قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » درمان سفیدی مو با حنا هندی گیاهی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
حنا هندی
حنا هندی

درمان سفیدی مو با حنا هندی گیاهی

  • حنا با توجه به اینکه یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی است با تغذیه‌ی مو باعث نرمی و شفافیت و براقی مو می‌شود. این ماده‌ی گیاهی با درمان کوتیکول‌های موی سر باعث بهبود سلامت ریشه‌ی مو شده و به درمان ریزش مو و حفظ مو کمک قابل توجهی می‌کند به طوریکه مانع از خرد شدن مو می‌شود و مو را درخشنده‌تر می‌کند.

    حنا حتی می‌تواند مانع از سفیدی زودرس مو شود.

    یکی از مهمترین مزایای استفاده از حنا، اطمینان کامل از بی خطر بودن آن‌ها برای پوست و مو است.

    حنا معروفترین رنگ موی طبیعی است که به راحتی قابل دسترس و استفاده است. این ماده مو‌ها را نرم کرده و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. از قدرت حفاظت و ترمیم بالایی نیز برخوردار است.

    حنا هندی چیست؟

    آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟ آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟ می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می کنند؟ چون رنگ دهی بالایی داشته و مدت بیشتری هم طول می کشد تا پاک شود. در این نوشتار از سایت ایلیار می خواهیم به بررسی فواید و مزایای این حنا، پرداخته و در آخر هم فواید حنای معمولی و طبیعی را برایتان بازگو کرده و چند ماسک فوق العاده برای تقویت کردن مو را برایتان ذکر می کنیم.  در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    یکی از گیاهان پرطرفدار در منطقه خاورمیانه و کشورهای آسیای شرقی، حنا است که بیشتر برای تقویت مو از آن استفاده می شود.

    ولی همین افراد شاید به خوبی ندانند که این گیاه تا چه اندازه می تواند در سلامت پوست و درمان بیماری ها تاثیر گذار باشد. یکی از انواع حناهایی که برای طرح انداختن بر روی دست و پا و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، حنا هندی است. هندی ها از این حنا برای تقویت بخشیدن به موهای خود نیز استفاده می کنند.

    حنا گیاهی تهیه و فرآوری شده از بهترین محصولات هندی می باشد و بر اساس استانداردهای بین المللی هند در رنگهای متنوع تولید شده است.

    دو مورد از پرفروش ترین رنگها رنگ مشکی و رنگ قهوه ای می باشند و لازم بذکر است بنا به درخواست بازار می توان در رنگها متنوع دیگر نیز تولید کرد.

    مزایای استفاده از حنا هندی

    برای مو نه تنها این نوع حنا، باعث رنگ گرفتن موهای سفید می شود بلکه به خاطر داشتن پروتئین های موجود در آن، باعث تحریک و شد مو می گردد.

    اگر شما رشته های کمی از موی سفید دارید، احتیاجی نیست که از رنگ موهای شیمیایی استفاده کنید، رنگ موی حنا به طور موثری قادر به پوشش این سفیدی ها می باشد.

    مزایای استفاده از حنا هندی

    در حقیقت استفاده منظم از این محصولات باعث کند شدن سرعت رشد موهای سفید می شود. کسانی که عادت به استفاده از رنگ موهای شیمیایی را دارند، با این قبیل آماده سازی مو می توانند حفاظت و بهبود بافت و ظاهر موها را تضمین کنند.

    سوالی که بسیار پرسیده می شود این است که حنا باعث قرمزی موها می شود. جواب اینست که موهای تیره قرمز نمی شوند، در واقع حنا آنها را براق و روشن می کند.

    افرادی که معمولا از این حنا استفاده می کنند موهایی محکم تر و سالم تری دارند. حنا، فولیکول های مو را تقویت کرده و سلامتی را به ریشه موها هدیه می کند. همچنین از ریزش مو جلوگیری کرده و اجازه نمی دهد موها زیاد خورد شوند. این حنا باعث می شود که موهای شما درخشان تر به نظر رسیده و از سفید شدن زودرس موها پیشگیری می کند.

    • تقویت سلامت و ریشه های مو

    حنا با درمان کوتیکول های مو باعث بهبود سلامت ریشه مو شده و با جذب بالایی که دارد به درمان ریزش مو حفظ مو کمک بسزایی میکند به طوریکه مانع از خرد شدن موها شده و موها را درخشنده تر میکند

    حنا با تنظیم PH پوست سر که منشا بسیاری از مشکلات پوستی سر مانند شوره و خشکی و همپنین ریزش موی زودرس است باعث شادابی بیشتر موها میشود علاوه بر این اثرات انواع آلودگی ها بر روی مو و خشکی مو را از بین میبرد

    حنا نقش مهمی در حفظ و تقویت سلامت مو دارد.

    حنا باعث ایجاد استحکام در مو شده و از آن می ‌توان به عنوان رنگی بی‌ خطر و بدون اثرات دائمی برای رنگ کردن مو استفاده کرد.

    حنا برای جلوگیری از شکننده شدن مو و افزایش میزان درخشندگی آن نیز مصرف می‌ شود.

    ثابت شده است که برای افرادی که داری ریزش مو یا کچلی هستند، حنا می ‌تواند یک معجزه باشد.

    همچنین حنا یک نرم کننده عالی برای پوست و مو بوده و موها را براق و درخشنده می کند.

    اگر برعکس موهای نرم و روشنی دارید و می خواهید کمی موهایتان تیره تر شود، حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی بخیسانید. برای درخشان کردن مو، از ترکیب حنا و ماست استفاده کنید.

    • استفاده آسان و تاثیر سریع

    استفاده از حنا هندی یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید و چون حنا باعث می شود ضخامت موهایتان بیشتر شود و سالم تر و درخشان تر به نظر برسد.

    حنا هندی یک رنگ طبیعی است که می توان آن را در خانه به راحتی استفاده کرد که در کمترین زمان ممکن آماده می شود و بعد از استفاده در زمان بسیار کمی تاثیر خود را نشان می دهد این اصلی ترین فایده حنای هندی است.
    • ماندگاری طولانی

    حنا هندی با قدرت رنگ دهی بالا زمان بیشتری طول می کشد تا رنگ خود را از دست بدهد مناسب رنگ کردن انواع مو می باشد که از مزیت هایی هست که حنای هندی دارای طرفداران بیشماری است.

    حنا با توجه به اینکه یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی است با تغذیه ی موها باعث نرمی و شفافیت و براقی موها میشود و همچنین هنای هندی دارای مواد رنگ دهنده می باشد که با ماندگاری بالا خیال شما را راحت می کند.
    • مقرون بصرفه و اقتصادی

    استفاده از حنا و منابع طبیعی در تولید حنای هندی و همچنین تاثیر قوی حنای هندی حتی با مصرف مقدار کم آن باعث کم شدن هزینه ها گردیده و قیمت مناسب آن باعث مقرون به صرفه بودن این محصول می باشد

    امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گران قیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نموده و از مزایای بیشمار آن در کنار پرداخت هزینه کمتر لذت ببرید.

    حنای هندی حنایی گیاهی است که در منظقه ی خاورمیانه و کشور های آسیای شرقی پرطرفدار است و در بیشتر موارد در این مناطق از این گیاه برای رنگ کردن موی سر استفاده میشود اما بسیاری از این افراد از خواص بسیار زیاد این گیاه در درمان بیماری های پوستی و مو آگاهی ندارد.

    حنا هندی مشکی به دلیل داشتن پروتئین های طبیعی با پروتئین های موجود در مو مخلوط میشود و باعت تحریک مو و رشد بیشتر آن میشود و با استفاده ی منظم و همیشگی از حنای هندی موی سالمتر و محکتری خواهید داشت.

    حنا به کورتکس مو نفوذ نکرده و به کوتیکول نیز آسیب نمی رساند.

    مشکی کردن مو با حنا

    طرز استفاده از حنا هندی

    • ۳ قاشق غذاخوری حنا طبیعی
      نصف لیوان آب داغ
      کاسه غیر فلزی
      کلاه رنگ مو
      دستکش
      فرچه رنگ مو
      نرم کننده مو

    -یک کیسه حنای مشکی که حاوی ۱۰ گرم حنا می باشد در یک کاسه بریزید و ۳۵ میلی لیتر آب به آن اضافه کنید تا مخلوط خمیری بدست آید. خمیر را خوب بهم بزنید تا مخلوط یکنواخت خمیری بشود.

    حتما این مخلوط را در ظرف پلاستیکی، چوبی و یا استیل ترکیب کنید چون حنا به شدت واکنش‌ پذیر است. 

    – این خمیر آماده شده را با یک شانه دندانه دار نازک بر روی موهای خود بمالید. البته از ریشه تا انتهــای مو، ضمن جدا کردن موهـا به صورت دسته های (تـوده) کوچک تمامی موها را رنگ کنید، چندین بار این خمیر را به انتهای موهای پیشانی بمالید. نگذارید خمیر به مدت بیش از ۳۰ دقیقه بلااستفاده بماند، ماندن طولانی مدت باعث از دست دادن خاصیت حنا می شود.

    توجه کنید که حتما همه موهای سفید را به مواد آغشته کرده باشید.

    سپس باید مو ها را با کلاه رنگ  بپوشانید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید.
    – بگذارید موهای خمیر مالیده شده تماما و کاملا رنگ بگیرند و سپس موها را با آب و صابون و یا شامپو، تا زمانیکه آب روشنی و زلال و کاملا بی رنگ از موهایتان پایین بریزد بشوئید. جهت حصول اثرات صریح کاملا موهای خود را خشک نمائید. می توانید از سشوار استفاده نمائید.

    حنای مالیده شده به موهایتان باید در کمتـر از ۲۵ دقیقـه شسـته شـود. 

    در حین شستشوی حنـا چشمان خود را بسته نگهدارید. 

    – بعد از خشک کردن موهایتان با حوله و یا یک خشک کن دیگر به موهایتان طبق دلخواه حالت دهید، رنگ سیاه براق و شفاف بر روی موهایتان ظاهر می شود.
    تذکر: این محصول جهت رنگ کردن ابرو و مژه ها نباید مورد استفاده قرار گیرد، امکان دارد ایجاد عفونت و آسیب جدی چشم نماید.
    – تمامی محتویات بسته کیسه ای را یک دفعه و یک جا استفاده نمائید و باقیمانده را دور بریزید. این محصول فقط جهت استعمال خارجی می باشد و از استفاده جهت رنگ کردن مژه ها و ابروها و سایر قسمت های صورت خودداری کنید.

    نکته مهم اینکه، قهوه باعث خنثی کردن قرمزی رنگ حنا می‌شود پس می‌توانید به میزان دلخواه‌تان قهوه اضافه کنید. ترکیب این مواد رنگ قشنگی را به شما می‌دهد.

    مو های خود را با کلاه رنگ بپوشانید و اجازه دهید که حنا از ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت بسته به میزان رنگ دلخواه روی سر باقی بماند.
    بعد از اتمام زمان مورد نظر مو ها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید و سپس با نرم کننده مو مو ها را نرم کنید.

    حنا را می توانید از سوپر مارکت ها، عطاری ها ، فروشگاه های زنجیره ای و داروخانه ها تهیه کنید

    آزمایش جهت تست آلرژی یا حساسیت

    ۱٫ جهت تست ایجاد آلرژی (حساسیت) حنای مشکی را بر روی قسمت داخلی آرنج خود بمالید. قسمت آزمایشی را بگذارید تا خشک شود و آنرا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه نگه دارد سپس پوست را بررسی کنید، در صورت قرمز رنگ شدن، سوزش و یا خارش یا تحریک شدن در داخل همان قسمت یا اطراف آن، آلرژی های خودتان را نسبت به این محصول مورد بررسی قرار داده و سپس حنای سیاه امیر را مورد استفاده قرار دهید.
    توجه: ماده فعال یا رنگ ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا سوزش پوست شود. لذا قبل از استفاده حتما آزمایش آلرژی را انجام دهید.

    اگر مخلوط به طور تصادفی در چشم پاشیده شود، سریعا با آب فراوان بشویید.
    دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

    بهترین مارک حنا هندی

    در ایران حنا هندی امیر، بهترین نوع حناست و حنای کرمان، یزد و بم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.
    نوعی حنا با عنوان حنای هندی در بازار به فروش می‌رسد که به رنگ سیاه یکنواخت یا قهوه‌ای تیره است و نه تنها خواص دارویی حنای طبیعی را ندارد بلکه عوارضی نیز به همراه دارد. به عقیده متخصصان پوست و مو، آنچه پس از استفاده از این حنا باقی می‌ماند، پوست به شدت ملتهب است که به همین دلیل پیشنهاد ما به شما حنای هندی امیر است. پس توصیه می‌شود اگر به دنبال حنا هندی اصیل و ماندگار هستید حتما یکی از محصولات نامبرده را استفاده کنید.
    حنا هندی
    استفاده از بهترین مارک حنا هندی و حنا هندی اصل، هیچگونه ضرری برای مو ندارد. ولی بعضی از حنا هندی‌های تقلبی در بازار وجود دارد که باعث ایجاد عوارضی همچون التهاب پوست می‌شود. هنگام خرید و استفاده مراقب باشید و در صورت بروز حساسیت آن را به سرعت بشوئید.
    فقط یه چیزی..بیشتر ازبیست دقیقه یا نیم ساعت نذارین رو موتون بمونه. و اینکه هر بار همه موها رو حنا نذارین فقط همون بخشهای سفیدی که تازه رشد کرده اومده بیرون آخه اونایی که هنوز مشکین مشکی می مونن و رنگشون هم نمیره.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۵ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    یک دیدگاه

    1. سلام.در برگه ی توضیحات داخل بسته بندی حنا هندی نوشته شده، همه ی بسته را یکجا استفاده کنید، ولی من مقدار کمی میخوام، و باقیش رو بذارم برای دفعه بعد. چه مشکلی پیش میاد اگر این کار رو انجام بدم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.