قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » روش های سریع استعلام خلافی خودرو 
فروشگاه اینترنتی ایلیار
استعلام خلافی خودرو 
استعلام خلافی خودرو 

روش های سریع استعلام خلافی خودرو 

  • استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن در گذشته، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بوده است. مراجعه به پلیس+۱۰ و گاه ایستادن در صف برای زمانی طولانی مراحلی بود که باید انجام می‌دادید تا بتوانید از خلافی خودروی خود با خبر شوید. اما در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا شما بتوانید به صورت آنلاین از خلافی‌های خودروی خودتان مطلع شوید. همچنین شما می‌تونید از طریق سایت پلیس راهور، اقدام به پرداخت خلافی خودروی خود نمایید. در این مطلب با مجله ایلیار همراه باشید تا مراحل کار را به طور کامل برایتان توضیح دهیم.

    حتما می دانید که برای پرداخت خلافی ۶۰ روز فرصت دارید و بعد از این مهلت  جریمه رانندگی دو برابر می شود

    و به احتمال زیاد این هم می دانید که خودرو های با خلافی بالای ۱ میلیون تومان توقیف میشوند

    پس تا دیر نشده خلافی خودرو خود را استعلام و پرداخت کنید و جریمه های بالای ۱ میلیون خود را به کمتر از ۱ میلیون تومان برسانید تا خودرو شما توقیف نشود.

    در این پست قصد داریم روشهای مختلف گرفتن خلافی ماشین از طریق اینترنت ، با پیامک، در تلگرام و با اپلیکیشن فرمون و … را به طور کامل بررسی کنیم و بهترین و آسانترین روشهای استعلام خلافی و پرداخت جریمه را به شما معرفی نماییم. همراه ما باشید.

    خلافی ماشین

    برنامه موبایل یا اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

    فرمون یک برنامه اندرویدی استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه است که می توانید این برنامه را از کافه بازار، گوگل پلی و یا هر مارکت معتبر دیگر به آسانی دانلود کنید. برای دانلود مستقیم می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر آخرین نسخه برنامه فرمون را دانلود کنید

    به جرات می توان گفت استفاده از این برنامه اندرویدی آسانترین روش استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه و پرداخت آنلاین خلافی است. که علاوه بر موارد ذکر شده جهت جلوگیری از جریمه شدن شما ویژگی هایی به این برنامه اضافه شده است که از جمله آنها هشدار به هنگام نزدیک شدن به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک و هشدار به هنگام عبور از سرعت مجاز است.

    از ویژگی های جالب و کاربردی دیگر فرمون خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف ویژه برای کاربران اپلیکیشن فرمون و قیمت گذاری خودرو است.

    جهت مشاهده راهنمای تصویری استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن فرمون اینجا کلیک کنید.

     گرفتن خلافی ماشین از طریق اینترنت با سایت پلیس راهور۱۲۰

    یکی از روشهای استعلام خلافی خودرو مراجعه به وبسایت پلیس راهور به آدرس www.rahvar120.ir می باشد. پس از ورود به سایت راهور ۱۲۰ در منو صفحه، به بخش خدمات رفته و سپس قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب نمایید. پس از ورود به این قسمت با استفاده از شماره مندرج روی کارت ماشین می توانید میزان خلافی خودروی خود را استعلام نمایید.

    برای استفاده از این سامانه نیاز به کد ۸ رقمی درج شده در پشت کارت ماشین مالک خودرو و وارد کردن آن در بخش مورد نظر برای نمایش ریز جزئیات خلافی خودرو دارید. علی رغم سهولت این روش از آنجا که بخش استعلام خلافی اغلب در دسترس نمی باشد و یا کد کپچا به درستی عمل نمی کند، استعلام خلافی از این طریق اغلب با مشکل مواجه است.

    سامانه راهور با تاخیر یک الی دو هفته ای به روز رسانی میشود

    استعلام خلافی خودرو

    دریافت پیامک تخلفات رانندگی از طریق کدهای دستوری USSD

    یکی از روش های دریافت پیامک تخلفات رانندگی استفاده از کدهای USSD است. با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت،

    می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱۱۰# خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

    هزینه ارسال پیامک در این روش ۳۵۰ تومان است

    بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +۱۰، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد ۲ یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

    پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

    در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.

    گرفتن خلافی ماشین با پیامک

    گرفتن خلافی خودرو با پیامک یکی دیگر از روشهایی است که در هر زمان و مکانی میتوانید برای بررسی میزان جریمه خودرو استفاده نمایید. برای دریافت میزان جریمه کافی است کد هفده رقمی VIN موجود بر سند یا کارت ماشین را به شماره پیامک خلافی خودرو به شرح ذیل ارسال نمایید.

        ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

    اس ام اس خلافی ماشین شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد. میتوانید از اطلاعات موجود در اس ام اس خلافی ماشین برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت‌ خوان و کدهایUSSD ،…) اقدام نمایید.

    فعال شدن دریافت پیامک خلافی خودرو

    پیامک جریمه به شماره تلفنی که در سند خودرو قید شده ارسال میشه اگر دریافت نمی کنید برای فعال نمودن این امکان کافی است کد ١٧ رقمی VIN خودروی خود که با IR شروع می‌شود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. چند لحظه بعد پیامکی که فعال شدن این قابلیت را به اطلاعتان می‌رساند برای شما ارسال می شود.

    گرفتن خلافی ماشین

    دریافت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰

    میتوانید پیش از مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ خلافی ماشین اینترنتی خود را مشاهده کنید. در صورتی که میزان خلافی شما کمتر از یک میلیون تومان است برای استعلام و پرداخت حضوری مراجعه نمایید.

    قابل ذکر است که رانندگانی با جریمه بیش از یک میلیون تومان باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

    استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک (تماس تلفنی)

    می توانید با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و یا عدم خلافی ماشین خود مطلع شوید.

    در مقاله چند روش استعلام خلافی خودرو تمامی راه های استعلام خلافی را بررسی کردیم. در تمامی روشهای بررسی شده برای استعلام خلافی خودرو، نیازمند شماره vin و یا کد پستی ۸ یا ۹ رقمی خودرو هستید که در پشت کارت ماشین درج شده است.

    اگر کارت ماشین خودرو را گم کرده اید می توانید با شماره VIN  که در برگه سبز خودرو یا سند خودرو نیز درج شده است خلافی خودرو را استعلام کنید.

    سوالی که اغلب کاربران می پرسند استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک است که تنها از طریق تماس تلفنی با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ امکان پذیر است. در این روش پس از تماس با این شماره ( عزیزان شهرستانی با وارد کردن پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند) به تلفن گویا متصل شده و عدد ۱ برای وصل شدن به استعلام تخلفات رانندگی، عدد ۲ استعلام صدور گواهینامه و عدد ۳ مربوط به استعلام صدور کارت ماشین است که با شماره گیری عدد ۱ به بخش استعلام خلافی وصل می شوید.

    پس از شماره گیری عدد ۱ به اپراتور وصل شده و می توانید با خواندن شماره پلاک برای اپراتور میزان خلافی خودرو را استعلام کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.