قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » نحوه فعالسازی سامانه بام بانک ملی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
نحوه فعالسازی سامانه بام بانک ملی
نحوه فعالسازی سامانه بام بانک ملی

نحوه فعالسازی سامانه بام بانک ملی

  • من بیشتر کارهای بانکیم با کارت بانک ملی هست. امروز تصمیم گرفتم نحوه فعالسازی سامانه بام بانک ملی را در این پست آموزشی قرار دهم. با عضویت آسان در سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران در مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    بانک ملی ایران با هدف ارائه کامل‌ترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین فنّاوری‌های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه کردن خدمات قابل‌ارائه به آن‌ها، اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی با نام بام کرده است. در صورتی که از مشتریان بانکی ملی هستید می‌توانید بعد از مراحل زیر از این سامانه استفاده کنید.

    بام (بانک اول من) سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران است که دارای مزیت های منحصر به فردی در بانکداری الکترونیک بوده و با استقبال چشمگیر هموطنان روبرو شده است.

    مشتریان ارجمندی که عضو سامانه پیامکی بانک ملی ایران (ساپتا) هستند، بدون نیاز به مراجعه به شعب می توانند عضویت خود را در سامانه جدید بانکداری اینترنتی این بانک (بام) ثبت و فعال کنند.
    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مشتریان عضو سامانه پیامکی این بانک (ساپتا) با توجه به اینکه قبلا شماره تلفن همراه خود را در این سامانه ثبت کرده اند، می توانند با وارد کردن اطلاعات ملی کارت خود به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شعب عضو سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (بام) شوند.

    همچنین سایر مشتریان برای عضویت در این سامانه جدید که دارای ویژگی های منحصر به فرد نسبت به دیگر سامانه های بانکداری اینترنتی در کشور می باشد، ضرورت دارد با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه و عضویت دراین سامانه کنند.

    سامانه بام
    سامانه بام

    امکانات همراه بام بانک ملی ایران

    • ۱) ورود به همراه بام با اثر انگشت ( در صورتیکه نسخه اندروید گوشی شما ۶ به بالا باشد و گوشی شما امکانات سخت افزاری اسکن اثر انگشت را داشته باشد. )
    • ۲) صورتحساب
    • – مشاهده جزئیات اطلاعات تراکنشها
    • – امکان افزودن یادداشت
    • – امکان طبقه بندی تراکنشها
    • – امکان مشاهده نمودارهای واریز/ برداشت و مانده در بازه های هفتگی و ماهانه
    • – امکان فیلتر کردن بر اساس پارامترهای انتخابی
    • ۳) انتقال پول
    • – انتقال ازحساب به حساب ( درون بانکی / شتابی)
    • – تشخیص هوشمند نوع انتقال پول ( ساتنا، پایا، … ) از روی مبلغ و مقصد تراکنش
    • – تشخیص بانک مقصد از روی شماره حساب/ شبا مقصد تراکنش
    • – امکان تائید چند مرحله ای انتقال پول وافزودن مشخصات حساب و کارت افراد به لیست دفترچه تماس به صورت خودکار پس از انتقال
    • ۴) کارت به کارت
    • انتقال کارت به کارت درون بانکی
    • انتقال کارت به کارت شتابی
    • ۵) پرداخت قبض
    • – پرداخت قبض بر مبنای کارت
    • – پرداخت قبض با استفاده از بارکد خوان
    • ۶) چک
    • – امکان تعیین مبلغ چک
    • – امکان استعلام وضعیت برگه چک
    • ۷) پرداخت اقساط تسهیلات ملی
    • – امکان مشاهده فهرست و وضعیت تسهیلات ملی
    • – امکان پرداخت اقساط
    • ۸) امکان دریافت مانده کارت
    • ۹) خرید شارژ تلفن همراه
    • ۱۰) ثبت و مدیریت شارژ خودکار

    عضویت در سامانه بام بانک ملی

    چطور به بام بپیوندم; برای استفاده از سامانه بام درکدام گروه قرار می گیرم:

     مشتری بانک ملی ایران هستم و پیامک تراکنشهای بانک ملی را دریافت می کنم از همین الان عضویت شما در سامانه بام و پیوستن شما به کاربران بام را تبریک می گوییم. همین الان روی دکمه عضویت و فعال سازی کلیک کرده و با وارد کردن مشخصات شناسنامه ای و شماره تلفن همراه دریافت کننده پیامک های تراکنشهای مالی و اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود به راحتی با انتخاب شناسه کاربری و رمز عبور در چند دقیقه کاربر بام می شوید.

    به عبارت ساده‌تر، مشتریانی که قبلاً عضو سامانه‌های پیامکی بانک بوده‌اند می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به شعبه همین حالا عضویت خود را در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی ثبت و فعال کنند.

     مشتری بانک ملی ایران هستم ولی از سامانه پیامکی بانک ملی ایران استفاده نمی کنم. یک زحمت کوچک برای شما داریم. به اولین شعبه بانک ملی ایران که در مسیر شماست مراجعه کرده و درخواست فعال سازی ساپتا کنید. با این کار ضمن اینکه پیامک تراکنشهای شما مرتبا ارسال می شود بلافاصله پس از فعال شدن سرویس برای شما در گروه یک قرار می گیرید و به راحتی می توانید به بام پیوسته و از آن استفاده کنید.

     اگر شما فاقد حساب در بانک ملی ایران هستید می بایست در اولین فرصت به یکی از ۳۳۰۰ شعبه این بانک مراجعه کنید و علاوه بر افتتاح حساب در بانک ملی ایران فرم ساپتا (سرویس پیامک) را نیز تکمیل کرده تا مانند گروه یک به سامانه بام بپیوندید. همراهی شما افتخار ماست.

    چگونگی ثبت نام در سامانه بام

    جهت ثبت نام در سامانه بام، ابتدا به آدرس اینترنتی https://my.bmi.ir/portalserver/index مراجعه کنید. و بروی ثبت نام در سامانه بام کلیک کنید. صفحه‌ای مشابه صفحه زیر برای شما باز خواهد شد؛

    در این مرحله پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، کد فعال سازی‌ای به شماره‌ی تلفن همراه شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که قبلا باید سامانه پیام کوتاه بانک ملی حساب خود را فعال کرده باشید.

    فعال سازی سامانه پیام کوتاه بانک ملی هم فقط به شکل حضوری از طریق شعب انجام می‌شود.

    در مرحله بعدی لازم است شناسه دریافتی از طریق پیامک و همچنین تاریخ تولد خود را وارد کنید.با وارد کردن کد دریافت شده و تاریخ تولد مندرج در شناسنامه خود به مرحله سوم ثبت نام هدایت می‌شوید.

    پس از ثبت شناسه فعال سازی و تاریخ تولدتان، وارد مرحله بررسی اطلاعات کارت می‌شوید. در صورتی که فقط یک کارت در بانک ملی داشته باشید شماره کارت پیش فرض شماره کارت بانک ملی خود شما خواهد بود و دیگر لزومی به وارد کردن شماره کارت نیست. در این صفحه کد CVV2 (کد چهار یا ۳ رقمی روی کارت بانکی)، تاریخ انقاضای کارت بانکی و رمز دوم (رمز اینترنتی) کارت بانک ملی خود را وارد کنید.

    رمز دوم یا همان رمز اینترنتی بانک ملی صرفا از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی قابل دریافت است. در صورتی که هنوز رمز دوم ندارید باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

    در مرحله توافق نامه پس از چک کردن اطلاعات خود و مطالعه مفاد تعهدنامه باید روی گزینه «قبول دارم» کلیک کنید. پس از آن وارد مرحله ساخت نام کاربری می‌شوید.

    در مرحله ساخت نام کاربری به عنوان آخرین مرحله عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی یک نام کاربری و رمز برای خودتان انتخاب می‌کنید و مجددا ایمیل خود را وارد می‌کنید.

    در مورد رمز عبور خود سعی کنید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد و علامت‌ها باشد و البته به شکلی باشد که بتوانید آن را به خاطر بسپارید.

    بعد از اتمام این مرحله می‌توانید با وارد کردند نام کاربر و رمز آن وارد سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانکی ملی شوید و از خدمات آن بهره ببرید.

    ارتباط با سامانه بام

    درصورت داشتن هر گونه مشکل در فرآیند عضویت در سامانه بام بانک ملی یا هر گونه سوالی در خصوص این سامانه می‌توانید با شماره پشتیبانی بام به شماره تماس۰۲۱۸۳۳۸۶ تماس بگیرید. یا مشکل خود را به آدرس ایمیل my.support@bmi.ir ارسال کنید تا جهت رفع مشکل موجود راهنمایی شوید.

    بصورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال با شماره: ۸۳۳۸۶-۰۲۱ و
    از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب با شماره: ۶۴۱۴۰-۰۲۱ در خدمت شما برای پاسخگویی می باشیم.

    همراه بام بانک ملی

    با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور سامانه اینترنتی بام بانک ملی ایران؛ می‌توانید وارد همراه بام بانک ملی شده و از خدمات آن استفاده نمایید.

    سامانه بام
    سامانه بام

    چگونه سامانه «بام» را ایمن‌تر کنیم؟

    کاربران سامانه «بام» بانک ملی ایران می‌توانند برای افزایش میزان امنیت ورود به این سامانه، مکانیزم «ورود دو مرحله‌ای» را به‌صورت اختیاری فعال کنند.

    به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، هم‌اکنون ورود به سامانه «بام» بر روی رایانه از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز ورود و بر روی تلفن همراه علاوه بر این روش از طریق اثر انگشت ممکن است.

    بااین‌حال، افزایش امنیت سامانه‌های دیجیتالی همواره خواسته کاربران بوده است. سامانه «بام» به این منظور، مکانیزم «ورود دو مرحله‌ای» را به کاربران پیشنهاد می‌کند.

    با فعال‌سازی این روش، برای وارد شدن به سامانه، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور، کد یک‌بار مصرفی از طریق پیامک برای کاربر ارسال می‌شود که وارد کردن آن برای استفاده از سامانه، الزامی است.

    کاربرانی که پیام‌رسان «بله» را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اند، می‌توانند این کد را بر روی بازوی «بام» در پیام‌رسان «بله» نیز مشاهده کنند. بااین‌حال انتخاب این امکان کاملا در اختیار کاربر است.

    برای غیرفعال سازی «ورود دو مرحله‌ای»، کاربران می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنند.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.