قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » ویروس کرونا چیست؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ویروس کرونا
ویروس کرونا

ویروس کرونا چیست؟

  • ویروس کرونا باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    ویروس کرونا از کجا پیدا شد؟

    کرونا برای نخستین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در «ووهان»، یکی از شهر‌های بزرگ چین به وجود آمده و با سرعت زیادی در حال شیوع است. مسافران یا ساکنان کشور چین با سفر به نقاط دیگر جهان باعث انتقال این ویروس به افراد می‌شوند و در همین آغاز شروع تعداد زیادی به علت مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

    علائم ویروس کرونا چیست؟

    این ویروس در حالت عادی باعث سرماخوردگی می‌شود و همان ویژگی‌های معمولی را دارد ولی در صورت عدم توجه و ابتلا به انواع پیشرفته آن، می‌توان شاهد نوع قدرتمندی از سارس باشیم. از جمله نشانه‌های این ویروس کشنده تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است که در صورت مشاهده بایستی سریعا به مراکز بهداشتی مراجعه نمایید.

    روش درمان ویروس کرونا چیست؟

    درمان خاصی وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است. بیشتر اوقات علائم به خودی خود از بین می‌رود؛ متخصصان هم توصیه می‌کنند که در این باره مراقبت‌های بیشتری انجام شود. اگر علائم بدتر از سرماخوردگی است، حتما باید به پزشک مراجعه شود.پزشکان می‌توانند با تجویز داروی درد یا تب، علائم را تسکین دهند. CDC می‌گوید دستگاه بخور یا دوش گرم می‌تواند به گلو درد یا سرفه کمک کند. نوشیدن مایعات زیاد، استراحت و خواب کافی تا حد امکان همچنین می‌تواند در درمان این ویروس موثر باشد.

    راه های درمان و پیشگیری کرونا
    راه های درمان و پیشگیری کرونا

    ویروس کرونا در زنان باردار چگونه است؟

    یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، مواردی از وجود ویروس MERS در زنان بارداری را نشان داد که در بیمارستان زایمان کرده بوند و مطالعه‌ای دیگر در سال ۲۰۰۴ انجام شد که به دنبال آن مشخص شد که بیماری‌های مرتبط با SARS با مواردی از سقط خود به خود، مرگ مادر و بیماری بحرانی مادر مرتبط بوده است.

    آیا احتمال دارد که ویروس جهش پیدا کند؟

    هنوز چیزی معلوم نیست ولی خانواده “کرونا ویروس” معمولا برای بهبود وضعیت خود تکامل و از گونه‌ای به گونه دیگر جهش می‌کنند! همه چیز به بررسی‌های بیشتر محققین بستگی دارد!

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.