قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » خواص هلو و فواید باور نکردنی آن
فروشگاه اینترنتی ایلیار
خواص هلو
خواص هلو

خواص هلو و فواید باور نکردنی آن

  • سلام عزیزان همراه مجله اینترنتی ایلیار هستید. در این مقاله میخواهیم در مورد خواص هلو و فواید باور نکردنی آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید:

    هلو از میوه‌های متنوع تابستانی و بومی کشورهای چین و جنوب آسیاست. نام علمی آن به لاتین Prunus persica (به‌معنای آلوی ایرانی) و محصولی از درختان برگریز (درختانی که در زمستان برگ‌هایشان می‌ریزد) است و در مناطق معتدل دنیا رشد می‌کند. هلو متعلق به خانواده رزاسه (Rosaceae) است که میوه‌های دیگری همچون آلو دارد.

    هلو برخلاف میوه‌های بدون کرک که دارای پوست صافی هستند، کرک‌دار است و پوستی مخملی دارد که خوش‌عطر و آبدار هم هست.

    این میوه از نوع میوه‌های هسته‌دار است. بخش گوشتی آن، اطراف یک هسته سخت را پوشانده و درون هسته، دانه این میوه قرار دارد.

    هلو براساس چسبیدن بخش گوشتی به هسته، به انواع مختلف هسته‌چسبیده، نیمه هسته‌جدا و هسته‌جدا، تقسیم می‌شود. در حالت اول، بخش گوشتی کاملا به هسته چسبیده است اما در حالت دوم، این بخش با کمی تلاش، از هسته جدا می‌شود و در حالت سوم، هسته از قسمت گوشتی آن جداست.

    خواص هلو
    خواص هلو

    ارزش غذایی هلو

    بنابر پایگاه اطلاعاتی تغذیه‌ای کتابخانه ملی کشاورزی آمریکا (USDA)، هلو، منبع وسیعی از مواد مغذی است که برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. هلو، سرشار از پتاسیم،ویتامین A بتاکاروتن و ویتامین C (اسکوربیک اسید) است. همچنین منبع خوبی از ویتامین E (آلفا-توکوفرول)،ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6است. هلوها منبعی غنی از کلسیم.منیزیم.سدیم آهن.روی و مس هستند و درعین حال کالری کمی دارند و فاقد کلسترول اند.

    یک لیوان هلو حاوی چیست؟

    • ۶۰ کالری
    • ۱/۴ گرم پروتئین
    • ۰/۴ گرم چربی
    • صفر گرم کلسترول و سدیم
    • ۱۶/۷ گرم کربوهیدرات
    • ۱۳ گرم شکر
    • ۲/۳ گرم فیبر
    • ۹ میلی گرم کلسیم
    • ۰/۴ میلی گرم آهن
    • ۰/۴ میلی گرم منیزیم
    • ۳۱ میلی گرم فسفر
    • ۲۹۳ میلی گرم پتاسیم است.
    • همچنین منبع خوبی از ویتامین های A ، E ، K ، C در میان سایر مواد مغذی است.

    خواص هلو برای چشم:

    هلو منبع خوبی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.ویتامینA برای سلامتی چشم نقش مهمی ایفا می کند و کمبود آن ،باعث ضعیف شدن بینایی می شود

    .بنابراین، مصرف هلو یک راه حل عالی برای حفظ سطح کاروتن برای سلامت چشم ها است.همچنین از شب کوری و بیماری ماکولار با افزایش سن جلوگیری می کند.کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین موجود در هلو در ارتباط با کم شدن شیوع آب مروارید اثرات مثبتی دارند

    خواص هلو برای قلب:

    هلو با داشتن آهن و ویتامین K به حفظ سلامت قلب کمک می کند.ویتامین کا مانع از لخته شدن خون می شود، بنابراین در برابر چندین بیماری قلبی محافظت می شود. آهن برای تشکیل گلبول های قرمز خون ضروری است.هلو خون شما را سالم نگه می دارد و از کم خونی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند

    خاصیت هلو برای سرطان:

    هلو دارای آنتی اکسیدان هایی هستند به ویژه اسید کلروژنیک که در پوست و گوشت آنها متمرکز می شود و خواص ضد سرطانی دارند.همچنین منبع خوبی از ویتامین A هستند که در برابر سرطان های ریه و دهان محافظت می کند.

    هلو برای سلامت دهان و دندان:

    هلو شامل فلوراید و مقادیر کمی از کلسیم که برای استخوان ها و دندان ها مفید است، می باشد.مواد معدنی مانند آهن و فلوراید، از ایجاد حفره ها و سایر مشکلات دندانپزشکی جلوگیری می کنند. همراه با کلسیم، ویتامین C موجود در هلو نیز نقش مهمی در تقویت استخوان فک و لثه دارد.

    هلو برای سلامت استخوان:

    این میوه در پیشگیری از بیماری های مختلف استخوان مانند کم شدن مواد آهکی استخوان، که می تواند منجر به پوکی استخوان به خصوص در زنان یائسه شود، تاثیر مثبت دارد. مصرف غذاهای غنی از فسفر مانند هلو معدنی شدن دوباره ی استخوان را ترویج و استحکام آنها را حفظ می کند.

    فواید استفاده کردن هلو
    فواید استفاده کردن هلو

    خواص ضد چاقی هلو:

    هلو حاوی ترکیبات زیست فعال است که اثرات مفیدی در مبارزه با اختلالات مرتبط با چاقی دارد.

    ترکیبات فنلی موجود در هلو دارای خواص ضد التهابی و ضد چاقی هستند که تاثیر مثبت در مبارزه با سندرم متابولیک (نشانگان سوخت و ساز) دارند؛ عدم مقابله با این سندروم، سبب بروز مشکلات جدی دربدن می شود.

    مزایای ضد پیری هلو:

    ویتامین C موجود در هلو ،یک آنتی اکسیدان قوی است که روند پیری را آهسته می کند.بنابراین چین و چروک ها،خطوط ریز و لکه های تیره پوستی را کاهش می دهد.هلو اغلب به عنوان یک عنصر در ماسک های ضد پیری استفاده می شود.منافذ پوست را میبندد و باعث جوانسازی می شود.

    هلو برای رفع اختلالات پوستی:

    پروتئین های موجود در هلو باعث ترمیم بافت پوست می شود.مصرف منظم این میوه سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و بنابراین عفونت های پوستی را از بین می برد.

    آیا استفاده از هلو در دوران بارداری مفید و ایمن است؟

    • هلو، یک منبع تغذیه ای است و یک راه عالی برای مراقبت از نیازهای مغذی شما و کودکتان محسوب می شود
    • .در دوران بارداری، هورمون ها حرکت روده را آهسته می کنند و منجر به یبوست می شود.هلو غنی از فیبر است و می تواند به این مشکل کمک کند.همچنین غنی از اسید فولیک است، که برای رشد یک کودک سالم ضروری می باشد و باعث جلوگیری از نقایص لوله ی عصبی مانند اسپینا بیفیدا (مهره شکاف) می شود.
    • همچنین هلو به علت داشتن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، به ویژه ویتامین C روی رشد سالم استخوان ها، دندان ها، پوست، عضلات و رگ های خونی کودک تاثیر مثبت دارد.
    • این ویتامین به جذب آهن در دوران بارداری کمک می کند. فولات و پتاسیم موجود در هلو به جلوگیری از گرفتگی عضلانی و خستگی عمومی شایع در بارداری کمک می کند.

    امیدوارم مطالب بالا مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    ممنونم برای انتخاب ایلیار دات کام .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.