قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » پوستی شفاف و صاف با ماسک زردچوبه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ماسک زردچوبه
ماسک زردچوبه

پوستی شفاف و صاف با ماسک زردچوبه

  • پوستی شفاف و صاف با ماسک زردچوبه

    وقتی نزدیک میشی به سن ۳۰ سالگی دنبال ماسک و رسیدگی به زیبایی پوست صورت می رسید. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    یکی از کارهای ساده و کم‌هزینه‌ای که می‌توانید برای زیبایی بیشتر پوست صورت خود انجام دهید، استفاده از ماسک‌های صورت است. با اینکه ماسک‌های آماده‌ی بسیاری در بازار وجود دارند اما ماسک‌های خانگی ارزان‌تر و فاقد مواد شیمیایی مضر هستند.

    در تهیه‌ی ماسک‌های خانگی می‌توان از انواع میوه‌ها، گیاهان و حتی ادویه‌ها استفاده کرد.

    یکی از ادویه‌های پرکاربرد و محبوبی که تقریبا همه‌ی ما از آن استفاده می‌کنیم، زردچوبه است. شاید تعجب کنید اما این ادویه‌ی شگفت‌انگیز نه‌تنها در آشپزی به‌کار می‌رود، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در محصولات‌شان از آن استفاده می‌کنند.

    ما در اینجا دستور تهیه‌ی ماسک زردچوبه را برای‌تان شرح می‌دهیم. این ماسک خانگی بسیار محبوب، سریع و ساده آماده می‌شود.

    مطمئن باشید با یک‌بار امتحان کردن ماسک زردچوبه به سراغ هیچ ماسک دیگری نخواهید رفت.

    عروس‌های هندی سال‌هاست که برای پاکسازی و تمیزی بدن‌ و همچنین درخشنده و روشن کردن پوست خود قبل از مراسم عروسی از اسکراب‌های بدن و ماسک‌های صورت زردچوبه استفاده می‌کنند.

    هرچند که ماسک‌های زیبایی خانگی و طبیعی سالیان سال است که در سراسر جهان شناخته شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما مدتی می‌شود که ماسک زردچوبه به عنوان یک طوفان زیبایی برای پوست شناخته شده است. 

    ماسک زردچوبه
    ماسک زردچوبه

    چرا ماسک زردچوبه برای پوست مؤثر است؟

    زردچوبه که ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در کاری (زردچوبه‌ی هندی) است، می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای درمان خانگی آکنه و نیز درمان اگزما و پسوریازیس به‌کار رود. زردچوبه همچنین در درمان پوست خشک، درمان چین و چروک دور چشم و برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم قابل استفاده است.

    همچنین زردچوبه به‌دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آسیب سلولی را کُند می‌سازد. به‌علاوه می‌تواند به کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها کمک کند و از این طریق باعث یک‌نواخت و یک‌دستی پوست شود.

    اما چه چیزی باعث می‌شود که زردچوبه، این‌قدر مؤثر باشد؟

    ماسک زردچوبه و آبلیمو پوست را شفاف می کند.

    ثابت شده است که زردچوبه به‌علت روغن فرّار و رنگ‌دانه‌ی زرد یا نارنجی‌اش که کورکومین نامیده می‌شود، خواص ضدالتهابی بسیاری دارد. کورکومین، فیتونوترینتی با خواص ضدالتهابی است که طبق تحقیقات انجام‌شده، با بسیاری از داروهای موجود در بازار مقایسه‌کردنی است اما برخلاف آنها هیچ‌گونه سمّیتی ایجاد نمی‌کند.

    ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید.

    ممکن است لازم باشد برای پاک کردن رنگ زرد ایجادشده روی پوست‌تان، از یک صابون ملایم و آب استفاده کنید. مراقب باشید که این ماسک روی لباس‌تان نریزید، چون ممکن است آن را لکه کند. (اگر لباس‌تان لکه‌دار شد، می‌توانید آن را با استفاده از انواع روش های پاک کردن لکه ها پاک کنید.)

    ماسک صورت زردچوبه برای منافذ آکنه صورت

    اگر آکنه دارید احساس ناراحتی خواهید داشت، مخصوصا زمانی که از چندین درمان، تونر ها و لوسیون ها استفاده می کنید و هیچ کدام تاثیری نداشتند ؛ زمان آن است که از مواد شیمیایی به مواد طبیعی تغییر کنید که اغلب توسط اجداد ما استفاده می شدند.

    پک های صورت زردچوبه برای درخشش پوست

    آیا چهره شما بی روح و کسل است؟ جستجو شما به پایان رسیده، پس انرژی خود را ذخیره کنید و زردچوبه را به بهترین نحو انجام دهید – یک شفاست ؛ زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که سلول های مرده و آسیب دیده پوست شما را می شکنند و درخشندگی پوستی که به دنبالش بودید را می دهد.

    زردچوبه برعکس رنگی که دارد باعث روشنی می شود. زردچوبه به عنوان یک پودر سفید کننده طبیعی برای پوست عمل می کند؛ کورکومین موجود در زردچوبه عمیقا به پوست نفوذ کرده و با پاک سازی پوست به سفید و روشن شدن پوست کمک می کند.

     ماسک صورت نهایی برای درخشندگی پوست

    این ماسک صورت بسیار مفید است. این پک شامل همه چیزهایی است که باعث. درخشش و حس تازه پوست شما می شود.

    استفاده از خمیر زرد چوبه در حذف موهای زائد

    • با کمک زردچوبه به راحتی می توانید موهای زائد خود را از بین ببرید وهمچنین برای پوست صورت هم می توانید از آن استفاده کنید.

    مواد لازم ماسک زردچوبه

    • نصف قاشق چای‌خوری = پودر زردچوبه؛
    • نصف قاشق چای‌خوری =  سرکه سیب ارگانیک؛
    • یک قاشق غذاخوری = عسل ارگانیک، محلی و خام؛
    • نصف قاشق چای‌خوری =  شیر یا ماست؛
    • یک قطره اسانس طبیعی =  لیمو یا آب لیمو ترش تازه برای بیشتر سفید کردن پوست (اختیاری).

    زمان کل: ۱۰ دقیقه

    این دستور ماسک زردچوبه برای یک تا دو بار استفاده، کافی است.

    این دستور ماسک زردچوبه ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید.

    ماسک زردچوبه
    ماسک زردچوبه

    روش تهیه ماسک زردچوبه

    1. اول دست‌ها و صورت‌تان را بشویید تا هرگونه آلودگی و آرایش پاک شود.
    2. در یک کاسه یا شیشه‌ی کوچک، پودر زردچوبه را با عسل، سرکه‌‌ی سیب، شیر یا ماست و اسانس لیمو مخلوط کنید. سعی کنید غلظت آن در حدی باشد که به پوست‌تان بچسبد. مراقب باشید که آن را بیش‌از‌حد رقیق نکنید، چون ممکن است از روی صورت‌تان به پایین چکه کند.
    3. ماسک را به‌دقت روی صورت‌تان بمالید و مراقب باشید که وارد چشم‌هایتان نشود.
    4. اجازه دهید ماسک به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.
    5. اگر مقداری از ماسک باقی ماند، می‌توانید روی آن را بپوشانید و برای استفاده‌ی بعدی‌تان در یخچال قرار دهید.
    6. برای رسیدن به بهترین نتیجه، دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

    ماسک زردچوبه و آبلیمو

    زردچوبه و آبلیمو هر دو به عنوان مواد آنتی‌اکسیدان می‌توانند عوامل پاک‌کننده سلول از مولکول‌ها و باکتری‌های مخرب آن باشند. اگر پوستتان چرب و جوش‌دار است یا به طور مرتب در معرض مواد شیمیایی یا پرتو‌های مضر خورشید هستید ماسک آبلیمو و زردچوبه چاره این مشکلات است. این ماسک پوست را از عوامل مخرب پاکسازی می‌کند و التهاب و قرمزی آن را هم تسکین می‌بخشد. آبلیمو با داشتن ویتامین C. باعث افزایش خاصیت کلاژن‌سازی پوست هم می‌شود

    ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

    ماسک زردچوبه با عسل

    عسل طبیعی دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست را هیدراته کرده و به درمان سریع تر جای جوش کمک می کند.

    ۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه خوب ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

    راهنمایی و اقدامات احتیاطی در هنگام استفاده از ماسک های صورت زردچوبه :

    • اطمینان حاصل کنید که به مقدار کمی از زردچوبه و فقط برای چند بار در هفته استفاده کنید، زیرا ممکن است پوست شما را لکه دار و زرد کند.
    • برای رسیدن به نتایج مطلوب، از مواد تازه استفاده کنید.
    • مراقب استفاده از آبلیمو زیادی باشید، زیرا می تواتد به پوست شما ضرر برساند.

    تجربه من در استفاده از ماسک زردچوبه برای صورتم

    من برای تجربه کردن اثر ماسک زردچوبه برای پوست، از ماسک زردچوبه عسل و شیر استفاده کردم.  بعد از ۲۰ دقیقه آن را شستم و بعد از همین یکبار استفاده شفافیت و نرمی را روی پوستم حس کردم.

    از تجربه این ماسک بسیار راضی بودم و قصد دارم هفته‌ای یکبار از ماسک زردچوبه برای پوست صورتم استفاده کنم. البته به همراه ماست، عسل، آبلیمو وروغن زیتون تا یک ماسک فوق العاده و کامل بسازم و حسابی به پوستم برسم.

    امیدوارم شماهم از تجربه کردن این ماسک عالی لذت ببرید.  لطفاً نظر خودتون را در مورد نتیجه‌ای که از آن گرفتید، و اینکه چقدر راضی بودید را برای ما در زیر همین نوشته بنویسید.

    ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    View this post on Instagram

    کیا این #ماسک معجزه گر و امتحان کردن و راضی بودن؟ ⁉️ مطمئن باشید با یک‌بار امتحان کردن #ماسک_زردچوبه به سراغ هیچ ماسک دیگری نخواهید رفت. عروس‌های هندی👰 سال‌هاست که برای پاکسازی و تمیزی بدن‌ و همچنین درخشنده و روشن کردن پوست خود قبل از مراسم عروسی از اسکراب‌های بدن و ماسک‌های صورت زردچوبه استفاده می‌کنند. . 💟مواد لازم #ماسک_زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری = پودر زردچوبه؛ نصف قاشق چای‌خوری =  سرکه سیب ارگانیک؛ یک قاشق غذاخوری = عسل ارگانیک، محلی و خام؛ نصف قاشق چای‌خوری =  شیر یا ماست؛ یک قطره اسانس طبیعی =  لیمو یا آب لیمو ترش تازه برای بیشتر #سفید_کردن_پوست (اختیاری). زمان کل: ۱۰ دقیقه این دستور ماسک زردچوبه برای یک تا دو بار استفاده، کافی است. این دستور ماسک زردچوبه ۲ بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. . 💟روش تهیه #ماسک_زردچوبه . اول دست‌ها و صورت‌تان را بشویید تا هرگونه آلودگی و آرایش پاک شود. در یک کاسه یا شیشه‌ی کوچک، پودر #زردچوبه را با #عسل، سرکه‌‌ی سیب، شیر یا ماست و اسانس لیمو مخلوط کنید. سعی کنید غلظت آن در حدی باشد که به پوست‌تان بچسبد. مراقب باشید که آن را بیش‌از‌حد رقیق نکنید، چون ممکن است از روی صورت‌تان به پایین چکه کند. #ماسک را به‌دقت روی صورت‌تان بمالید و مراقب باشید که وارد چشم‌هایتان نشود. اجازه دهید #ماسک به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. اگر مقداری از #ماسک باقی ماند، می‌توانید روی آن را بپوشانید و برای استفاده‌ی بعدی‌تان در یخچال قرار دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، دوبار در هفته از این #ماسک استفاده کنید. . 🙏 ❤اگه خوشتون اومد لایک و فالو یادتون نره . 👇✏نظراتتونو برام تو کامنت بنویسید . 😍❤پیج رو با تگ به دوستاتون معرفی کنید Follow 👉 🆔️ @iliyarBlog Follow 👉 🆔️ @iliyarFun #فروشگاه_اینترنتی #ایلیار جهت ثبت سفارشات 👇 . 🌐 http://www.iliyar.com #مجله_اینترنتی ایلیار . 🌐 http://www.iliyar.com/blog #ماسک #زردچوبه #ماسک_زردچوبه #ماسک_خانگی #لوازم_آرایش#ترفند#ارایش#زیبایی#دخترونه#فالو_کن#شات_رایگان#بلاگر#آرایشی#ایده_دخترانه#روزمرگی#خانهداری#ایده #اشپزی #کادو #هدیه #خرید_کادو

    A post shared by ایلیار بلاگ | iliYarBlog (@iliyarblog) on

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.