قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 4
فروشگاه اینترنتی ایلیار
دستبند سلامتی
دستبند سلامتی

آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 4

  • می بند ۴ (Mi Band 4) یکی از پرفروش‌ترین محصولات شیائومی در ایران است و طرفداران زیادی دارد. این مچ‌بند سلامتی با وجود قیمت اقتصادی خود امکانات متنوع و کیفیت ساخت بالایی دارد. اما در کنار تمام این‌ها یک ایراد قابل توجه هم به چشم می‌خورد؛ می بند ۴ به شکل پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و نمایش پیغام‌های فارسی در آن ممکن نیست. هرچند که برای این هم راهکار وجود دارد. راه حل اگر در ثریا هم باشد، کاربران ایرانی بدان دست پیدا می‌کنند! در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    می‌بند ۴ شیائومی به تازگی در بازار عرضه شده است و در حال حاضر دارای رکورد فروش می‌باشد. این محصول به یک صفحه نمایش AMOLED رنگی مجهز شده است که به طور کامل تجربه فیتنس این ردیاب تناسب اندام را متحول می‌سازد.

    آموزش کار با دستبند شیائومی Mi Band 4

    پس از نقد و بررسی کلی شیائومی می بند ۴، اکنون قصد داریم تا به سراغ آموزش‌های اولیه آن رفته و به برخی از عمومی‌ترین سوالات کاربران در خصوص کار با این دستبند ردیاب سلامتی پاسخ دهیم.

    آموزش متصل کردن Mi band 4 به گوشی

    پس از خرید Mi band 4 برای بهره‌مندی از ویژگی‌های مختلف این دستبند، بهتر است آن را به گوشی خود متصل کنید. برای این کار نیازمند پیمودن ۴ مرحله خواهید بود. در مرحله اول باید اپلیکیشن می‌فیت را بر روی گوشی خود نصب کنید.

    اپلیکیشن Mi fit از طریق تمامی منابع معتبر نرم‌افزاری قابل دانلود بوده و بر روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید ۴٫۴ و همچنین IOS 9.0 به بالا کارایی دارد. اپلیکیشن Mi fit  و از پلی استور با جستجو عبارت Mi Fit میتونید دانلود کنید .

     پس از نصب، وارد برنامه Mi Fit شوید.

    اگر از قبل اکانت ساخته اید، با همان ادامه دهید. ولی اگر اکانت ندارید، ابتدا یک اکانت با ایمیلتان بسازید.

    پس از دریافت و نصب اپلیکیشن می فیت با مراجعه به قسمت profile مطابق تصویر زیر بر روی گزینه Add new device کلیک کرده و گزینه Band را انتخاب نمایید.

    دستبند شیائومی Mi Band 4
    دستبند شیائومی Mi Band 4

    در این مرحله باید دستبند شیائومی Mi band 4 خود را به گوشی نزدیک کنید. در نهایت در مرحله چهارم هنگامی که دستبند شروع به لرزش کرد، دکمه موجود بر روی آن را فشار دهید تا فرآیند اتصال آن به گوشی هوشمند شما کامل گردد. در صورتی که به هر دلیلی اتصال گوشی به دستبند شما موفقیت آمیز نبود، از نصب آخرین نسخه از اپلیکیشن Mi Fit اطمینان حاصل کرده و مراحل بالا را مجددا و با دقت تکرار نمایید.

    پس از چند ثانیه، مدل و مشخصات دستبند و یا ساعت هوشمند شما در قسمت بالایی برنامه Mi Fit نمایش داده می شود.

    هم چنین در صورت نیاز به کمک بیشتر، می توانید از گزینه Learn more about Mi Band 4 استفاده کنید.

    برای Unpair کردن و قطع اتصال با گوشی هوشمند هم میتوانید از تصاویر زیر کمک بگیرید.

    به آخر صفحه بروید و گزینه Unpair را انتخاب کنید.

    دستبند شیائومی Mi Band 4
    دستبند شیائومی Mi Band 4

    آموزش همگام‌سازی Mi band 4 با Google fit

    دستبند هوشمند شیائومی می بند ۴ قابلیت کار با گوگل فیت را نیز دارد. با این حال ممکن است به دلیل وجود برخی تحریم‌ها ناچار به استفاده از یک حساب خارجی برای ورود به Google fit شوید. این کار از طریق انتخاب منطقه مورد نظر در هنگام ایجاد حساب امکان‌پذیر است. پس از انجام این کار وارد حساب گوگل فیت خود شده و مراحل زیر را انجام دهید:

    ۱- اپلیکیشن Mi Fit را اجرا کرده و بر روی گزینه profile کلیک کنید.

    ۲- در قسمت پایین صفحه گزینه Add Accounts را انتخاب نمایید.

    ۳- گزینه Google Fit را انتخاب کرده و با حساب کاربری گوگل خود وارد آن شوید.

    پس از انجام این کار، داده‌های ورزشی جمع‌آوری شده توسط دستبند می بند ۴ با حساب گوگل فیت شما همگام‌سازی خواهد شد.

    آموزش کار با صفحه نمایش Mi band 4

    همانطور که در قسمت نقد و بررسی این محصول نیز اشاره کردیم، از طریق ضربه زدن و کشیدن انگشت دست بر روی صفحه نمایش می بند ۴ می‌توان با این دستبند تعامل داشت. برای دسترسی به قسمت‌های مختلف ردیاب سلامتی می بند ۴ می‌توانید به این صورت عمل کنید:

    • کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین: با این حرکت امکان انتخاب ویژگی‌های مختلفی ازجمله قدم‌شمار، سنجش ضربان قلب و سایر ردیاب‌های موجود بر روی این دستبند را خواهید داشت.
    • کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست: برای مشاهده و انتخاب آیتم‌ها می‌توانید به این صورت عمل نمایید. برای مثال در حالت قدم‌شمار برای مشاهده میزان مسافت طی شده، تعداد قدم‌ها و … کافی است تا انگشت خود را بر روی صفحه گذاشته و به سمت چپ یا راست حرکت دهید.
    • فشار کوتاه بر روی دکمه می بند ۴: با یک فشار کوتاه و آرام بر روی دکمه می بند ۴ به صفحه قبلی باز خواهید گشت.
    • فشار طولانی بر روی دکمه می بند ۴: فشردن طولانی مدت دکمه می بند ۴ امکان مشاهده ویژگی‌های مختلفی چون تایمر، یافتن دستگاه و برخی دیگر از ویژگی‌ها را برای شما نمایان خواهد ساخت.

    آموزش استفاده از دستیار هوش مصنوعی شیائومی بر روی Mi band 4

    همانطور که می‌دانید دستبند Mi band 4 هیچ اسپیکری بر روی خود ندارد. درنتیجه هوش مصنوعی شیائومی قادر به پاسخگویی صوتی به شما نخواهد بود. با این حال این دستبند دارای یک میکروفون برای انتقال پیام صوتی به آن است. دستیار هوش مصنوعی شیائومی امکان فعال شدن به صورت خودکار و از طریق دستور صوتی را ندارد. برای فعال کردن این دستیار هوشمند انگشت خود را بر روی صفحه نمایش دستگاه به سمت چپ بکشید تا دستیار هوش مصنوعی شیائومی (Xiaoai AI assistant) ظاهر شود. سپس می‌توانید با این دستیار صحبت نموده و پاسخ‌های آن را به صورت متنی بر روی صفحه نمایش می بند ۴ مشاهده کنید. این کار نیازی به اتصال دستبند به گوشی از طریق بلوتوث ندارد.

    برخی از ترفندها و نکات مخفی دستبند شیائومی Mi band 4

    به غیر از امکانات و ویژگی‌های عمومی می بند ۴، این دستبند هوشمند دارای برخی ویژگی‌های جانبی دیگری است که ممکن است بسیاری از کاربران از آن‌ها بی‌اطلاع باشند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی چند مورد از ویژگی‌های مخفی و ترفندهای دستبند هوشمند Mi band 4 بپردازیم.

    تغییر چهره Mi band 4 و دانلود چهره‌های سفارشی برای آن

    دستبند می بند ۴ به صورت پیش‌فرض تنها به نمایش زمان به صورت ساعت و دقیقه می‌پردازد. اما شما قادر به تغییر چهره این ساعت هستید. دستبند می بند در داخل خود چندین چهره مختلف برای استفاده کاربران قرار داده است. برای تغییر چهره دستبند ابتدا باید بر روی دکمه لمسی موجود بر روی بند ضربه بزنید تا زمان برای شما به نمایش درآید. سپس انگشت خود صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه More برای شما به نمایش درآید. سپس با کشیدن صفحه به سمت چپ گزینه (Screen  (Band Display برای شما نمایان خواهد شد.

    حال تنها کافی است تا دکمه لمسی این بند را چند ثانیه نگه دارید تا چهره‌های دیگر برای شما به نمایش درآیند. در این مرحله با بالا یا پایین کشیدن صفحه نمایش، امکان انتخاب گزینه مورد نظر خود را خواهید داشت. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، دو بار بر روی دکمه لمسی می بند ۴ ضربه بزنید تا آن چهره به حالت پیش‌فرض دستبند تبدیل شود.

    در صورتی که خواهان یک چهره کاملا متفاوت و رنگارنگ برای نمایش زمان و تاریخ و غیره بر روی دستبند Mi band 4 خود هستید، اپلیکیشن Mi Band 4 به نیاز شما پاسخ خواهد داد.

    این اپلیکیشن دارای چندین چهره زیبا و رنگارنگ مختلف است. با نصب این اپلیکیشن و دانلود چهره مورد نظر و نصب آن بر روی دستبند خود، می‌توانید جلوه‌ای بسیار خاص و متفاوت به این ردیاب سلامتی کاربردی ببخشید. برای استفاده از چهره‌های این اپلیکیشن کافی است تا پس از دانلود گزینه مورد نظر خود، به اپلیکیشن Mi Fit مراجعه کرده و از منو Display چهره‌های نصب شده را مشاهده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در صورت اتصال دستبند به گوشی، این چهره بر روی آن نصب شده و به نمایش درخواهد آمد.

    تغییر چهره Mi band 4 در برنامه Mi Fit

    اما اگر از تم‌های موجود در خود دستبند سلامت راضی نیستید، برنامه Mi Fit را در گوشی هوشمند خود باز کنید و به بخش Profile بروید. در قسمت Band display Settings تم ها موجود هست.

    در مرحله بعد ،Mi Band 4 را انتخاب کرده و گزینه Display Band را بزنید و آماده شوید تا توسط ده‌ها تم متنوع و دوست داشتنی محاصره شوید. از تم‌های ساده تا تم‌هایی که با الهام از بازی طراحی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یکی از آنها ضربه بزنید و آن را با می‌بند همگام کنید.

    تغییر چهره Mi band 4
    تغییر چهره Mi band 4

    حالت شب فعال کنید

    روشنایی Mi Band 4 اگرچه مطلوب است، اما تأثیر قابل توجهی در عمر باتری دارد. مهمتر از همه، اینکه ممکن است خواب شب شما را مختل کند. خوشبختانه، گزینه‌ای برای تنظیم کردن صفحه نمایش با عنوان Night Mode وجود دارد. برای فعال کردن آن، برنامه Mi Fit را باز کنید و به Profile> Mi Band 4> Night Mode بروید. بعد از غروب خورشید می‌توانید این ویژگی را روشن کنید. از طرف دیگر، شما همچنین می‌توانید طبق نیاز خود برنامه زمانی به این حالت بدهید.

     شیائومی 4
    شیائومی ۴

    تشخیص نرخ ضربان قلب بصورت اتومات

    Mi Band 4 همچنین دارای یک ویژگی عالی است که به شما امکان می‌دهد ضربان قلب خود را به صورت خودکار ردیابی کنید اما این پایان داستان نیست. می‌توانید روش تشخیص و فرکانس تشخیص را تنظیم کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات بروید و روی روش ضربان قلب> روش تشخیص(Heart rate detection > Detection method) ضربه بزنید. اگرچه Mi Band 4 به شما سه گزینه می‌دهد، بهترین انتخاب اینست که با گزینه سوم بروید.

    با این کار، نه تنها می‌توانید ضربان قلب خود را در طول روز ردیابی کنید بلکه همچنین داده‌های دقیق خواب را در شب جمع می‌کنید. با این حال، توجه داشته باشید که اینها فرایندهای پرقدرت هستند و در مصرف باتری می‌بند ۴ تأثیر خواهد گذاشت.

     شیائومی 4
    شیائومی ۴

    شخصی‌سازی اعلان‌های برنامه

    آیا می‌خواهید اعلان‌های برنامه و اپلیکیشن‌هایتان در Mi Band 4 ظاهر شوند؟ خبر خوب اینست که می‌توانید طبق ترجیح و سلیقه خود این ویژگی را شخصی‌سازی کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات> هشدارهای برنامه بروید و سوئیچ را تغییر دهید تا اجازه دهید اعلان‌ها را دریافت کنید. در مرحله بعدی، روی نماد مدیریت برنامه کوچک در پایین ضربه بزنید تا نام برنامه را مطابق نیاز خود انتخاب کنید.

     می‌بند ۴ شیائومی
    می‌بند ۴ شیائومی

    پیدا کردن گوشی

    در صورتی که گوشی شما به دستبندتان متصل شده باشد، برای پیدا کردن آن در یک اتاق و محیط شلوغ هیچ مشکلی نخواهید داشت. کافی است تا دکمه لمسی این دستبند را فشرده و برای چند ثانیه نگه دارید. سپس گزینه‌های مختلفی برای شما به نمایش درخواهد آمد. با کشیدن صفحه به طرفین گزینه Find Device را پیدا کرده و انتخاب نمایید. با انجام این کار گوشی شما شروع به ایجاد صدای بوق خواهد کرد تا بتوانید آن را پیدا کنید.

    خاموش کردن سریع صفحه نمایش

    یکی از ترفندهای Mi band 4 که اغلب کاربران از آن بی‌اطلاع هستند، امکان خاموش کردن سریع صفحه نمایش این دستبند است. برای این کار تنها کافی است تا با کف دست خود صفحه نمایش این دستبند را به طور کامل بپوشانید! هرچند که این ویژگی کاربرد خاصی را ارائه نمی‌دهد. اما استفاده از آن باعث خاموش شدن سریع صفحه پس از استفاده و ذخیره بیشتر باطری می‌شود.

    قفل Mi band 4 با استفاده از گذرواژه

    درست است! شما می‌توانید یک گذرواژه ۴ رقمی را برای استفاده از دستبند Mi band 4 خود تنظیم نمایید. برای این کار ابتدا باید به اپلیکیشن Mi fit  مراجعه کنید. پس از انتخاب دستبند مورد نظر، از منو باز شده گزینه Lab را انتخاب نمایید. در این قسمت با فعال کردن قفل می بند از طریق گذرواژه، رمز مورد نظر خود را وارد نمایید. پس از تنظیم گذرواژه برای استفاده از Mi band 4 نیازمند وارد کردن گذرواژه ۴ رقمی خواهید بود.

    چگونه دستبند Mi Band 4 رو بپوشید؟

    روش صحیح پوشیدن ساعت: ساعت رو حدود یک سانتی متر بالاتر از مچتون ببندید. محکم بستن یا شل بستن ساعت، نتیجه ضربان قلبتون رو تحت تأثیر قرار میده.

    دستبند سلامتی
    دستبند سلامتی

    فراتر از یک ردیاب سلامتی هوشمند

    در این مقاله سعی داشتیم تا با نقد و بررسی دستبند شیائومی Mi band 4 نگاه دقیق‌تری به این ردیاب سلامتی محبوب داشته باشیم. اما همانطور که در ادامه و در بخش معرفی ویژگی‌ها و ترفندهای می بند ۴ مشاهده کردید، این دستبند امکاناتی فراتر از یک ردیاب سلامتی هوشمند را به شما عرضه می‌کند. تنها کافی است تا با نصب اپلیکیشن‌های مناسب، از تمامی ویژگی‌ها و امکانات Mi band 4 بهره‌مند شوید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.