قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » لحظه تحویل سال ۱۳۹۷
فروشگاه اینترنتی ایلیار
لحظه تحویل سال 1397
لحظه تحویل سال ۱۳۹۷

لحظه تحویل سال ۱۳۹۷

  • یکی از باشکوه ترین و مهم ترین لحظات در ایران لحظه تحویل سال می باشد که در خانواده ها سعی می کنند که در این زمان حتما در کنار یکدیگر جمع شوند و سال نو را در کنار هم آغاز کنند. از نکات جالب دیگر در زمان عید نوروز مشخص شدن حیوان سال می باشد که هر ساله قبل از شروع سال جدید معرفی می شود. در ادامه این مطلب برای شما تاریخ و ساعت لحظه تحویل سال ۹۷ را قرار داده ایم که می توانید مشاده کنید.

    نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است.

    خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری یا اکیونوس می‌گویند.

    تحویل سال 1397
    تحویل سال ۱۳۹۷

    نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، کردستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن عید را برپا می‌کنند.

    زمان شروع یا تحویل سال نو هجری خورشیدی به ساعت رسمی کشور ایران بر اساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران به شرح زیر است

    “سال تحویل ۹۷” دقیقا چه ساعتی است؟ | زمان دقیق تحویل سال ۱۳۹۷ توسط ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام شد. به گزارش آفتاب، سال ۹۷، ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ تحویل می شود!

    لحظه تحویل سال 1397
    لحظه تحویل سال ۱۳۹۷

    لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران

    ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه شنبه ۲۹ اسفند هجری شمسی
    مطابق ۲ رجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی

    اگر لحظه تحویل سال پس از «ظهر نصف‌النهار مرکزی ایران» اتفاق بیفتد، آن روز آخرین روز سال و روز بعد، اول فروردین سال جدید خواهد بود، اما اگر تحویل سال قبل از ظهر رخ دهد، آن روز اول فروردین خواهد بود.
    مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ را اعلام کرد.
    بر این اساس لحظه سال تحویل سال ۱۳۹۷ هجری شمسی ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و ۲۸ ثانیه روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، مقارن با ۲ رجب المرجب ۱۴۳۹ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۸ میلادی است.
    اگر لحظه تحویل سال پس از «ظهر نصف‌النهار مرکزی ایران» اتفاق بیفتد، آن روز آخرین روز سال و روز بعد، اول فروردین سال جدید خواهد بود؛ اما اگر تحویل سال قبل از ظهر رخ دهد، آن روز اول فروردین خواهد بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.