قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه رولت مرغ سوخاری بدون فر
فروشگاه اینترنتی ایلیار
رولت مرغ سوخاری
رولت مرغ سوخاری

طرز تهیه رولت مرغ سوخاری بدون فر

  • رولت مرغ غذایی آسان و مناسب مهمانی ها می باشد که در این مطلب برای شما طرز تهیه “رولت مرغ” بدون فر را در نظر گرفته ایم.

    با گوشت مرغ می توانید غذاهای متنوعی طبخ کنید با افزایش مصرف گوشت مرغ در میان خانواده های ایرانی پخت غذاهای متنوع با مرغ می تواند سفره های منزل شما را متنوع تر نماید. رولت مرغ از جمله غذاهای محبوب و خوشمزه است که از افزودن آن به برنامه غذای هفتگی تان پشیمان نخواهید شد.

    در مطلب قبل طرز تهیه شنیسل مرغ را برایتان قرار دادیم. در ادامه مطلب از بخش آشپزی طرز تهیه رولت مرغ را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

    مواد لازم رولت مرغ

    • سینه/فیله مرغ  = ۱ عدد
    • پیاز رنده شده   = ۱ عدد درشت
    • قارچ
    • ذرت
    • پنیر پیتزا
    • روغن زیتون  = ۲ ق غ
    • جعفری ساطوری شده .سبزی خرد شده  شامل ( گشنیز ، شوید ، ترخون ، جعفری ، ریحان)  ۶ ق غ
    • آبلیمو = ۵ لیوان
    • نمک ، فلفل سیاه و قرمز ، زردچوبه=  به میزان لازم
    • دارچین = به میزان دلخواه
    • تخم مرغ
    • ارد سفید
    • ارد سوخاری

    طرز تهیه رولت مرغ

    ابتدا سینه مرغ را با کارد از سمت استخوان جناغ به سمت طرفین بدون اینکه آسیبی ببیند به دو تکه جدا کنید و هر تکه را از وسط با کارد باز کنید تا به یک تکه پهنی تبدیل شود. من خودم از فیله مرغ برای این غذا استفاده می کنم

    مخلوطی از نمک ، فلفل ها ، زردچوبه ، روغن زیتون ، پیاز و آبلیمو آماده کنید و تکه های مرغ را در آن بخوابانید  و روی ظرف را نایلونی بکشید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید.  به مدت ۶ تا ۷ ساعت در یخچال نگهداری کنید.

    در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید تا به رنگ طلایی در آید. پیازهای خرد شده و سیرهای رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند سپس قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد نرم شده و آب اضافی غذا کشیده شود ، پس از پخت کناری قرار دهید تاسرد شود.

    بعد از اینکه گوشت ها آماده شدند آنها را درون یک سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید طوری که دو طرف آن با سلفون پوشیدن شده باشد .

    بعد با گوشت کوب روی آن را بکوبید تا نازکتر و پهن تر شود.

    سپس از نایلکس بیرون بیاورید و کف سینی پهن کنید و مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچین روی آن بپاشید و روی آن یک لایه سبزی خرد شده بریزید

    سپس قارچ و پیاز سرخ شده را بر روی سبزی ها قرار دهید و مقداری پنیر پیتزا بر روی مخلوط مواد رولت بریزید.

    رولت مرغ سوخاری

    روی آن مقداری پنیر پیتزا بپاشید سپس سینه مرغ را رول کنید و با خلال چوبی در جای خود محکم نمایید ، به همین صورت تمام رول های مرغ را آماده کنید و بپیچید.

    در مرحله آخر طرز تهیه رولت مرغ لبه های سینه مرغ را به خوبی روی هم بیاورید.

    لبه گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود میتوانید با نخ تمیز ی آن را ببندید.

    رولت ها را ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید، سپس در آرد بغلتانید و سپس در زرده تخم مرغ مخلوط با نمک و فلفل بزنید و در پودر سوخاری بغلتانید و سرخ کنید.

    رولمان را در آرد سفید، سپس تخم مرغ با زعفران هم زده و بعد از آن پودر سوخاری می­چرخانیم تا لایه سوخاری آنرا به صورت کامل بپوشاند. مدتی صبر می­کنیم تا لایه سوخاری کاملا به مرغ بچسبد. پس از آن رولت را سرخ می­کنیم.

    داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس رول های مرغ را داخل روغن داغ قرار دهید تا برشته و طلایی شوند ، پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید.

    *. تا طرف دیگر نیز برشته و طلایی شود ( نیازی نیست روغن زیاد بریزید ).پس از اینکه رول ها سرخ شدند داخا ظرف بریزید و با سس و سالاد دلخواه رولت های مرغ را سرو کنید.

    رولت های آماده شده را در مقداری روغن در تابه ای مناسب سرخ کنید به طوریکه دو طرف آن ها به خوبی سرخ شود. (سینه مرغ رول شده را در ظرف مورد نظر پخت قرار دهید و با آب گوجه فرنگی و کمی نمک و زردچوبه بر روی حرارت ملایم به آرامی بپزید.)

    برای این که رولت مرغ باز نشود از یک خلال دندان استفاده می کنیم.

    وقتی رولت ها پخت ، آنها را در ظرف میچینیم و نخ آن را باز میکنیم و بعد از اینکه کمی خنک شد به اندازه های دلخواه برش میزنیم و در ظرف سرو میچینیم.

    طرز تهیه سس مخصوص

    در یک ظرف کوچک مقداری روغن بریزید و رب گوجه را در آن تفت داده، بعد آب مرغ را​ همراه نمک، فلفل، زعفران و اندکی آبلیمو به آن اضافه کنید و بجوشانید تا غلیظ شود.

    رولت مرغ سوخاری

    نکات تکمیلی در مورد رولت مرغ

    رولت مرغ جزو پیش غذا – اسنک و رول میباشد
    زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۳۰ دقیقه
    و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت و ۰ دقیقه میباشد
    رولت مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید
    توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد

     وقنی رولت را کامل پیچیدید، جایی که لبه رولت است باید طوری بهم چسباند که وقتی حرارت دید از هم باز نشود. و اینکه سر و ته رولت مرغ و گوشت باید کاملا چسبیده باشد.

    برای مواد داخل رولت با سلیقه ی خودتون موادی رو کم یا زیادکنید (مثل خیارشور قارچ هویج پخته و خردشده گردو و زرشک….) ولی ژامبون و فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا حتما باشه.
    این غذا را می­شود با سس بین­ المللی کچاب، میل نمود.
    رولت مرغ یک دستور غذای عالی به عنوان پیش غذاست.

    مواد میانی رولت مرغ سلیقه ای است ، میتوانید سبزیجات مورد علاقه خود را جایگزین کنید.

    من برای دور چین از سیب زمینی کریسپی استفاده کردم که فوق العاده خوشمزه هست.میتونید با سس کچاب سروش کنید خوشمزه میشه.

    حتما این رولت خوشمزه رو درست کنید و درکنار اعضای خانواده از خوردنش لذت ببرید.
    رولت مرغ از انواع غذاهای خوشمزه و مناسب برای مهمانی های شما است این غذا را می توانید در طعم ها مختلف و با سبزیجات متنوع تهیه کنید. امیدواریم از طرز تهیه رولت مرغ نهایت لذت را برده باشید

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.