قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » لقمه ای مدرن با ساندویچ ساز در آشپزخانه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ساندویچ ساز
ساندویچ ساز

لقمه ای مدرن با ساندویچ ساز در آشپزخانه

  • امروز تصمیم گرفتم یه ساندویچ ساز بخرم. برای  همین این پست رو برای شما مینویسم. با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید
    اگه میخواهید ساندویچ ساز بخرید از آنهایی بخرید که صفحه هاش کامل در میاد بیرون! دوستم از این مدلهایی که جدانمیشن داره و موقع شستن بزور میشوره!
    ساندویچ ساز برند کنوود هم گریل داره هم ساندویچ میکر. من اسنک باهاش درست میکنم یه عصرونه عالی می شه یا برای صبحانه می تونه باشه یا می تونی اسنک درست کنی شوشو ببره میان وعده بخوره . ساندویچ ساز و توصیه میکنم بخرید! استفادش بیشتر از قیمتشه

    اسنک صبحانه

    منم امروز صبح اسنک پنیر و گردو درست کردم و آوردم!
    بهترین استفاده ساندویچ ساز نان تست – کره و آب مربای آلبالو یا عسل است که لای دو تکه نان تست می زارید

    ساندویچ ساز از نگاهی نزدیک تر

    ساندویچ ها یکی از محبوب ترین غذاهای مورد علاقه کودکان و بزرگسالان هستند. برای درست کردن ساندویچ های خوشمزه، سالم و متفاوت در کمترین زمان ممکن کافی است یک دستگاه ساندویچ ساز در منزل داشته باشید. برای استفاده از این دستگاه ساندویچ مورد علاقه خود را درست کرده، در درون ساندویچ ساز قرار دهید و درب آن را ببندید. هر دو قسمت ساندویچ ها به طور همزمان و ظرف چند دقیقه برشته و پخته می شوند.

    ساندویچ سازها از نظر ظرفیت تعداد ساندویچ هایی که می توان در آن ها قرار داد متفاوت اند. اگر خانواده پرجمعیتی داشته یا برای مراسم یا برنامه های تفریحی خود زیاد ساندویچ درست می کنید، نوعی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است دستگاه شما به تایمر هم مجهز باشد تا شما بتوانید در زمان آماده شدن ساندویچ ها با خیال راحت به کارهای خود برسید. ساندویچ سازها دارای دو نوع صفحه گریل هستند: برخی صاف و برخی دارای شیار می باشند. اگر شما نوعی را که دارای شیار می باشد تهیه کنید، ساندویچ های شما شیار دارد و شیارهای آن قهوه ای پررنگ تر و برشته تر می باشد که فقط در ظاهر ساندویچ تاثیر دارد و نه در طعم آن. هر کدام را که بیشتر می پسندید می توانید تهیه نمایید.

    همچنین سینی برخی ساندویچ سازها ثابت و در برخی دیگر متحرک است. سینی های متحرک به شما کمک می کنند عمل شستشو را راحت تر انجام داده و یا حتی برخی از انواع آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید

    بسیاری از ما وقتی می خواهیم ساندویچ درست کنیم به سراغ نان های باگت می رویم. درست است که این نان ها خوش خوراک هستند اما بعضی وقت ها بیش از حد معمولی به نظر می رسند.

    اگر می خواهید در خانه ساندویچ های جدیدی درست کنید که بچه ها یا سایر افراد خانواده را غافلگیر کند، بهتر است به فکر خرید یک دستگاه ساندویچ ساز خانگی باشید.

    هرچند دستگاه ساندویچ ساز یکی از لوازمی است که وظیفه حساسی را در آشپزخانه به عهده ندارد و در نگاه اول خیلی ضروری به نظر نمی رسد، اما داشتن یک ساندویچ ساز خوب این مزیت را دارد که در صورت کمبود وقت یا نداشتن مواد غذایی کافی برای پختن یک غذای مفصل، بسیار کارآمدتر عمل کنید.

    برای تهیه ساندویچ در این دستگاه ها به نان های تست مربع شکل نیاز دارید که در نهایت ساندویچ هایتان به صورت مثلث های برشته شده ای از دستگاه بیرون می آیند.

    اگر می خواهید آشپزخانه مدرن و به روزتری داشته باشید یکی از دستگاه های ساندویچ ساز را به خانه بیاورید و برای خوردن ساندویچ های سالم خانگی آماده شوید.

    دستگاه ساندویچ ساز
    دستگاه ساندویچ ساز

    البته فراموش نکنید اگر تهیه ساندویچ های خوشمزه ای که بسیار سریع هم آماده می شوند، برایتان عادت شود، دچار اضافه وزن و مشکلات بعد از آن خواهید شد! اما قبل از هرچیز، اگر قصد خرید یک ساندویچ ساز خوب را دارید ما به شما میگویم که چطور انتخاب کنید .

    مدل و شکل ظاهری
    بیشتر دستگاه های ساندویچ ساز سفید رنگ هستند اما در میان آنها انواع نقره ای رنگ هم پیدا می شود. اگر سایر لوازم خانگی تان را سیلور انتخاب کرده اید بهتر است این دستگاه خانگی کوچک را هم با بقیه هماهنگ کنید.

    ساندویچ سازها در مارکها و برند های مختلف و در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و نقره ای در بازار موجودند.

    اما بعضی از سازندگان آنها از رنگهای درخشان تر و فانتزی نیز استفاده می کنند که بنا به سلیقه و نوع دکوراسیون آشپزخانه میتوانید انتخاب آزادتری داشته باشید. در این بین حتی ساندویچ سازهایی تولید شده اند که نان ها را به اشکال مختلف و سایزهای مختلف در می آورند که این ویژگی ها به خصوص برای کودکان بسیار جذاب هستند.

    اندازه ساندویچ ساز
    نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ظرفیت و اندازه دستگاه است. از خودتان بپرسید که آیا ساندویچ ساز را برای مصرف روزانه می خواهید یا هر از چندگاهی قرار است به سراغش بروید. به هر حال کارکردن با دستگاه های تازه در ابتدا لذت بخش است اما بعد از مدتی شاید برایتان خسته کننده شود.

    پس اگر جزو افرادی هستید که حوصله و وقت زیادی ندارید بهتر است دستگاه بزرگ و گرانی به خانه نیاورید. بیشتر دستگاه های ساندویچ ساز معمولی دو خانه دارند و انواع بزرگ تر تا چهار ساندویچ را در یک زمان برایتان آماده می کنند اما انواع یک نفره ای هم وجود دارند که برای خانواده های دو نفره یا دانشجویان و افراد تنها مناسب تر هستند. پس مراقب باشید که بی جهت فضای آشپزخانه را اشغال نکنید و ظرفیت دستگاه را متناسب با نیازتان درنظر بگیرید.

    معمولاً ساندویچ سازها از نظر اندازه بسیار جمع و جور هستند و در هر آشپزخانه ای جا میگیرند.

    پرطرفدارترین اندازه آنها نوعی است که ۲ قطعه نان توست در آن جا میگیرد و در نهایت ۴ ساندویچ کوچک مثلثی تحویل می دهد.

    اما جالب است بدانید این مدل کوچکترین اندازه آنها نیست. مدل هایی از ساندویچ ساز در بازار وجود دارند که مناسب برای یک نان توست است. از طرفی اگر جای کافی دارید، میتوانید مدلهایی برای ۴، ۸ یا حتی ۱۶ تکه نان هم در بازار پیدا کنید تا در هنگام مواجه شدن با انبوه مهمانان سرزده ، عصرانه ای گرم و دلچسب را به راحتی برایشان مهیا کنید.

    یک اندازه متغیر دیگر، عمق ظرف ساندویچ ساز است. اگر در ساندویچ مواد زیادی قرار میدهید، بهتر است مدلی با ظرف عمیق تر انتخاب کنید. بعضی از ساندویچ سازها دارای لولای متحرک هستند و می توانند متناسب با قطر ساندویچ تنظم شوند که اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید ، این مدل ها می توانند انتخاب مناسب تری باشند.

    ساندویچ با کباب اضافه
    گروهی دیگر از دستگاه های ساندویچ ساز صفحات متحرک دارند. یعنی علاوه بر تهیه ساندویچ می توانید از این دستگاه برای گریل یا کبابی کردن سبزیجات، گوشت و مرغ استفاده کنید. البته در بعضی از مدل ها صفحاتی هم برای درست کردن یک نوع بیسکویت خارجی یا وافل هم وجود دارد. از دیگر ویژگی های این دستگاه ها این است که به علت داشتن صفحات جداشونده راحت تر شسته و تمیز می شوند.

    چراغ های وضعیت
    کار با دستگاه ساندویچ ساز بسیار ساده است، تقریبا تمام انواع آن دارای چراغهایی هستند که یکی نشانه روشن بودن دستگاه و دیگری نشان دهنده داغ بودن دستگاه و آماده بودن آن برای تهیه ساندویچ است.

    ( نگهداری از ساندویچ ساز ) شست و شوی آسان و راحتی در تمیز کردن

    ساندویچ ساز هم مانند همه دستگاه های برقی به نگهداری و مراقبت نیاز دارد. برای سالم ماندن دستگاه به این نکات دقت کنید:

    -قبل و بعد از استفاده از دستگاه آن را با یک پارچه نم دار تمیز کنید.

    -خرده های نان و چربی های روی صفحات را خوب و با دقت پاک کنید تا اثری از آلودگی روی دستگاه شما بر جای نماند چون می تواند محیط خوبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم کند.

    -هرگز برای جداکردن تکه های سفت باقیمانده روی دستگاه از اشیای نوک تیز استفاده نکنید چون به تفلون صفحات صدمه می زند. این را هم بدانید برای تمیزکردن، آب با سایر مایعات تمیزکننده را نباید روی دستگاه بریزید.

    -اگر دستگاه سرد شده می توانید آن را دوباره به پریز برق وصل کنید و کمی انتظار بکشید تا صفحات گرم شوند. در این صورت لکه های چسبیده به دستگاه راحت تر جدا می شوند.

    -هروقت متوجه شدید لکه های سفت شده به صفحات چسبیده، کمی روغن روی آن بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. با این کار مقدار غذای باقیمانده به سادگی جدا می شود.

    بخشی از جذابیت ساندویچ ساز، قابلیت آن در تهیه غذایی سریع و ساده است.

    طبعا شما هنگامی که به دنبال چنین خاصیتی باشید، چندان تمایلی ندارید که غذا سریع آماده شود اما تمیزکاری ظرف و ظروف آن وقت زیادی بگیرد.

    پس اگر می خواهید تمیز کردن دستگاه ساندویچ ساز تان هم به سرعت انجام شود به دنبال مدلی باشید که صفحه داخلی آن قابل جدا شدن باشد.

    ساندویچ سازهایی که صفحه ثابت دارند را باید پس از خنک شدن با یک دستمال نمدار پاک کرد که این کار کمی وقت گیر و سخت است.

    خوشبختانه این صفحه ها (چه ثابت و چه متحرک) از جنس نچسب هستند فقط باید توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن آنها مراقب باشید تا این صفحات خط نیفتد. به این منظور از پارچه نرم یا ابر ساده استفاده کنید.

    دستگاه ساندویچ ساز
    دستگاه ساندویچ ساز

    مزایای دستگاه ساندویچ ساز

    غذایی مناسب برای کودکان ایرادی
    اگر کودک ایرانی و بدغذایی در خانه دارید شاید انتخاب دستگاه ساندویچ ساز به شما کمک کند که ساندویچ هایی با ظاهر فانتزی تری درست کنید و با این ترفند، مواد غذایی مورد نیاز کودک را در اختیارش قرار دهید.

    می توانید داخل ساندویچ ها یک لایه پنیر مخصوص نان تست قرار دهید که رنگش زرد انبه ای و بسیار خوشمزه و اشتهاآور است. علاوه بر این سایر سبزیجات پخته شده مانند سیب زمینی، قارچ خردشده به همراه جعفری یا مقداری شوید هم ترکیبات خوبی برای پرکردن ساندویچ ها هستند.

    می توانید از میگو یا مرغ سرخ شده به همراه سایر مواد غذایی مغذی هم استفاده کنید. فقط توصیه می شود کمتر به سارغ سوسیس و کالباس بروید چون مصرف زیاد این گونه غذاهای فرآوری شده به دستگاه گوارش صدمه می زند.

    وقتی میهمان می آید
    ساندویچ هایی که در دستگاه ساندویچ ساز آماده می شوند برای پذیرایی از مهمان های غیررسمی غذای خوبی هستند. می توانید این ساندویچ ها را به عنوان پیش غذا سرو کنید. با کمی خلاقیت چند نوع ساندویچ متنوع را سر میز بیاورید و با سس های مختلف تزئین شان کنید.

    یک پرس غذای داغ
    یکی از مزایای استفاده از دستگاه های ساندویچ ساز این است که ساندویچ های داغی را در مدت زمانی کوتاه تحویلتان می دهند که در هوای سرد حسابی می چسبد. علاوه بر این لازم نیست که در هوای سرد حسابی می چسبد. علاوه بر این لازم نیست برای برشته شدن ساندویچ ها زیاد صبر کنید. بعضی از دستگاه ها زمان سنج یا چراغی دارند که بلافاصله بعد از آماده شدن ساندویچ ها شما را خبر می کنند.

    ساندویچ ساز
    ساندویچ ساز

    نکات ایمنی دستگاه ساندویچ ساز

    فراموش نکنید که صفحات داخلی ساندویچ سازها بسیار داغ میشوند و معمولا خنک شدن آنها مدتی زمان می برد.

    از آنجایی که بدنه بیرونی و دسته ساندویچ سازها عایق حرارتی هستند و حرارت را منتقل نمی کنند، میتوانید مطمئن باشید که هنگام باز و بسته کردن درب آن مشکلی پیش نمی آید اما مراقب باشید که هنگام برداشتن ساندویچ ها دست خود را نسوزانید. اغلب ساندویچ سازها دارای پایه هایی ضد لغزش نیز هستند حتی بر روی دستگیره آنها یک چفت برای محکم بسته شدن درب قرار دارد.

    نکاتی که برای خرید لازم است به آنها توجه کنید.

    اگر به ساندویچ های فانتزی همانند چیزی که در بعضی کافه ها سرو می شود علاقه دارید، به دنبال توستر های پنینیPanini maker باشید زیرا به وسیله آنها میتوانید  از انواع نان های ضخیم و نازک بومی و فانتزی استفاده کنید.

    هنگام خرید ساندویچ ساز به توضیحات فروشنده توجه کنید و ببینید که آیا ویژگی های دیگری علاوه بر مشخصات عادی ساندویچ ساز دارد یا خیر. بعضی از این ویژگی ها عبارتند از :

    – بعضی از انواع ساندویچ سازها دارای ویژگیهایی مانند داشتن جایی برای قرار دادن سیم بوده و انواعی نیز دارای پایه هایی هستند که میتوان آنها را هنگام عدم استفاده، به طور عمودی قرار میگیرند.

    – اگر ساندویچ ساز را به منظور صرفه جویی در وقت تهیه میکنید یا برای اوقاتی که نیاز سریع به درست کردن یک وعده غذایی سبک دارید لازم دارید، نوعی را انتخاب کنید که دارای المنتی با توانایی داغ شدن سریع باشد.

    بعضی از ساندویچ سازها نقوشی بر روی نان ایجاد میکنند که برای اشخاص تنوع طلب بسیار جالب است. این اشکال در کودکان اشتها و رغبت بیشتری برای میل کردن غذا ایجاد می کند.

    ▪ ساندویچ سازها معمولا یک تا دو سال گارانتی دارند، برگه گارانتی را حتما از فروشنده تحویل بگیرید. ( با مهر و امضا )

    ▪ همانطور که در بالا نیز گفته شد درب بعضی از ساندویچ سازها قابل تنظیم است و میتوان آنرا طوری تنظیم کرد که بدون تماس داشتن با روی ساندویچ، حرارت لازم را برای آب کردن پنیر یا برشته کردن روی ساندویچ های روباز فراهم میکنند.

    امیدواریم این مطلب در انتخاب صحیح تر شما در هنگام خرید ساندویچ ساز نقش موثری داشته باشد.

    من یه ساندویچ ساز دارم که باهاش خیلی کارها می کنم
    یه بار حلوا داشتم تو یخچال صبح یه قاشق گذاشتم لای دو تا نون و گذاشتم تو ساندویچ ساز خیلی خوشمزه شد (البته نمیدونم همیشه سلیقه ی خانمها و آقایون تو این چیزا فرق میکنه) شاید هم خوشمزه نبوده من گشنم بوده .از مواد ماکارونی هم می تونین تو لای نون هاتون استفاده کنید اگه از پنیر استفاده کنین مزه ی پیتزا میده خیلی خوشمزه میشه مثل اینکه یه پیتزای کوچولوی پیچیده داری
    با پنیر و گردو هم موافقم مثل اشترودل های نان رضوی میشه منتهی نه اونقدر شور
    حالا شما هر چی دوست داشتی بذار ببندش ببین چطوری میشه اگه خوشمزه شد بگو ما هم امتحانش کنیم
    کالباس و پنیر هم خیلی عالی میشه منتهی یک کم سس گوجه و خردل هم بریز تا مزه دارش کنه

    من گاهی برای مخلفات داخل ساندویچ گوشت سینه مرغ را میپزم، بعد آن را ریش ریش کرده و در یک تابه نچسب که قبلا روی گاز گذاشته ام و حسابی داغ شده تفت میدهم طوری که گوشت های ریش شده بیشتر از هم جدا شده و مثل چیپس خشک و ترد میشوند ( بدون روغن).
    پیاز داغ را هم جداگانه سرخ میکنم و در آبکش میگذارم تا حسابی روغنش گرفته شود. بعد آنها را با هم مخلوط میکنم.
    روی تست ها را ( البته طرفی که قرار است به سمت مایع باشد) یک قاشق چایخوری سس مایونز و سس گوجه فرنگی زده و با پشت قاشق روی نان میمالم، بعد ۲ قاشق غذا خوری از مایع را لای نان ها قرار میدهم البته با پنیر پیتزای رنده شده یا ورقی و در دستگاه ساندویچ ساز قرار میدهم.
    بچه هام که از خوردن آن لذت میبرند و خودم غش میکنم
    شما هم امتحان کنید بد نیست

    بستن درب ساندویچ ساز

    و اما دوستای گلی که مثل من برای بستن درب ساندویچ میکر مشکل دارن و هر چی التماسش میکنن بیفایده است این روش رو هم امتحان کنین: اول نان تست که کناره هاش رو گرفتین بذارین و بعد از موادتون روش بریزین و دوباره روش نان بذارین و درب ساندویچ میکر رو تا اونجائی که میشه و میتونید روی مواد ببندین نه فشار زیاد بیارین نه چیزی در واقع اینجوری درب ساندویچ میکر فقط روی موادتون قرار میگیره که بعد از یکی دو دقیقه که نان نرمتر شد به راحتی میتونید درب ساندویچ میکر رو کاملا” ببندین و قفل اون رو بیندازین.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    ۲ دیدگاه

    1. روزتون بخیر…میبخشین الان این ساندویچ سازی که سر عکس مقاله تونه و سینی اسنکش طرحداره چه برند و مارکی هست مطلع هستین؟؟؟؟

    2. سلام وقتتون بخیر میبخشین الان این ساندویچ سازی که عکسش سر مقاله تونه ماله چه برند و مارکی هست مطلع هستین؟؟؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.