قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » گردشگری » معرفی مکان های تفریحی محمودآباد
فروشگاه اینترنتی ایلیار
مکان های تفریحی محمودآباد
مکان های تفریحی محمودآباد

معرفی مکان های تفریحی محمودآباد

  • بی تردید تمام لحظات سفر و حضور در شهر محمودآباد سراسر مملو از تفریح و خوشگذرانی است. اما در این شهر مکان هایی وجود دارد که می توان با حضور در آن محل ها اوج لذت و تفریح را تجربه و خاطرات وصف نشدنی فراوانی را خلق کرد. با مجله اینترنتی ایلیار در معرفی مکان های تفریحی محمودآباد همراه باشید.

    درست است که محمودآباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد، ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوبِ نه تنها مازندران که شمال کشور محسوب می‌شود.

    تا دوره ناصری خبری از شهری به نام محمودآباد نبود تا اینکه حاج محمدحسن‌خان اصفهانی، پدر محمدحسین امین‌الضرب، تاجر معروف دوره قاجار، دست به کار  ساخت شهر شد. محمودآباد در ابتدا تنها مسجد، بندر، ساختمان های مسکونی و راه آهن داشت تا آنکه در سال ۱۳۰۸ و پس از آن مجددا اصلاح و بخش های جدیدی به آن افزوده شد.

    محمودآباد که اقتصادش بر پایه ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی می‌چرخد، با نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون‌کنار و بابلسر در شرق هم مرز است و

    علاوه بر ساحل زیبای سرخرود که مهمترین جاذبه گردشگری آن است، مکان های تفریحی زیادی دارد.

    در این پست درباره مکان های تفریحی محمودآباد ، از جمله سرزمین رویاهای محمودآباد نوشته‌ایم.

    ساحل زیبای محمودآباد

    همانطور که گفته شد، محمودآباد یکی از شهر های ساحلی ایران بوده که به دلیل مجاورت با آب های نیلگون دریای خزر، یکی از پر مخاطب ترین و گردشگر پذیرترین شهرهای ایران بشمار می آید.

    نزدیکی و همجواری با دریا، یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به شهر محمودآباد بوده و از این موضوع می توان به عنوان مهمترین و با ارزش ترین جاذبه گردشگری این شهر یاد کرد

    دریاچه آزادمون محمودآباد

    دریاچه آزادمون محمودآباد یکی از جاذبه ها و مکان های طبیعی و زیبای این شهر بوده که در روستای آزادمون و در فاصله ۳ کیلومتری از محمودآباد واقع شده است.

    این دریاچه که از زیبایی و چشم انداز خیره کننده ای برخوردار است، یکی از مکان های پر مخاطب محمودآباد بشمار آمده و همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از زیبایی های این موهبت خدادادی، به این دریاچه سفر می کنند.

    امامزاده قاسم محمودآباد

    مقبره و زیارتگاه امامزاده قاسم در مرکز شهر محمودآباد واقع شده و از گذشته به عنوان زیارتگاهی برای مردم منطقه بشمار می آمد.

    این امامزاده یکی از بزرگترین مکان های زیارتی شمال کشور است. مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد از مسیر محمودآباد دارند،حتما در مسیر خود سری به این مکان مقدس زده و از امکانات و زیارت این بقعه متبرکه بهره مند می شوند.

    سرزمین رویاها محمودآباد ، از پرطرفدارترین مکان های تفریحی محمودآباد

    پلاژ به قسمتی از ساحل دریا میگویند که برای شنا مناسب سازی شده باشد. سرزمین رویاها نیز در واقع یک پلاژ است که برای شنای افراد از بزرگسال و کودک و زن و مرد مناسب سازی شده است. قطعاً سفر شمال یک پای ثابتش دریا و شنا است. اما سرزمین رویاها برای رویایی بودن به چیزی فراتر از یک پلاژ نیاز داشت. بنابراین بهترین وسایل سرگرمی و اسباب بازی های پارک را از سرتاسر دنیا در شهربازی سرزمین رویاها گرد هم آوردند. مثل هر شهربازی دیگری بعضی اسباب بازی ها لوس و بچگانه است و برخی دیگر برای سرگرمی جوانترها و حتی بزرگتر هاست.

    این شهربازی که در واقع یک مجموعه کامل توریستی و تفریحی بوده، امکانات کاملی را برای مسافران و گردشگران به منظور داشتن لحظاتی خوش فراهم ساخته است.

    از مدرن‌ترین و مجهزترین شهربازی های شمال، سرزمین رویاهای محمود آباد است.

    سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهی، مناسب‌ترین ساحل محمودآباد برای شنا و خوشگذرانی است. چرا؟ چون تمام امکانات را یکجا دارد و برای هرکدام لازم نیست به جاهای دیگر بروید.

    در مجموعه سرزمین رویاها می توان از بهترین ساحل دریا برای شنا بهره برده و در آلاچیق های ایجاد شده در آن به نظره آبی بیکران نشست.

    این پارک ساحلی با داشتن شهربازی، آلاچیق، قایق سواری و سفره خانه سنتی و رستوران هایی که در اطرافش است، میتواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند و هر آدم بد سفر و بی حوصله‌ای را سر ذوق آورد.

    وجود تفریحاتی نظیر قایقرانی درکنار سفره خانه سنتی و رستوران های گوناگون، این مجموعه را به یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین مکان های تفریحی محمودآباد بدل ساخته است.

    سرزمین رویاها محمودآباد
    سرزمین رویاها محمودآباد

    طرح سالم سازی دریا در این ناحیه انجام شده و پلاژ مخصوص زنانه و مردانه هم دارد. شهربازی سرزمین رویاها در ۴ هکتار بازی های متنوعی دارد و

    • چه دلتان بازی های آرام مثل قطار بخواهد،
    • چه دلتان بازی های مهیجی مثل سقوط آزاد،
    • پاندول،
    • سفینه فضایی
    • و سرسره چرخان امکاناتش در شهربازی سرزمین رویاها فراهم است
    • و سینمای ۶ بعدی هم کامل کننده این امکانات است.
    • سینما ۶ بعدی در سرزمین رویاها محمودآباد

    قطعاً سینمای ۶ بعدی سرزمین رویاها یکی از مکانهای پربازدید این شهربازی است. شاید بپرسید بعد ۶ام دیگر چیست. همانطور که میدانید اجسام سه بعد دارند و اگر جسم سه بعدی در زمان حرکت کند بعد زمان را هم به آن اضافه کرده و بعد چهارم به این صورت ساخته میشود. اما بعد ۵ و ۶ در دنیای فیزیک معنی و مفهومی ندارد ولی برخلاف دنیای فرمول های فیزیک در دنیای تفریح و سرگرمی و هیجان بعد ۵ و ۶ در هیجان شما بسیار پر معنی خواهند بود. استفاده از سیستم های پخش صدا از سرتاسر سالن و حتی از کنار صندلی تماشاچی ها و افکت های پاشیدن آب و افکت های مانند آن باعث می شود که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در معرض هیجان مطلق باشید.

    اگر بدنبال آدرنالین بالا هستید، قطعاً سینما ۶ بعدی  شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد برای چند دقیقه این هیجان را به شما هدیه خواهد داد. همانطور که میدانید سینماهای موجود در شهر بازی ها جنبه سرگرمی دارند و در واقع یکی از اسباب بازی های شهربازی به شمار می روند. بنابراین انتظار پخش Infinity war شرکت مارول را در این سینماها نداشته باشید.

    از دیگر اسباب های بازی مورد علاقه مخاطبان شهر بازی قطار کرم میوه است. از آنجا که کودکان خردسال کنار والدین خود میتوانند از این قطار استفاده کنند، این وسیله بازی را میتوان جزء وسایل خانوادگی این شهربازی به شمار آورد که همه اعضای خانواده در کنار هم از آن لذت خواهند برد.

    مثل هر شهربازی دیگری در سرتاسر ایران انواع پشمک تنقلات را در اینجا هم میشود یافت.

    بلند ترین ارتفاعی که از ان سقوط کرده اید چقدر بوده است؟ ۲۰۰ متر سقوط آزاد پارک ارم تهران را تجربه کرده اید؟ سقوط آزاد شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد با توجه به ارتفاع سرسام آور و سیستم سقوط آزاد سه گام یکی از مهیج آورترین و جیغ درآورترین بازی های این شهربازی است. مهم نیست یک جوان هفده یا هجده ساله هستید و یا یک مرد ۴۵ ساله، سقوط آزاد شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد یکی از مهیج ترین تجربه های زندگیتان خواهد بود.

    شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد وسایل ساده تر بازی مانند انواع سرسره ساده و سرسره چرخان، تاب و غیره هم وجود دارد. چرخ و فلک ساده و بزرگ و چرخ و فلک زمینی نیز مانند هر شهر بازی دیگری در اینجا نیز حضور دارند و بچه ها را سرگرم می کنند.

    دیگر وسایل بازی شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد: پاندول فضایی، ماشین کوهستان، برج مبارز، سفینه فضایی، سفینه و

    آدرس: ۵ کیلومتری محمود آباد به سمت فریدونکنار

    پارک های محمودآباد، جایی برای تفریح و خوشگذرانی

    محمودآباد ، چهار پارک به نام‌های ملت، پترک ساحلی مرکزی، لاله و طاهباز دارد

    که بیشترشان شهربازی دارند و طرح سالمسازی دریا هم در آنها اجرا شده است. از اینها که بگذریم

    پارک ساحلی شهرداری محمودآباد نیز یکی از اماکن تفریحی این شهر است، هم شهربازی دارد و هم کافی شاپ ، هم فضای سبزی که میتوان روی چمن‌هایش ولو شد و هم دریای به نسبت تمیزی که میتوان در آبش شنا کرد.

    آدرس: سه راه محمود آباد

    • پارک ملت محمودآباد

    پارک ملت محمودآباد، یکی از پارک های ساحلی و زیبای ایران بوده که در ساحل دریای خزر و در شهر محمودآباد واقع شده است. این پارک یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر بوده و مسافران و گردشگران بسیاری، بویژه کودکان را به سمت خود جذب می کند.

    با حضور در این پارک می توان در ساحل زیبا به نظاره آب های آبی دریای خزر نشسته و کودکان نیز به راحتی مشغول بازی و تفریح شوند.

    • پارک لاله محمودآباد

    پارک ساحلی لاله محمودآباد یکی دیگر از پارک های زیبا و ساحلی این شهر بوده که در جوار آب های دریای خزر واقع شده است. این پارک محیطی سرسبز و زیبا داشته و می توان لحظات آرام و خاطره انگیزی را با حضور در این پارک تجربه کرد.

    روستا و آبگرم لاویج، روستایی پر از جاذبه

    یکی از بهترین و زیباترین مکان های دیدنی محمودآباد را می توان در فاصله ۵۷ کیلومتری این شهر و در لاویج یافت.

    این منطقه ییلاقی و سرسبز، دارای آب و هوای بسیار مطبوع و دل انگیزی بوده و می توان با حضور در این منطقه، از زیبایی ها و چشم اندازهای بی نظیر آن لذت برد.

    در این منطقه و در فاصله ۱۵ کیلومتری از روستای لاویج، یکی از بهترین مکان ها برای کسب آرامش و سپری کردن روزی عالی با نام چشمه کشپل وجود دارد.

    در سفرتان به محمودآباد اگر خواستید فقط در کنار ساحل نباشید و گشتی هم در طبیعت اطراف بزنید، می توانید راه ده لاویج را در پیش بگیرید. ده لاویج ۵۷ کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در مسیر نور است. لاویج، علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنکش، پوشیده از جنگل های راش است.

    چه خوب که بدانید جنگل های راش این ناحیه از جنگل های هیرکانی محسوب می شود که میلیون ها سال قدمت دارند. آنچه این ناحیه را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده جاذبه های بی شمارش است.

    در ابتدای جاده آسفالتی لاویج در محور چمستان به آمل، در ۱۵ کیلومتری روستای لاویج،  جنگل و چشمه «کشپل» از تفرجگاه‌هاى منطقه لاویج است که در نوع خود بى همتاست. منطقه ای جنگلی و پردارو درخت که میتوان زیر سایه درختانش دقایقی به آرامش رسید.

    نام لاویج برای اکثر ما ایرانی ها آشناست و تا کنون یا به این منطقه سفر کرده ایم و یا تعریفش را از دیگران شنیده ایم، روستای لاویج که از توابع شهرستان نور در استان سرسبز مازندران است، این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی در بهار و تابستان می باشد. در میان دره های جنگلی رشته کوه های البرز واقع شده است و دارای طبیعتی با چشم اندازها و جاذبه‌های گردشگری از قبیل آب گرم لاویج و آبشار و طبیعت چشم نواز روستای لاویج به یکی از مقاصد جذاب طبیعت گردی و گردشگری تبدیل شده است. علاوه بر این، حضور خانه نیما یوشیج در روستای یوش که به روستای لاویج بسیار نزدیک است، کلیسای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکاشن و آبشار آب پری نیز جذابیتی مضاعف به این منطقه داده است

    روستای لاویج
    روستای لاویج
    • آب گرم لاویج

    چشمه های آب گرم که در دامنه های کوه های شرق لاویج در حال جوشیدن است مملو از املاح معدنی گوگردی استکه برای امراض پوستی، دردهای مفصلی و تمدد اعصاب خاصیت درمانی بالایی دارد. در این مکان می توانید از امکانات رفاهی نظیر دوش و استخر و وان بهره مند گردید و همچنین به منظور اقامت در این منطقه می توانید از مسافرخانه های اطراف این چشمه ها استفاده نمایید. در دو قسمت زنانه و مردانه به صورت مجزا و همراه با دو استخر جداگانه که هر کدام بین ۱۰الی ۲۰ نفر گنجایش دارد و همچنین دارای دو حمام اختصاصی در قسمت مردانه و دوش اختصاصی زنانه نیز می باشد.

    آب این چشمه که در دسته چشمه های آبگرم طبقه بندی میشود، خاصیت های درمانی بسیار داشته و افراد زیادی برای بهره مندی از طبیعت زیبا و همچنین درمان، به این منطقه سفر می کنند.

    همچنین این ناحیه را به آب گرمش که از خواص درمانی برخوردار است و گرفتاران به پادرد و کمردرد به امید بهبود به نزدیکش میروند نیز می‌شناسند. بعد از گذر از آب گرم لاویج، با حداقل ده دقیقه پیاده روی، می توانید از فیل سنگی این منطقه هم که بر اثر فرسایش ایجاد شده دیدن کنید.

    با توجه به طبیعت روستای لاویج، یکی از فعالیت ها و کسب و کار های مرسوم در آنجا پرورش زنبور عسل و زنبورداری است که به موجب آن عسل طبیعی لاویج با عطر و طعم مخصوص به خود، سوغات معروف این روستا است، صنایع دستی چوبی و تولید محصولات لبنی محلی لاویج هم از دیگر مواردی است که مورد استقبال گردشگران در این منطقه می باشد.

    اب گرم لاویج
    اب گرم لاویج

    اسم عسل لاویج را همه جای کشور شنیده ایم. اما کمتر کسی است که بداند روستای لاویج در حومه محمودآباد قرار دارد

    در این منطقه علاوه بر اینها آبشار زیبایی نیز هست و البته عسل فرد اعلای لاویج که نباید از خیر خریدنش گذشت.

    در لاویج اگر خواستید غذا بخورید رستوران آلاچیق را بهتان پیشنهاد می‌کنیم که هم غذاهایش خوب است و هم فضای دنجی دارد.

    مسیر دسترسی

    پس از آنکه از سمت غرب به چمستان وارد شدید، در کیلومتر ۳ چمستان به نور از مسیری فرعی زیبا و آسفالته که به سمت جنوب از جاده اصلی جدا شده، از پارک جنگلی کشپل عبور کنید تا نهایتا به لاویج برسید. این روستا که از دهستان های شهر چمستان شهرستان نور می باشد، در۱۷ کیلومتری جنوب چمستان واقع شده است. روستای لاویج به علت ییلاقی بودن منطقه، مناظر زیبا و آبگرم های طبیعی معروف شده است.

    • فیل سنگی

    قطعه سنگ بزرگی در مرکز روستای لاویج وجود دارد که در اثر فرسایش طبیعی به شکل فیلی در حالت نشسته بر روی زمین نقش بسته است که گردشگران و مسافران این روستای خوش آب و هوا از این منظره طبیعی و خاص دیدن می‌کنند. برای رسیدن به محل این جاذبه بعد از عبور از آب گرم لاویج و با پیاده روی حداقل ده دقیقه ای می توانید از این فیل سنگی دیدن کنید.

    فیل سنگی لاویج
    فیل سنگی لاویج

    جاذبه های لاویج

    • جاده‌های جنگلی سوردار: ۲۰ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در مسیر لاویج به کرچی واقع شده است.
    • جنگل اسیونگ: ۱۰ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در مسیر رییس کلا به کیاکلا قرار دارد.
    • ییلاق زیبای ایزوا: ۲۵ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در مسیر لاویج به بهبنک واقع شده است .
    • منطقه ییلاقی میر خمند: ۳۵ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در مسیر لاویج به بهبنک واقع گردیده است.
    • پارک جنگلی کشپل: ۱۵ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و در ابتدای جاده آسفالتی لاویج در محور چمستان به آمل واقع شده است.
    • آبشار حرام او: ۳ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد و دارای آب خنک و گوارایی می باشد.
    • آبگرم شفل: روستای کیاکلای لاویج در انتهای لاویج واقع است و دیدن آن را دوستداران طبیعت توصیه می گردد.
    • جاذبه‌های فرهنگی امامزاده صالح: امامزاده صالح در ارتفاعات بالای روستای لاویج و در چمستان نور واقع شده است.
    • بازار محلی: بازار محلی لاویج بازاری سنتی و زیبا است که در بدو ورود نظر شما را جلب می کند.

    آبشار آب پری

    با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای گردشگر پذیر رو خوش آب و هوا می‌رسید که آبشار آب پری از جذابیت های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

    اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است و این برودت به دلیل اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که  در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می‌شوند. جاده ی آب پری هم‌عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می‌تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر گردشگر باشد.

    سرخرود

    در قسمت شرقی محمودآباد، منطقه سرخرود واقع شده است، که با وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر، می‌توان به پیشینه تاریخی و قدمت این منطقه اشاره کرد. از طرفی رودخانه هراز که از وسط شهر می‌گذرد و به دلیل اتصال به دریا، سطح آب آن همگام با دریا بالا و پایین می‌رود‌، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و زیبایی طبیعی منحصر بفردی برای شهر ایجاد کرده است. شهر سرخرود ساحلی ماسه ای و بکر به طول پنج کیلومتر دارد که اگر بخواهید جایی دنج تر از سواحل محمودآباد را تجربه کنید، گزینه خوبی خواهد بود. همچنین پلاژ های ساحلی در طول نوار ساحلی، امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران در خود جای داده اند.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطلب پیشنهادی

    سون سنتر

    مجتمع تجاری سون سنتر در شرق تهران

    بنظرم هر خانمی احتیاج به پاساژ درمانی داره .امروز تصمیم گرفتم به یه مرکز خرید …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.