قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » راه های نگه داری از عطر چیست ؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
نگه داری از عطر
نگه داری از عطر

راه های نگه داری از عطر چیست ؟

  • راه های نگه داری از عطر چیست ؟

    ممکن است شما یک عطر و ادکلن خاص را بیشتر از بقیه دوست داشته باشید و بخواهید که برای مدت طولانی‌تری آن را نگهداری کنید. نگهداری از عطر ، اصول خاص خودش را دارد و نکاتی که در ادامه با آن آشنا می‌شوید، این امکان را فراهم می‌کنند تا از یک عطر و ادکلن خاص، برای مدت طولانی استفاده کنید، بدون اینکه تغییری در بوی آن مشاهده نمایید. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    عطرها و ادکلن‌ها معمولا تاریخ مصرف ندارند اما دوام و ماندگاری آن‌ها بستگی به شرایط نگهداری از عطر دارد. عطر باید در محل مناسب و در شرایط مناسبی نگهداری شود تا بوی آن دوام بیشتری داشته باشد و مدت طولانی‌تری بتوان از آن استفاده کرد.

    به طور کلی عمر یک شیشه عطر از یک سال تا ۱۵ سال متغیر است که به نحوه نگهداری از عطر و مراقبت درست از آن بستگی دارد.

    شرایط نگهداری از عطر

    • عطر را در بطری اصلی آن نگهداری کنید

    عطر را از شیشه و بطری اصلی آن خارج نکنید و در همان بطری اصلی نگهداری کنید چون قرار گرفتن در معرض هوا قدرت و غلظت عطر را کاهش خواهد داد.

    بهترین روش برای نگهداری طولانی مدت عطر، استفاده از بطری شیشه ای است، چون شیشه قابلیت حل شدگی نداشته و هوا در آن جریان ندارد، در نتیجه عطر فاسد نمی شود.

    نگهداری عطر

    شما یک شیشه از عطر مورد علاقه تان را خریده اید و می خواهید که مدتی طولانی برایتان بماند (عطرها ارزان نیستند!) چه عطری کمیاب باشد یا عطر جدید فصل، عطرها نیازمند مراقبت بسیاری هستند تا رایحه خود را از دست ندهند.

    اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق خرید عطر هستید ،می دانید که خرید عطرهایی با بطری کوچک بسیار پرهزینه تر است از عطرهایی در بطری بزرگتر . تولید کنندگان عطر با تولید عطر در بطری هایی کم حجم،سالانه پول زیادی به جیب می زنند.

    روغن و الکل عطرها با دشمنانی مثل رطوبت، گرما و نور سریعا از بین می روند. اینجا چند روش به شما معرفی می کینم که می توانید از عطرتان مراقبت کرده و آنها را ماندگارتر کنید.

    • عطر را در محلی دور از نور نگهداری کنید (هرچه تیره تر، بهتر)

    نور مستقیم بدترین دشمن عطر است! بوی عطر در برابر نور تغییر می کند و مثل اولش نخواهد بود.

    عطرهایتان را در مکان های تاریک مثل کمد نگهدارید و اگر آنها را در کشو می گذارید، بین لباس ها قرار دهید. این مهم ترین نکته ای است که در مورد نگه داری عطر باید بدانید.

    برای نگهداری عطر ها را به دور از نور مستقیم مخصوصا نور آفتاب نگهداری کنید البته ظاهر شیشه های برخی عطرها آنقدر زیبا و فریبنده هستند که وسوسه می شویم آن را به عنوان وسیله ای تزئینی در معرض دید قرار دهیم.اما باید در برابر این وسوسه مقاومت کنید و آن ها را دور از نور مستقیم قرار دهید. زیرا این کار کیفیت عطر شما را کاهش می دهد. برای نگهداری عطر ها را در کشو قرار دهید تا کیفیت آن ها در طول زمان حفظ شود.

    نگهداری از عطر باید در جایی باشد که نور کمی دارد. مثلا داخل کمد، گنجه یا کشو تا نور به شیشه آن برخورد نکند. یک نکته کلیدی و مهم در نگهداری بهتر از شیشه‌های عطر این است که آن را در همان جعبه‌ای که در آن پلمپ بوده است، نگهداری کنید. اگر دقت کرده باشید، چند لایه بودن این جعبه علاوه بر جلوگیری از آسیب رسیدن به شیشه عطر، نور را نیز به خوبی از آن دور می‌کند.

    نور و تابش آن به شیشه عطر، باعث می‌شود بوی آن بعد از مدتی تغییر کند و دیگر مانند روز اول نباشد، به خصوص عطرهایی که شیشه‌های روشنی دارند.

    • گرمای کمتر، ماندگاری بیشتر ( محلی با دمای ثابت پیدا کنید)

    دمای خیلی زیاد یا خیلی کم به ماده عطر آسیب می‌رساند و کیفیت آن را کاهش می‌دهد. شیشه عطررا در محلی قرار دهید که تغییرات دمایی در آن حداقل باشد مثلا قفسه آشپزخانه و حمام محل مناسب برای نگهداری از عطر نیست اما اتاق خواب و هال در صورتی که تابش مستقیم آفتاب نداشته باشد محل بهتری برای این کار است

    مطمئن شوید که عطرتان را دور از گرما نگاه می دارید. خنکی داخل کمد بهترین مکان برای نگهداری عطر است. لازم هم نیست عطرتان را داخل فریزر قرار دهید، چون بویش را از دست می دهد. بعضی ها عطرشان را در یخچال می گذارند. اگر این کار را می کنید پس حواستان باشد که عطر را کنار موادی مثل کره و پنیر که بو را جذب می کنند، نگذارید.

    • عطر را داخل کمد بگذارید

    بهترین محل برای نگهداری از عطر داخل کمد اتاق است. کمدی دور از نور و پنجره و رطوبت و با دمای ثابت عطر را در بهترین شرایط نگهداری خواهد کرد.

    شیشه عطر
    بعضی از ما دوست داریم که شیشه های عطرمان را روی میز آرایش و قفسه هایمان بگذاریم. مخصوصا آنهایی که زیباترند.

    برای اینکه نور به مایع عطرتان نخورد، می توانید آنها را درون جعبه شان و روی میزتان نگهداری کنید. 

    جای خشک
    خیلی وقت ها شده که عطرتان را داخل حمام می گذارید تا وقتی دوشتان را گرفتید آن را به بدنتان اسپری کنید. اما خوب است بدانید که رطوبت عطر را از بین می برد و عطر شما کیفیتش را از دست خواهد داد. اگر حمامتان بزرگ است و کابینت دارد، می توانید را آنجا بگذارید، اما در کل نگهداری عطر در حمام خوب نیست.

    عطرها را به دور از رطوبت نگهداری کنید. این بدان معناست که حمام جای خوبی برای نگهداری عطرهای تان نیست این مورد برای سایر لوازم آرایشی نیز صدق می کند. مناسبترین جا برای عطرها اتاق خواب است.

    نگه داری از عطر
    نگه داری از عطر
    • با احتیاط حمل کنید

    تا جایی که ممکن است عطرهایی را خریداری کنید که شیشه اش مهر و موم شده باشد. اگر می خواهید عطرتان را حمل کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید و سعی کنید از شیشه های مات برای حملش استفاده کنید و این کار را سریع انجام دهید، چون عطر وقتی در معرض هوا قرار بگیرد بویش را از دست می دهد. اگر دائما به خود عطر می زنید، یک عطرپاش کوچک بگیرید و عطرتان را در آن بریزید که در کیف دستی هم جا می شود.

    • در عطر را سریع بگذارید

    بعد از اسپری کردن عطر، هرچه سریع تر درش را بگذارید تا نپرد.

    برخی افراد شیشه عطر را قبل از استفاده تکان می‌دهند، این کار هیچ فایده‌ای ندارد چون عطر ته نشین نمی‌شود مگر این که روی توضیحات عطر این مطلب درج شده باشد. در غیر این صورت این کار را انجام ندهید چون باعث آسیب به عطر می‌شود.

    • شیشه را تکان ندهید راه های نگه داری از عطر چیست ؟

    شیشه عطر، شیشه شربت ضد سرفه نیست که قبل از مصرف خوب تکانش دهید. این کار عطر را از بین می برد. پس با دقت از آن نگهداری کنید.

    برخی افراد شیشه عطر را قبل از استفاده تکان می‌دهند، این کار هیچ فایده‌ای ندارد چون عطر ته نشین نمی‌شود مگر این که روی توضیحات عطر این مطلب درج شده باشد. در غیر این صورت این کار را انجام ندهید چون باعث آسیب به عطر می‌شود.

    از تکان دادن عطر داخل بطری آن خودداری کنید. این کار باعث تغییر بو و ماندگاری عطرتان می‌شود و اصلا کار درستی نیست. همچنین از قرار دادن عطر در دسترس کودکان خود خودداری کنید، زیرا آن‌ها دوست دارند که با شیشه عطر بازی کنند و دائما آن را تکان دهند.

    • اپلیکاتور را تمیز نگه دارید

    همه عطرها اسپری کننده ندارند و بعضی از آن ها را باید با اپلیکاتور و یا رول سر شیشه عطر، زد. در این صورت آلودگی وارد مایع عطر می شود. پس بعد از هر بار استفاده، اپلیکاتور آن را تمیز کنید.

    شما عطرهای خود را چگونه نگه داری می کنید؟

    ز کجا عطر و ادکلن اورجینال بخریم؟

    با جستجو در یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید خیلی سریع چند گزینه مناسب را پیدا نموده، آنها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت انتخاب مطلوب‌تان را انجام دهید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید.

    View this post on Instagram

    ♥️ ممکنه شما یک #عطر و #ادکلن خاص را بیشتر از بقیه دوست داشته باشید و بخواهید که برای مدت طولانی‌تری آن را نگهداری کنید.🤗 نگهداری از عطر ، اصول خاص خودش را دارد و نکاتی که در ادامه با آن آشنا می‌شوید، این امکان را فراهم می‌کنند تا از یک عطر و #ادکلن خاص، برای مدت طولانی استفاده کنید، بدون اینکه تغییری در بوی آن مشاهده نمایید به طور کلی عمر یک شیشه #عطر از یک سال تا ۱۵ سال متغیر است که به نحوه نگهداری از عطر و مراقبت درست از آن بستگی دارد. . . ♥️شرایط نگهداری از #عطر♥️ . نور مستقیم بدترین دشمن عطر است! #بوی_عطر در برابر نور تغییر می کند و مثل اولش نخواهد بود. برای اینکه نور به مایع عطرتان نخورد، می توانید آنها را درون جعبه شان و روی میزتان نگهداری کنید. عطرها را به دور از رطوبت نگهداری کنید. این بدان معناست که ÷حمام جای خوبی برای نگهداری عطرهای تان نیست این مورد برای سایر لوازم آرایشی نیز صدق می کند. مناسبترین جا برای عطرها اتاق خواب است. #عطر را در بطری اصلی آن نگهداری کنید #عطر را در محلی دور از نور نگهداری کنید (هرچه تیره تر، بهتر) گرمای کمتر، ماندگاری بیشتر ( محلی با دمای ثابت پیدا کنید) $عطر را داخل کمد بگذارید در #عطر را سریع بگذارید شیشه را تکان ندهید شما عطرهای خود را چگونه نگه داری می کنید؟ #ادکلن #خرید_ادکلن #عطر @iliyarblog www.iliyar.com

    A post shared by ایلیار بلاگ | iliYarBlog (@iliyarblog) on

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    ادکلن زنانه چی بزنیم؟

    این روزها علاوه بر پوشاک مناسب و آرایش ملایم ، خانوم ها باید به بوی …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.