قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » مدل موتور Pulse NS
فروشگاه اینترنتی ایلیار
موتور سیکات Pulse NS
موتور سیکات Pulse NS

مدل موتور Pulse NS

  • در مطلب قبل مدارک لازم اخذ گواهینامه موتور سیکلت را برایتان قرار دادیم

    ظاهر جذاب قدرت خوب و امکانات مناسب موتور Pulse NS 

    باجاج پالس NS200 از یک موتور آب خنک ۲۰۰cc بهره میبرد که ماکزیمم قدرت آن به ۲۳٫۱۷ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه با ماکزیمم گشتاور ۱۸٫۳ نیوتن متر در ۸۰۰۰ دور در دقیقه میرسد. طراحی و تکنولوژی این مدل نسبت به مدل های قبلی کاملا جدید است و آپشن های جدید از قبیل رینگ آلومینیومی٬ ادوات برقی جدید و باک بنزین به محبوبیت خاصی به این موتورسیکلت استاندارد داده است.

    از لحاظ طراحی همان طور که از عکس آن پیداست٬ پالس هدف خود را جذاب ترین موتورسیکلت تولید شده اش گذاشته٬ که نسبت به هدفش تقریبا میشه گفت که موفق بوده ظاهر جذاب این موتور حتی در کشورمان هواداران زیادی را به خودش جذب کرده که در کنار زیبایی٬ تکنولوژی نسل جدید را هم میکس کرده است. پسوند NS مخفف اسپرت شهری یا عادی است یا به عبارتی Naked Sports. شاسی موتور قویتر و سبکتر شده است که این امر باعث ایجاد شتاب بیشتر و حالت اسپرتی تر در موتور شده است.

    همانطور که قبلا گفته شد موتور این مدل ۲۰۰cc است که حداکثر سرعت آن در حالت سواری عادی و استاندارد به ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳٫۶ ثانیه و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۹٫۸ ثانیه سپری میکند. این موتور از گیربکس ۶ دنده معمولی بهره می برد که انتخاب مناسبی برای این مدل موتورسیکلت ها است.

    حجم باک موتورسیکلت پالس ۱۲ ٬NS200 لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر ۳۰ کیلومتر در هر لیتر و در جاده ۳۵ کیلومتر برای هر لیتر ارزیابی شده است.

    از آنجایی که موتورسیکلت‌هایی با حجم پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی به دلایل مختلفی از جمله قیمت ارزان‌تر و به صرفه‌تر، از محبوبیت بیشتری در نزد خیلی از موتورسیکلت سواران و دوستداران این وسیله نقلیه در کشورمان برخوردارند  تصمیم گرفتیم تا از امروز موتورسیکلت‌هایی با حجم‌های پایین‌تر از ۲۵۰ سی‌سی را نیز در کنار مقالات ۲۵۰ سی‌سی‌ها بررسی کنیم.

    همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم تنها یکی از دلایل بررسی کمتر از ۲۵۰ سی‌سی‌ها قیمت ارزانتر آنهاست و دلیل دیگر انجام این بررسی طیف خیلی گسترده‌تری است که موتورسیکلت‌هایی با این حجم انجین در بازار یافت می‌شوند

     

    پولسار (پالس) ۲۰۰ns:

    کمپانی باجاج (Bajaj Auto) کشور هندوستان در سال ۲۰۱۲ (۱۳۸۹ شمسی) از محصول جدید خود با نام Pulsar 200NS رونمایی کرد محصولی که در طبقه بندی موتورسیکلت‌های نیکد قرار گرفته (ns مخفف Naked sport است) و به ادعای سازندگان آن از انجین بومی شده KTM Duke 200 بهره می‌برد.

    از آنجایی گروه صنعتی فارس نمایندگی رسمی باجاج را در ایران در اختیار داشته و محصولات این کمپانی شرقی را در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌نماید، به محض انتشار اخبار رونمایی و معرفی این محصول، خیلی‌ها بی صبرانه منتظر حضور آن در بازار ایران به واسطه این شرکت بودند؛ و حالا که چند صباحی از حضور این موتورسیکلت در بازار کشورمان گذشته است، ویژگی‌های آن را با هم بررسی می‌کنیم.

     موتور سیکلت Pulse
    موتور سیکلت Pulse

    انجین:

    همانطور که گفتیم شرکت باجاج مدعی شده است که انجین این موتورسیکلت همان انجین موتورسیکلت KTM Duke 200 است ولی به شکل کاملا بومی شده. البته خود من به شخصه اصلا چنین حرفی را قبول نداشته و ندارم و آن را فقط در حد یک شعار تبلیغاتی می‌بینم و نه بیشتر و به قول معروف ما ایرانی‌ها، باید بگوییم که “میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است” و این موتورسیکلت اصلا با KTM Duke 200 قابل مقایسه نیست و حتی در بحث انجین هم تفاوت‌های بزرگی دارند

    Pulsar 200NS از یک انجین تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۹۹٫۵ سی‌سی بهره می‌برد که خروجی حاصل از عملکرد آن قدرتی برابر با ۱۷٫۵ کیلووات (۲۳٫۷ اسب بخار) در ۹٫۵۰۰ دور در دقیقه‌ای و و حداکثر گشتاور ۱۸٫۳ نیوتون متر در ۸٫۰۰۰ دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت به همراه داشته است. قدرتی که با توجه به وزن ۱۴۵ کیلوگرمی این موتورسیکلت که البته وزنی نسبتا سنگین برای یک موتور سیکلت نیکد به شمار می‌رود، نتوانسته شتاب خیلی چشم گیری به همراه داشته باشد و شتاب صفر تا صد حدودا ۹ ثانیه‌ای را برای ۲۰۰ns به همراه داشته است (البته یکی دیگر از دلایل این شتاب پایین، استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور است).
    حداکثر سرعت اسمی ۲۰۰ns در مشخصات آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت قید شده است و شاید اگر به موتورسیکلت خود فشار بیاورید سرعتی تا چند کیلومتر بیشتر از این را هم تجربه کنید ولی این کار به ضرر انجین موتورسیکلت شما خواهد بود. حتی همین سرعت ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت هم کمی با فشار بر روی انجین همراه است پس اگر می‌خواهید موتورسیکلت شما مدت بیشتری عمر کند و همیشه هم سر حال باشد با مدارا با آن برخورد کنید.

    چیزی که کمی در مورد انجین ۲۰۰ns عجیب به نظر می‌رسد، استفاده از سه شمع در سیستم احتراق این موتورسیکلت است. همانطور که میدانید استفاده از انجین با شمع های دوگانه نسبت به انجین های تک شمع ۱۸ درصد بازده احتراق را افزایش میدهند. حالا با تولید این انجین با وجود شمع های سه گانه بازده احتراق نسبت به انجین های دو شمع ۲۷ درصد و نسبت به انجین های تک شمع ۵۰ درصد افزایش داشته است. اما اگر استفاده از این تکنولوژی سه شمع و جرقه زنی سه گانه یا همان DTS-i که مخفف شده اصطلاح Digital Triple Spark-ignition می‌باشد، تا این اندازه تفاوت ایجاد می‌کند پس چرا کمپانی های بزرگتر از این تکلونوژی در محصولاتشان استفاده نمی‌کنند؟ پاسخ خیلی ساده است: استفاده از سه شمع در سیستم احتراق علاوه بر مزایایی که دارد معایبی همچون افزایش دمای انجین، افزایش تقریبی مصرف سوخت و افزایش استهلاک را در پی خواهد داشت و این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ‌تر به دلیل تکلونوژی و اسم و رسمی که دارند از سیستم‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنند و به دنبال استفاده از یک راه حل ارزان ولی بی کیفیت نخواهند رفت چرا که حتی اگر از تکلونوژی گران‌تری هم استفاده کنند می‌توانند به همان میزان محصولاتشان را گران‌تر بفروشند و نگرانی از بابت فروش محصولات ندارند، مسئله که همیشه کمپانی‌های کوچک‌تر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

    مدل موتور Pulse NS
    مدل موتور Pulse NS

    توضیحات کوتاه موتورسیکلت باجاج مدل پالس ns 200cc

    حجم سیلندر : ۱۹۹ سی سی

    حداکثر قدرت : ۲۳ اسب بخار @ ۹۵۰۰ دور در دقیقه

    حداکثر گشتاور : ۱۸ نیوتن بر متر @ ۸۰۰۰ دور در دقیقه

    تعداد دنده ها : ۶

    مصرف سوخت : ۴۰ کیلومتر در هر لیتر

    نوع ترمز : دیسک

    دیسک جلو : دارد

    دیسک عقب : دارد

    چرخ آلومینیومی : دارد

    وزن خالص : ۱۴۵ کیلوگرم

    نوع شاسی : Pressed steel Perimeter Frame

    حداکثر سرعت : ۱۳۶ کیلومتر در ساعت

    حجم کامل باک : ۱۲ لیتر

    مدل موتور Pulse NS
    مدل موتور Pulse NS

    مهمترین نقاط قوت :۲۰۰ns :

    • مقرون به صرفه بودن.
    • استفاده از کمک فنر گازی.
    • طراحی جذاب.
    • گیربکس ۶ دنده.
    • برخورداری از سیستم آب‌خنک

    مهمترین نقاط ضعف ۲۰۰ns:

    • استفاده از سیستم سوخت رسانی کاربراتور.
    • شتاب پایین در سرعت بالا.
    • وزن زیاد.

     

    موتور سیکات Pulse NS
    موتور سیکات Pulse NS

    سایر مشخصات Pulsar 200NS :

    نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
    حداکثر توان : ۱۷٫۵ کیلووات (۲۳٫۷ اسب بخار) در ۹٫۵۰۰ دور در دقیقه
    حداکثر گشتاور: ۱۸٫۳ نیوتون متر در ۸٫۰۰۰ دور در دقیقه
    سیستم خنک کننده : هوا-روغن خنک
    جعبه دنده : ۶ دنده
    گنجایش مخزن سوخت : ۱۲ لیتر
    ترمز جلو: تک دیسک ۲۸۰ میلیمتری
    ترمز عقب: تک دیسک ۲۳۰ میلیمتری
    تایر جلو : ۱۰۰/۸۰-۱۷
    تایر عقب : ۱۳۰/۷۰-۱۷
    قیمت: در حال حاضر Pulsar 200NS با قیمتی در حدود ۹ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

    باجاج,  پالس ۱۵۰,  PULSE NS  پالس ۲۰۰,  NS  مدل جدید پالس RS200 , مدل جدید پالس,  RS200مدل موتور مدل موتور, موتور , Pulsar 200NS  موتور پولسار,  موتور,  موتورسیکلت , موتور پالس,   خرید موتور پالس

    باجاج,  پالس ۱۵۰,  PULSE NS  پالس ۲۰۰,  NS  مدل جدید پالس RS200 , مدل جدید پالس,  RS200مدل موتور مدل موتور, موتور , Pulsar 200NS  موتور پولسار,  موتور,  موتورسیکلت , موتور پالس,   خرید موتور پالس

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.