قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه بلال کبابی و خواص ذرت
فروشگاه اینترنتی ایلیار
بلال کبابی
بلال کبابی

طرز تهیه بلال کبابی و خواص ذرت

  • من عاشق شیربلالم، یعنی در هر زمان و موقعیتی اگر به من بلال تعارف کنید دستتان را رد نمیکنم

    فصل بلال است و در هر پارک، فضای سبز یا تفرجگاهی می توان بساط بلال فروشی ها را دید و از عطر خوب و مزه عالی آن بهره برد. پختن بلال ذرت یا بلال کبابی روش‌های مختلفی دارد و هر کس بنا به سلیقه و امکانات موجود یک روش را می‌پسندد. امروز تصمیم دارم روش پخت بلال به صورت کباب کردن بلال رو آموزش بدهم.

    برای یادگیری این روش در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    برای تهیه بلال کبابی خوشمزه تنها به چند بلال + آب جوش + نمک نیاز دارید.

    طرز تهیه بلال کبابی
    طرز تهیه بلال کبابی

    مواد لازم بلال کبابی

    • بلال = ۲ عدد
    • آب جوش = ۲ لیوان
    • نمک = به مقدار لازم

    تهیه بلال کبابی با روش جدید

    قبل از کباب کردن ذرت نکاتی وجود دارد که با انجام آن می توانید طعم و عطر دلپسندی به ذرت بدهید و از سرو آن نهایت لذت را ببرید
    ابتدا باید چاشنی اصلی ذرت را آماده کنید
    همه ما می‌دانیم ذرت کبابی با آب‌نمک مزه خاصی به خود می‌گیرد اما این کار را معمولا بعد از کباب کردن آن استفاده می‌کنیم، در این گزارش روشی جدیدی برای خوش طعم کردن ذرت به شما توصیه شده که در ادامه به آن می پردازیم.
    برای چهار تا شش عدد ذرت ابتدا یک چهارم فنجان نمک را درون یک گالن (۳/۷۸ لیتر) آب می‌ریزیم در این محلول آبی می‌توان از فلفل و حتی سیر خرد شده  و سایر ادویه جات دیگر به دلخواه استفاده کرد. در ادامه ذرت پوست کنده و تمیز شده را درون محلول آبی قرار می‌دهیم به صورتی که تمام ذرت در محلول نمکی قوطه‌ور شود. سعی شود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ذرت درون محلول خوابانده شده تا محلول به‌همراه ادویه جات به خورد ذرت برود (ترک‌های کنار دانه‌های ذرت جای کافی برای نشست محلول درون خود را دارند

    قوطه‌وری ذرت درون آب نمک به‌همراه ادویجات باعث شده تا ذرت طعم و مزه آن‌ها را به خود بگیرد.

    وقتی به اندازه کافی ذرت درون محلول قرار گرفت آن را بیرون بیاورید و روی پارچه تمیز قرار دهید تا خشک شود سپس ذرت‌ها را کباب کنید و از طعم و مزه جدید آن در کنار خانواده خود لذت ببرید.
    بلال کبابی رو حدود بیست دقیقه بزارید توی آب و نمک درحال جوشیدن ، بعدش کبابش کنید عالی میشه خیلی نرم و خوشمزه ست ، بدون آب پز کردن که کباب میکردم دندونام درد میگرفتن تا تموم بشه

    تهیه بلال کبابی به صورت معمولی

    • پوست اطراف بلال را به طور کامل جدا کنید اما دسته های بلال را جدا نکنید

    بخش بالایی سر بلال ها را نیز ببرید ( بدلیل اینکه بالای بلال مورد هجوم حشرات قرار میگیرد

    روی آتش ذغال یا گاز بلال ها را قرار دهید و با کمک دسته ها بلال ها را بچرخانید

    • باید با چرخاندن مداوم بلال ها کاری کنید که تمام سطح بلال ها یکنواخت کباب شود. با استفاده از انبرک آن‌ها را بچرخانید تا تمام سطوح آن یکنواخت بپزد
    • داخل پارچ آب جوش بریزید و چند قاشق نمک اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود
    • بلال های کباب شده را سریع داخل آب نمک قرار دهید و پس از چند ثانیه خارج و سرو کنید
    بلال کبابی
    بلال کبابی

    خواص بلال 

    اسم من ((بلال )) است !
     از آمریکا آمده ام .
    از قند و نشاسته سرشارم . غذاى خوبى براى تقویت ناخن و مو هستم 

    در کاکل من خواص بسیاری نهفته است .
    براى اگزما داروى مفیدى هستم و تا مى توانید براى ورم روده از من استفاده کنید!

    ذرت Corn که به زبان عامیانه خودمان بلال نامیده میشود یکی از گیاهان مقوی است که جایگاه ویژه ای در تعذیه ایرانیها دارد. بلال و شیربلال در کشورمان طرفداران زیادی دارد دانه های این گیاهان خواص فراوانی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بلال را معمولا روی اتش میگذارند تا آماده خوردن شود و به قول معروف بلال آتیشی خوشمزه ترین دانه گیاهی میباشد.

    ذرت Corn یا بلال منبع خوبی برای تامین ویتامینهای مهم و ضروری بدن نظیر ویتامین ب۱، ویتامین ب۵، ویتامین ث، ویتامین آ و عناصر معدنی ضروری فسفر، منگنز و منیزیم است.

    از دیگر مواد اصلی و موثر موجود در گیاه ذرت یا بلال یک نوع کارتنوئید نارنجی مایل به قرمز به نام بتا کریپتوگراتین، پل فنولها، استرول و … است. خواص بلال

    ذرت یا بلال بعد از گندم و برنج مهمترین ماده غذایی بشر است

    و دانه های آن و روغن تهیه شده از این دانه ها منبع تامین کننده نیازهای غذایی مردم در سراسر جهان است. علاوه بر آن مو یا تارهای میوه (cornsilk) و گرده آن نیز خوردنی بوده و بیشتر مصرف طبی دارد.

    خواص بلال
    خواص بلال

    ذرت یا بلال جزو غذاهای اصلی در بسیاری از کشورها به حساب می آید. این گیاه مفید و پرخاصیت کالری لازم برای سوخت و ساز بدن را فراهم نموده و همانطور که ذکر گردید حاوی انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن است. 

    ذرت یا بلال گیاهی یکساله با گونه ها و رنگهای بسیار متفاوت از شیری تا قرمز و سیاه است و نژادهای متعددی دارد و براساس ویژگی های آن به انواع ذرت یا بلال بو داده، ذرت یا بلال سفت، ذرت یا بلال دندان اسبی، ذرت یا بلال شیری یا نرم، ذرت یا بلال شیرین و ذزت مومی تقسیم میگردد. از خواص ذرت یا بلال که ارزش غذایی و فواید درمانی فوق العاده‌ای به آن بخشیده ، ترکیبات شیمیایی به نام فیتوکمیکال ها است که بطور طبیعی در گیاهان بوجود می‌آیند و در برابر تعدادی از بیماری‌های مزمن از بدن محافظت می کند. همچنین مواد آنتی اکسیدان موجود در ذرت یا بلال نیز به عنوان عوامل ضد سرطان عمل کرده، در مبارزه با تومورهایی که منجر به سرطان سینه و کبد می شوند موثر است و از بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند.

    بلال محصولی سرشار از ویتامین و مواد معدنی

    هر چه از فواید ذرت یا شیر بلال بگوییم کم است اما همین‌قدر کافی است که بدانیم این محصول سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری‌های قلبی، گوارشی و سرطان جلوگیری می‌کند.

    سایر خواص ذرت یا بلال

    از جمله خواص ذرت یا بلال بو داده حفظ جوانی و مبارزه با پیری است.

    – مصرف متعادل دانه های ذرت یا بلال در کنترل دیابت و فشار خون بالا به دلیل حضور فتوکمیکال فنلی موثر می باشد.
    – کاهش اختلالات قلبی، پیشگیری از تصلب شرایین و کاهش رادیکال‌های آزاداز مهمترین خواص روغن تهیه شده از دانه‌های ذرت یا بلال است.
    – خواص ذرت یا بلال همچنین در پیشگیری از کم خونی که بدلیل کمبود ویتامین ها در بدن روی می دهد موثر می باشد.

    – همچنین ذرت یا بلال حاوی آهن و اسید فولیک فراوان بوده که برای زنان باردار بسیار مفید است.
    – فیبر محلول در دانه‌های ذرت یا بلال میتواند به حفظ سلامت و تقویت استخوان‌ها به خصوص در زنان سرعت ببخشد.
    – از دیگر خواص ذرت یا بلال، پیشگیری از بیماری های گوارشی مثل یبوست، بواسیر، و همچنین سرطان روده بزرگ است.

    مضرات ذرت یا بلال (توصیه های پزشکی و موارد منع مصرف)

    هر چند خواص ذرت یا بلال بیشمار می باشد، اما برخی افراد ممکن است به ذرت یا بلال و ترکیبات آن حساسیت داشته باشند. مصرف ذرت یا بلال در برخی افراد جوش های ریز، ورم مخاط غشایی و حالت تهوع ایجاد میکند.
    کشیدن تارهای خشک شده ذرت یا بلال یا همان موهای کاکل ذرت یا بلال به صورت سیگار میتواند موجب تخدیر و تحریک مغز شده و بایستی از آن اجتناب نمود.
    کربوهیدرات موجود در دانه‌های ذرت یا بلال باعث افزایش قند خون شده و بدین دلیل افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند.
    ترکیبات موجود در بخشهای مختلف گیاه ذرت یا بلال با بسیاری از داروها تداخل داشته، به ویژه افراد مصرف کننده داروهای قلبی بایستی از زیاده روی در مصرف تارهای ذرت یا بلال خودداری کنند.

    مضرات ذرت کبابی
    مضرات ذرت کبابی

    به طورکلی زیاده روی در مصرف ذرت یا بلال به دلیل میزان بالای نشاسته میتواند منجر به چاقی شده، همچنین نشاسته موجود در آن ممکن است باعث احساس خواب آلودگی، نفخ، گاز معده، درد معده و سوء هاضمه گردد. 

    حتما بعد از درست کردن ذرت یا بلال کبابی نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مجله اینترنتی ایلیار لذت برده باشید

    امیدواریم از خوردن این شیر بلال های خوشمزه لذت ببرید.  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.