قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » محلولی از طلا به نام روغن آرگان
فروشگاه اینترنتی ایلیار
روغن آرگان
روغن آرگان

محلولی از طلا به نام روغن آرگان

  • مهمترین ثروت هر فرد سلامت  و زیبایی است. از این رو بشر در تمامی تاریخ به دنبال راز جاودانگی جوانی و زیبایی میگردد. در مقاله قبل درباره ویتامینه سازی مو با آلوورا و فواید موثر آن صحبت کردیم.  روغن آرگان نامی است که این روزها متداول اسمش را شنیده ایم اما این روغن چگونه به دست می آید و فواید آن چیست موضوعی است که امروز  به آن میپردازیم. پس با مجله ایلیار همراه باشید تا شما را با عنصری شفابخش به نام روغن آرگان  وخواص و روش استفاده برای پوست  و مو آشنا کنیم

    روغن آرگان چیست؟

    روغن آرگان روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان به دست می‌آید. این درخت بومی مراکش می باشد. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب مفید مانند اسیر لینولئیک که حاوی ویتامین E است به همین جهت یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای رطوبت‌رسانی و جوان‌سازی پوست و مو است. این روغن محصولی ارگانیک است که یک آنتی اکسیدان طبیعی نیز بشمار میرود همچنین اکسیژن رسانی درون سلول های فرد استفاده کننده را افزایش می دهد. 

    ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند و  می‌تواند به بی‌تأثیری استفاده بیش‌ازحد از شامپو و شست‌وشوی زیاد دست‌ها و به‌طور کلی خشکی پوست کمک کند. این روغن حتی برای افرادی که پوست چرب دارند نیز مفید است، چون غدد چربی سعی می‌کنند با ترشح چربی بیش‌ازحد، خشکی ناشی از شست‌وشوی زیاد پوست را جبران کنند. این روغن طبیعی می‌تواند توازن طبیعی پوست را دوباره به آن بازگرداند.

    روغن آرگان
    روغن آرگان

    فواید روغن آرگان برای مو

    • جلوگیری از ریزش مو
    • تحریک رشد مجدد موها
    • نرم کننده ، حالت دهنده و درخشان کننده مو
    • از بین برنده خشکی ، شکنندگی و آسیب مو در اثر حرارت و مواد شیمیایی
    • برطرف کننده موخوره
    • از بین برنده شوره سر

    طرز استفاده از روغن آرگان برای مو

    ماسک روغن آرگان

    می‌توانید این روغن را به صورت ماسک در طول شب بر روی مو بگذارید.

    مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود. این روش را سه بار در هفته به کار ببیرید تا زودتر نتیجه بگیرید.

    شامپو آرگان

    در بسیاری از محصولات کارخانه‌ای و شامپوها از روغن آرگان استفاده می‌شود. شامپو آرگان نرمی، استحکام و درخشندگی مو را باز می‌گرداند و با خشکی، شکنندگی و آسیب مو مبارزه می‌کند. ویژگی مثبت شامپو آرگان این است که مانند هر شامپوی دیگری می‌توانید مصرف عادی داشته باشید با این تفاوت که به نرم‌کننده و حالت‌دهنده نیازی نخواهید داشت. برای نتیجه بهتر شامپو را مستقیما روی کف سر استفاده نکنید. ابتدا کف دست ریخته، دو دست را به هم بمالید و سپس موها را شستشو دهید. این شامپو را یک روز در میان استفاده کنید تا تغذیه مو به خوبی انجام بگیرد و ظاهر سالم به موهایتان باز گردد.

    روغن آرگان
    روغن آرگان

    تقویت مژه و ابرو

    استفاده از روغن آرگان به دلیل غنی بودن از انواع اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین روش مناسبی برای تقویت و رشد مژه و ابروست.هر شب قبل از خواب یک قطره روغن آرگان را به آرامی بر روی ابرو و مژه ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب خوب بشویید.

    خواص و نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست

    • از بین برنده جای آکنه ، لک و زخم پوستی
    • درمان ترک های پوستی و درمان اگزمای موضعی
    • ترمیم سوختگی های پس از لیزر
    • کاهش دهنده التهابات پوست
    • کاهش دهنده چروکهای زیر چشم ، دور لب پیشانی و گردن :قبل از خواب مقداری روغن آرگان را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.
    • ضد افتادگی پوست
    • افزایش کلاژن سازی
    • مرطوب کننده و آبرسان :چند قطره روغن آرگان را بر روی پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست را نرم و مرطوب کند.
    • مغذی و نرم کننده پوست:مقدار کمی روغن آرگان را بر روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید، هر روز این روش را به کار ببرید تا زودتر نتیجه بگیرید.
    • متعادل کننده pH
    • کنترل کننده چربی پوست های چرب: روزی دو بار مقداری روغن آرگان را بر روی پوست تمیز صورت بمالید و خوب ماساژ دهید بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید و خشک کنید.
    • درمان ترک بارداری: قبل و بعد از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه ها، شکم و ران ها بمالید و خواب ماساژ دهید تا ترک بارداری درمان شود.
      روغن آرگان برای پوست
      روغن آرگان برای پوست

    نحوه تشخیص روغن آرگان اصل

    فاقد مواد معطر و طعم دهنده باشد. بوی روغن آرگان اصل شبیه بوی مغزهای گیاهی و بسیار شبیه به بوی ذرت بوداده است.

    روغن آرگان اصل دارای رنگ زرد مایل به طلایی است و دارای بافت نرم و غلیظ می‌باشد.و به جهت رنگ و خواص ویژه اش از این روغن به عنوان طلای محلول نام میبرند.

    در آن نبایستی ذرات معلق، رسوب یا ذرات ابرآلود مشاهده شود.

    غلظت و چسبندگی روغن آرگان اصل، در حد روغن‌های گیاهی خوراکی است.

    در شیشه تیره رنگ و یا داخل قوطی مقوایی نگهداری شود.

    بیش از حد ارزان و یا بیش از گران نباشد.

    روغن آرگان اصل در کشور مراکش تولید می‌شود و در صورت خرید در داخل کشور لازم است گواهی سازمان غذا و دارو و مجوز بهداشت را داشته باشد.

    توجه داشته باشید که روغن‌های ارگان موجود در بازار خوراکی نیست و فقط برای مصارف موضعی توصیه می‌شود.

    حتماً بعد از استفاده از روغن آرگان،نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.