قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » اینستاگرام » نظرسنجی در استوری اینستاگرام و یاد بگیرید
فروشگاه اینترنتی ایلیار
نظرسنجی در استوری اینستاگرام
نظرسنجی در استوری اینستاگرام

نظرسنجی در استوری اینستاگرام و یاد بگیرید

  • نظرسنجی در استوری اینستاگرام و یاد بگیرید

    شاید خیلیا دیدید حرفه ای های اینستاگرام در استوری های خود نظر سنجی برگزار می کنند. اما چجوری ؟ در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    اینستاگرام به موجب آپدیت جدید و جزئی که برای اپلیکیشن خود منتشر ساخت، یک قابلیت جدید و جالب را ارائه کرده است. این قابلیت مربوط به امکان ارسال نظرسنجی در استوری (Story) می‌شود. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام بپردازیم.

    Instagram با اضافه کرن قابلیت Story به برنامه خود تحولی در اپلیکیشن خود ایجاد کرد. این قابلیت استقبال بسیار زیادی داشت و هم اکنون در سراسر دنیا از این قابلیت استفاده زیادی می شود. به دلیل استقبال زیاد از قابلیت استوری اینستاگرام، قابلیت های جانبی بسیاری نیز به این برنامه اضافه شد. برای مثال شما با استفاده از قابلیت استوری، امکان گذاشتن نظرسنجی استوری اینستاگرام را نیز خواهید داشت.

    مقدمه‌ای در رابطه با ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام

    اینستاگرام مدت هاست که قابلیت استوری (Story) را ارائه کرده و این ویژگی به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت می‌توانید به صفحه “استوری اینستاگرام (Instagram Stories)“ مراجعه کنید. اما اینستاگرام دائما در حال آپدیت و به روز رسانی قابلیت های خود است.

    به تازگی و با آپدیت جدیدی که برای این اپلیکیشن منتشر شده، هم اکنون کاربران می‌توانند نسبت به ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll) وارد عمل شوند!

    پروسه به این صورت است که شما یک عکس یا ویدئو را طبق حالت عادی برای ارسال در استوری اینستاگرام خود ضبط می‌کنید و سپس می‌توانید یک نظرسنجی حاوی دو گزینه مختلف را بر روی آن عکس یا ویدیو ایجاد کنید و کاربرانی که استوری شما را می‌بینند، قادر به انتخاب گزینه مد نظرشان خواهند بود. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام بپردازیم.

    آموزش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll)

    قابلیت ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام با انتخاب استیکری امکانپذیر می‌شود که Poll نامگذاری شده است. کلمه Poll به معنای نظرسنجی است.

    برای استفاده از این قابلیت به شرح زیر عمل کنید:

    آموزش ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll)

    اپلیکیشن اینستاگرام را آپدیت و اجرا کنید.
    با لمس آیکون با نماد “خانه” از نوار زیرین برنامه به صفحه هوم (Home) بروید.
    آیکون پروفایل خود را از گوشه سمت چپ و بالای صفحه انتخاب کنید تا دستور ارسال استوری صادر شود.
    حال عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را برای ارسال به عنوان استوری ضبط کنید.
    بعد از ضبط عکس، آیکون اضافه کردن استیکر را از گوشی سمت راست و بالای صفحه انتخاب کنید.
    استیکر با عنوان Poll را انتخاب نمایید.

    نظرسنجی اینستاگرام
    نظرسنجی اینستاگرام

    حالا می‌توانید سوال مورد نظرتان را برای نظرسنجی بنویسید و در پایین هم دو پاسخ را برای آن در نظر بگیرید. لزومی وجود ندارد که پاسخ های شما صرفا “بله” یا “خیر” باشند و شما می‌توانید این پاسخ ها را شخصی سازی نمایید. البته باید دفت کنید که هر پاسخ حداکثر می‌تواند شامل ۲۲ کاراکتر باشد. بعد از اینکه سوال و گزینه های پاسخ نظرسنجی را مشخص کردید، گزینه Next را انتخاب و در نهایت با لمس گزینه Send مثل شرایط عادی پست مورد نظر را در استوری اینستاگرام خود ارسال کنید.

    بعد از ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام شما به ازای ثبت هر نظر از سوی کاربران نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید ضمن مراجعه به استوری خود و کشیدن انگشتتان از پایین صفحه به سمت بالا، جزئیات دقیق نظرسنجی و نظراتی که برای آن به ثبت رسیده است را مشاهده کنید.

    برای استفاده بهتر از قابلیت نظرسنجی در استوری اینستاگرام، به مواردی که در ادامه به‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه کنید:

    • نتیجه نظرسنجی به‌صورت درصدی برای افرادی که در آن شرکت می‌کنند، نمایان خواهد شد.
    • با ایجاد نظرسنجی شما از انتخاب افرادی که در آن شرکت می‌کنند آگاه خواهید شد.
    • نظرسنجی را می‌توان هم برای تصاویر و هم برای ویدیوها در استوری اضافه کرد.
    • تعدا حرف‌های دو گزینه پاسخ نظرسنجی نباید بیشتر از ۲۶ باشد.
    • بعد از ایجاد شدن استوری و نظرسنجی آن می‌توانید با وارد شدن به بخش بازدیدکنندگان استوری، تعداد رای‌دهندگان و سایر جزییات را مشاهده کنید.

    آموزش نظرسنجی احساسات اینستاگرام

    نظرسنجی احساسات اینستاگرام جدیدترین قابلیت استوری در اینستاگرام می باشد که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است. گفتنی است که در صورتیکه اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت نکرده باشید نمی توانید از این قابلیت استفاده کنید.

    نظرسنجی احساسات اینستاگرام که نوع خاصی از نظرسنجی استوری اینستاگرام است امکان بیشتری نسبت به نظرسنجی استوری اینستاگرام معمولی به شما می دهد.

    شما می توانید استوری خاصی را به اشتراک بگذارید و از کاربرانتان بخواهید که میزان رضایت خود و یا میزان احساس خود را نسبت به مطلب به اشتراک گذاشته شما بیان کنند.

     نظرسنجی در استوری اینستاگرام
    نظرسنجی در استوری اینستاگرام

    فرق نظرسنجی احساسات با نظرسنجی استوری اینستاگرام معمولی در این است که در نظرسنجی معمولی کاربران فقط می توانستند یک نظر بدهند. یا سوال شما را تائید کنند و یا تکذیب، اما در اسلایدر ایموجی افراد می توانند میزان احساسی که به استوری شما دارند را بیان کنند. مراحل زیر گام های گذاشتن اسلایدر ایموجی را به شما نشان می دهد:

    آموزش گذاشتن اسلایدر ایموجی در استوری اینستاگرام

    1. در مرحله اول وارد بخش استوری اینستاگرام شوید.  پس از انتخاب تصویر مورد نظرتان از بالای صفحه گزینه ای که شبیه شکلک صورت است را انتخاب کنید. این علامت در بالای صفحه قرار دارد. در این حالت صفحه ای مانند شکل زیر برایتان نمایش داده می شود. از این صفحه علامتی که دور آن را خط کشیده ایم را انتخاب کنید.
    2. در مرحله دوم بایستی سوال خود را بنویسید. می توانید در این قسمت سوال هم طرح نکنید و یک جمله متناسب با احساس خود بنویسید. از لیست شکلک های موجود نیز یک شکلک که به احوال تصویر و متن نوشته شده مرتبط تر است را انتخاب کنید و گزینه Done را انتخاب کنید.

    جمع‌بندی

    همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll) پرداختیم.  نظر شما در رابطه با این قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید! نظرسنجی در استوری اینستاگرام و یاد بگیرید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.