قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » ماسک زغال جادوی سیاه رنگ زیبایی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ماسک زغال
ماسک زغال

ماسک زغال جادوی سیاه رنگ زیبایی

  • امروز تصمیم گرفتن قبل مهمونی از ماسک زغال استفاده کنک و اموزشش را برای شما قرار دهم. مدت زمان زیادی نیست که افراد متوجه فواید زغال برای پوست شده اند،

    ماسک زغال یکی از مواد موثر برای داشتن پوستی بدون لک و صاف است.

    زغالی که از آن صحبت می کنیم زغال فعال است و با زغالی که برای پخت و پز استفاده می شود متفاوت است.

    زغال فعال‌شده، که نباید آن را با زغال معمولی اشتباه گرفت، این روزها یکی از ترکیبات رایج در محصولات مراقبت از پوست شده است زیرا خواص پاکسازی عمیق پوست را دارد. زغال فعال‌شده را در صابون‌های صورت، ماسک‌ها، پاک‌کننده‌های مایع و حتی در محصولات زیرسازی آرایش نیز با هدف پیشگیری از چرب شدن پوست می‌توان یافت.

    زغال فعال‌شده شکلی از کربن فرآوری‌شده است که کیفیت جاذب دارد و امکان می‌دهد کثیفی، چربی و آلاینده‌های محیطی از پوست افراد برداشته و پاک شود.

    این محصول ارزان است و به راحتی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی بیشتر به شکل کپسول یا پودر یافت می‌شود.

    شما می‌توانید آن را با پاک‌کننده‌های آرایشی (شیرپاک‌کن) ترکیب کنید تا تمیزی عمیق‌تری برای صورت خود به ارمغان آورید. البته، می‌توانید با استفاده از ترکیبات دیگری خودتان یک محصول ساده و مؤثر برای پاکسازی صورتتان تهیه کنید.

    زغال فعال مصارف زیادی در زمینه پزشکی دارد و برای تصفیه هوا نیز از آن استفاده می شود. در این مطلب سایت ایلیار در مورد ماسک زغال و فوایدی که برای پوست دارد و چگونگی استفاده از آن با شما صحبت خواهیم کرد.

    ماسک زغال چیست؟

    ماسک زغال یا همان ماسک سیاه ، یک پاک‌کننده قوی پوست است که سلول‌های پوششی سطح پوست را از شر عناصر سمی و آلودگی‌ها خلاص می‌کند.

    گفته می‌شود ماسک زغال فعال می‌تواند حداقل ۶۰ درصد آلودگی‌های سطحی پوست را پاک کند.

    شوینده‌های صابونی و اسیدی که غالباً به صورت پن و فوم استفاده می‌شوند، به دلیل اثر کوتاه مدت قابلیت پاک‌کردن تمام آلودگی‌های پوست را ندارند. البته معضل دیگر هم این است که نمی‌توان به طور مداوم از شوینده‌ها برای پاک کردن پوست صورت و بدن استفاده کرد. این مسئله به خصوص برای افرادی که دارای خشکی پوست هستند، بسیار مضر است.

    ماسک زغال همان طور که از اسمش مشخص است از زغال درست شده است. نکته قابل توجه این است که این زغال در صنعت پزشکی به عنوان ماده ای برای جذب مواد سمی از بدن شناخته می شود. در مسمومیت های الکلی یا دارویی این ماده برای جذب سموم به کار می رود، این دقیقا همان دلیلی است که از این ماده به عنوان ماسکی برای پوست صورت استفاده می کنند.

    هنگامی که شما این ماده را روی صورت خود قرار می دهید کربن فعال تمامی غبار و کثیفی های پوست را به خود جذب کرده و آنها را از منافذ پوست خارج می کند.

    ماسک صورت زغال
    ماسک صورت زغال

    این ماسک به عنوان ماسکی برای پاک سازی منافذ پوست شناخته می شود.

    زغال فعال می تواند سموم و ذرات آلوده ریز روی پوست را بیرون کشیده و لایه مرده روی پوست را جدا کند و با این کار سبب رشد پوست جدید و شادابی و درخشندگی آن خواهد شد.

    همچنین افرادی که از چربی پوست خود شکایت دارند با استفاده از این ماسک می توانند چربی پوست خود را متعادل ساخته و جوش ها را کاهش دهند.

    دقت داشته باشید استفاده افراطی از این ماسک می تواند باعث خشکی پوست شود. این ماسک همچنین برای درمان آکنه به کار برده می شود، زغال فعال می تواند چربی و آلودگی را از پوست پاک کرده و جوش ها را کاهش دهد. اگر نمی خواهید از این ماده در همه پوست خود استفاده کنید می توانید کمی از آن را تنها روی آکنه ها قرار دهید.

    برای بسیاری از افراد شاید استفاده از ماده ای سیاه روی پوست عجیب و ناخوشایند باشد، اگر نتیجه و تاثیر شگفت انگیز آن را به چشم ببینید حتما از این ماسک به طور مرتب در برنامه هفتگی خود استفاده خواهید کرد. مدل های مختلفی از این ماسک در بازار وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه و برای پوست خود از آنها استفاده کنید. بعضی از ماسک های موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید است و استفاده از آنها باعث تمیزی و درخشان شدن پوست می شود.

    هشدار: زغال فعال‌شده ممکن است لباس‌های شما را لک کند. قبل از تهیه هر گونه ماسک صورت، لباس‌های خود را عوض کنید. حتماً چیزی بپوشید که کثیف شدن آن در زمان اعمال ماسک روی صورت برایتان مهم نباشد. اگر لباستان لک شد، فوراً آن را بشویید.

    این ماسک ها با از بین بردن جوش های سر سیاه و ناخالصی های روی پوست باعث صاف شدن پوست خواهند شد.

    با خرید ماسک زغال شما دیگر نیازی به مراجعه به سالن ها و یا کلینیک های زیبایی برای پوست خود نخواهید داشت.

    این ماسک همچنین به حذف لکه های پوستی، رفع آکنه و نرم شدن پوست کمک شایانی می کند. برخی از انواع این ماسک به همراه خاک رس است که ترکیبی عالی به عنوان یک ماسک برای پوست صورت به حساب می آید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این ماسک بسیار سنگین است و استفاده از مقدار کمی از آن می تواند در هر بار نیاز شما را برطرف کند. ماسک زغال علاوه بر فواید گفته شده چربی اضافه روی پوست را هم جذب کرده و به داشتن پوستی صاف و تمیز کمک می کند.

    ماسک زغال آماده در بازار قیمت بالایی دارد، البته استفاده از آنها بسیار موثر و نتیجه بخش است ولی اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید آن را در خانه تهیه کنید، برای درست کردن ماسک زغال به صورت زیر عمل کنید.

    این دستورالعمل برای تهیه تمامی این ماسک‌ها یکسان است و فقط مواد اولیه آن فرق دارد که گفته می‌شود (زغال فعال را می‌توانید از داروخانه‌ها و عطاری‌ها تهیه کنید).

    • ۱٫ مخلوط کردن آهسته و با حوصله تمام مواد با یکدیگر.
    • ۲٫ شستن صورت با یک پاک کننده مناسب آرایشی و خشک کردن آن.
    • ۳٫ مالیدن ماسک به روی صورت.
    • ۴٫ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر بمانید تا ماسک خشک شود.
    • ۵٫ شستن صورت و استفاده از کرم مرطوب کننده روزانه.
    ماسک زغال
    ماسک زغال

    طرز تهیه ماسک زغال در منزل

    منافذ صورت خود را با این ماسک ساده به سرعت سم‌زدایی و پاک کنید. این ماسک با قدرت جاذبی که دارد ناخالصی‌ها و آلودگی‌های پوست شما را پاک می‌کند.

    مواد لازم: زغال فعال، ژل آلوئورا، گلاب و روغن درخت چای

    طرز تهیه: همه موادی که گفته شد را داخل ظرف کوچکی با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا ماده ای یکدست و سیاه رنگ به دست آید. این مخلوط را با قلمو روی پوست خود زده و حداقل به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را به آرامی از پوست خود جدا کنید و شاهد ذرات ریز و کثیفی هایی باشید که از روی پوست شما به همراه این لایه بلند می شود. در صورتی که می خواهید ماسک زغال را در خانه تهیه کنید ماده اصلی آن یعنی زغال فعال را باید از فروشگاه های لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کنید.

    —————————————————————————————-

    چیزهایی که لازم دارید:

    • زغال فعال‌شده (یک کپسول یا یک قاشق غذاخوری)
    • ژل آلوئه‌ورا
    • پیاله یا کاسه کوچک برای ترکیب کردن
    • برس ماسک صورت یا ابزاری برای ترکیب کردن

    روش تهیه: در یک کاسه یا پیاله، یک قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا را با محتوای یک کپسول از زغال فعال‌شده ترکیب کنید تا خمیری یکنواخت حاصل شود. این ماسک را روی صورت بمالید و از استعمال آن به نواحی اطراف چشم خودداری کنید. بگذارید ماسک ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید.

    —————————————————————————————-

    با استفاده مرتب از این ماسک می توانید شاهد نتایج بی نظیر آن روی پوست خود باشید.

    ماسک سیاه همراه با ژلاتین

    برای تهیه این ماسک باید دقت عمل خود را بالا ببرید. همچنین برای محکم کاری از ۲۴ ساعت قبل آن را روی قسمتی از پوست دست خود تست کنید. هرچند احتمال حساسیت بسیار پایین است، اما باید احتیاط کنید. نحوه تهیه این ماسک به این ترتیب است:
    • ابتدا آب و ژلاتین را روی حرارت با هم مخلوط کنید. پس از اینکه ژلاتین کاملاً حل شد، پودر زغال فعال و بنتونیت را نیز به این ترکیب اضافه کنید. توصیه می‌شود از قاشق‌های فلزی استفاده نکنید، زیرا در دمای بالا امکان مهاجرت یون‌های فلزی به این ترکیب وجود دارد؛ بنابراین بهتر است از قاشق‌های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. برای ضخیم‌تر شدن این ماسک بهتر است آن را به مدت ۳۰ ثانیه درون ماکرویوو قرار دهید.

    برای تهیه ماسک سیاه ابتدا مواد و وسایل مورد نیاز را که در ادامه معرفی می نماییم تهیه کنید و سپس اقدام به تهیه ماسک صورت خانگی با زغال نمایید.

    • کپسول زغال فعال : ۲ عدد
    • خاک رس : نصف قاشق چای خوری
    • آب : نصف قاشق چای خوری
    • کاسه کوچک پلاستیکی یا شیشه ایی
    • گوش پاک کن یا قاشق پلاستیکی برای هم زدن ماسک

    حال که وسایل مورد نیاز را تهیه نمودید، شروع به ساخت ماسک زغال می نماییم. بدین منظور ابتدا کپسول ها را باز نموده و محتویات آن را داخل کاسه بریزید.

    سپس خاک رس و آب را نیز اضافه نموده و مواد را با هم ترکیب کنید. برای هم زدن زغال فعال از قاشق های فلزی استفاده نکنید، زیرا باعث می شوند بازده ماسک کاهش یابد و کارایی لازم را نداشته باشد.

    حال با استفاده از برس مخصوص ماسک و یا با نوک انگشتان پوست صورت را به ماسک آغشته نمایید. (از زدن ماسک سیاه در اطراف چشم خودداری نمایید)

    ماسک زغال چیست

    برای نتیجه گیری بهتر از ماسک سیاه، اجازه دهید ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت بماند و همچنین این ماسک را دو بار در هفته بر روی پوست قرار دهید.

    در صورت تمایل می توانید در ترکیب ماسک زغال به جای آب، از روغن های طبیعی و یا کرم مرطوب کننده نیز استفاده نمایید که در این صورت پوست صورت شما بعد از استفاده از ماسک نرمی و لطافت خاصی خواهد داشت.

    ماسک زغال یا ماسک سیاه جزو ماسک های لایه بردار مفید هستند که موجب از بین رفتن لک های پوست و جوش های سرسیاه بینی می شود.

    زغال فعال فواید زیاد دیگری نیز برای بدن دارد که از آن جمله می توان به بهبود جای نیش حشرات و ضایعات پوستی، پاک سازی موها، حجم دهنده مو و حفظ سلامت پوست سر اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر نظر مشاور پوست خود را جویا شوید.

    امیدواریم این مجموعه ماسک سیاه مورد توجه شما قرار گرفته باشد. حال که با طرز تهیه ماسک سیاه و همچنین خواص و فواید بی شمار این ماسک فوق العاده آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم حتما این ماسک را در منزل تهیه نموده و از آن استفاده نمایید و شاهد تاثیرات عالی و بی نظیر آن باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.