قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » چطور در خانه بوتاکس مو انجام دهیم
فروشگاه اینترنتی ایلیار
بوتاکس مو در منزل
بوتاکس مو در منزل

چطور در خانه بوتاکس مو انجام دهیم

  • بوتاکس مو یک درمان بازسازی کننده عمیق می باشد که موهای آسیب دیده را با تبدیل به موی سالم و براق اصلاح می کند. در ایلیار دات کام می خواهیم شما را با نحوه بوتاکس مو در خانه آشنا کنیم. همراه ما باشید.

    بوتاکس مو روشی است که به وسیله آن آمپولی که حاوی پروتئین ها و مواد معدنی و طبیعی، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، می تواند موها را به صورت عمقی آبرسانی کند.

    بوتاکس مو درمان قطعی آسیب دیدگی مو و ضدموخوره می باشد، استفاده از بوتاکس محدودیت خاصی ندارد و برای همه افراد حتی افرادی که باردار یا شیرده هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

    در بوتاکس بیشتر از همه به درمان اهمیت داده می شود تا صافی و زیبایی مو، چون صافی مو در این قسمت خیلی کم است و موهایی که در اثر موخوره در اثر رنگ، مش و یا هر مورد دیگری که به موها آسیب زده باشد، با روش بوتاکس، موها درمان می شود.

    بوتاکس مو برای کسانی که موهای خیلی کم پشت و نازک دارند نیز حالت درمانی دارد و موها را ویتامینه و تقویت می کند.

    بوتاکس مو جدیدترین و یکی از غیر تهاجمی‌ترین روش‌های درمانی است که برای برگرداندن شادابی و استحکام به موهایی که در اثر فرآیندهای شیمیایی، صاف کردن و سشوار کشیدن ضعیف شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    این روش درمانی موثر موهای خسته و پیر شما را دوباره جوان و شاداب خواهد کرد. ترکیب استفاده شده در روش درمانی بوتاکس مو که خاصیت جوان کنندگی دارد از آنتی اکسیدان‌های قوی، انواع پروتئین‌ها و مواد مغذی لازم برای رشد مو از جمله پروتئین‌های ابریشم و گندم، روغن خاویار، امگا، انواع آمینواسیدها، ترکیبات کلاژن و ویتامین‌ B5 تشکیل شده است. محلول بوتاکس شکاف‌های موجود در ساقه مو را پر کرده، پروتئین‌های از دست رفته را جبران کرده و رطوبت لازم را به موها خواهد رساند. هم‌چنین نوک‌ شکافته شده موها را ترمیم کرده، پیچ و تاب موها را کم کرده و شادابی و درخشانی خاصی به موهای شما خواهد بخشید. این ترکیب طبیعی ریشه‌ی موها را از درون تقویت کرده و ظاهری نرم را بدون کاهش حجم موها به آن‌ها می‌بخشد.
    این روش درمانی بدون توجه به بافت و شرایط موها برای تمامی انواع مو مناسب بوده و هیچ ضرری برای آن‌ها ندارد.
    بوتاکس مو در کل حدود ۱٫۵ ساعت به طول انجامیده و تاثیر آن برای چند هفته متوالی پابرجا خواهد بود.
    برای دستیابی به نتایج مطلوب توصیه می‌شود که قبل از به کار بردن این روش درمانی با یک متخصص با تجربه در این زمینه مشورت کنید. بسیاری از محصولات بوتاکس مو را می‌توان به راحتی در خانه مورد استفاده قرار داد، اما باید مدت زمان کافی و مناسب را به این کار اختصاص داده، دستورالعمل‌های همراه محصول را به دقت خوانده و از آن‌ها پیروی کنید و اگر توانستید کسی را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز به شما کمک کند.
    در ادامه این مطلب به گام‌های اساسی در به کار بردن روش درمانی بوتاکس مو در خانه اشاره خواهیم کرد. بسیاری از این محصولات از لحاظ مدت زمان لازم برای به کار بردن محصول و دمای اتوی مناسب تفاوت‌های جزئی با هم دارند.
    بوتاکس مو
    بوتاکس مو

    مواد تشکیل دهنده ای در بوتاکس مو

    مواد تشکیل دهنده بوتاکس مو

    • روغن خاویار
    • ویتامین B5
    • ویتامین E
    • روغن آرگان
    • روغن نارگیل
    • کلاژن
    • گلیوکسیلیک (جایگزین جدید فرمالدئید)
    • نانو کراتین

    در بوتاکس مو هیچ پارابنی به کار نرفته است. پارابن، یک ماده شیمیایی نگهدارنده است که عموما در محصولات مراقبت از مو به کار می رود.

    ملزومات انجام بوتاکس در منزل :

    • یک شامپوی پاکسازی کننده قوی برای قبل از درمان
    • کراتینِ درمانی
    • اتوی موی مناسبی که تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم شود
    • شامپو مناسب برای مو های کراتینه شده
    • کاسه، دستکش و برس اپلیکاتور

    شما همچنین به فضایی نیاز دارید که دارای تهویه مناسب باشد.

    موارد ذکر شده را آماده کنید و دستورالعمل محصول را به دقت مطالعه کنید تا ابهامات تان بر طرف شود.

    چطور در خانه بوتاکس مو انجام دهیم
    چطور در خانه بوتاکس مو انجام دهیم

    مراحل بوتاکس مو

    شامپو

    موهای خود را دو بار با شامپوهای تمیز کننده و شفاف کننده بشویید تا مواد شیمیایی باقی مانده پاک شده و از تمیزی موها و آماده بودن آن‌ها برای انجام روش درمانی بوتاکس مو اطمینان حاصل کنید. تمام سرتان را آبکشی کنید. در این مرحله لازم نیست که از حالت دهنده استفاده کنید.
    مراحل بوتاکس مو
    مراحل بوتاکس مو

    سشوار کشیدن

    با حوله، آب اضافی مو را بگیرید و خشک کنید موهای خود را با حوله کاملا خشک کرده تا رطوبت و آب اضافی موها گرفته شود. سپس با سشوار موهای خود را خشک کنید. به یاد داشته باشید که از گرمای متوسط سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید تا موهای شما تقریبا ۸۰ درصد خشک شوند. پیچ و تاب موهای خود را باز کنید.

    آماده سازی محلول بوتاکس

    مقدار کافی از محلول بوتاکس را در داخل یک لیوان بریزید. مقدار لازم و کافی از آب گرم را به آن اضافه کنید که این مقدار به نوع درمان و نتیجه‌ای که می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. سپس با استفاده از فرچه یا قلم مو این محلول را به هم بزنید تا یک مایع نسبتا چسبناک خامه‌ای شکل بگیرد.

    به کار بردن محلول روی سر

    موهای خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید. با استفاده از فرچه رنگ از ریشه موهای پشت سر شروع کرده و محلول را به موها بمالید. در پوشاندن موها زیاده روی نکنید. با استفاده از فرچه محلول را در سراسر موهای خود پخش کنید طوری که همه قسمت‌های سر به یک اندازه به محلول آغشته باشند. مطمئن شوید که هر رشته مو کاملا به محلول درمانی آغشته شده باشد.

    بعد از آن‌که تمام موها را به محلول آغشته کردید، بگذارید ۴۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند و اگر موهای شما فردار و مجعد است بهتر است این زمان افزایش یابد.

    یک کلاه حمام را روی سر گذاشته و هوای گرم سشوار را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهای‌تان بگیرید.

    سپس با درجه حرارت بالای سشوار، به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موهایتان سشوار بگیرید. گرما باعث می شود مواد به لایه های مو نفوذ پیدا کند.

    شستن موها

    بعد از ۴۵ دقیقه یا بیشتر ۵۰ تا ۸۰ درصد از محلول را از روی موهای‌تان بشویید و ۲۰ تا ۵۰ درصد باقیمانده را برای سشوار کشیدن باقی بگذارید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

    اتو کشیدن مستقیم و یکنواخت

    با استفاده از یک برس و سشوار موهای خود را خشک کنید. از یک اتوی مو صاف برای تثبیت درمان استفاده کنید. دمای اتوی صاف را در ۲۱۰ تا ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید. برای موهای ظریف و سفید بهتر است دمای اتو ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

    شما می توانید دقیقا در همان روز، موهایتان را بشویید و به روش دلخواهتان حالت دهید. برای مشاهده نتایج بهتر، می توانید از شامپو بدون سولفات و نرم کننده کمک بگیرید.

    در نظر داشته باشید که ۱ تا ۳ بار در ماه می توانید از روش بوتاکس مو استفاده کنید.

    فرایند بوتاکس مو
    فرایند بوتاکس مو

    مراقبت از موهای بوتاکس شده

    می‌توانید همان روز موهای خود را شسته و به شکلی که دوست دارید آن‌ها را شانه کرده و حالت دهید. برای تداوم اثرات بوتاکس مو در هنگام شستشوی موها از شامپوهای بدون سولفات و حالت دهنده استفاده کنید. این روش درمانی را می‌توانید ۱ تا ۳ ماه یک بار تکرار کنید که این موضوع به وضعیت موهای شما و به محصولی که استفاده کرده‌اید بستگی دارد.
    مراحل انجام روش درمانی بوتاکس مو به طور خلاصه:
    • ‌با استفاده از یک شامپوی تمیز کننده یا روشن کننده موهای خود را بشورید.
    • با استفاده از هوای خنک سشوار موهای خود را خشک کنید.
    • مایع محلول بوتاکس مو را با ۹۰ میلی لیتر آب گرم ترکیب کرده تا یک محلول خامه‌ای چسب مانند به دست بیاید.
    • موهای سر خود را به ۴ قسمت تقسیم کرده و محلول بدست آمده را جداگانه و به نوبت به هر قسمت بمالید و سعی کنید پوست سر به محلول آغشته نشود.
    • با یک کلاه گرم موهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه پوشانده و یا یک پلاستیک فریزر روی سر کشیده و با استفاده از هوای گرم سشوار آن را گرم کنید.
    • موهای خود را با آب خالی بشورید و تا ۸۰ درصد از محلول را از موهای خود پاک کنید و سپس موهای تان را سشوار بکشید تا موها کاملا خشک شود.

    بوتاکس مو دونوع است

    ۱-موهایی که در اثر رنگ و دکلره آسیب دیدند.
    ۲-موهایی که طبیعی هستند در اثر آفتاب زیاد ، موخوره یا اتو کردن دچار آسیب دیدگی شدند.

    بعد از اتو کشی کار درمان بوتاکس تمام شده است و باید افرادی که موهایشان آسیب دیده است کار بوتاکس انجام دادند باید محصولات بعد از بوتاکس را استفاده کنند شامپوی که در حمام استفاده میکنند ماسکی که توی حمام استفاده میکنند و سرم چند کاره ای که بعد از حمام استفاده میکنند این باعث میشود دوام بوتاکس خیلی طولانی تر شود.

    بیشتر خانم ها میخواهند که موهایی که آسیب دیده است را دکلره کنند میتوانند اول بوتاکس مو را انجام بدهند بعد از آن کار دکلره انجام گیرد.
    بعد از کار کراتین ما میتوانیم رنگ را دو هفته بعد انجام دهیم دکلره میتواند تا ۵۰ روز فاصله باشد.
    بین کراتین و دکلره بین صاف و فر میتواند دو ماه فاصله باشد ولی قبل از کراتین میتوانیم هفته قبل از رنگ ، دکلره ، صاف و فر را انجام بدهید بعد از یک هفته کار کراتین را انجام دهید اگر بعد از کراتین میخواهید انجام دهید مدت زمانش باید این فاصله ی گفته شده باشد.

    فواید بوتاکس مو
    فواید بوتاکس مو

    بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

    کسانی که با مشکلات زیر روبرو هستند، می توانند از بوتاکس مو برای درمان آن استفاده کنند.
    • دو شاخه شدن یا به اصطلاح موخوره شدن مو
    • نازک شدن موها و از دست دادن حجم آن ها
    • موهای رنگ شده و آسیب دیده
    • وز شدن موها
    • موهای که با مواد شیمیایی صاف شده اند.
    به طور کلی بوتاکس مو، برای هر نوع مویی ایمن و مطمئن است.

    بوتاکس مو مناسب برای کسانی است که موی خود را دائما رنگ، دکلره، اتو و سشوارکشی کرده و موی آن ها ساختار طبیعی خود را از دست داده است و دچار آسیب دیدگی شدید شده است.

    اگر تنها می خواهید آسیب دیدگی موی خود را رفع کنید و خواهان موی صاف و لخت نیستید بوتاکس مو بهترین گزینه پیشنهادی برای شما می باشد.

    کراتین مو برای چه کسانی مناسب است؟

    کراتین مو، مناسب برای کسانی است که موی فر و مجعد دارند و نیز آسیب دیدگی موی آن ها جزئی و در حد خشک و شکننده شدن باشد. فرآیند کراتینه می تواند آن را بهبود دهد. اما سوختگی شدید در اثر حرارت یا استفاده از مواد شیمیایی معمولا با کراتین بهبود نمی یابد و نیاز به بوتاکس مو می باشد.

    بوتاکس مو نوعی درمان آرایشی بهداشتی برای موهای آسیب دیده محسوب می شود و هیچ ربطی به جنبه ی زیبایی ندارد.

    بوتاکس مو به مخلوطی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان، پروتئین و کلاژن داده شده است.
    از بین مزایای بسیار آن، آبرسانی خیلی خوب، بازگرادندن براقیت و ترمیم ساقه ی مو برجسته تر هستند.

    بوتاکس مو مانند کراتینه کردن ساختار مو و حالت آن را تغییر نمی دهد.

    برعکس درمانی برای تمام آسیب های شیمیایی و روش های صاف کردن موست.

    فرق بین بوتاکس و کراتینه چیست؟

    باید بدانید که بوتاکس و کراتین مو درست است که در حالت کلی نتیجه ای یکسان دارند، اما عملکردهای متفاوتی را دارا می باشند.

    • تفاوت اول صافی مو:

    اولین و مهمترین آیتمی که در زمینه فرق این دو متد صاف کننده مو وز باید به آن اشاره کنیم فرق این دو در فرمولاسیون می باشد. در حالی که بوتاکس فارغ از هرگونه ماده خطرناک شیمیایی می باشد، کراتین حاوی مواد مضر و سرطان زا است.

    • تفاوت دوم سلامتی مو:

    پیاده سازی متد کراتینه فقط برای موهای سالم می باشد و به هیچ عنوان برای موهای آسیب دیده از این متد استفاده نمی شود. بوتاکس علاوه بر صاف کردن متدی مناسب برای احیاء موهای آسیب دیده نیز می باشد.

    کدام حالت مناسب کدام مو:

    در ادامه بحث آشنایی با خدمات بوتاکس و کراتین مو به سراغ این مطلب می رویم که کدام یک از این متدها مناسب چه شکلی از موها می باشند.

    • کراتین:

    کراتینه کردن مو معمولا برای آن دسته از افرادی که دارای مو وز با ضخامت زیاد هستند، پیاده سازی می شود. این متد به دلیل داشتن مواد شیمیایی برای افراد کم سن، زنان باردار و مادرانی که به کودک شیر می دهند، استفاده نمی شود.

    • بوتاکس:

    به طور کلی برای تمامی حالت های مو اعم از ضخیم، نازک، موخوره، ترمیم موهای آسیب دیده، موهای بلند، کوتاه و… پیاده سازی بوتاکس قابل انجام می باشد و برای همه افراد در هر زمینه ای نیز قابل بهره وری می باشد.

    آیا بوتاکس کردن موها خطرناک است؟

    محصولات بوتاکس مو توسط سازمان های بهداشت و سلامت تایید شده اند. ولی استفاده از آن ها ممکن است روی سر برخی از افراد التهاباتی ایجاد کرده و برخی نیز به مواد به کار رفته در این محصولات آلرژی داشته باشند. به همین دلیل نیز قبل از انجام این کار متخصصین مو کمی از آن را روی سر امتحان کرده و سپس آن را روی کل موها می زنند. البته بهتر است این محصول روی پوست مالیده نشود.

    تاثیر و ماندگاری بوتاکس مو تا چه حد است؟

    همانطور که گفته شد تاثیر این روش به سرعت روی موها مشاهده می شود. تاثیر این روش نیز بین ۲ تا ۴ ماه باقی می ماند که با توجه به موها و شرایط زندگی هر فرد متفاوت است. به علاوه بهتر است این کار در سالن های زیبایی معتبر انجام شود تا تاثیر آن بهتر بوده و مدت زمان بیشتری روی موها باقی بماند.

    بسته به نوع و جنس مو هایتان و همچنین مراقبت های پس از درمان، شاهد نتایج تضمین شده بوتاکس مو تا ۳ ماه خواهید بود. از آنجایی که هر فرد دارای موی منحصر به فردی است، ممکن است ماندگاری این درمان در برخی کوتاه تر و در برخی دیگر طولانی تر باشد.

    هرچه بوتاکس مو را نزدیک تر به فرق سر استفاده کنید، پس از گذشت ۳ ماه، مو های صاف تر و درخشان تری خواهید داشت.

    حتما بعد از انجام بوتاکس مو در منزل نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. تا در پست های بعدی از آن ها استفاده کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.