قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » گردشگری » باغ کتاب تهران کجاست ؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
عکس باغ کتاب تهران
عکس باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران کجاست ؟

  • امروز تصمیم گرفتیم بریم سینما. تعریف باغ کتاب و خیلی شینیده بودم. واسه همین بلیط سینما باغ کتاب تهران و گرفتم. باغ کتاب تهران ، جدیدترین مجموعه فرهنگی تهران و بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی خاورمیانه است که اخیرا در تهران افتتاح شده است. چطور می‌توانید به باغ کتاب تهران بروید؟ در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    «باغ کتاب تهران» به عنوان بزرگترین فروشگاه کتاب کشور با مساحت ۱۴  هزار متر‌مربع واقع در اراضی عباس‌آباد و در نزدیکی کتابخانه‌ملی، در دو بخش کودکان و بزرگسالان از تاریخ ۱۲ تیرماه افتتاح شد و در اون ۸۲ مجسمه از مشهورترین کتابهای ایران و جهان به چشم میخوره.

    معرفی باغ کتاب تهران

    باغ کتاب تهران با این هدف ساخته شده است که هر علاقه‌مند کتابی را راضی کند. هرکس برای خرید کتاب عادتی دارد، بعضی‌ها عاشق شهر کتاب هستند و بعضی دیگر به کتاب ‌فروشی خاصی سر می‌زنند. باغ کتاب بدون شک یکی از متفاوت‌ترین کتاب فروشی‌هایی است که می‌توانید در ایران ببینید.

    مکانی که خدمات فرهنگی متفاوتی چون سینما، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان را در دل خود دارد. 

    باغ کتاب در جوار اتوبان حقانی قرار دارد

    شعار مجموعه باغ کتاب تهران | کشف کن، تجربه کن یاد بگیر

    تنوع بسیار بالای باغ کتاب و همچنین وجود جاهایی برای خواندن کتاب به نام لمکده، وجود کافه‌های بسیار متنوع، از باغ کتاب یک مجموعه‌ای جذاب برای کتاب و علاقه‌مندان به آن ساخته است. با اینکه این مجموعه نام کتاب را همراه خود دارد، ولی در واقعیت باغ کتاب بیشتر از اینکه فقط یک کتاب ‌فروشی باشد، مکانی فرهنگی است.

    باغ کتاب تهران، مکانی بسیار عالی برای علاقه‌مندان به کتاب خوانی است که اخیرا در تهران افتتاح شده است. باغ کتاب هر روز میزبان دوستداران مطالعه، علم و دانش و فرهنگ خواهد بود. این باغ در تپه‌های عباس آباد و جنب کتابخانه ملی ایران قرار دارد.

    در ادامه، مسیرهای دسترسی به باغ کتاب را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بررسی خواهیم کرد. همچنین ساعات بازدید از این پارک را توضیح خواهیم داد. همراه کجارو باشید.

    همه بخش های باغ کتاب تهران

    باغ کتاب تهران مجموعه‌ای سه طبقه‌ای است که در دل آن بخش‌های مختلفی طراحی شده است. تقسیم‌بندی در باغ کتاب تهران براساس بلوک است و در مجموع ۴ بلوک دارد، نام‌های بلوک ها عبارتند از: بلوک A بهارستان، بلوک B خیالستان، بلوک C نگارستان، بلوک D سروستان. هر بلوک به بخش خاصی می پردازد.

    فضای اصلی باغ کتاب در سه طبقه و ۴ بلوک A، B، C، D خلاصه میشه 

    • بلوک A یا بهارستان (بخش کودک و نوجوان)
    • بلوک B یا خیالستان (گذرگاه خیال)
    • بلوک C یا نگارستان (سالن‌های سینما و تئاتر)
    • بلوک D یا سروستان (بزرگسالان)

    باید بدانید بلوک‌های باغ کتاب براساس طبقه و یا بخش خاصی نیستند و تنها براساس شمالی و یا جنوبی بودن تقسیم شده‌اند. برای اینکه در پیدا کردن بلوک‌ها گیج نشوید به راهنمایی ابتدایی زیر بسیار دقت کنید.

    بلوک A: بهارستان ویژه کودک و نوجوان
    بلوک :B خیالستان: پیاده‌روی از بلوک A به بلوک C
    بلوک C: نگارستان: پردیس سینمایی باغ کتاب و باغ علم کودک (منطقه میانی باغ کتاب که ورودی اصلی باغ کتاب در این بخش قرار دارد)
    بلوک D: سروستان فروشگاه کتاب بزرگسالان و باغ علم نوجوان (جنوبی ترین بخش باغ کتاب )
    حالا که با کلیات باغ کتاب و نحوه بلوک‌بندی آشنا شده‌اید، قدم به قدم چهار بلوک باغ کتاب  را با یکدیگر به صورت جزئی و دقیق مرور می‌کنیم.

    طبقه‌ی اول

    بخش اول این طبقه یعنی بلوک A (بهارستان) شامل کافه کودک، لمکده و مرکز رویدادها، باشگاه نجوم و رباتیک و باغ علم خردسال میشه و بعد از عبور از بلوک B (گذر فرهنگ) میرسیم به بلوک C که این قسمت هم شامل باغ علم کودک و تالار اصلی تئاتر میشه.

    آخرین بخش طبقه‌ی اول یعنی بلوک D شامل لمکده و باغ علم نوجوانان، مرکز رویدادهای علمی و کافه هنر میشه.

    باغ کتاب تهران

    بلوک D طبقه اول: کافه ویونا باغ کتاب

    کافه ویونا باغ کتاب یکی از شعبه های زنجیره ای کافه ویونا است. منظره کافه معمولی است و چیز خاصی به آن صورت ندارد، هزینه ها در این کافه تقریبا از کافه ویونا در کل سطح شهر پیروی می کند با بررسی عکس های منتشر شده از این شبکه اجتماعی و تجربه کاربران، سطحی از نارضایتی دیده می‌شود، ولی در این بین چندین نظر فوق العاده خوب هم وجود دارد. یکی از خوبی‌های کافه ویونا در سرویس‌های تیک وی (Take Away) آن است که شما می‌توانید سفارشتان را بردارید و در جایی مثل لمکده میل کنید. آدرس صفحه اینستاگرام این کافه cafeviuna_bagheketab است. این کافه در طبقه اول و در بلوک Dقرار دارد.

    طبقه همکف

    بلوک A این طبقه متشکل از خانه کودک، فروشگاه کتاب نوجوانان، فروشگاه لوازم التحریر و اسباب بازی و فروشگاه خردسالان است.

    بعد از عبور از بلوک B یا خیالستان به فروشگاه آثار هنری و سالن سینما، تالار اصلی تئاتر، سالن و کافه سینما در بلوک C می‌رسیم و بعد از این بخش می‌تونید از فروشگاه کتب بزرگسالان و فروشگاه محصولات فرهنگی و رسانه‌ای در بلوک D دیدن کنید.

    باغ کتاب تهران

    طبقه زیر زمین

    بعد از این دو طبقه در نهایت میرسیم به زیرزمین که مهمترین بخش این قسمت سالن‌های سینما هستند.

    باغ کتاب

    بلوک C نگارستان: پردیس سینمایی باغ کتاب تهران و باغ علم کودک

    ورودی اصلی باغ کتاب ورودی بلوک C یا همان بلوک نگارستان است.

    این بلوک شامل پردیس سینمایی باغ کتاب و باغ علم کودک می‌شود و شامل ۱۱ سالن سینما و تئاتر است که در همکف و پشت بام قرار دارند.

    می‌گویند در استفاده از صفت «ترین» باید محتاط بود.

    ولی هرکسی که تجربه فیلم دیدن در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران را داشته، اعتراف کرده که سالن‌های پردیس سینمایی باغ کتاب بدون شک در رده بهترین سالن‌های سینمایی کشور هستند.

    پردیس سینمایی باغ کتاب متشکل از یازده سالن است که چهار سالن آن سالن تئاتر است. این مجموعه مجهز به سیستم صوتی دالبی سارلند است. در کنار این سیستم صوتی پیشرفته، جنس پرده‌ها و همچنین سیستم پخش همگی مبتنی بر استاندار جهانی است.

    بوفه‌ها و کافی شاپ‌های این پردیس همگی منوی بلندی دارند که هر فردی با هر سلیقه‌ای را راضی می کند.

    تنوع پخش فیلم در سینما باغ کتاب  بسیار بالاست؛ به نوعی که تقریبا همه فیلم‌های مطرح جریان روز سینمایی و بخش هنر و تجربه را می توانید در این پردیس ببینید.

    بلیط سینما پردیس سینمایی باغ کتاب

    شما می‌توانید به دو روش از پردیس سینمایی باغ کتاب تهران خرید بلیط انجام بدهید، یا به صورت حضوری و یا اینکه از سایت های مختلفی چون سینما تیکت بلیط تهیه کنید.

    نکته بسیار مهم در مورد سینمای باغ کتاب تهران

    در این پردیس سینمایی فیلم در سالن‎های ۲، ۷، ۹ و ۱۰ در صورتی اکران می‎گردد که حداقل ۱۰ بلیت فروخته شده باشد و برای سالن ۱ حداقل ۱۵ بلیت فروخته شده باشد. یعنی حتی اگر بلیط خریده باشید و ده بلیط به فروش نرفته باشد شما نمی‌توانید فیلم ببییند. برای اینکه تجربه فیلم دیدن در این پردیس تبدیل به تجربه تلخی نشود، پیشنهاد می‌کنیم که با شماره ۸۸۶۵۷۱۶۵ تماس بگیرید.

    سینما باغ کتاب

    لمکده کتاب فروشی بزرگسالان باغ کتاب تهران

    در باغ کتاب به جاهای مختلفی که برای خواندن کتاب طراحی شده اند لمکده گفته می‌شود.

    لمکده جایی است که برای شما چندین مبل چیده‌اند و شما با کتاب تنها می‌شوید. می‌گویند لذت خواندن کتاب در بین کتاب‌ها لذتی است شبیه دیدن طلوع آفتاب در اقیانوس! در بخش کامنت‌ها از تجربه‌تان برایمان بنویسید.

    بام باغ کتاب تهران

    بخش جنبی باغ کتاب را باید بام آن دانست، این بام را نمی توان در بلوک ها تقسیم کرد چرا که خارج از فضای ساختمان باغ کتاب است. بام باغ کتاب بسیار وسیع است که آن را تا حدودی برای پیاده‌روی مناسب می‌کند. گرچه هوا در آنجا در فصل های سرما و همچنین شب ها کمی بیش از حد معمول سرد است. در بام باغ کتاب کافه رستوران ایزار وجود دارد که می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

    کافه رستوران ایزار در بام باغ کتاب

    کافه رستوران ایزار این کافه در طبقه دوم قرار دارد. منظره این کافه هنگام غروب بسیار تماشایی است. از نظرهایی که منتشر شده، می‌توان فهمید که کافه رستوران ایزار می تواند انتخاب خوبی برای صرف یک وعده باشد. آدرس صفحه اینستاگرام این کافه به این صورت است: izarcafe

    عکس باغ کتاب تهران

    خرید بلیت و پذیرش

    برای ورود به فضاهای عمومی باغ کتاب تهران، نیازی به تهیه بلیت نخواهید داشت و ورود به آنها کاملا رایگان است. اما برای دیدن بخش‌هایی از باغ کتاب تهران، لازم است از پیش بلیت تهیه کنید.

    هزینه ورودی باغ کتاب رایگان است، یعنی برای ورود به باغ کتاب لازم به خرید بلیط نیست. اما برای استفاده از امکانات باغ کتاب مانند باغ علم کودک و باغ علم نوجوان باید حتما بلیط بخرید.

    برای این کار می‌توانید همه روزه تا ساعت ۹ شب، هم به‌صورت کلی و یک‌جا در ابتدای ورودی اصلی و هم در هنگام ورود به هر بخش، بلیت مربوط به آن را تهیه کنید.

    برای تهیه بلیت بخش‌های مورد نظرتان به صورت آنلاین، در آینده نزدیک می‌توانید به وب‌سایت باغ کتاب تهران مراجعه کرده و بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

    پارکینگ باغ کتاب تهران

    پارکینگ باغ کتاب تقریبا پارکینگ بی در و پیکری است؛ معلوم نیست بهترین مکان برای پارک کردن ماشین کجاست.

    سعی کنید تا جای ممکن با ماشین به باغ کتاب نزدیک شوید و در خیابان‌های منتهی به باغ کتاب، ماشین را پارک کنید.

    بهترین پارکینگ نزدیک به باغ کتاب تهران، پارکینگ کتابخانه ملی است. گرچه کمی دور و نا امن است.

    ولی آدرس آن این است: اتوبان شهید حقانی، خروجی کتابخانه ملی، بلوار کتابخانه ملی

    پارکینگ باغ کتاب تهران

    دسترسی به باغ کتاب تهران

    برای رسیدن به باغ کتاب تهران، از چند روش می‌توان استفاده کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

    • مترو

    برای رسیدن به باغ کتاب تهران با استفاده از مترو، می‌توانید از خط یک یعنی خط تجریش – کهریزک استفاده کنید. ایستگاه‌های مترو شهید همت و شهید حقانی، در فاصله‌ای برابر از باغ کتاب تهران قرار دارند. بعد از اینکه از مترو پیاده شدید، دو راه برای رسیدن به باغ کتاب وجود دارد.

    می‌توانید شاتل‌های برقی که در نزدیکی مترو حضور دارند را سوار شوید و به باغ کتاب برسید.

    راه دیگر این است که این مسیر را پیاده طی کنید. با ۱۰ – ۱۵ دقیقه پیاده‌روی و دنبال کردن علائم، می‌توانید به باغ کتاب برسید.

    • خودرو شخصی

    اگر می‌خواهید با خودرو شخصی به این مجموعه بروید، می‌توانید از پارکینگ طبقاتی مترو شهید حقانی برای خودرو خود استفاده کنید و سپس بقیه مسیر را با شاتل‌های برقی یا پیاده طی کنید.

    همچنین پارکینگ ۴۰ هزار مترمربعی عباس آباد در ضلع شرقی و حد فاصل کتابخانه ملی و فرهنگستان جمهوری اسلامی قرار دارد که در دست ساخت است. این پارکینگ بعد پایان ساخت، پنج طبقه با گنجایش ۳ هزار خودرو خواهد بود که در نزدیک‌ترین فاصله به باغ کتاب قرار دارد و بعد از افتتاح، آسان‌ترین مسیر دسترسی به باغ کتاب خواهد بود.

    آدرس دقیق باغ کتاب تهران

    باغ کتاب تهران بسیار بزرگ است، و از چند مسیر می‌توان به آن رسید؛

    آدرس۱: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
    آدرس۲: بزرگراه شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران
    آدرس۳: مترو حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده روی از باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران(مسیر مستقیم)

    کدپستی: ۱۵۳۶۶۱۳۱۱۴

    ساعات بازدید، شماره تماس باغ کتاب تهران

    ساعت بازدید از باغ کتاب تهران با آغاز سال تحصیلی جدید (از پاییز ۹۶) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۲ است.

    • وب سایت باغ کتاب : https://bagheketab.ir
    • برای اینکه یک تصور اولیه از باغ کتاب پیدا کنید خوب است که اکانت Instagram باغ کتاب را ببینید، آدرس این صفحه از این قرار است: baghe_ketab
    • شماره تماس باغ کتاب با اینکه پاسخگویی مناسبی آنچنان ندارند، ولی شماره ۹۶۰۴۵۵۰۰-۰۲۱ است.
    • آدرس تلگرام باغ کتاب تهران هم برای در جریان قرار گرفتن از رویداد ها به آدرس: tehranbookgarden است.

    باغ کتاب تهران را می‌توان منحصربه‌فردترین کتاب فروشی ایران و خاورمیانه دانست.

    با اینکه مسیر رسیدن به آن سخت است ولی ماندن در آن بسیار شیرین است. معماری و هر آنچه که در این مکان طرح ریزی شده است همگی جذابیت بصری فوق العاده‌ای دارد که تا مدت ها هر فردی را با خود درگیر می کند. حضور در باغ کتاب تهران همانند یک سفر خاطره بخش خواهد بود. پیشنهاد نابرو این است که این امکان را از خود دریغ نکنید.

    تهران مکان‌های تفریحی بسیار جالب و مدرنی دارد که می توانند آخرهفته های مفرح و در عین حال مقرون به صرفه را برای خانواده های ایرانی و دورهمی های دوستانه رقم بزند. یکی از این مکانهای تفریحی جالب باغ کتاب تهران بود که به بررسی آن پرداختیم. آیا شما از باغ کتاب تهران دیدن کردید؟

    نظر شما در مورد این مجموعه چیست؟ آیا قبلا در باغ کتاب تهران حضور داشته‌اید؟ اگر مسیر دسترسی دیگری برای رسیدن به این مجموعه می‌شناسید، آن را در بخش دیدگاه‌ها با ایلیار در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین مکان های گردشگری برای سفر در اردیبهشت

    ادیبهشت ماه رسید و حالا بهترین فصل برای سفر است. من خودم تو نوروز سفر …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.