قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » نژاد سگ شیتزو
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تغذیه سگ شیتزو
تغذیه سگ شیتزو

نژاد سگ شیتزو

  • سگ شیتزو

    اگر قصد خرید سگ آپارتمانی را دارید باید در رابطه با خرید سگ شیتزو بدانید که سگ شیتزو همدم بسیار خوبی برای شما می باشد و از او انتظار شکار, و یا نگهبانی را نداشته باشید.

    سگ شیتزو درگروه سگهای عروسکی جای دارد. فروش سگ شیتزو برای خرید سگ آپارتمانی پیشنهاد میشود.

    این نژاد کوچک دارای موهای بسیار بلند و مضاعف می باشد که بلندی آن به سطح زمین می رسد. موهای بر روی بینی نیز بلند می باشد. سر گرد به همراه ریش بلند و بینی سیاه دارد (به جز در رنگهای جگری که بینی نیز جگری می باشد). چشمها بزرگ و در فاصله نسبتاً زیادی نسبت به یکدیگر قرار دارد و در اکثر سگها به جز رنگهای آبی و طوسی ، تیره می باشد. گوشها پوشیده از مو و هماهنگ با پوشش سایر قسمتهای سر می باشد. دندانها موازی یکدیگر قرار دارند. طول بدن مقداری از ارتفاع بیشتر است.
    سگ آپارتمانی
    سگ آپارتمانی

    سگ نژاد شیتزو (Shih Tzu) یکی از بهترین انتخاب از میان نژادهای دیگر سگ‌های کوچک است و شخصیت این سگ‌ها آن‌ها را به بهترین خانواده‌ی حیوانات خانگی تبدیل کرده است،‌ حتی اگر همه چنین نظری نداشته باشند.

    شیتزو سگی هوشیار و با شهامت می باشد. خوشحال و سر سخت. با کودکان آرام رابطه خوبی دارد. سگی آرام و باوفا است که خیلی زود با همه صمیمی می شود. آموزش دادن به او باید با صبر و حوصله و با محبت انجام گیرد. دیدبان هوشیاری است و به پارس کردن علاقه دارد ، اما اصولاً در داخل خانه آرام است. لجباز ، باهوش و بازیگوش است. علاقه دارد تا همیشه نزدیک اعضای خانواده باشد غالباً رابطه خوبی با سایر حیوانات خانگی دارد.
    برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرما حساسیت دارد.
      سگ شیتزو ذاتاً سگ پر جنب و جوشی است اما غالباً ترجیح می دهد تا در مکان های مورد علاقه اش لم بدهد و استراحت کند. پیاده روی های روزانه به سلامت نگه داشتن حیوان کمک خواهد کرد،در صورتی که قصد خرید سگ شیتزو را دارید این نژاد را به عنوان سگ آپارتمانی  کاندید کنید

    سگ شیتزو جز نژاد سگ های عروسکی و یکی از محبوب ترین ومعروف ترین نژاد های جهان است محبوبیت این نژاد گاهی تا این حد است که با وجود تنوع بسیار زیاد در سگ های گونه عروسکی عده ای این نژاد را حتی با وجود قیمت بالایی که دارد به موارد دیگر ترجیح می دهند .
    در مورد سگ های عروسکی باید گفت محبوبیت این نژاد را از زمانی می دانند که زندگی ماشینی باعث بیکاری افراد شد ایجاد شد به طور کلی این سگ ها به طور هستند که برای زندگی با انسان هماهنگ شده اند و به سگ های افراد اشرافی و امپراطور ها معروف می باشند . از گونه های مختلف این دیته می توان به پودل عروسکی شی هوا هوا و شیتزو که معروف ترین نژاد های آمریکا می باشد اشاره نمود .
    نکته دیگر این که سگ های عروسکی معمولاً کمتر از ۳۰ سانتی متر قد و کمتر از ۵ کیلو گرم وزن دارند .

    سگ شیتزو
    سگ شیتزو

    دیگر مشکلات سلامتی شیتزوها :

    دسپلازی کلیوی
    مشکلات گوش و چشم
    دندان
    کم‌کاری تیروئید
    نرمی‌ استخوان و غضروف
    گرمازدگی
    آگاهی‌های شخصیتی

    شیتزوها بسیار وابسته‌ی صاحبان‌شان‌اند و بسیار آرام، متین، بازیگوش، سرسخت و مهربان.

    این نژاد بسیار مناسب خانواده‌ی حیوا‌نات خانگی ست و خیلی هم دوست‌داستنی و معمولاً پرخاش‌گر نیستند اما بسیار بازیگوش‌اند. با این حال از توجه زیاد بسیار لذت می‌برند. پس اگر می‌خواهید سگی داشته باشی که کمتر نیاز به جلب توجه باشد،‌ شیتزو انتخاب اصلن مناسبی نیست.

    سگ شیتزو تریر
    سگ شیتزو تریر

    اصل و ریشه سگ شیتزو :

    اصل ریشه این نژاد را عده ای مربوط به چین می دانند و حتی نام شیتزو از یک نام چینی گرفته شده است و تلفظ صحیح آن در زبان چینی به صورت shirr_dza می باشد و معنای آن سگی است که از لحاظ ظاهر شباهت زیادی به شیر داشته باشد.

    بعد ها این سگ از چین به اروپا برده شد . در نقاشی های موجود در موزه لوور و نقاشی های که از درباره فرانسه و انگلستان در قرن ۱۸ و ۱۹ کشیده شده است تصویر سگ های کوچکی دیده می شود که شبیه شیر می باشد. و این زمان را اولین باری می دانند که سگ شیتزو از چین به اروپا آورده شده است .
    عده دیگر نام شیتزو را برگرفته از کلمه چینی xi shi می دانند که به معنی زنان زیبای آسیا و چین است که موهای بسیار بلندی داشتند .

    ریشه سگ شیتزو
    ریشه سگ شیتزو

    شکل ظاهری و مشخصات نژادی سگ شیتزو :

    شیتزو یک سگ کوچک با پوزه بسیار کوچکی نسبت به سگ های دیگر است چشم های این سگ معمولاً تیره و گود رفته می باشد . یکی از مهمترین ویژگی ها در شناسایی شیتزو مو های بدنش می باشد . شیتزو دارای مو های نرم ضخیم و بسیار بلندی است که جزء ویژگی های نژادی حیوان است . این حیوان دارای گوش های افتاده ای می باشد. که به وسیله مو های پر مانندی پوشیده شده است . و یک دم پشمالو در انتهای بدن دارد .
    مو های جلوی صورت و پیشانی حیوان معمولاً بسیار بلند می شود به همین علت مو ها را با یک روبان بالای سرش می بندند که سگ بتواند به راحتی اطرافش را ببیند .
    شیتزو از نظر جثه سگی است که طول بدنش از ارتفاع آن بسیار بیشتر است و در صورت بلند بودن مو ها به نظر می رسد که روی زمین می خزد

    نژاد سگ شیتزو
    نژاد سگ شیتزو

    رنگ بندی سگ شیتزو :

    سگ شیتزو از جمله نژاد های است که در همه رنگ ها دیده می شود رنگ های سفید و قهوه ای مشکی خاکستری در ایران بیشتر دیده می شود اما رنگ های جگری آبی و بلوطی هم گزارش شده است .

    بینی این سگ معمولاً تیره است به جز در رنگ جگری که بینی هم جگری رنگ است و در موارد خاکستری که بینی کمی سفید دیده می شود .

    شیتزو یکی از نژاد هایی است که بسیار با نژاد های دیگر ترکیب و هیبرید گیری شده است به همین دلیل رنگ بندی های بسیار متفاوتی در آن دیده می شود . شیتزو تریر یکی از معروف ترین هیبرید هایی که دیده می شود .

    نگه داری ظاهر زیبا :

    ظاهر زیبا و مو های بلند شیتزو که تا زمین می رسد نیاز به نگه داری هایی دارد تا شکل خود را به همان صورت حفظ کند وگر نه بسیارزشت خواهد بود و برای خود حیوان هم بیماری آور می شود

    موهای بلند شیتزو نیاز به شانه شدن روزانه با برس فلزی دارد تا از کرک شدن و گره خوردن آن جلوگیری شود و زیبایی خود را حفظ کند ، مو ها در تمام قسمت های بدن شیتزو به جز کف دست ها و ناحیه مقعد حیوان دیده می شود و تمام نواحی احتیاج به شانه شدن دارد .

    به علت بینی کوچک و صورت صافی که شیتزو دارد هنگام غذا خوردن تمام صورت حیوان کثیف و آلوده به غذا می شود . به همین حتماً بعد از غذا خوردن نیاز به تمیز کردن و شستن دارد تا از و گرفتن و تجمع باکتری روی صورت حیوان کاملاً جلوگیری شود. یکی از عادت هایی که معمولاً به سگ شیتزو اموزش می دهند آب خوردن به کمک بطری های مخصوص است که از خیس و کثیف شدن صورت حیوان جلو گیری کند

    تغذیه سگ شیتزو :

    نکته‌ی بسیار مهم در مورد این نژاد کم غذا بودن‌ شیتزو است، اگر شیتزوی شما کم غذا می خورد دستپاچه نشده و آرامش خود را حفظ کنید چرا که این سگ‌ها نسبت به دیگر نژادها کمتر غذا می‌خورند. هنگام انتخاب غذای مناسب هم دقت کافی را بر روی برند آن داشته باشید.

    اگر هم نمی دانید کدام غذا برای سگ‌تان مناسب است، کمک گرفتن از دامپزشک توصیه می‌شود. به شرط آن‌که از آنجایی که شیتزو جزو سگ‌های پوزه‌کوتاه است، بهتره خوراکی سبک با کاسه‌ای از آب در اختیارش بگذارید تا مشکلی در آشامیدن و خوردن نداشته باشد.

    در ضمن ظرف آب و غذا هم بهتر است استیل باشد.

    تغذیه سگ شیتزو
    تغذیه سگ شیتزو

     ابعاد و وزن سگ شیتزو :

    وزن : kg 28_20
    ارتفاع : cm 7_4

    خرید سگ, خرید سگ آپارتمانی, خرید, سگ, آپارتمانی, خرید سگ شیتزو,  سگ شیتزو, خرید شیتزو سایت خرید سگ , سگ شیتزو,  سگ شیتزو کراس,  سگ نژاد شیتزو سگ نژاد شیتزو, فروش سگ,  فروش سگ شیتزو

    خرید سگ, خرید سگ آپارتمانی, خرید, سگ, آپارتمانی, خرید سگ شیتزو,  سگ شیتزو, خرید شیتزو سایت خرید سگ , سگ شیتزو,  سگ شیتزو کراس,  سگ نژاد شیتزو سگ نژاد شیتزو, فروش سگ,  فروش سگ شیتزو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.