قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » بازرگانی » آموزش درخواست شناسه ارزش کالا TSC در سایت گمرک
فروشگاه اینترنتی ایلیار
شناسه ارزش کالا TSC
شناسه ارزش کالا TSC

آموزش درخواست شناسه ارزش کالا TSC در سایت گمرک

  • Tariff Specification Cods یا شناسه ارزش کالا یک عدد ۴ رقمی می باشد که در انتهای هر ردیف تعرفه کالایی جهت تعیین ارزش کالاهای وارداتی پیش بینی شده است.

     

    TSC چیست؟

    جهت یکسان سازی ارزش کالای وارداتی و رعایت عدالت مالیاتی در دریافت حقوق ورودی است. در این سامانه رکورد ارزش گمرکی جهت ۷۰ هزار کالا ثبت شده . که این سامانه tsc بر مبنای مشخصات تعرفه ای کالا و با توجه به خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، مدل و سایر مشخصات فنی که به آن کالا اختصاص دارد ،یک کد چهار رقمی در انتهای هر ردیف تعرفه کالا پیش‌بینی شده است که جهت تعیین ارزش برای هر کالا طراحی شده و شناسه ارزش کالا نامیده می شود .

    کاربرد سامانه TSC

    نظام کدگذاری یکتای کالاها ( TSC ) برای تعیین ارزش کالا وارداتی و مقابله با کم اظهاری راه اندازی شده است. اینگونه که در انتهای هر ردیف از تعرفه کالاها یک کد ۴ رقمی تعبیه شده که این کد شناسه ارزش کالا است.

    در این راستا گمرک از صاحبان صنایع و شرکت های تولیدی واردکننده مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای و واسطه ای دعوت کرد تا به منظور تعیین کد شناسه ارزش کالا در سامانه TSC ، مدارک و اسناد مثبته مربوط به کالاهای تجاری را به دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ارائه نمایند.

     

    نحوه استعلام ارزش TSC گمرکی

    با مراجعه به آدرس اینترنتی http://epl.irica.ir/TscViewPage?0 و قرار دادن نشانگر روی جست و جوی عبارت مشابه و سپس وارد کردن بخشی از کلمه ی کالا می توانید سوابق ارزش گمرکی را ملاحظه نمایید .

    چنانچه بخواهید از جست و جوی ترکیبی استفاده نمایید : شما می توانید در فیلدهای مختلف با نشانگر های مختلف جست و جو را انجام دهید . شما بال نشانگرهایی اعم از && و یا || و یا ()   مواجه خواهید شد .

    شناسه ارزش کالا TSC
    شناسه ارزش کالا TSC

    ترفندهای جست و جو در سامانه ارزش گمرکی

    داخل هر باکس اگر از چند کلمه استفاده می نمایید بین آنها یک خط تیره یا فاصله باشد

    اگر دنبال یک عبارت خاص هستید آن را داخل ” ”  قرار بدهید .

    برای استفاده از اپراتور های && و ||  و()  به این شکل عمل کنید : مثال : { دستگاه &&  (نخ||پنبه) &&  !چین}  برای جست و جوی کلمات مشابه از ~ استفاده نمایید برای مثال ~case علاوه بر case کلماتی  مثلcare ، cane و cache رو به عنوان خروجی بر می گرداند

    برای لوازم خانگی ، آرایشی و بهداشتی و خودرو از این پس به جای ارزش hs code کالا ارزش tsc کالا را درج می نماییم که با مراجعه به لینک https://goo.gl/OXNpFB ارزش گمرکی تعرفه های اعلام شده را بیابید . و سپس برای دور اظهاری واردات با کد تعرفه درست اقدام نمایید.

    شما از طریق لینک خود گمرک هم می توانید به ارزش گمرکی کالاهای tsc دسترسی یابید . https://goo.gl/51hXg7

    یا می توانید درخواست تی اس سی را با مراجعه حضوری به دفتر ارزش با توجه به شماره کوتاژ پیگیری کرد

    جهت دسترسی  به شماره تعرفه کالا hs code به سامانه https://www.hscode.co/ مراجعه نمایید

     

    کد تعرفه ۱۲ رقمی TSC

    از این پس در هنگام اظهار کالا به کد تعرفه ۸ رقمی ۴، hs رقم کد TSC اضافه می شود. که این کدهای ۴ رقمی را در دفتر ارزش گمرک مشخص می کند. در بخش دوراظهاری واردات در سامانه epl کد تعرفه را باید ۱۲ رقمی وارد نمایید.

    چنانچه کالای شما در لیست نبود ( سابقه یا شناسه ارزش نبود ) همان کد hs را با ۰۰۰ ( درخواست ایجاد شناسه TSC می کنید ) وارد می کنید. در این موارد تا ایجاد شناسه از طرف دفتر تعیین ارزش گمرک امکان ترخیص کالا وجود ندارد. جواب کارشناسان تعیین ارزش تا ۳ روز بعد می آید ولی می توانید با در دست داشتن شماره کوتاژ به دفتر ارزش حضورا مراجعه کنید.

    در هنگام اظهار الکترونیکی در سامانه جامع امور گمرکی epl یک قسمتی هست که شما کد TSC کالا را درج می نمایید. این کد شناسه TSC در انتهای ردیف تعرفه کالا قرار می گیرد و به نوعی ارزش کالا و مشخصات فنی را تعیین می نماید. اگر کالایی شناسه ارزشش مشخص نبود، از اظهار ارزش های دیگر خودداری نمایید و ۰۰۰ درج نمایید.

    در راستای اجرای بخشنامه ۱۵۶ و متعاقباً دستورالعمل های بعدی  در مواردی که در سامانه tsc سابقه و یا شناسه ارزش مرتبط وجود ندارد کارشناس مجازی ملزم است به دفتر ارزش ، درخواست ایجاد شناسه tsc کرده و با درج کد ۰۰۰۰ تأیید نهایی کند ،تا امکان ترخیص محیا شود، لذا در این حین برخی از ردیفهای تعرفه هستند که نمیتوان به طریقی که خدمتتان عرض کردم با کد ۰۰۰۰ رد کرد و یک جورایی سیستم روی این ردیفها با کد مزبور قفل میشود، در این موارد تا ایجاد شناسه از طرف دفتر تعیین ارزش امکان ترخیص وجود ندارد.

    درخواست تی اس سی توسط کارشناس به دفتر ارزش صادر میشه و معمولاً بین ۲ تا ۳ روز جواب اون میاد و تا جواب بیاد از صف خارج هستید، اگه تا ۳ روز جواب نیومد هم میشه باز نوبت گرفت و از کارشناس خواست تا پیگیری کنه و هم میشه با مراجعه حضوری به دفتر ارزش با توجه به شماره کوتاژ مورد نظر پیگیری کرد.
    جواب دفتر ارزش به صورت نظریه در قسمت پیغام های اظهارنامه درج خواهد شد.

    بعضی کالاها تعرفه درستی در تی اس سی ندارند. بنابراین مجبورید با شناسه ۰۰۰۰ ثبت ارزش کنید.

     

    دقت نمایید مهم ترین مسئله در هنگام تعیین ارزش TSC ، کد hs کالا یا همان تعرفه گمرکی کالاست و تا زمانی که تعرفه کالا با ماهیت کالا مغایر باشد، شناسه ثبت شده نادرست می باشد.

    اطلاعات موجود در TSC

     

     ثبت ارزش در TSC
    ثبت ارزش در TSC

     

    راهنمای پیش اظهاری ارزش (TSC)

    در راستای تسهیل هر چه بیشتر تجارت و نیز انجام فرآیند های گمرکی خدمتی نو از گمرک جمهوری اسالمی ایران ارائه شده است تا بتوان ارزش و تعرفه ی کالا را قبل از شروع فرایند های گمرکی تعیین کرد.

    در نسخه ی جدید پنجره ی واحد تجارت فرامرزی امکانی فراهم شده است تا خدمت گیرندگان بتوانند برای کالاهایی که شناسه ی کالا (TSC )ندارند درخواست ایجاد شناسه به گمرک ایرانبصورت الکترونیک ارسال کنند.

    ابتدا می بایست کد تعرفه ی پیشنهادی را وارد کنید.

     نکته : دقت شود حتما اولین فیلد تعرفه پر شود چرا که بر اساس تعرفه ی انتخاب شده لیستی از برند های کالا نمایش داده می شود. چنانچه برند شما در لیست برند کالا نبود برای ثبت برند جدید تیک سایر برند ها را زده و برند جدید را ثبت نمایید.

    نکته : دقت شود بعد از تعرفه حتما برند کالا از لیست انتخاب شود چراکه پس از انتخاب برند لیستی از مدل های کالا نمایش داده می شود.

    سپس سایر فیلد های موجود در تصویر فوق را دقیق وارد کرده چرا که کوچکترین نقص باعث رد درخواست شما می شود.

    سپس بر روی ارسال درخواست کلیک نمایید پس از کلیک شماره ی پیگیری نمایش داده می شود.

     

    درخواست TSC گمرک
    درخواست TSC گمرک

    مطابق تصویر فوق از قسمت پایین صفحه ی پیش اظهاری ارزش، با کلیک بر روی مشاهده ی وضعیت درخواست های قبلی، لیست درخواست های قبلی قابل مشاهده بوده با کلیک بر روی مشاهده ی جزئیات امکان مشاهده ی اطلاعات درخواست شما و نیز تغییرات صورت گرفته توسط گمرک روی درخواست شماا قابل رویت بوده و نیز وضعیت و زمان به روز می شود.

    در صورت لغو پی در پی درخواست های ارسالی توسط نام کاربری شما دسترسی ارسال درخواست شما در سه مرحله ی هفتگی ،ماهانه و سالانه محدود می شود.

    نکاتی مهم جهت جلوگیری از لغو درخواست های شما توسط گمرک ایران:

     نکته ۱ : قبل از درخواست از صفحه ی تعیین ارزش و تعرفه ی کالا (TSC)

    http://epl.irica.ir/TscViewPage?0  شناسه ی کالای خود را جستجو کنید و در صورت اطمینان از عدم وجود کالای مورد نظر خود درخواست ایجاد شناسه ارسال کنید.

    نحوه ی جستجو در ذیل توضیح داده شده است :

     

    دانلود فایل آموزش درخواست TSC.pdf

     

    اگر مقاله آموزش درخواست شناسه ارزش کالا TSC در سایت گمرک مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیارهمراه بودید!

    خوشحال میشویم در صورت تمایل ازفروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    اعتبار کارت بازرگانی

    آموزش نحوه تمدید کارت بازرگانی

    سلام دوستای عزیزم. بعنوان کارشناس بازرگانی باید حواستون به اعتبار کارت بازرگانی و تمدید اون …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.