قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » گردشگری » راهنمای کلی سفر به چین
فروشگاه اینترنتی ایلیار
سفر به چین
سفر به چین

راهنمای کلی سفر به چین

  • گیج کننده، شگفت‌انگیز، عظیم، خارجی و جدید همگی اینها صفاتی هستند که برای کشور چین باید در نظر گرفته شود. نقطه ای از دنیا که در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهد شد. چین خانه‌ی حدود ۲۰ درصد کل جمعیت کره زمین است. جاذبه های گردشگری کلیدی این کشور که تعدادشان کم نیست، به گونه ای است که بیشتر مردم دنیا نام و حتی تاریخچه آن‌ها را به خوبی میدانند. چه کسی است که تا به حال اسامی جاذبه‌هایی همچون دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و یا لشکر سفالین Terracotta Warriors را نشنیده باشد؟ علاوه بر نوع ساخت جاذبه ها، انرژی محیط و کائنات و تاثیر این فضاها باعث می شود سفر به چین برای تمامی گردشگران به عنوان سفری ماندنی در ذهنشان حک شود.

    چین کشوری تاریخی است.در این کشور سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر قرار دارند.

    به هر جای این کشور سفر کنید چیز‌های جذاب و جالبی خواهید دید. از غذا‌های سنتی و گوناگون گرفته تا مکان‌های زیبا و دیدنی که بیشتر آن‌ها از اهمیت تاریخی برخوردارند و در جهان شناخته شده هستند. در ادامه با ایلیار همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در خصوص گردشگری به این کشور کسب کنید.

    چین کشوری با فرهنگی غنی است و کمتر کشوری در دنیا یافت می‌شود که دارای چنین فرهنگی باشد. چین کشور تضاد‌هاست.

    پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ شهر‌های پیشرفته‌ی چین هستند.

    با این حال در غرب کشور بخش‌هایی روستایی و در حال توسعه دیده می‌شود. چین کشوری است که بین توسعه یافتن و در حال توسعه بودن مانده است. تغییرات فراوان چین باعث شده گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند. برای شما نیز وقت آن رسیده که به این کشور جالب و شگفت‌انگیز سفر کنید و با فرهنگ چین آشنا شوید. با سفر به این کشور هر‌ روز با کشوری جدید رو‌به‌رو خواهید شد. اگر‌چه در شهر‌های بزرگ جمعیت زیاد است، اما حومه‌ی شهر‌ها و همچنین غذاهای آن بسیار فوق‌العاده هستند.

    واحد پول کشور چین

    یوان واحد پول کشور چین، است و نماد آن ¥ و کد CNY می باشد.

    اسکانس های رایج چینی شامل ۱ یوان (سبز)، ۵ یوان (بنفش)، ۱۰ یوان (آبی)، ۵۰ یوان (سبز تیره) و ۱۰۰ یوان (قرمز) است. واحد کوچک تر پول چین نیز با نام جیائو بوده که هر ۱ یوان معادل با ۱۰ جیائو است. از جمله سکه های رایج چین نیز می توان به ۱ یوان، ۱ و ۵ جیائو اشاره کرد.

    (هر یوان حدود ۲۰۰۰ تومان است)

    هزینه های سفر به چین

    پکن، پایتخت کشور بزرگ چین و همچنین شانگهای، مرکز بزرگ فعالیت های اقتصادی هستند و به طور کل تجارت های زیادی در چین صورت می گیرد.آب و هوای مطلوب، تاریخ و فرهنگ غنی با بیش از ۳ هزار سال قدمت و جاذبه های گردشگری فراوان باعث شده چین در میان توریست ها طرفداران زیادی پیدا کند. اگر خود را برای سفر تور چین آماده کرده اید با همراهی الفبای سفر از هزینه های این کشور آگاه شوید.

    تهیه یوان چین به دو راه صورت می گیرد:

    ۱-خرید دلار در ایران و تبدیل آن به یوان در صرافی های پکن
    ۲- رجوع به شعب بانک ملی برای خرید یوان چینی

    هزینه‌های معمول

    هتل و هاستل

    هزینه‌ی یک اتاق خوابگاهی از ۴۰ یوان (۶ دلار) شروع می‌شود، اما در شهری مثل پکن به ۸۰ یوان (۱۲ دلار) برای هر شب اقامت نیز می‌رسد. برای اتاق خصوصی با حمام مشترک (بسته به شهر) ۱۲۵ یوان (۱۹ دلار) و برای اتاق با حمام خصوصی ۱۸۵ یوان (۲۸/۵ دلار) برای هر شب باید پرداخت کنید. هزینه‌ی هتل‌های ارزان قیمت با وسایل ساده اما کارآمد از شبی ۱۳۵ یوان (۲۰ دلار) شروع می‌شود. البته هزینه‌ی این هتل‌ها در هنگ کنگ بیشتر است و برای یک شب اقامت در اتاقی یک تخته باید ۱۴۵ یوان (۲۲ دلار) پرداخت کنید.

    غذا

    غذا در چین ارزان است. معمولا با پرداخت ۱ تا ۲ دلار می‌توانید از دستفروشان غذا تهیه کنید.

    با این قیمت می‌توانید نودل، برنج، گوشت خوک یا سوپ تهیه کنید. هزینه‌ی غذایی کامل در رستوران ۲ تا ۸ دلار است. به علاوه‌ی هزینه‌ای که باید برای یک کاسه برنج و همچنین ظروف تمیز پرداخت کنید (بله! تمیزی ظروف هزینه‌ای جداگانه دارد) معمولا ۵۰ سنت است. در صورت استفاده از غذا‌های محلی، قطعا پول کمتری پرداخت خواهید کرد.

    با پرداخت کمتر از ۱۰ دلار در روز می‌توانید غذا‌های محلی با کیفیتی تهیه کنید. در غرب و جنوب‌غرب چین این هزینه‌ها کمتر شده و با پرداخت کمتر از ۴ دلار در روز (نصف هزینه‌ی غذا در شهر‌های بزرگ) می‌توانید غذا تهیه کنید.

    برای غذا‌های غربی پول بیشتری باید پرداخت کنید و البته اگر در شهری کاملا سنتی مانند هنگ کنگ باشید، این غذا‌ها اصلا با غذا‌های اصلی غربی قابل مقایسه نیستند و کیفیت آن‌ها را ندارند. هزینه‌ی ساندویچ‌های غربی ۶ دلار است و یک فنجان قهوه نیز تقریبا همین مقدار می‌شود.

    از آنجایی که غذا بسیار ارزان است، نیازی به پخت غذا نیست و بهتر است از غذا‌های خیابانی یا رستوران‌ها استفاده کنید.

    به علاوه اکثر هتل‌ها خدمات آشپزخانه‌ای ارائه نمی‌دهند. حتی اگر مواد اولیه‌ی غذا را تهیه کرده باشد، موفق به پخت آن نمی‌شوید.

    حمل و نقل

    هزینه های حمل و نقل پکن :

    مترو: از ۳ یوان چین تا ۵ یوان چین
    اتوبوس: از ۲ یوان چین
    تاکسی: از ۱۵ یوان چین به بالا
    ریکشا: از ۲۰ یوان چین تا ۳۰ یوان چین

    چین کشور بزرگی است، با این‌ حال سفر از گوشه‌ای به گوشه‌ی دیگر در این کشور ارزان و آسان است.

    اکثر افراد از اتوبوس برای عبور و مرور استفاده می‌کنند.

    هزینه‌ی اتوبوس‌ها بین ۱/۵ تا ۳ یوان (۰/۲ تا ۰/۴ دلار) است. شهر‌های بزرگ وسایل نقلیه‌ی دیگری نیز دارند که استفاده از آن‌ها کم‌تر از ۶ یوان (۱ دلار) برای هر طرف هزینه دارد. هزینه‌ی قطار‌های سریع‌السیر از پکن به شانگهای برای قطار درجه دو ۸۱ دلار، قطار درجه یک ۱۳۸ دلار و برای قطار‌های VIP باید ۲۶۷ دلار است. برای قطار‌های معمولی که هر سفر یک روز طول می‌کشد، برای قطار‌ درجه دو ۶۶ دلار و برای قطار درجه یک ۸۰ دلار باید پرداخت کنید. اتوبوس‌ها به‌طور معمول از قطار‌ها ارزان‌تر هستند. به‌عنوان مثال مسیر ۹ ساعته از پکن به آن‌شان با اتوبوس ۴ تا ۶ دلار است، در‌ حالی‌ که هزینه‌ی همین مسیر با قطار سریع‌السیر ۹ دلار است. همچنین هزینه‌ی مسیر ۲/۵ ساعته از شانگهای به هانگژو با اتوبوس ۱۱ دلار و با قطار سریع‌السیر ۱۴ دلار است.

    فعالیت‌ها

    به دلیل ارزان بودن، شما می‌توانید از همه‌ی مکان‌های دیدنی چین دیدن کنید.

    برای بازدید از دیوار چین و شهر ممنوعه کم‌تر از ۱۰ دلار باید پرداخت کنید.

    با اینکه دیوار بزرگ چین هیچ‌گاه در برابر حمله مهاجمان در امان نبوده، اما بسیار زیبا و دیدنی است و برای بازدید از آن‌ تنها ۷ دلار باید پرداخت کنید.

    همچنین بازدید از شهر ممنوعه ۱۰ دلار هزینه دارد. هزینه‌ی دیگر مکان‌ها همچون معابد و سایر فعالیت‌های تفریحی حدود ۲ دلار خواهد بود. در حالی که هزینه‌ی معابد و برخی فعالیت‌ها کمتر از ۱۰ دلار است، برای کوه‌نوردی و سایر فعالیت‌های این‌چنینی تا ۳۰ دلار باید پرداخت کنید. به‌عنوان مثال سفر به کوه‌ اژدها ۲۵/۶۰ دلار هزینه دارد. همچنین برای بازدید از دره‌ی جیوژایگو (Jiuzhai Valley) باید ۵۹ دلار بپردازید. هزینه‌ی یک سفر سه روزه به کوه‌های وویی در استان فوجیان ۴۰ دلار و هزینه‌ی بازدید از کوه‌های زرد در استان آن‌هویی ۳۷ دلار است.

    نکاتی برای کاهش هزینه‌ها

    به‌طور کلی چین کشوری ارزان است، اما با رعایت این نکات سفر شما به مراتب ارزان‌تر نیز خواهد شد.

    از قطار‌های شبانه استفاده کنید

    از آنجایی که شهر‌ها دور از یکدیگر واقع‌ شده‌اند، برای رفتن از شهری به شهر دیگر از قطار‌های شبانه،‌شامل تخت‌خواب‌های طبقه‌ای استفاده کنید تا از پرداخت هزینه‌ی جذا برای هتل یا هاستل اجتناب کرده باشید. طبقه‌های پایینی تخت‌ها کمی گران‌تر هستند، پس بلیت خود را چند روز زود‌تر تهیه کرده تا هزینه‌ی کمتری بپردازید. بعضی ایستگاه‌ها دارای دفاتر فروش بلیت برای خارجی‌ها هستند. شما می‌توانید در این دفاتر قطار و جایگاه مورد نظر خود را بیابید.

    درخواست «زایو پن» (Xiao Pan) کنید

    اگر تنها غذا می‌خورید درخواست زایو پن کنید. زایو پن تکه‌های کوچک غذا است. با وجود کوچک بودن غذای کاملی است و هزینه‌ی معقولی دارد.

    از صندلی‌های سخت استفاده کنید

    سفر روی صندلی‌های سخت اتوبوس‌ها و قطار‌ها که بر خلاف اسمشان سخت نیستند و امکانات ابتدایی مورد نیاز برای سفر را دارند هزینه‌ای مناسبی برای شما دارند.

    سفر به چین

    مکان‌های دیدنی و فعالیت‌های جالب در چین

    دیوار بزرگ چین

    هیچ سفری به چین بدون بازدید از دیوار بزرگ این کشور کامل نیست.

    تور‌های زیادی برای بازدید از قسمت‌های مختلف این دیوار وجود دارد. با توجه به هزینه‌ و قسمت مورد نظر خود برای بازدید، تور مناسب را انتخاب کنید. بعضی از تور‌ها بازدید‌های چند روزه ارائه می‌دهند که شامل بازدید از کل دیوار می‌شود.

    میدان تیان آنمن (Tian’anmen Square)

    حتما این میدان را در فیلم‌ها دیده‌اید، اما تا از نزدیک آن را نبینید متوجه میزان بزرگی آن نخواهید شد. دیدنی‌های زیادی در این میدان وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به برج تیان آنمن، تالار بزرگ مردم، بنای یادبود، موزه‌ی ملی و تصویر مائو تسه تونگ (سیاست مدار انقلابی) اشاره کرد. در این میدان اجازه فیلم‌برداری و عکس‌ گرفتن ندارید.

    پکن

    این شهر پر جنب و جوش ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد. در کنار میدان تیان آنمن از شهر ممنوعه، مراکز خرید‌ متعدد، معبد بهشت و البته دیوار چین دیدن کنید. هیچ‌جا در دنیا مانند پکن نیست. با این‌حال هوای آلوده و وحشتناک آنجا را هم در نظر بگیرید. پکن شهری است که برای آشنایی با چین مدرن و پیشرفت‌هایش حتما باید ببینید.

    هنگ‌کنگ

    هنگ‌کنگ ۹۹ سال تحت کنترل بریتانیا بود و به همین دلیل آمیزه‌ای از فرهنگ غرب و شرق است. این کلان‌شهر شلوغ و پر هیاهو آمیزه‌ای از ساختمان‌های بلند با مغازه‌های سنتی و معابد مذهبی است. این شهر با وجود مغازه‌های زیبا، تفریحات شبانه‌ی هیجان‌انگیز و غذا‌های خوشمزه مکانی جالب و جذاب برای سفر است.

    شانگهای

    شانگهای دیگر شهر بزرگ و شلوغ چین است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته‌ است؛

    شهری با تکنولوژی منحصربه‌فرد که زیر‌بنای تجارت مدرن است. برای درک بهتر بعد تاریخی چین، از شان‌های و به خصوص باغ «یو» دیدن کنید.

    شی آن

    شی آن بزرگ‌ترین شهر شمال‌غرب چین و یکی از پایتخت‌های باستانی چین است. پس از سفر به این شهر حتما از مجسمه‌ی لشکر سفالین، دیوار شهر و محله‌ی مسلمانان دیدن کنید. گردشگران زیادی فقط برای دیدن این سه جاذبه به شی‌آن سفر می‌کنند.

    تا می‌توانید غذا بخورید!

    چین بهشت عاشقان غذاست. پس از غذا خوردن در اینجا هیچ‌گاه مزه‌ی آن را فراموش نخواهید کرد.

    جای تعجب ندارد که در کشوری به این بزرگی در هر جا به غذایی متفاوت و خوشمزه برسید. در سفر خود می‌توانید هر ۴ نوع پخت غذا را تجربه کنید (پخت غذای کانتونی، پکن، شانگهای و روش پخت غذای سیچوآن).

    سفر دریایی در رودخانه‌ی لی

    برای دیدن و حس کردن زیبایی طبیعی سفری روی رودخانه‌ی لی داشته باشید. این رودخانه یکی از ۱۰ مکان برتر در فهرست نشنال جئوگرافیک است. این رودخانه با طول ۲۷۲ متر پر از  مکان‌های دیدنی و جذاب است.

    اعمال نفوذ جنگجویان سفالین را تحسین کنید

    مجسمه‌ی ارتش سفالین در استان شی‌آن بر مقبره‌ی کین، اولین پادشاه چین ( دودمان چین)، است. مجسمه‌های سنگی سربازان که در اندازه‌ی واقعی سربازان ساخته شده‌اند، بیانگر پیروزی این ارتش بر گروه‌های دیگر است که این پیروزی سبب تشکیل حکومت و کشور چین شده‌ است. این مجسمه در ذهن و روح هر بیننده تأثیر زیادی می‌گذارد.

    از شهر ممنوعه دیدن کنید

    شهر ممنوعه جاذبه‌ای معروف در پکن است که از زمان دودمان مینگ تا چینگ شهر امپراطوری محسوب می‌شده است. در حال حاضر قصر به موزه‌ای تبدیل شده که شامل مصنوعات زیادی از هر دو امپراطوری است. این موزه بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ چین است.

    از قسمتی از جاده‌ی ابریشم دیدن کنید

    با وجود تاریخ ۲۰۰۰ ساله‌ی این جاده، دیدنش برای هر گردشگر واجب است. در طول این جاده جاهای دیدنی بسیاری وجود دارند. این جاده در گذشته از چین تا رم و ایتالیا ادامه داشته است. این جاده به ۲۴۰۰ مایل بوده که نصف آن در قلمرو امپراطوری چین قرار داشته است.

    در تبت گردش کنید

    تبت که به بام دنیا نیز شهرت دارد، محلی مناسب برای گردشگران ماجراجویی است که به دنبال جاذبه‌های خاص هستند. از کوه‌های پر از برف، لباس‌های زیبا و بودایی‌ها دیدن کنید. برای بازدید از تبت به دلیل گذشته پر آشوب آن نیاز به دریافت اجازه دارید.

    از کارست(Karst) در جنوب چین دیدن کنید

    این کوه‌ها که عکسشان پشت اسکناس ۲۰ یوانی وجود دارد، مکانی بسیار جالب و جذاب برای بازدید است. کوه‌هایی بسیار بزرگ هستند و می‌توانید با قایق در رودخانه‌ی لی گردش کرده و از منظره‌ی بسیار زیبای این کوه‌ها دیدن کنید.

    غار موگای (Mogao Grottos of Dunhuang )

    این غار که به غار هزار بودا نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین، مجلل‌ترین و بهترین خانه‌ی بودایی‌ها در سراسر دنیا محسوب می‌شود. اولین غار این مکان در سال ۳۶۶ بعد از میلاد تراشیده و کنده‌کاری شد.

    قصر پوتالا (Potala Palace)

    این قصر در تبت واقع است و  اکنون به موزه تبدیل شده، اما تا سال ۱۹۵۹ محل زندگی دالایی لاما (رهبر بوداییان تبت) بوده است. تالار‌‌ها، معابد و حیاط‌ها همه از سنگ و چوب ساخته شده‌اند. اینجا ساختمانی جذاب و تاریخی است که با دیدن آن به اهمیت دالایی لاما در تاریخ تبت پی می‌برید.

    هزینه های تفریح در پکن

    هزینه بازدید از  برخی جاذبه های گردشگری چین زیر به شرح زیر است:

    ۱) شهر ممنوعه: بین ۴۰ یوان تا ۶۰ یوان چین
    ۲) دیوار بزرگ چین: بین ۶۰ یوان تا ۸۰ یوان چین
    ۳) قصر تابستانه: بین ۲۰ یوان تا ۳۰ یوان چین
    ۴) میدان تیان‌آنمن: برابر با ۱۵ یوان چین
    ۵) معبد آسمان : بین ۱۰ یوان چین تا ۱۵ یوان چین
    ۶) شهربازی هپی ولی پکن: ۲۶۰ یوان چین
    ۷) پارک فرگرنت هیلز: بین ۵ یوان چین تا ۱۰ یوان چین
    ۸) معبد لاما : با ۴۰ یوان چین
    ۹) باغ گیاهشناسی پکن: بین ۵ یوان تا ۱۰ یوان چین
    ۱۰) آکواریوم پکن: ۶۰ یوان تا ۱۲۰ یوان چین
    ۱۱) باغ وحش پکن: بین ۱۰ یوان تا ۱۵ یوان چین
    ۱۲) شهربازی شیجینگشان: برابر با ۲۰۰ یوان چین
    ۱۳) پارک جینگشان: برابر با ۲ یوان چین
    ۱۴) موزه اقوام چین: برابر با  ۶۰ یوان چین
    ۱۵) پارک بیجینگ ورلد: برابر با ۲ یوان چین

    نکات مهم قبل از سفر به چین

    یکی از مقاصدی که همه ما حداقل یک بار برای سفر به آن فکر کرده‌ایم، مطمئنا کشور چین است. این کشور با جاذبه‌های فراوانش هرگز تکراری نمی‌شود. دیدنی‌های آن در شهرهایی مثل پکن و شانگهای بسیار جذاب هستند.

    همچنین مواردی که از کودکی در ذهنمان نقش بسته مانند دیوار چین، ما را ترغیب می کند که به این کشور عظیم سر کنیم و به کشف مردم چشم بادامی آسیای شرقی بپردازیم. برای هر چه بهتر شدن سفرتان در این مطلب از سایت ایلیار نکات سفر به چین را آورده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

    ۱- قیمت ها در چین بالاست تصور من از چین جایی بود که همه چیز ارزون و بهشت خریده در صورتی که اصلا اینطور نبود.نپرسید چرا چون من هم متوجه نشدم جنس های ارزون چینی داخل کشور از کجای چین میاد؟

    ۲- تصور من از چین کشور کمونیستی و فقیری بود ولی اصلا اینطور نیست و دراین چند روز به قدری ساختمان شیک و بلند و بنز و بی ام و لامبورگینی و… دیدم که کلا نظرم عوض شد.

    ۳- چینی ها مردمی بسیار شاد، خوشحال، همیشه خندان ،صبورو سخت کوش هستند.

    ۴- دوستان در سفرنامه ها گفته بودن دزد و جیب بر زیاده.خدارو شکر به چشم ما که نخورد ولی خودم به عینه دیدم که دوچرخه ها و موتور هاشون رو با یه قفل کوچیک قفل میکنن اونم نه مثله ما به میله ای چیزی خیلی راحت دور لاستیک و به امان خدا.

    ۵- به نظر من برای خرید سوغاتی و لوازم تزئینی و اسباب بازی شانگهای مخصوصا بازارچه باغ یویوآن بهترینه هم تنوع جنس ها بالاست و قیمت ها مناسب.قیمت پوشاک در پکن مناسب تره.

    ۶- گوگل در چین فیلتره و همینطور گوگل مپ.در ایران جاهایی که میخواید برید رو علامت بزنید که اونجا به مشکل بر نخورید.

    ۷- اپلیکیشن مترو پکن وشانگهای رو حتما دانلود بکنید خیلی به درد بخوره نقشه شهر رو هم داره.ایستگاه مقصد و مبدا رو میزنید خودش بهتون نشون میده که چطور باید برید حتی محل تعویض خط رو هم نشون میده همینطور قیمت.در ضمن مترو خیلی خلوته تا نرید و نبینید باورتون نمیشه.

    ۸- حتما از ایران یه مقدار یوآن ببرید تا مجبور نشید پولتون رو در فرودگاه چنج بکنید.

    چین صرافی نداره.در فرودگاه هر ۱۰۰ دلار رو ۵۷۵ یوآن و در هتل ۶۰۰ یوآن چنج میکردن.همون ۱۰۰ دلار رو من تو بانک چین چنج کردم ۶۴۹ یوآن.

    شانگهای بانک زیاد داره و بانک هاش خلوته بر عکس در پکن بانک کم و حسابی شلوغه. معمولا جلوی بانک ها افرادی مثله خیابون فروسی خودمون هستن که دلار براتون چنج میکنن به اونا اعتماد نکنید.با پاسپورت برید داخل و به راحتی پولتون رو چنج بکنید مطمئن تره.

    ۹- حتما دیکشنری انگلیسی به چینی رو دانلود بکنید خیلی کارایی داره.

    ۱۰- برای خرید سیم کارت فرودگاه محل مناسبی نیست داخل شهر اکثر سوپر مارکت ها سیم کارت دارن،۴ جی هست ۱۲۰ یوآن.

    من و خانواده ام عاشق سفریم بعد سفر از مالزی مقصد بعدی سفرمون رو چین انتخاب کردیم و بعد از کلی تحقیق تصمیم بر این شد که این بار سفر بدون تور رو تجربه بکنیم به چند دلیل:

    – در سفر های قبل با تور دیده بودم که برخورد پرسنل هتل ها با تورهای ایرانی اصلا خوب نیست و بین مسافران ایرانی تور ها و باقی مسافران فرق میگذارن.

    – کلا شلوغی تور و بعضا ناهماهنگی هاشون رو دوست ندارم.

    – به نظر من سفر شخصی البته با همون پرواز و هتل تور به مراتب ارزان تر است.

    – هتل هایی که مد نظر آژانس هاست امتیاز پایینی در سایت های رزرو هتل ها دارند هرچند که اکثرا ۵ ستاره هستن.

    – پرواز آژانس ها به چین اکثرا ایران ایره که ارزون ترین نرخ پرواز رو داره و فقط رفت و برگشت به پکن میباشد.

    – تمامی آژانس ها ویزای گروهی برای مسافران میگیرن که ارزون تره و دردسر های خاص خودش رو داره.برای گرفتن کارت پرواز و تحویل چمدان ها و … باید تمامی افراد بین ۱۰ تا ۵ نفر حاضر باشن که با توجه به بی نظمی ما ایرانی ها دردسر زیاد داره.

    – برای سفر بین پکن و شانگهای تمامی تورها رفت به پکن، سفر با هواپیما یا قطار به شانگهای اقامت در شانگهای و دوباره برگشت به پکن و پرواز به ایران دارند و به این ترتیب دو روز از سفر در راه هدر میرود

     شما باید یک خریدار حرفه ای باشید تا ارزش واقعی اجناس را در بازارهای چین متوجه شوید. به طور کلی، مغازه داران قیمتی بیش از ارزش واقعی کالا را به شما می گویند. شما می توانید از غریبه ها آنچه که معمولا برای آن پرداخت می کنند را بپرسید.

    قیمت تاکسی توسط تاکسیمتر تنظیم می شود.

    بازرگانان مواد غذایی به طور طبیعی قیمت را برای افراد خارجی بالاتر می برند؛ بنابراین مطمئن شوید که درست معامله می کنید. چانه زدن یک هنر در چین است.

     مانند هرجای دیگر دنیا جاذبه های توریستی در چین بسیار شلوغ هستند. پیشنهاد می شود که زمان رفتن به دیدنی ها را در اواسط صبح و قبل از غروب آفتاب انتخاب نکنید. این‌ها زمانی هستند که اتوبوس های گردشگران را می بینید که باعث ازدحام می شوند. در زمان های دیگر مانند اوایل صبح یا زمانی که اکثر گردشگران برای صرف ناهار به رستوران ها می روند می توانید با خیال راحت به مقصدهای مورد نظرتان بروید و از جمعیت کمتر نسبت به دیگر زمان ها نهایت استفاده را ببرید.

     تورهای گروهی روش به صرفه خوبی است که بعضی از مناطق مهم را ببینید. البته شما نمیتوانید امیدوار باشید که در یک چنینی گردشی افرادی به جز گردشگران ببینید، زیرا شما در معرض کارکنان معمولی چینی نیستید، صدها میلیون کارگر که اکثریت مردم این کشور تشکیل میدهند. شما تعداد زیادی از کارکنان صنعت گردشگری چینی را می بینید که برخی انگلیسی صحبت می کنند. آنها در واقع نماینده کشور نیستند، ۴۸ درصد از مردم کشور هنوز در مزرعه زندگی می کنند و به هیچ وجه انگلیسی صحبت نمی کنند.

     اگر شما تلاش کنید تا کمی با زبان چینی با مردم صحبت کنید، آن ها بسیار خوشحال می شوند.

    بهترین روش برای معرفی خودتان در چین توسط یک لبخند گرم و گیرا است. حتی زمانی که شما ناراحت یا خسته هستید، لبخند بزنید. این روش بسیار جواب می دهد.

     مسافرت چین در زمانی تعطیلات رسمی این کشور می تواند یک کابوس باشد زیرا اتفاقات مختلفی در این تاریخ ها مانند بسته بودن بعضی از مناطق و یا کار نکردن فروشگاه ها می افتد. یکی از نکات سفر به چین این است که سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید، در این صورت می‌دانید که چه چیزی در تعطیلات رسمی چینی انتظارتان را می کشد. این تعطیلات با اینکه سال به سال مشابه هستند اما گاهی جابجا نیز می شوند و اتفاق هایی که در آن میفتند متفاوت هستند.

     اگر کسی تلاش می کند که با شما به سختی انگلیسی صحبت کند، لبخند بزنید و محتاط باشید! اکثر چینی ها خجالتی هستند و با شما صحبت نمی کنند، مگر اینکه شما اول صحبت کنید. کسانی که به طور آشکار به شما نزدیک می شوند و اولین حرکت را انجام می دهند احتمالا چیزی برای فروش و یا نیت های دیگری دارند. برخی از گردشگران کلاهبرداری در شانگهای را گزارش کرده اند، بنابراین با چینی ها دوست باشید و البته مراقب باشید.

     در چین سعی کنید از رستوران هایی که در آن گردشگران زیادی می بینید دوری کنید؛ چراکه معمولا آن‌ها قیمت‌های بالایی دارند و کمی از واقعیت غذاهای چینی دور هستند. آنها مزه غذا را تغییر می دهند تا به مذاق غیر چینی ها خوش بیاید. خب چه کاری باید انجام دهید؟ به رستوران هایی بروید که مردم بومی بیشتری می بینید؛ مخصوصا آن هایی که با خانواده های چینی پر شده اند. این مورد یکی از مهمترین نکات سفر به چین است. زیرا فرهنگ و غذای چینی را همانطور که انتظار دارید درک خواهید کرد. یادتان نرود که در هر رستورانی که می روید در هنگام پرداخت، رقم را با منو مقایسه کنید.

     در چین شما می توانید کالاهای خوب ابریشمی، مروارید، سنگ یشم و صنایع دستی پیدا کنید، اما باید کمی مطالعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که کالای اصل را خریداری می کنید. با کمی دقت و نکته بینی به راحتی متوجه خواهید شد که آیا جنسی که به شما فروخته می شود اصل یا تقلبی است.

     یکی دیگر از نکات سفر به چین قبل از ترک خانه باید انجام دهد. قبل از اینکه به چین سفر کنید یک کتاب راهنمای خوب، نقشه شهر و اطلاعاتی در مورد مقصدی که دارید تهیه کنید. نقشه های گردشگری که در برخی از مغازه های چین موجود هستند، خیابان ها را به درستی نشان نمی دهند و مقیاس درستی از مقصدها و مسافت ها ندارند. مطمئنا هزینه کمی برای تور چین نخواهید داد، پس خرید یک کتاب راهنمای بسیار خوب ارزش خلاصی از برخی سردرگمی ها را دارد.

     مسائل بهداشتی شخصی بسیار در این سفر مهم هستند. در نظر داشته باشید که شما در مقصدی پر گردشگر هستید و با کسانی برخورد خواهید کرد که از ۶ قاره مختلف جهان به آن جا آمده اند. بهتر است یک ژل ضد عفونی کننده دست همیشه در کیف دستی تان به همراه داشته باشید. در غیر این صورت دستمال های مرطوب ضد عفونی کننده نیز بسیار مفید خواهند بود.

     یکی دیگر از نکات سفر به چین نوشیدن آب است. از آب شیر استفاده نکنید؛ نه به خاطر آنکه ممکن است آلوده باشد، زیرا مردم چینی را خواهید دید که از آن آب مصرف می کنند و اتفاقی برایشان نمی افتد، بلکه به این دلیل که شما به باکتری های موجود در آب شیر چین عادت ندارد.

    بهتر است همیشه از آب معدنی استفاده کنید که از بیماری های احتمالی پیش گیری شود.

    هزینه سرویس موبایل در چین

    نرخ مکالمه موبایلی در کشور چین برای هر یک دقیقه برابر با ۰٫۲۸ یوان چین و دو برابر ایران است. اپراتورهای مهم تلفن همراه چین چاینا موبایل (China Mobile)، چاینا تلکام (China Telecom) و چاینا یونیکام (China Unicom) می باشند و هزینه های مکالمه مشابهی دارند. برای تهیه این سیمکارت ها می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    سون سنتر

    مجتمع تجاری سون سنتر در شرق تهران

    بنظرم هر خانمی احتیاج به پاساژ درمانی داره .امروز تصمیم گرفتم به یه مرکز خرید …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.