قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » فعال کردن درگاه بانک فروشگاه آنلاین
فروشگاه اینترنتی ایلیار
فعال کردن درگاه بانک

فعال کردن درگاه بانک فروشگاه آنلاین

  • تصمیم گرفتم فروشگاه اینترنتی ایلیار و به یک درگاه بانکی دیگه وصل کنم تا مشتریای عزیز بتون راحت و با چندین درگاه خرید اینترنتی خودشونو ثبت و پرداخت کنن. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    اگر چه این مثل بیشتر برای فروشگاه های فیزیکی کاربرد داشته. اما امروزه به خاطر وسعت کار آنلاین شاپ ها با شدت بیشتری مصداق پیدا کرده. برای جلب اعتماد خریداران چندین راه حل وجود دارد. یکی از آنها فراهم کردن امکان یک خرید امن بدون ترس و نگرانی از سرقت اطلاعات است. اینجاست که پلاگین های درگاه پرداخت به یاری شما می آیند.

    لازمه تراکنش در یک فروشگاه اینترنتی وجود درگاه پرداخت است.

    درگاهی که به بانک متصل شده و قابلیت پرداخت اینترنتی را داشته باشد. در ووکامرس بستر این کار فراهم شده و شما می‌توانید درگاه‌های پرداختی در ووکامرس را به صورت مستقیم و واسطه فعال کنید و با کمک آن‌ها تراکنش داشته باشید.

    حال اینکه درگاه واسطه و مستقیم چیست و چگونه می‌توان آن‌ها را به فروشگاه اینترنتی وصل کنیم، در این آموزش آشکار می‌شود. در این بخش از آموزش ووکامرس با ما همراه باشید…

    درگاه‌های پرداختی در ووکامرس

    همان‌طور که گفتم دو نوع اتصال به درگاه وجود دارد، یکی مستقیم و یکی واسطه. بهتر است اول در مورد هر کدام بصورت مجزا صحبت کنیم…

    • مستقیم: در اتصال نوع مستقیم شما بدون هیچ گونه واسطه‌ای به درگاه بانک مورد نظر متصل می‌شوید.
    • غیر مستقیم: در اتصال نوع غیرمستقیم شما در یک سرویس واسطه که به درگاه بانکی متصل می‌شود، ثبت‌نام کرده و آن سرویس تراکنش‌های شما را با واسطه با بانک انجام می‌دهد.

    در هر دو نوع درگاه‌های پرداختی در ووکامرس، شما قابلیت تراکنش دارد و امکان اتصال آن به راحتی با کمک افزونه‌های مربوطه (حتما در موردشان صحبت خواهیم کرد) به بانک مورد نظر متصل شده و مبالغ خریداری شده به حساب بانکی منتقل می‌شود.

    اما یک سوال؟

    چرا وقتی درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت مستقیم در اختیار ما هستند، باید از درگاه‌های غیر مستقیم استفاده کنیم؟

    بانک‌ها قانون خاص خودشان را دارند! به فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعات مرچنت درگاه را می‌دهند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و سایر مجوزها باشند.

    در غیر اینصورت درخواست شما رد می‌شود. درست است که شما به هر حال به نماد اعتماد الکترونیکی نیازمند هستید اما دریافت آن پروسه زمانی طولانی را طی می‌کند و تا آن زمان شما نمی‌توانید دست روی دست بگذارید و فروش را متوقف کنید. اینجاست که درگاه‌های واسطه به کمک شما می‌آیند.

    پس برای داشتن درگاه مستقیم از بانک عامل نیازمند نماد اعتماد الکترونیکی هستیم. 

    گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی حدودا ۱ ماه زمان میبره اگه هنوز موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نشدین میتونید از درگاه های غیرمستقیم کمک بگیرید

    درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت غیر مستقیم

    یک مدل درگاه پرداخت داریم که به غیر مستقیم معروف است یعنی ما به جای گرفتن درگاه از بانک، از واسط درگاه میگیریم. وقتی مشتری میخواهد هزینه محصول را پرداخت کند ابتدا به سایت واسط بانک وصل می شود و سپس به بانک اصلی، در این روش باید مدیر فروشگاه درصدی (معمولا بین ۱ تا ۲٫۵ درصد) به عنوان کارمزد به سایت واسط پرداخت کند.

    شاید بپرسید خوب چه کاریه برم از واسط درگاه پرداخت ووکامرس بگیرم و کارمزد پرداخت کنم. باید این رو اضافه کنم برای گرفتن درگاه مستقیم باید سایت شما نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد. واقعا گرفتن نماد اعتماد بسیار سخت و طاقت فرسا است. ولی برای گرفتن درگاه بانک غیر مستقیم فقط اسکن شناسنامه و کارت ملی کافیه است.

    در وبسایت درگاه واسطه مورد نظر مانند درگاه بانک، ساوانو، زرین‌پال، جهان‌پی و… عضو شده و اطلاعات کامل خود را وارد می‌کنیم. پس از آن درخواست درگاه برای وبسایت خود را داده تا مسئولین وبسایت، مرچنت و کد مورد نظر را ارسال کنند. آن را در وبسایت خود با کمک افزونه درگاه قرار می‌دهیم تا پس از هر خرید اینترنتی مشتری امکان پرداخت را دشته باشد.

    من پیشنهاد میکنم حتما حتما در ابتدا درگاه غیر مستقیم بگیرید و بعد از این که مجوزهای لازم جهت دریافت درگاه مستقیم رو اخذ کردید به فکر درگاه مستقیم مثل درگاه بانک ملت یا بانک های دیگه باشید. 

    نکته: لطفا از وبسایت‌های معتبر برای دریافت درگاه پرداخت استفاده کنید. برخی از این گزینه‌ها که مورد تایید هستند عبارت است از زرین‌پال، nextpay،پردانو، آیدی پی، par.ir و پی پینگ.

    درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت مستقیم

    در این روش پرداخت، کاربر بعد از اضافه کردن محصول به سبد خرید و تکمیل خرید به صورت مستقیم به یکی از بانک ها مثل ملت، ملی، پارسیان و … وصل می شود.

    بهترین افزونه برای درگاه پرداخت مستقیم، افزونه درگاه پرداخت بانک ملت ووکامرس هستش، که هم به صورت رایگان ارائه شده هم به صورت کامل آپدیت شده در سایت قرار گرفته است. 

    یعنی ما به صورت مستقیم از بانک مربوطه درگاه پرداخت دریافت کرده ایم. مثل سایت خودمون که به صورت مستقیم به درگاه بانک ملت وصل می شود.

    با استفاده از این افزونه قادر هستید تمامی پرداخت های محصولات فروشگاه ووکامرس خود را از طریق درگاه پرداخت بانک انجام دهید. این افزونه کاربردی دارای قابلیت هایی نظیر صفحه تنظیمات درگاه پرداخت ، تعیین واحد پولی اتوماتیک بر اساس تنظیمات ،  قابلیت نمایش کد رهگیری پرداخت به مشتری و ذخیره کد رهگیری پرداخت در یادداشت های سفارش کاربر می باشد.

    درگاه بانک سامان قطعی کم تر و ظاهر گرافیکی زیباتری داره و بعدد اون درگاه بانک ملت و توصیه میکنیم

    افزودن درگاه به فروشگاه ووکامرس (مستقیم)

    حال نوبت به اضافه کردن درگاه‌های پرداختی در ووکامرس رسیده است. برای اضافه کردن درگاه بانکی به فروشگاه، می توانیم به وبسایت ووکامرس فارسی یعنی woocommerce.ir یا مخزن وردپرس مراجعه کنیم و سپس از با جستجو در بخش افزونه‌ها گزینه درگاه‌های پرداخت بانک‌ها را می‌توان یافت. برخی رایگان و برخی پرمیوم هستند.

    ما برای نمونه یک درگاه مستقیم بانک و یک درگاه واسطه را نصب می‌کنیم و آموزش خود را برحسب آن ادامه می‌دهیم. با ما همراه باشید…

    برای نصب افزونه، به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را نصب و سپس فعال می‌کنیم. فقط یادتان باشد، این افزونه تنها با ووکامرس سازگار است و فعال می‌شود.

    حال برای مشاهده تنظیمات آن از منوی ووکامرس بخش پیکربندی بر روی قسمت پرداخت‌ها کلیک کنید. در اینجا درگاه بانکی را که اضافه کردید مشاهده خواهید کرد:

    می‌بینیم که بانک ملت در لیست درگاه‌های پرداختی قرار گرفته و از قیمت مدیریت می‌توان تنظیمات آن را انجام داد.

    شما باید از بانک ترمینال آیدی، نام کاربری و رمز عبور را دریافت کرده و در اینجا وارد کنید.

    درگاه بانکی
    درگاه بانکی

    سایر بخش‌ها مربوط به پیام‌هایی است که در حالت‌های مختلف تراکنش نمایش داده می‌شود. به همین راحتی درگاه بانک ملت برایتان فعال شده و مشتریان در هنگام خرید می‌توانند آن را به عنوان درگاه‌های پرداختی در ووکامرس انتخاب کرده و خرید کنند.

    درگاه بانکی افزونه زرین‌ پال (غیرمستقیم)

    درگاه زرین پال درگاه خوبیه ولی واریز پولش یکم زمان بر هست.  ابتدا در سایت مربوطه ثبت نام می کنیم. احراز هویت شما باید تایید بشه .

    لینک افزونه زرین پال برای ووکامرس

    آموزش نصب :

    ابتدا به مسیر ‘افزونه ها – افزودن’ در وردپرس خود رفته و در قسمت جستجو عبارت Woocommerce Zarinpal رو جستجو کنید.

    پس از جستجو در مخزن وردپرس، ماژول نمایش داده شده را که مربوط به درگاه پرداخت زرین پال هست نصب کنید.

    افزونه را از طریق منوی ‘افزونه ها – افزونه های نصب شده’ در وردپرس فعال کنید.

    تنظیمات افزونه را می توانید از طریق قسمت تنظیمات ووکامرس / تسویه حساب انجام دهید

    پس از فعال‌سازی مجدد از منوی ووکامرس و قیمت پیکربندی، بخش پرداخت‌ها را انتخاب کنید. درگاه زرین پال به درگاه‌های پرداختی در ووکامرس اضافه شده است.

    زرین‌ پال
    زرین‌ پال

    گزینه پرداخت امن زرین پال نیز اضافه شد. با کلیک روی دکمه مدیریت می‌توانیم تنظیمات آن را انجام دهیم.

    گزینه‌هایی که در کادر قرمز قرار دارند را باید با ثبت‌نام در وبسایت زرین‌پال دریافت کنید و در این بخش جهت اتصال به ووکامرس وارد نمایید. با توجه به این گزینه نیز می‌توانید مشتری را برای خرید به درگاه‌های بانکی وصل کنید تا به راحتی خرید خود را انجام دهد.

    فعال کردن درگاه بانک

    نتیجه گیری

    هر فروشگاه اینترنتی که بر پایه پرداخت آنلاین قرار دارد نیازمند اتصال به درگاه‌های پرداختی در ووکامرس به صورت مستقیم و واسطه است.

    این فرآیند در ووکامرس به راحتی آب خوردن است و تنها با دانلود افزونه مورد نظر برای درگاه خود می‌توانید آن را وصل کرده و پرداخت را برای کاربران خود آسان گردانید.

    فقط باز هم تاکید می‌کنم، این درگاه‌هایی که معرفی کردیم تنها با ووکامرس سازگار هستند و باید ووکامرس در وبسایت شما فعال باشد.

    پیشنهاد میکنم اگه حتی درگاه مستقیم دارید بازهم از درگاه واسطه استفاده کنید تا در زمان قطعی دچار مشکل مشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.