قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker در وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker
رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker

رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker در وردپرس

  • سلام؛

    توجه به ظاهر و باطن سایت برای جذب ترافیک، و داشتن سایتی با بازدیدکنندگان بالا بسیار مهم است. علاوه بر داشتن محتواهایی با کیفیت بالا، باید به صحت دسترسی به آن ها نیز مطمئن شویم. صحت دسترسی به معنی اطمینان از سالم بودن لینک ها می باشد.

    داشتن سایتی با لینک های شکسته و خراب برای گوگل جالب نیست. در نتیجه توجه به بررسی و رفع و مدیریت لینک های خراب وردپرس بسیار حائز اهمیت می باشد.

    شکسته شدن لینک‌ها در وبسایت زمانی رخ می‌دهد که محتوایی جا به جا شود یا آدرسی تغییر کند و امکان ریدایرکت یا انتقال به آدرس جدید برایش فراهم نباشد. در چنین مواقعی با خطای ۴۰۴ یا عدم یافتن صفحه مورد نظر مواجه می‌شویم.

    همین خطای ۴۰۴ باعث از دست رفتن رنک و امتیاز شما از سمت گوگل شده و دشمن سرسخت برای جذب کاربران می‌شود.

    حال برایتان یک خبر خوب دارم! برای مبارزه با پیوندهای شکسته شده در وردپرس راه‌حلی داریم که هم بتوانید آن‌ها را در وبسایت خود بیابید و هم مشکل را برطرف کنید.

    همان طور که می دانید وجود یک یا چند لینک داخلی و خارجی برای سئوی سایت و بهبود جایگاه آن در نتایج موتورهای جستجوگر موثر می باشد.

    اما لینک هایی که در صفحات وب سایت قرار می گیرند ممکن است بعضی مواقع از بین بروند و دیگر هیچ صفحه ی اینترنتی با آن آدرس وجود نداشته باشد. این مورد برای لینک های خارجی که مربوط به سایت های دیگر می باشند شایع تر است.

    به این گونه از لینک ها (پیوندها)، پیوند شکسته گفته می شود. همان طور که وجود یک یا چند لینک موجب بهبود سئوی سایت می شود، وجود پیوندهای شکسته و از بین رفته نیز در آن می تواند اثرات منفی را برای آن ایجاد کرده و جایگاه آن را نزد موتورهای جستجوگر پایین آورد.

    از این رو یکی از کارهایی که هر وب مستری باید انجام دهد، چک کردن لینک های موجود در صفحات وب سایت خود و اطمینان از سالم بودن آن ها می باشد.

    اما بررسی تک تک همه ی صفحات سایت به صورت دوره ای کار سخت و زمان بری می باشد. افزونه Broken Link Checker این مشکل را حل کرده است و به صورت خودکار و دوره ای تمامی صفحات سایت وردپرسی را بررسی کرده و پیوندهای شکسته و از بین رفته را شناسایی می کند.

    رفع خطای 4040
    رفع خطای ۴۰۴۰

    سپس آن ها را در لیستی به مدیر وب سایت نمایش می دهد، تا تدبیری برای آن اندیشیده شده، جایگزین یا پاک شوند. در ادامه برخی از تنظیمات مهم افزونه بررسی کننده پیوند شکسته (Broken Link Checker) را به همراه روش استفاده از آن را بیان می کنیم.

    وقتی یک وسیله ی مفیدی می شکند، مطمئنا از این اتفاق هراسان شده و در صدد حل مشکل یا خرید مجدد آن هستیم. در یک وب سایت هم گاهی بعضی چیزها می شکند! یعنی چه؟!
    معمولا وقتی شما جا به جایی هایی انجام می دهید و یا دامنه ی سایت خود را تغییر می دهید، ممکن است با مشکل خرابی لینک ها و یا تصاویر رو به رو می شوید و این برای شما به منزله ی همان وسیله ی مهمی است که می شکند. در واقع به اصطلاح می گوییم لینک ها در حین جا به جایی شکسته شدند یا خراب شده اند.

    دوستان بسیار زیادی این مسئله را ابراز می کنند و چون این مطلب جزء مطالب قدیمی وردپرس بود و بروز رسانی نداشت، تصمیم گرفتم امروز هم توضیحات و هم افزونه ی این مطلب را بروز رسانی کنم تا دوستان از آن بهره مند شوند.

     لینک های خراب آزار دهنده هستند و باعث ایجاد تجربه کاربری بدی می شوند. بد تر از آن، برای جستجوگر وب سایت شما بد است. به ویژه اگر این لینک های شکسته لینک های داخلی به سایت شما باشد در این مقاله، ما به شما نحوه رفع لینک های خراب در وردپرس را جهت بهبود سایت های خود در جستجوگرها نشان خواهیم داد.

    بسته به میزان محتوا که در سایت شما دریافت کرده اید، ممکن است بعضی وقت ها از پست های شما عبور کرده و نتایج را نمایش دهید.

    اگر دامنه ی سایت خود را تغییر دادید و یا هاست را عوض کردید و حتی به هر دلیل دیگری از نوع جا به جایی و انتقال، با مشکل از بین رفتن و یا خطای ۴۰۴ و تصاویر قبلی در وبسایت به مشکل برخورد کردید، نگران نباشید! با افزونه ی ساده ای که امروز به شما معرفی می کنیم، می توانید به راحتی مشکل را حل کنید و نیاز به اقدامات بسیار پیچیده ای هم ندارید. پس با ما همراه باشید…

    برای چک و بررسی و رفع لینک های خراب وردپرس دو روش وجود دارد.

    • چک کردن دستی: به صورت دستی باید تمامی لینک ها را بررسی کرد. که بسیار زمان بر است. و جالب نیست.
    • چک کردن به کمک افزونه: افزونه تک تک لینک های سایت را بررسی می کند. و در صورت مواجه با لینک خراب وشکسته به ما اطلاع می دهد.

    یافتن پیوندهای شکسته

    یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای یافتن پیوندهای شکسته شده در وردپرس یا هر وبسایت دیگری، استفاده از Google webmaster Tools است. اگر آن را برای وبسایت خود تنظیم کرده باشید، همه چیز برایتان ساده است و می‌توانید با مراجعه به آن و وارد شدن به حساب کاربری خود به قسمت Crawl>> Crawl Errors>>Not Found بروید تا لینک‌هایی که شکسته شده‌اند و به خطای ۴۰۴ در وبسایتتان منجر می‌شوند را مشاهده کنید:

    کار سخت یافتن تمامی خطای ۴۰۴ موجود در سایت بود که با کمک این ابزار به راحتی انجام شد. حال باید ببینم چگونه می‌توانیم این پیوندهای شکسته شده در وردپرس را از بین ببریم.

    امکانات افزونه Broken Link Checker

    • نظارت بر پیوندها در پست ها، صفحات، نظرات، فیلدهای سفارشی و…(اختیاری).
    • شناسایی لینک های خراب و شکسته، تصاویر گم شده و تغییر مسیر ها.
    • اطلاع رسانی لینک های خراب از طریق داشبورد و ایمیل.
    • پیوندهای خراب نشانه ای متفاوت در پست ها می گیرند. تا طراح نسبت به رفع آن ها اقدام کند.(اختیاری).
    • به طور موقت موتورهای جستجو را از دنبال کردن پیوندهای خراب منصرف می کند. (اختیاری)
    • امکان بروزرسانی و تعمیر دستی لینک های شکسته به طور مستقیم از صفحه افزونه.
    • و…

    آموزش کار با افزونه Broken Link Checker

    لازمه بگم من خودم از این افزونه روی سایت ایلیار استفاده کردم و خیلی به سئو سایتم کمک کرد . اولین چیزی که باید انجام دهید این است که افزونه وردپرسی Check Link Checker را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، شما باید از تنظیمات صفحه پیوند جستجوگر بازدید کنید. افزونه به طور خودکار شروع به دنبال پیوندهای خراب در وب سایت شما خواهد کرد.

    افزونه را در وردپرس و در مسیر افزونه ها نصب و فعال می کنیم. پس از انجام این کار تعداد پیوندهای خراب موجود در همان صفحه مشاهده خواهید کرد.

    پس از اینکه افزونه را از مخزن وردپرس نصب و فعال کردید برای ورود به قسمت تنظیمات آن، نشانگر موس خود را روی “تنظیمات” در نوار سمت راست نگه دارید و سپس از لیست باز شده روی “بررسی کننده پیوند” کلیک کنید.

    افزونه Broken Link Checker
    افزونه Broken Link Checker

    در قسمت تنظیمات گزینه ای با عنوان “بررسی کننده ی پیوند” رو به رو می شویم که مربوط به تنظیمات افزونه است! دارای پنج بخش مختلف می باشد که به بررسی آن ها می پردازیم.

    تنظیمات این افزونه شامل چندین تب مختلف است. که در ادامه درباره هریک توضیح خواهیم داد.

    عمومی

    آموزش کار با افزونه broken link checker
    آموزش کار با افزونه broken link checker

    شماره ۱ : مشخص کنید که هر چند وقت یکبار افزونه به دنبال پیوندهای شکسته بگردد.

    شماره ۲ : اگر می خواهید پیوند های شکسته شده جدید به ایمیل شما یا نویسنده مطلب ارسال شود در این بخش باید مشخص کنید.

    شماره ۳ : اگر در گزینه قبل مشخص کرده اید که گزارشی از پیوند های شکسته به ایمیل شما ارسال شود در این قسمت باید آدرس ایمیل خود را برای دریافت پیوند وارد کنید به طور پیش فرض اگر این فیلد را خالی بگذارید از ایمیلی که در تنظیمات وردپرس مشخص کرده اید استفاده میشود.

    شماره ۴ : در این بخش می توانید به پیوند های شکسته استایل های CSS بدهید تا آن ها را در سایتتان با استایل دلخواه مشاهده کنید و همچنین می توانید می توانید مشخص کنید پیوند شکسته شما توسط خزنده ها دنبال نشود.

    شماره ۵ : با فعال کردن این گزینه نیز می توانید اطلاعات و راهکار هایی در مورد پیوند های شکسته دریافت کنید.

    شماره ۶ : با انتخاب این گزینه مشکلات نامشخص یا جزئی به جای اینکه به عنوان لینک شکسته در نظر گرفته شود به عنوان هشدار در نظر گرفته می شود.

    دنبال پیوند ها بگرد در

    در این تب شما می توانید مواردی را که افزونه در آن ها باید به دنبال لینک شکسته باشد را مشخص کنید. از جمله دیدگاه ها، محصولات و یا انواع پست تایپ ها

    رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker
    رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker

    بررسی کدام پیوند ها

    در این بخش می توانید مشخص کنید چه نوع پیوند هایی بررسی شود. مثلا پیوند های HTML یا حتی پیوند های متنی

    همچنین می توانید بگویید اگر پیوند شامل کلمات خاصی بود بررسی نشود مثلا کلماتی مثل localhost (در هر خط یک کلمه وارد کنید)

    رفع خطای ۴۰۴
    رفع خطای ۴۰۴

     

    پروتکل و رابط های برنامه کاربردی

    در این قسمت می توانید پیوند های پروتکل های ابزار های یا شبکه هایی را که استفاده میکنید مورد بررسی قرار دهید. که فکر نمی کنم شما به این بخش نیاز پیدا کنید.

    Broken Link Checker
    Broken Link Checker

    پیشرفته

    در تنظیمات پیشرفته افزونه Broken Link Checker نیز می توانید نحوه اجرا و عملکر افزونه و میزان استفاده آن از منابع سرور را مشخص کنید. که معمولا تنظیمات پیش فرض آن پاسخگوی شماست.

    در آخر توجه داشته باشید که برای مطلع شدن از لینک های خراب باید به بخش ابزار ها » پیوند های شکسته مراجعه کنید. در این صفحه می توانید لینک ها خراب و شکسته خود را بررسی و اقدام به اصلاح آن ها کنید.

    آموزش رفع خطای ۴۰۴
    آموزش رفع خطای ۴۰۴

    تنظیمات پیشرفته نیز نوع اجرای افزونه را مشخص می کند که معمولا نیازی به تغییر ندارد!

    تذکر!!! در این قسمت فونت ها و پس زمینه به رنگ یکدیگر هستند برای همین توضیحات جلوی گزینه ها دیده نمی شوند و می توانید با کشیدن ماوس آن ها را ببینید!

    پس از تنظیم این موارد، نیاز به هیچ کار دیگری نیست و افزونه فعالیت خود را آغاز کرده و پیوندهای شکسته و خراب را بررسی می کند و آن ها بازگردانی می کند.

    برخی قوانین ساده در انتقال آدرس قدیمی به آدرس جدید

    • زمانی که آدرس مطلبی با خطای ۴۰۴ رو به رو می‌شود باید آن را به آدرس جدید منتقل یا ریدایرکت کرد.
    • اگر لینک مطلبی که دیگر وجود ندارد را بیابید و مطلبی مشابه با آن در سایت باشد می‌توانید به آن مطلب ریدایرکت کنید.
    • اگر مطلبی از سایت شما حذف شده اما آدرس آن با خطای ۴۰۴ مشاهده می‌شود باید تصمیم به حذف کامل صفحه بگیرید تا دیگر با چنین خطایی مواجه نشوید.

    انتقال آدرس و ریدایرکت کردن برای مقابله با پیوندهای شکسته شده در وردپرس کار سختی نیست زیرا افزونه‌های وردپرس به کمک شما آمده و این مشکل را رفع می‌کنند.

    جلوگیری از ایجاد لینک‌های شکسته

    وقتی برای یک بار پیوندهای شکسته شده در وردپرس را از بین بردید، مسلما می‌خواهید دیگر با چنین صفحاتی در سایتتان مواجه نشوید و چنین مشکلی پیش نیاید.

    وقتی یک بار این تغییر مسیر را انجام دادید لطفا دیگر کاری به آدرس آن نداشته باشید و بار دیگر تغییر ایجاد نکنید مگر با آگاهی دقیق!

    رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker
    رفع خطای ۴۰۴ با Broken Link Checker

    جمع بندی!

    هرگز اجازه ندهید پیوندهای شکسته شده در وردپرس باقی بمانند و بارها توسط کاربرانتان دیده شوند. بله به دنبال راه چاره‌ باشید. راه چاره آن در وردپرس کمک گرفتن از افزونه‌های ریدایرکت است. اول پیوندهای شکسته را بررسی کنید، بیابید و سپس در صدد رفع آن‌ها باشید.

    اگر در هنگام انتقال وبسایت به هاست دیگر و یا تغییر دامنه ی سایت با خراب شدن لینک ها و نمایش ندادن تصاویر مواجه شدید بدون هیچ گونه نگرانی می توانید با افزونه ای که امروز معرفی کردید آن ها را بازگردانی کنیم.

    پس از اتمام تعمیر لینک های خراب ، شما باید افزونه را غیرفعال کنید . Broken Link Checker یک افزونه منابع فشرده است و با استفاده از آن به طور مرتب برای بررسی لینک های شکسته می تواند وب سایت شما را کند کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.