قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها موقتی است
فروشگاه اینترنتی ایلیار
لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها
لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها

لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها موقتی است

  • با پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب اعضای شورای ترافیک تهران، در روزهای پنجشنبه تردد برای کلیه خودروها اعم از پلاک زوج و فرد آزاد و بدون محدودیت خواهد بود.
    به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ،سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه اعلام کرد : به دنبال ایجاد برخی ابهامات در خصوص اعمال طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه، با پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب اعضای شورای ترافیک تهران، در روزهای پنجشنبه تردد برای کلیه خودروها اعم از پلاک زوج و فرد آزاد و بدون محدودیت خواهد بود.

    لغو محدودیت طرح ترافیک پنجشنبه‌ های تهران اعلام شد

    در طرح ترافیک کنونی که حدود چهار سال از عمر آن می‌گذرد، پنجشنبه‌ها جزو روزهای طرح زوج و فرد محسوب می‌شد؛

    اما در طرح جدید ترافیک پنجشنبه از گروه روزهای طرح زوج و فرد خارج و تردد کلیه پلاک‌های زوج و فرد در آن آزاد شد.

    پیش از این با مطرح شدن طرح جدید ترافیک، لغو کلی طرح زوج و فرد پیشنهاد شد که به دلیل افزایش تردد خودروها و سنگین‌تر شدن ترافیک در محدوده طرح، منتفی شد. پس از آن ابهاماتی درباره اعمال طرح زوج و فرد در روزهای پنجشنبه به وجود آمد که به دنبال آن روابط عمومی «سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران» خبر از موافقت شورای ترافیک تهران با تردد آزاد خودروها در  روزهای پنجشنبه‌ها داد.

    در این اطلاعیه به تاریخ لغو محدودیت‌های روز پنج‌شنبه اشاره نشده است. در تماسی که با روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم،

    گفته شد محدودیت‌های روز پنجشنبه از ۱۵ اردیبهشت ماه ملغی می‌شود.

    بر اساس آخرین مصوبه شورای ترافیک تهران که صبح امروز با حضور نمایندگان پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری تهران و شهرداری تهران برگزار شد، در روزهای پنجشنبه که از شمول طرح ترافیک خارج شده، محدودیت زوج و فرد نیز برای کلیه خودروها برداشته شد. بدین ترتیب در روزهای پنجشنبه علاوه بر خودروهای پلاک فرد، خودروهای پلاک زوج نیز در تمام طول روز مجاز به تردد در هر دو محدوده طرح ترافیک و زوج‌ و فرد خواهند بود.

    همچنین بر اساس مصوبه جدید شورای ترافیک تهران، ساکنان محدوده طرح ترافیک علاوه بر اینکه می‌توانند بدون پرداخت عوارض، یک بار خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ صبح و یک بار ورود بعد از ساعت ۱۷ عصر داشته باشند، برای برخورداری از این امکان، محدودیتی از بابت زوج یا فرد بودن پلاک خودرو نخواهند داشت. بدین ترتیب در همه روزهای هفته، برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، امتیاز مذکور برقرار خواهد بود.

    لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها موقتی است

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اگر دیدیم موضوع آزاد بودن تردد در محدوده طرح ترافیک پنج شنبه مشکلی از منظر ترافیکی پیش نیاورد، ادامه می دهیم اما در صورت بروز مشکل قطعا روال قبلی اجرایی می شود.
    به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “محمدرضا مهماندار”، درباره نحوه اجرای طرح ترافیک جدید، اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که از ابتدای پیشنهاد طرح برای شهرداری و به ویژه پلیس وجود داشت؛ “زمان کم و محدود” برای تصمیم گیری و اجرای این طرح بود؛ طرح جدید ترافیک اواخر پاییز و اوایل زمستان ۹۶ ارائه شد و از همان ابتدا این دغدغه وجود داشت که زمان کافی باید برای بررسی و تصویب طرح وجود نداشته باشد.

    وی افزود: پیشنهاد نیروی انتظامی در ابتدای ارائه طرح این بود که اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی، آماده سازی زیرساخت ها و طی فرآیند اطلاع رسانی در سال ۹۷ انجام شود و چنانچه تغییراتی نیاز است در طرح جدید لحاظ و نهایتا در سال ۹۸ اجرایی و عملیاتی شود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در هر حال فرآیند قانونی طرح جدید ترافیک از منظر قانونی طی و این طرح مصوبه شورای ترافیک شهر تهران را نیز گرفت؛ پس از این روند، طرح برای تعیین قیمت به شورای اسلامی شهر تهران ارجاع و مصوباتی نیز تصویب و قیمت گذاری لحاظ شد.

    این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: پس از تعیین قیمت گذاری طرح جدید توسط شورای شهر تهران، ایراداتی از نظر فرمانداری به عنوان نماینده دولت مطرح شد که در یک بازه زمانی این ایرادات اصلاح و در نهایت طرح وارد فاز اجرایی شد.

    سردار مهماندار یادآور شد: شخصا معتقدم که فرآیند اطلاع رسانی درباره طرح جدید ترافیک با کاستی هایی همراه بود و باید اطلاع رسانی جامعی همراه با برنامه ریزی در این باره صورت می گرفت.

    او درباره وضعیت تردد در روزهای پنج شنبه نیز گفت: فعلا ، به صورت موقتی و آزمایشی برای روزهای پنج شنبه طرح زوج و فرد اجرایی نمی شود البته این امر موقتی است و ممکن است بر مبنای وضعیت ترافیکی به ویژه در مرکز شهر تغییر کند که باید بگویم از اول اردیبهشت ماه یعنی آغاز فاز اجرایی طرح ترافیک جدید و البته با اعلام قبلی فعلا موضوع طرح در روزهای پنج شنبه لحاظ نمی شود.

    سردار مهماندار ادامه داد: اگر دیدیم موضوع آزاد بودن تردد در محدوده طرح ترافیک در روزهای پنج شنبه مشکلی از منظر ترافیکی پیش نیاورد، ادامه می دهیم اما در صورت بروز مشکل قطعا روال قبلی اجرایی می شود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد: امسال ۵۳ هزار کارت سهمیه برای سازمان های دولتی و نهادها صادر شده و در اختیار سازمان ها قرار گرفته است، همچنین ۴۰ هزار کارت روزانه نیز در نظر گرفته شده که این میزان سال گذشته ۲۰ هزار بود اما سقف نهایی ورود روزانه به محدوده طرح ۱۰۳ هزار است یعنی به این معنا که کسی که متقاضی ورود به طرح به صورت روزانه است باید دو نکته را رعایت کند.

    وی اضافه کرد: فرد متقاضی باید کارت پولی الکترونیکی را شارژ کند ( حداقل ۳۶ هزار تومان برای مردم عادی) و سپس باید از سامانه مجوز ورود به طرح را بگیرد؛ این بدین معنی است که اگر سقف ورود روزانه ( ۱۰۳ هزار ) پر شده باشد فرد دیگر نمی تواند وارد محدوده طرح شود و مجوز صادر نمی شود.

    لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها
    لغو طرح ترافیک پنجشنبه ها

    طرح ترافیک جدید از چه زمانی به اجرا در می آید؟

    طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت در محدوده طرح ترافیک تهران به اجرا در آمده است.

    آیا ساعات و روزهای هفته طرح جدید تغییری داشته؟

    بله. در طرح جدید روزهای پنج شنبه هم مانند جمعه و دیگر روزهای تعطیل، طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به اجرا در نمی آید. همچنین طرح ترافیک از ۶:۳۰ صبح تا ۱۹ عصر و از شنبه تا چهارشنبه به اجرا در می آید.

    وضعیت طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه به چه ترتیب است؟ آیا طرح پنج شنبه ها اجرا می شود؟

    خیر. روز های پنج شنبه طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به اجرا در نمی آید. شهرداری دلیل این تصمیم را پراکندن ترافیک در ساعات روز پنجشنبه و جلوگیری از تجمع آن در ساعات بعد از ظهر اعلام کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.