قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » نامک چیست؟چگونگی آن در وردپرس
فروشگاه اینترنتی ایلیار
نامک چیست؟
نامک چیست؟

نامک چیست؟چگونگی آن در وردپرس

  • یکی از امکانات خوب وردپرس این است که شما می‌توانید ساختار نامک (پیوندهای یکتا) را برای مطالب وردپرس خود انتخاب کنید؛ یا پیوند یکتای دلخواه خود را برای ساختار پیوندهای یکتای وردپرس قرار بدهید.در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    اسلاگ یا نامک چیست؟

    اسلاگ بخش مهم و منحصر بفردی از نشانی اینترنتی(URL) است که محتوای صفحه را توصیف می کند و به راحتی توسط کاربران و موتورهای جستجو قابل خواندن است.

    نامک از دو جهت حائز اهمیت است:

    1. به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای صفحات را به خوبی درک کنند، این موضوع می تواند تاثیر مثبتی در رتبه بندی گوگل داشته باشد.
    2. کاربران به راحتی هدف و مضمون صفحات را درک خواهند کرد.

    چگونه نامک را بهینه کنیم؟

    ۱- از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید

    حتما در نامک صفحات و نوشته ها از کلمات کلیدی مدنظرتان استفاده کنید، کلماتی که می خواهید گوگل و سایر موتورهای جستجو برای آنها رتبه و جایگاه در نظر بگیرند.

    ۲- حروف اضافه را حذف کنید

    در هنگام تعریف نامک بهتر است حروف اضافی مثل “a”، “the”، “on”،”and”، “is”، “of”، “you” ، “از”، “و” ، “با” و موارد مشابه را حذف کنید، چرا که این حروف هیچ ارزشی ندارند و به درک بهتر محتوا نیز کمکی نمی کنند، از طرفی اینکار باعث ایجاد نامک های کوتاهتری خواهد شد.

    ۳- از خط تیره(-) استفاده کنید

    به عنوان یک روش سئوپسند سعی کنید نامک های چند کلمه ای را با خط تیره از یکدیگر جدا کنید.

    ۴- کوتاه و مختصر باشد

    احتمال دارد اسم کوتاه رتبه بهتری در گوگل کسب نمایند، بنابراین بهتر است نامک های کوتاه ایجاد کرده و در آنها از کلمات کلیدی مدنظرتان استفاده کنید.

    ۵- با حروف کوچک باشد

    در  انگلیسی به هچ عنوان از حروف بزرگ یا ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک استفاده نکنید، چرا که ممکن است برخی وب سرورها مثل آپاچی آنها را به گونه ای متفاوت تفسیر کنند.

    نامک انگلیسی یا فارسی، کدام بهتر است؟

    در حال حاضر موتورهای جستجو مخصوصا گوگل آنقدر هوشمند شده اند که دیگر تفاوتی نمی کند از کدام زبان برای ایجاد نامک استفاده کنید، اما تجربه نشان داده است که نامک های انگلیسی کوتاه تر و خواناتر هستند.

    بهینه سازی و انتخاب صحیح اسلاگ نوشته، صفحه، دسته و برچسب بر روی تجربه کاربری و سئو سایت تاثیر مثبتی دارد، مطمئنا زمان زیادی صرف تولید محتوای با کیفیت می کنید اما قبل از کلیک بر روی دکمه انتشار مطمئن شوید از نامک کوتاه، مرتبط و آغشته به کلمات کلیدی هدف استفاده کرده اید و پس از انتشار و ایندکس شدن در موتورهای جستجو به هیچ عنوان آنرا تغییر ندهید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.