قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » CTR چیست؟ چه تاثیری در سئو دارد؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
CTR چیست؟
CTR چیست؟

CTR چیست؟ چه تاثیری در سئو دارد؟

  • قبل از اینکه بخواهیم در مورد CTR صحبت کنیم،شما باید مراحل سئو سایت ، سئو کردن تصاویر ، تگ ALT ، بهینه سازی متن به صورت کامل اصولی و درست انجام دهید. و در آخر به این موضوع می پردازیم که CTR چیست؟ که در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    یکی از راه هایی که می توانید برای تقویت سئو سایت خود انجام دهید تا نسبت به رقبای خود رتبه و جایگاه بهتری را بدست آورید این است که به نرخ کلیک کاربران یا همان CTR در نتایج جستجو گوگل اهمیت بیشتری دهید

    CTR چیست؟

    قبل از تعریف دقیق تر باید بدانیم CTR مخفف چیست. این عبارت از ترکیب سه کلمه Click Through Rate تشکیل شده است که نزدیک ترین ترجمه در زبان فارسی برای آن میشود نرخ کلیک.

    زمانیکه یک کاربر در موتور جستجوی گوگل جستجو میکند نتایج مختلفی را مشاهده میکند. با مشاهده لیست نتایج تصمیم میگیرد که بر روی کدام یک از آنها کلیک کند. نرخ کلیک در واقع درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند.

    تاثیر CTR بر سئو


    برای تمام صاحبان سایت ها نتایجی که در جستجو کاربران در گوگل بدست می آورند از اهمیت بالایی برخوردار است و می خواهند که در بهترین جایگاه در نتایج گوگل وب سایتشان نمایش داده شود. از آنجایی که گوگل هم نتایج را بر اساس عکس العمل کاربران تا حدودی تغییر می دهد بنابراین CTR می تواند نقش مهم و تاثیر بسزایی در رتبه و جایگاه وب سایت شما داشته باشد.

    CTR و تاثیر آن در سئو
    CTR و تاثیر آن در سئو

    راه های افزایش CTR

    از meta description مناسب استفاده کنید
    برای صفحات وب سایت خود از عنوان مناسب استفاده کنید
    محتوا و خدمات مفید و مناسب را به کاربران وب سایت خود ارائه دهید
    از به کار بردن محتواهای تکراری و نامناسب، خدمات بی کیفیت در وب سایت خود پرهیز کنید

    افزایش CTR بر رتبه بندی ما در نتایج تاثیرگذار است؟

    هم بله هم نه! افزایش نرخ CTR مستقیما بر آمار بازدید سایت ما تاثیرگذار خواهد بود و موجب میشود سهم بیشتری از کاربران را به سایت خود جذب کنیم.

    بالا رفتن این عدد به گوگل نشان میدهد که صفحه ما برای کاربران جذاب بوده و هدف اصلی گوگل نیز جلب رضایت کاربران است. در نتیجه به مرور ارزش و اعتبار ما برای الگوریتم های گوگل مشخص شده و شانس بیشتری برای کسب جایگاه خواهیم داشت.

    استفاه از ربات برای بالابردن نرخ کلیک موثر است؟

    به طور حتم نه. الگوریتم های گوگل رفتار کاربران را براساس اطلاعاتی که از آنها جمع آوری میکنند تحلیل خواهند کرد. ربات ها اطلاعات مهمی مانند IP، منطقه جغرافیایی، سن، جنسیت و سابقه جستجو در اینترنت را ندارند در نتیجه تشخیص آنها برای گوگل کار دشواری نیست.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.