران تماس حاصل فرمایید.

    • ۸۸۹۵۲۰۹۲
    • ۸۸۹۵۲۰۹۶ – ۰۲۱
    • تلفن گویا  ۸۸۹۷۲۲۹۸- ۰۲۱

    اداره کل دفتر مدیرعامل، روابط عمومی و همکاریی های بین‌الملل

    سازمان انتقال خون ایران

    اطلاعیه جدید جهت دریافت کارت اهدا خون 

    برای دریافت کارت اهدای خون تا اطلاع ثانوی با در دست داشتن کارت ملی به مرکز اهدای خون وصال مراجعه نمایید.

    نام واحد خونگیری: مرکز وصال / آدرس مرکز: خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، شماره ۹۹/روزهای فعالیت: همه روزه/ ساعت پذیرش: ۸ الی ۲۰

    از شکیبایی شما تا برقراری مجدد سیستم «صدور کارت آنلاین اهدای خون» سپاسگزاریم.

    حتما بعد از خواندن مقاله دریافت کارت اهدای خون بدون مراجعه حضوری نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مجله اینترنتی ایلیار لذت برده باشید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶۸ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.