قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » گردشگری » لوازم ضروری سفر ؛ لیست کاملی از وسایل مورد نیاز در سفر
فروشگاه اینترنتی ایلیار
لوازم ضروری سفر
لوازم ضروری سفر

لوازم ضروری سفر ؛ لیست کاملی از وسایل مورد نیاز در سفر

  • لوازم ضروری سفر ؛ لیست کاملی از وسایل مورد نیاز در سفر

    مسلما مهم‌ترین جنبه یک سفر هوشمندانه، پاسخ به این پرسش است که چه چیز همراه خود ببرید؟ این مسأله بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد؛ چراکه میزان باروبنه شما و وزن بارتان، کیفیت رضایتمندیتان را تعیین خواهد کرد. با سایت ایلیار همراه باشید

    بهتر است با تهیه یک لیست بسته‌بندی، مناسب‌ترین وسایل را با خود بردارید. نخستین رسالت لیست‌های سفر، ارائه یک طرح و برنامه کلی است تا در برنامه‌ریزی برای هر سفری، حداقل مواردی که باید رعایت شود، در آن موجود باشد.

    روزهای آخر سال برای کسانی که می خواهند سفر بروند روزهای بستن چمدان است و پر کردن صندوق عقب ماشین ها! «چی ببریم» و «چی نبریم» و «چیزی یادمون نره» می شوند جزو کلیدی ترین جملات هر خانه ای که قصد سفر دارند. گاهی اوقات همراه نبردن یک قوطی کوچک کبریت باعث می شود غذا را سرد بخوریم یا بعضی به یاد انسان های نخستین بخواهند با مالیدن دو تکه چوب به هم آتش روشن کنند!

    در مورد چمدان بستن، اغلب می‌شنویم که خوب است سبک‌ سفر کنیم، وسایل اضافی و غیرضروری را با خودمان نبریم، از هر چیزی سبک‌ترینش را انتخاب کنیم و خیلی توصیه‌های خوب دیگر. ولی سبک‌سفر کردن به این معنی نیست که وسایل ضروری و به‌دردبخور را حذف یا فراموش کنیم؛ چمدان مسافر باید آن‌قدری سبک باشد که حمل‌‌کردنش را سخت نکند و آن‌قدری پُر و کامل که چند روزی نیازهایش را در شهری که خانه‌اش نیست، برآورده کند. مثلاً برداشتن چند دست لباس رسمی، اگر به هدف کار یا شرکت در مراسمی خاص سفر نمی‌کنید، ممکن است به درد شما نخورد؛ یا وقتی قرار است در هتل اقامت داشته باشید شاید نیازی نباشد سشوار خودتان را همراه ببرید.
    مهم‌ترین اصل برای این‌که بدانیم چه چیزهایی ببریم و چه چیزهایی را نه، این است که نسبت به جایی که می‌رویم و امکاناتی که در مقصد خواهیم داشت، آگاهی داشته باشیم. بهتر است قبل از رفتن خصوصیات جغرافیایی و جاهای دیدنی شهر مقصد را بدانیم، مشخص باشد که قرار است هتل بگیریم یا شب را در حاشیه‌ی جنگل توی چادر بگذرانیم؟ اگر به فکر رزرو هتل هستیم، بدانیم هتل چه امکاناتی به ما می‌دهد.

    لوازم ضروری سفر
    لوازم ضروری سفر

    چند مورد که همراه نداشتن آن در سفر بهتر است

    – بطری کامل شامپو، لوسیون و مانند اینها. بهتر است از انواع مسافرتی آن همراه ببرید یا مقداری از هر کدام را در بطریهای کوچک پلاستیکی ریخته و با خود ببرید.
    – یک لباس برای هر روز! چند تکه لباس قابل جور کردن با همدیگر را بردارید و سعی کنید از رنگهای هماهنگ استفاده کنید.

    – سشوار و اتو. اینها فقط بار شما را سنگین میکنند و معمولا در تمام هتلها موجود هستند. برای اطمینان بیشتر با یک تلفن به هتل، مشکل حل خواهد شد.

    -لوازم واقعا اضافی. اگر وسایلی هستند که نمیدانید به درد خواهند خورد یا نه، بهتر است آنها را در خانه بگذارید. پشیمان نخواهید شد.

    -در سفر اشیای گران‌بها مانند زینت‌آلات یا ساعت مچی گران حمل نکنیم. به طور کلی هر گونه جواهرات و اشیای قیمتی، جز وسایل سفر محسوب نمی‌شوند و بهتر است آنها را به همراه نبرید. حمل آنها خصوصا در مکان‌های ناشناخته می‌تواند به جهت دزدی‌های احتمالی برایتان خطرآفرین باشد. گم کردنشان نیز دردسر دیگری است.

    اگر قصد سفر دارید حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید، یک لیست تهیه کنید و دانه دانه وسایل تان را چک کنید تا چیزی جا نماند یا وسیله بیهوده را با خودتان سفر نبرید! هر کس به فراخور سفرش در اینترنت لیست بالا بلندی تهیه کرده است که خواندن بعضی از آنها خالی از لطف نیست:

    آب، اگر سفر شما بیش از سه ساعت طول میکشد، حتما یک بطری بزرگ آب همراه داشته باشید

    لیف حمام، لیف حمام در میان تجهیزات بسیاری از هتلها وجود ندارد. پس یکی همراه داشته باشید.

    یک بسته بزرگ دستمال کاغذی. بسیاری از هتلها یا اصلا در اتاقها دستمال نمیگذارند یا فقط به یک بسته کوچک اکتفا میکنند.

    یک کپی از تمام مدارک مهم سفر، بلیطها، کارت هویت، کارت اعتباری، گواهینامه رانندگی، چک مسافرتی…. در صورت گم شدن هر یک از این اسناد، شما شماره و بقیه مشخصات لازم را همراه خواهید داشت.

    -یک موچین کوچک در هر سفری نیاز است. چرا که گاه یک تکه کوچک چوب که به دستتان فرو می‌رود، می‌تواند تمام روز آزارتان دهد.

    عادت کنیم که وسایل خود را درون کیسه های رنگی بگذاریم، به این ترتیب خیلی زود وسایل خود را با توجه به رنگ کیسه ها پیدا می‌کنیم. مثلا وسایل حمام درون کیسه زرد، کمک های اولیه درون کیسه سفید، لباس‌های استفاده شده در کیسه سیاه.

    *اگر با هواپیما سفر می کنید نام خود را روی چمدان بنویسید تا دیگران موقع برداشتن از ریل چمدان ها در فرودگاه مقصد، آن را اشتباهی برندارند.

    لوازم ضروری سفر
    لوازم ضروری سفر

    بعضی از وسایل ضروری سفر معمولی شامل موارد زیر است:

    کوله پشتی
    سعی کنیم به جای همراه بردن ساک و چمدان از کوله پشتی استفاده کنیم. در صورت استفاده از کوله پشتی هر دو دست آزاد خواهد بود. وسایل در کوله پشتی به ترتیب استفاده و اهمیت قرار داده شود. اندازه  کوله پشتی با تعداد روز و نوع برنامه مشخص می‌شود.

     چمدان
    در صورت استفاده از چمدان نوع چرخ دار را انتخاب کنید. چمدان بزرگ تر، بهتر نیست.

    نوعی از چمدان که در صورت لزوم به صورت کوله پشتی نیز می توان آن را حمل کرد گزینه مناسبی است.

     کفش مناسب
    برای جلوگیری از تاول زدن پا در سفر از کفش نو استفاده نکنیم. از کفش‌های استفاده شده، راحت و ترجیحا ساق‌داراستفاده  کنیم.

     دمپایی
    بردن یک دمپایی سبک با این که عموم هتل ها دمپایی دارند، توصیه می شود. دمپایی هتل ممکن است اندازه پای ما نباشد یا از نوع یک بار مصرف است که به طور معمول با آن راحت نیستیم.

     بادگیر
    کاپشن بادگیر جای زیادی نمی گیرد اما اگر در سفر با باد یا باران روبرو شویم قابلیت خود را نشان می‌دهد. نوع کلاه دار مناسب تر است.

     لباس
    پوشیدن پیراهن، شلوار و مانتوی گشاد به ویژه در سفرهای طولانی راحتی بیشتری برای ما دارد. در سفر اولویت را به راحتی خودمان بدهیم، نه مد روز. پوشیدن پیراهن آستین کوتاه در روزهایی که مدت زیادی از آن در محیط بیرونی است باعث سوختگی دست می شود. لباس هایی را همراه ببریم که احتیاجی به اتو کردن نداشته باشد.

     جوراب و زیرپوش اضافه
    جوراب و زیرپوش های نخی برای سلامتی و راحتی ما در سفر مناسب‌ترند. توصیه می‌شود که در سفرهای چندروزه و در صورت اقامت در هتل هر شب جوراب و زیرپوش های خود را بشوییم.

     بالش
    در صورت رفت و آمد با اتوبوس یا مینی بوس از بالش های بادی استفاده می‌کنیم تا دچار گردن درد نشویم. پیش از سفر آن را کنترل کنیم تا سوراخ  نباشد.

     پتوی سفر
    این نوع پتو در عین نازک و کم حجم بودن بسیار کارآیی دارد، به ویژه در سفرهای که در فصل زمستان اجرا می شود. خراب شدن بخاری اتوبوس یا کافی نبودن گرمای آن غیر عادی نیست.

     عینک – کرم آفتاب- کرم لب
    در سفر بیشتر در فضای بیرونی هستیم، باید از پوست خود بیشتر مراقبت کنیم: عینک آفتابی، کرم آفتاب برای دست و صورت، کرم  لب بی‌رنگ.

     ظرف آب
    داشتن یک ظرف آب(قمقمه)در هر سفری لازم است. اگر از بطری های آب معدنی استفاده نمی کنیم یک قمقمه بخریم. ظرف های یک بار مصرف برای استفاه دائم مناسب و بهداشتی نیستند. جنس ظرف بهتر است آلومینیومی باشد تا پلاستیک یا آهنی.

     نخ و سوزن- سنجاق قفلی
    دو- سه سوزن با یک قرقره نخ  و چند سنجاق قفلی کوچک و یکی دو تا دکمه جای زیادی را نمی گیرد.

     کلاه آفتابی-کلاه پشمی
    بسته به نوع  و زمان گشت از کلاه آفتابی یا پشمی استفاده کنیم.کلاهی بخریم که بتواند از آفتاب خوردگی پشت گردن جلوگیری کند. در سفرهای زمستانی یا شهرهای حاشیه کویر که روزهایی آفتابی و شب هایی سرد دارند ممکن است به هر دو کلاه نیاز باشد.

     نقشه-کتاب راهنما
    برای همراه بردن کتاب راهنما و نقشه باید از آخرین چاپ استفاده کرد. بسته به نوع سفر،کتاب یا مقاله‌های تخصصی نیز می تواند مورد توجه قرار گیرند. نقشه های با مقیاس ۳۰۰۰۰۰/۱ در بین نقشه های موجود بیشترین کارآیی عمومی را دارند.

     یادداشت-قلم
    از دفتر یادداشتی استفاده کنیم که اگر به هر دلیل چند برگ از آن را کندیم صحافی آن به هم نریزد، سیمی یا کلاسور.

     چای کیسه ای- قند- شکر
    باید در ظرف مناسبی حمل شوند تا پاره نشود یا آب داخل آن نشود.

     فلاسک
    مناسب ترین اندازه ۷۵/۰ لیتر است. باید برای آن روکش خرید یا دوخت. هم در نگه داشتن حرارت یا برودت موثر است و هم در جلوگیری از ضربه خوردن مستقیم به بدنه.

     چراغ قوه
    گونه ای از چراغ قوه که با بند روی پیشانی قرار می گیرد بهترین کارآیی را دارد. اخیرا این گونه چراغ قوه ها با لامپ LED ساخته می شوند که مدت زمان زیادی روشن می مانند. باتری اضافه فراموش نشود. از این وسیله برای برنامه های طبیعت گردی استفاده می شود.

     غذای اضافه
    در سفرهای بیش از یک روز یک یا دو کنسرو با خود داشته باشیم.

     تنقلات
    با توجه به ذائقه خود آجیل شور یا شیرین به همراه انواع برگه ها را انتخاب کنیم.

     میوه
    میوه را باید جزء مهم برنامه غذایی در سفر قرار داد. در سفر معمولا به میوه توجه نمی شود. قوطی‌های آب میوه به اندازه میوه فایده ندارند.

     بیسکویت
    برخی اوقات، مثلا شب‌ها ممکن است میلی به غذا نداشته باشیم. در این صورت چند بیسکویت می تواند کار یک وعده ی غذایی را انجام دهد.

     کمک های اولیه
    باند کشی، تعدادی چسب زخم، گاز استریل، باند، چسب کاغذی، بتادین، قرص سردرد(استامینوفن)، قرص سرماخوردگی(ادالت کولد)، قرص ضد حساسیت(آنتی هیستامین)، قرص دیسانتری(متوکلوپرامید،دیفنوکسیلات)، قرص یبوست(بیزاکودیل)، پماد مسکن موضعی(پیروکسیکام)، قرص معده(هیدروکسید آلومینیوم).

     چاقوی چند کاره
    داشتن یک چاقوی چند کاره کوچک ما را از آوردن چند وسیله معاف می کند. طراحان این گونه چاقو ها دقیقا افرادی مانند ما را در نظر گرفته اند که قرار است کاراترین وسایل را در کم‌ترین جا حمل کنیم.

     کارت شناسایی
    کارت شناسایی فراموش نشود. در صورتی که با خانواده سفر می کنید شناسنامه شما و اعضای خانواده برای گرفتن اتاق از هتل لازم است.

     گذرنامه و عکس اضافه
    در سفرهای خارجی گذرنامه خود را پیش از سفر کنترل کنید تا شش ماه اعتبار داشته باشد. داشتن یک کپی از گذرنامه و همراه داشتن عکس پرسنلی سودمند است.

     عابربانک
    در سفرهای طولانی نباید پول نقد زیاد با خود حمل کرد. از بانکی عابرکارت بگیرید که عضو شبکه شتاب باشد یا بیشترین شعبه در شهرستان ها را داشته باشد.

     وسایل خوردن غذا
    ممکن است در سفر نخواهیم فقط در رستوران غذا بخوریم و مایل باشیم از غذایی حاضری و سرد استفاده کنیم در این صورت باید این وسایل را داشته باشیم: بشقاب توگود، قاشق، چنگال، چاقو، دربازکن و لیوان. بشقاب و لیوان شکستنی نباشند. برای چاقو، قاشق و چنگال یک محافظ درست کنیم تا کوله پشتی را پاره نکند. دربازکن از نوع سفری و کوچک باشد.

     مسواک،خمیردندان،نخ دندان
    مسواک را پس از استفاده به گونه ای نگهداری کنیم که با اشیای دیگر تماس نداشته باشد. جا مسواکی بخرید یا حداقل آن را داخل یک کیسه نایلونی بگذاریم.

     صابون و شامپو
    اگر صابون به صورت مایع باشد احتیاجی به جاصابونی ندارید و استفاده از آن ساده تر خواهد بود. با وجود صابون و شامپو در همه هتل ها برخی مایلند از صابون و شامپوی خاص استفاده کنند. به اندازه ای که لازم است با خود شامپو یا صابون حمل کنیم شامپو در ظرف کوچک و صابون به شکل قالب کوچک.

     وسایل حمام
    وسایل حمام در بسته ای قرار می گیرند که آب بندی باشد و در صورت مرطوب بودن وسایل دیگر را مرطوب نکند. برخی افراد مایلند از حوله‌ی خود استفاده کنند.

     کیسه لباس های استفاده شده
    لباس های استفاده شده اگر شسته نمی شوند در کیسه جداگانه ای ریخته شوند تا لباس و وسایل دیگر تمیز  بمانند.

     عطر- اسپری
    از انواعی استفاده کنیم که بوی ملایم دارند. در سفرهای عمومی برخی به بوی تند حساسیت دارند و ممکن است همسفر کناری شما در اتوبوس یکی از آن ها باشد.

     اسپری ضد حشره
    این اسپری به خوب خوابیدن ما در برنامه هایی که در فضای باز است، کمک می کند. گزیدن پشه ممکن است خواب و راحتی روز بعد ما را مختل کند. در بازار ایران گونه ای موجود است که تا ۵ ساعت باعث دوربودن حشرات می‌شود.

     دستمال کاغذی
    بهتر است در سفر دو نوع دستمال کاغذی داشت یکی به صورت رول و معمولا در درون کوله پشتی یا چمدان و یکی به صورت جیبی و در دسترس. دستمال کاغذی رولی باید درون نایلون باشد.

     قیچی کوچک
    جز کارهای روزمره ممکن است در کمک های اولیه نیز کاربرد داشته باشد، بریدن باند یا چسب باند.

     ناخن گیر
    اگر سفر طولانی در پیش داریم جزء وسایل لازم شمرده می شود.

     شانه ، برس
    برس را می توانید در وسایل حمام بگذارید اما یک شانه پلاستیکی کوچک می تواند در جیب شما جای گیرد.

     کتاب، مجله
    پیش از سفر، ساعت هایی که در راه خواهید بود و فعالیتی ندارید را جمع کنید و به اندازه ی آن موضوع خواندنی با خود ببرید. خواندن رمان های کوتاه ، کتاب شعر یا مجله در هنگام سفر جذاب تر خواهد بود. رسمی در بین جهانگردان کوله ای وجود دارد که کتاب خوانده شده در سفر را برای نفر بعد جا می گذارند.

     کیف پول و مدارک
    به عادت قدیمی ها پول را یک جا نمی‌گذاریم و آن را در دو- سه جیب جای می‌دهیم. کیف های مخصوصی وجود دارد که می توان پول،گذرنامه یا  کارت های شناسایی را در آن گذاشت.

     وسایل ضروری برای یک سفر
    وسایل ضروری برای یک سفر

    لوازم ضروری سفر ؛ کوله پشتی / کیف

    همیشه سعی کنید که در سفر یک کوله پشتی بزرگ همراه خود داشته باشید. کوله پشتی‌ها جادار بوده و حملشان نیز نسبت به چمدان‌ها راحت‌تر است. اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید بدون لپ تاپ سفر کنید، سعی کنید کوله پشتی تهیه کنید که جای لپ تاپ داشته باشد. اگر علاقه‌مند به عکاسی در سفر هستید و برای این کار از دوربین مخصوص استفاده می‌کنید، برای دوربین خود نیز یک کیف مخصوص داشته باشید؛ و تمامی وسایل مربوط به دوربین را در این کیف مخصوص قرار دهید. یک کیف کمری نیز برای قرار دادن پول، کارت‌های اعتباری و سایر مدارک ضروری است. یک کیف پول نیز برای در دسترس بودن مقداری پول نقد می‌تواند مفید باشد.

    لوازم ضروری سفر ؛ تجهیزات الکترونیکی

    تجهیزات الکترونیکی که در سفر همراهتان خواهند بود، بستگی به شخصیت شما نوع سفرتان دارد. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، دوربین حرفه‌ای به همراه وسایل مربوطه‌اش و یک کارت حافظه اضافی را فراموش نکنید. اگر در سفر لپ تاپتان بایستی همراهتان باشد، شارژر، هدفون، موس و در صورت نیاز هارد اکسترنال را از یاد نبرید. در مورد گوشی نیز شارژر و هندزفری خود را فراموش نکنید. همین طور در صورت امکان، برای وسایل الکترونیکی خود باتری اضافی به همراه داشته باشید. در سفرهای امروزی به همراه داشتن یک پاور بانک نیز ضروری است. در مورد پریز برق نیز حتما یک مبدل همه کاره پریز همراه خود داشته باشید. در این صورت کشور مقصدتان هر کجا که باشد، نگران استاندارد پریز‌های آن کشور نخواهید بود. داشتن یک چراغ قوه کوچک نیز توصیه می‌شود.

    لوازم ضروری سفر ؛ لباس

    در مورد لباس هر شخصی باید با توجه به نیازهای خود لباس‌های مورد نظرش را بردارد. همین طور در انتخاب لباس عواملی مثل آب و هوا فرهنگ شهر مقصد و هدف شما از سفر نیز تاثیر دارند و بایستی در نظر گرفته شوند. ولی معمولا توصیه می‌شود که در صورت امکان چند دست از لباس‌هایتان را همراهتان داشته باشید. بهتر است لباس زیر و جوراب‌هایی که انتخاب می‌کنید نخی باشند تا راحت‌تر بوده و زودتر خشک شوند. همین طور یک دست لباس بسیار سبک، خنک و راحت برای خواب همراه داشته باشید. کفش‌های سبک مخصوص تابستان نیز ضروری است. اگر که اهل ورزش و پیاده‌روی و یا کوهنوردی هستید، کفش‌های مخصوص ورزش را از یاد نبرید. لباس شنای مخصوص خود و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. اگر کودکتان نیز در سفر همراه شماست، لوازم مخصوص وی و لباس‌های مخصوصش را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید آدرس محل اقامت و شماره تماس خود را در لباس کودکتان قرار دهید.

    لوازم ضروری سفر ؛ لوازم بهداشتی

    لوازم شخصی مانند مسواک، خمیردندان، نخ دندان، اسپری، کرم ضد آفتاب، ناخن‌گیر، قرص آنتی اسید و ریش تراش بهتر است که همراهتان باشند. ولی این وسایل معمولا به راحتی در هر کشوری یافت می‌شوند و نیازی نیست که حتما این وسایل را همراه خود ببرید. اگر که قرص و یا داروهای خاصی مصرف می کنید، حتما همراه خود داشته باشید و فراموششان نکنید. در صورت امکان قرص‌های ضد تهوع، داروی ضد اسهال و چسب زخم نیز همراه خود داشته باشید. چند صابون کوچک برای استحمام یا شستن دست‌ها همراه دستمال‌های کوچک تهیه کنید. البته در هتل شامپو وجود دارد اما این موارد را محض احتیاط همراه داشته باشید. بسته به مقصد سفرتان، می‌توانید ماده ضد نیش حشرات نیز با خود بردارید. بهتر است بسته کوچکی از کمک‌های اولیه همراه خود داشته باشید.

     وسایل ضروری برای یک سفر
    وسایل ضروری برای یک سفر

    لوازم ضروری سفر ؛ مدارک مهم

    ویزا و پاسپورت؛ مطمئن شوید که پاسپورتتان حداقل تا شش ماه آینده اعتبار دارد.

    کپی پاسپورت؛ محض احتیاط و برای مواقع ضروری بهتر است که یک کپی از پاسپورت خود داشته باشید.

    کارت شناسایی؛ یک کارت شناسایی معتبر همراه خود داشته باشید.

    کارت اعتباری؛ کارت اعتباری برای برداشت پول از خودپردازها، و یا خرید از فروشگاه‌ها به همراه داشته باشید.

    پول نقد؛ مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

    بلیط؛ بلیط قطار و یا هواپیما را نیز فراموش نکنید.

    لوازم ضروری سفر ؛ سایر وسایل ضروری

    اگر که اهل مطالعه هستید، کتاب مورد علاقه‌تان را با خود ببرید. چنان چه قصد رفتن به منزل اقوامتان را دارید، حتما یک سوغاتی کوچک برای احترام خریداری کنید. چند کیسه پلاستیکی در اندازه‌های مختلف برای مواقع ضروری نیز بردارید.

    به نظر شما چه وسایل دیگری برای سفر ضروری هستند؟

    سفر به سلامت….

    برای سفر چی ببریم؟, چه چیزی با خود به سفر ببریم, دانستنی های سفر, لوازم ضروری برای سفر, لوازم ضروری سفر, لوازم ضروری سفر چیست, لیست لوازم ضروری برای سفر, وسایل سفر, وسایل ضروری, وسایل ضروری سفر, وسایل ضروری, مسافرت, سایت ایلیار, مجله تفریحی, در سفر چه چیزهایی با خود ببریم؟,وسایل ضروری سفر, وسایل ضروری, مسافرت,

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    سون سنتر

    مجتمع تجاری سون سنتر در شرق تهران

    بنظرم هر خانمی احتیاج به پاساژ درمانی داره .امروز تصمیم گرفتم به یه مرکز خرید …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.