قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » انواع ته‌ دیگ خوشمزه که با اعصابتان بازی میکند
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ته دیگ سیب‌زمینی قالب گل
ته دیگ سیب‌زمینی قالب گل

انواع ته‌ دیگ خوشمزه که با اعصابتان بازی میکند

  • ما ایرانی ها ته دیگ را بیشتر از خود عذا دوست داریم و به همین خاطر انواع ته دیگ را با مواد مختلف درست می کنیم که یکی از معمولترین آنها استفاده از نان برای درست کردن ته دیگ است . البته خانمهای با سلیقه برای حوشمزه تر شدن این نوع ته دیگ مواد دیگری را هم اضافه می کنند که چند نمونه آنرا برای شما انتخاب کرده ایم.

    اگر می خواهید ته دیگ های متفاوت و خوشمزه را امتحان کنید با ما در مجله اینترنتی ایلیار همراه شوید و ادامه مطلب را بخوانید …

    دیدن عکس این ته دیگ ها بسیار هوس‌برانگیز است و به طور کامل با اعصاب آدم بازی می کند. همه آنها به قدری خوشمزه دیده می شوند که دوست دارید همین الان همه را بخورید و از صدای ترد آنها زیر دندان های خود لذت ببرید.

    برای تهیه ته دیگ مهم‌ترین نکته این است که قابلمه ای که استفاده می کنید نچسب باشد تا ته دیگ خوب و یکدستی داشته باشید.

    پس از آماده شدن پلو نیز باید کمی صبر کنید تا انتهای قابلمه خنک شود و ته دیگ به راحتی جدا شود.

    ته دیگ زعفرانی

    برنج را ابکش کنید و کف قابلمه را نصف فنجان روغن مایع ,نصف فنجان اب سرد و نصف فنجان هم زعفران اب کرده پر رنگ بریزید و بد برنج ابکش شده را روی ان بریزید دم کنی گذاشته و شعله را متوسط بکذارید تا برنج دم بکشد و ته دیگ جا بیفتد

    ته دیگ نان
    کف قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سنگک را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید سپس برنج را روی نان ها بریزید و دم کنید.

    نان سنگک بدلیل ضخامتی که دارد ته دیگ لذیذتری خواهد شد 

    اته دیگ نان نیز یکی از محبوب ترین نوع ته دیگ ها میباشد.

    ته دیگ نان

    ته دیگ نان تست
    نان تست را قالب بزنید با به شکل دلخواه برش دهید و کف قابلمه بچینید.سپس روغن بریزید سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

    ته دیگ نان تست
    ته دیگ سیب‌زمینی
    کمی روغن کف قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آن بچینید سپس برنج را روی آن بریزید.

    در تهیه ته دیگ سیب‌زمینی نباید سیب زمینی ها بیش از حد نازک باشند.

    ته دیگ سیب زمینی جز ته دیگ های خیلی محبوب و خوشمزه است که امکان نداره حتی یه تیکه اش هم اضافه بیاد و همیشه توسط اعضای خونه به طور کامل نوش جان میشه

    ته دیگ سیب‌زمینی قالب گل
    ابتدا طبق روال همیشگیمون

    برنج رو از چند ساعت قبل خیس کرده و کمی نمک بهش میزنیم.

    بعد داخل یه قابلمه دیگه آب رو جوش میاریم و برنج خیس شده رو بهش اضافه میکنیم و به برنج اجازه میدیم تا کمی نرم بشه و آماده آبکش کردن بشه و در نهایت آبکشش میکنیم.

    حالا باید سیب زمینی هارو حلقه ای ببریم بهتره ضخامت حلقه های بین ۵ تا نهایتا ۷ الی ۸ میلیمتر باشه.

    حالا با استفاده از قالب های شیرینی پزی به شکل های دلخواه دونه دونه حلقه هارو قالب میزنیم. تعداد گلهایی که در میاریم بسته به اندازه سطح قابلمه مون داره. حالا همه سیب زمینی های قالب زده شده رو میشوریم تا نشاسته اضافیشون بره و بعدا به کف قابلمه نچسبن.

    کف یه قابلمه که حتما باید کاملا نچسب باشه رو به مقدار کافی روغن میریزم.

    حالا سیب زمینی هارو داخل قابلمه میچینیم و کمی نمک هم روشون میپاشیم.

    حالا کمی از برنج رو روی کل سطح سیب زمینی ها پخش میکنیم و این کارو به آرومی انجام میدیم تا جای سیب زمینی ها بهم نخوره.

    در نهایت مابقی برنج رو هم میریزیم و رو سطحش رو چند تا حفره ایجاد میکنیم تا بهتر دم بکشه و نصف فنجون آب (برای دوپیمانه برنج خام) دور تا دور قابلمه میدیم.

    حالا برنج رو دم میذاریم اول شعله رو زیاد میکنیم تا بخار برنج بلند بشه و بعد حرارت رو ملایم میکنیم تا ته دیگ نسوزه و برنج هم کم کم دم بکشه.

    ته دیگ سیب‌زمینی قالب گل

    در نهایت ته دیگ سیب زمینی خوشگل ما با همون طعم همیشگی حاضره … نوش جان

    ته دیگ سیب‌زمینی
    ته دیگ سیب زمینی کنجدی
    کف قابلمه کمی کنجد بپاشید. سیب زمینی ها را ورقه ای کنید یا قالب بزنید و روی کنجدها بچینید. کمی نمک بپاشید. سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

    ته دیگ نان کنجدی

    مواد مورد نیاز:

    • نان لواش
    • کنجد
    • روغن
    • برنج

    ته قابلمه روغن بریزید و کنجد بپاشید.روغن باید داغ باشد

    حالا ته قابلمه نان لواش بچینید.تعداد لایه ها به خود شما بستگی دارد.ته دیگ کلفت خوشمزه تر است

    برنج آبکش شده را به صورت مخروطی در قابلمه بریزید و آن را دم کنید.

    هرچقدر حرارت ملایمتر،مدت زمان پخت بیشترو مقدار (وزن) برنج زیادتر باشد، ته دیگ شما زیباتر و خوشمزه تر خواهد بود.

    اگر از قابلمه نچسب استفاده کنید،می توانید ته دیگ را به صورت قالبی و کامل از قابلمه خارج کنید و برش زده و در ظرف گذاشته و سر سفره ببرید.

    ته دیگ کنجدی یک ته دیگ ابتکاری

    این ته دیگ هم مثل بقیه ته دیگ ها درست میشه قبل از اینکه نان را کف دیگ بگذارید اول روغن بریزید و کف دیگ را کنجد بپاشید و نان ها را خیس کنید و کف دیگ روی روغن و کنجد بگذارید تا کاملا کف دیگ با یک لایه نان پوشش داده شود .

    در مدل راه راه ابتدا روغن بریزید و نانها را با قیچی ببرید و با فاصله کمی از هم در کف دیگ بچینید و ما بین نانها را کنجد بریزید و یا بشکل حصیری نانها را از داخل هم عبور دهید .

    ته دیگ سیب زمینی نگینی
    سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و تا حد امکان همه آنها یک اندازه هم باشند. آنها را ته قابلمه بچینید. نمک بپاشید و روی آنها برنج آبکش شده را بریزید.

    برای ته دیگ از نان ماشینی سنگک و نان لواش و کلاً نان های نازک استفاده کنید

    ته دیگ سیب زمینی نگینی

    ته دیگ سیب زمینی رنده شده
    سیب زمینی را درشت رنده کنید. بعد روغن کف قابلمه بریزید و پس از داغ شدن، سیب زمینی ها را بریزید و نمک و زعفران آب شده و کمی پودر سیر یا موسیر(دلخواه) روی آنها بپاشید. سیب زمینی ها را کف قابلمه فشار دهید و سپس برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

    ته دیگ سیب زمینی رنده شده

    ته دیگ بال مرغ
    ابتدا روی بال مرغ ها نمک و زردچوبه بزنید. سپس کمی روغن کف قابلمه بریزید پس از اینکه داغ شد، بال مرغ ها را بچینید و برنج را روی آنها بریزید و دم کنید.

    ته دیگ بال مرغ

    ته دیگ خمیر نان باگت
    این نوع ته دیگ که به تازگی باب شده است از خمیر نان باگت تهیه میشود. ته قابلمه روغن بریزید سپس خمیر نان باگت را که کمی مرطوب کرده اید به اشکال مختلف ته قابلمه بچینید و برنج را به آرامی روی آن بریزید و دم کنید ( میتوانید از مقداری کنجد یا تخمه هم در بعضی قسمت ها استفاده کنید ).

    ته دیگ خمیر نان باگت

    ته دیگ کاهو
    کف قابلمه روغن بریزید و یک یا دو لایه کاهو بچینید و سپس برنج را روی آن بریزید و دم کنید. ته دیگ کاهو برای پلو های سبز رنگ عالی است. مثل باقالی پلو، شوید پلو و ….

    ته دیگ کاهو

    طرز تهیه یک ته دیگ برشته و خوشمزه

    ته دیگ خوشمزه ، طلایی و برشته لازمه توجه به نکاتی است که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد ..

    برای یک ته دیگ طلایی و برشته باید مطمئن باشید که روغن به میزان کافی ته قابلمه است زیرا ته دیگ روغن را به خود جذب می کند و در حین برشته شدن روغن کم خواهد شد . پس در ابتدا از میزان کافی روغن مطمئن شوید .

    با استفاده از قلم موی آشپزی مقداری زعفران دم کرده روی نان بمالید و نان را کف قابلمه بگذارید . سپس حرارت را ملایم و یکنواخت کنید تا شعله به طور یکسان به تمام سطح قابلمه برسد . بعد از این که قابلمه گرم شد و بخار در آن پیچید حرارت را کمتر کنید و در طولانی مدت روی حرارت قرار دهید تا ته دیگ برشته شود .

    برای درست کردن ته دیگ سیب زمینی و چغندر باید روغن را خوب داغ کنید و سیب زمینی یا چغندر ورقه شده را ته قابلمه بچینید و کمی نمک بزنید و زمانی که سیب زمینی داغ شد طرف دیگر را برگردانید . با این کار برنج آبکشی شده به ته دیگ نمی چسبد ! حالا برنج را ته قابلمه بریزید و دم کنید و روی حرارت ملایم و کم قرار دهید .

    برای درست کردن ته دیگ برشته و طلایی به مقدار کافی روغن و زعفران نیاز دارید و باید قابلمه را در طولانی مدت روی حرارت کم قرار دهید. می توان ته دیگ را با خلال پسته ، زرشک ، گل زعفران ، خلال پرتقال و …. تزئین کرد . البته می توانید برای تزئین از مقداری برنج زعفرانی هم استفاده کنید یا کمی کنجد ته قابلمه بریزید تا به ته دیگ بچسبد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.