خوراک های مختلف و متنوعی با سوسیس می توان پخت که اغلب آنها طرفدارهای زیادی دارند. در این مطلب طرز تهیه سوسیس بندری را ارائه داده ایم که با به کار گیری این دستور پخت می توانید این خوراک خوشمزه و عالی را تهیه نمود.  با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

سوسیس بندری جز اون دسته غذاهایی هستش که تقریبا همگی طرفدارشن و فوق العاده لذیذه از طرفی مواد اولیه اش همیشه در دسترسه و به راحتی میشه تهیه اش کرد. به نظرم اگه خواستیم گاهی اوقات یکم ناپرهیزی کنیم و غذاهای چرب و چیلی و خوشمزه بخوریم سوسیس بندری گزینه خوبیه.

سوسیس بندری یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین غذاهاییه که میشه با سوسیس درست کرد.

بندری غذایی نیمه‌فوریه که متعلق به مناطق جنوبی کشوره و ویژگی اصلی این غذا تند بودن اونه.

سوسیس بندری یکی از سنتی ترین ساندویچ های خوزستان و در واقع ایران است. سوسیس بندری همانطور که از نامش بر می آید یکی از غذاهای خوشمزه و تند جنوب کشور است.

جالب است بدانید سوسیس بندری به عنوان یکی از محبوب ترین ساندویچ ها در کل کشور است و به خاطر طعم خوب و قیمت مناسبش طرفداران بسیار زیادی دارد.

این غذا دارای طعمی تند است. مهمترین ماده تشکیل دهنده این غذا سوسیس و رب می باشد که آن را بسیار خوشمزه می کند.

این غذا در واقع یک غذای نیمه آماده است که می تواند گزینه خوبی برای زمان هایی که نمی دانید چه چیزی تهیه کنید و وقت هم کم دارید باشد.

از بزرگترین شرایط تهیه این غذا تندی و داغی آن است. هر چه تندتر خوشمزه تر البته میزان ادویه استفاده شده در آن بستگی به ذائقه شما دارد.

این غذا معمولا با نان ساندویچی سرو می شود.

امروزه در تهیه سوسیس بندری خانگی معمولا از سیب زمینی هم استفاده می کنند که این مورد اختیاری است و حتما نباید اضافه گردد همان طور که در ساندویچی ها دیده می شود این غذا از مخلوط سوسیس ، پیاز و رب و ادویه به دست می آید.

اما خانم های خانه دار برای اینکه این غذا بیشتر و خوشمزه تر و در عین حال تا حدودی مفید باشد از سیب زمینی پخته نیز در آن استفاده می کنند.سوسیس نوعی غذای آماده است که از گوشت چرخ‌کرده و گاهی سبزیجات خوراکی به همراه چربی حیوانی، نمک، ادویه و گاهی اوقات گیاهان معطر تهیه می‌شود.

تهیه سوسیس و کالباس در ایران به صورت کارخانه‌ای از سال ۱۳۰۷ خورشیدی توسط یک نفر روسی بنام افونامو در بندر انزلی با یک ماشین کوچک و دستی شروع گردید که روزانه احتیاجات عده‌ای از اتباع خارجی آن‌جا را تأمین می‌نمود. در سال ۱۳۰۹ خورشیدی شخص دیگری بنام لیشنیسکی از اهالی شوروی سابق در بندر انزلی کارخانه کوچکی را راه اندازی کرد که روزانه۴۰–۵۰ کیلوگرم کالباس تهیه می‌نمود. در سال ۱۳۱۲ لیشنیسکی کارخانه خود را از انزلی به تهران منتقل نمود و با کمک آرزومان آوانسیان که در روسیه در کارخانه کالباس‌سازی کار کرده بود و یک شخص آلمانی دیگر کارشان را در خیابان منوچهری تهران در یک پاساژ کوچک به کمک چهار تن از خانواده آرزومانیان شروع کردند که فرآوری آنها، سوسیس و کالباس و ژامبون بود و از ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم تجاوز نمی‌کرد. سوسیس و کالباس بخش اعظم فراورده‌های گوشتی مصرفی در ایران را تشکیل می‌دهند.هر چند که توصیه نمی شود از این مواد زیاد استفاده شود و اگر هم استفاده شد حتما نوع مرغوب آن را تهیه کنید. از انواع دیگر ساندویچ می توان به : ساندویچ هات داگ با پنیر ،ساندویچ مرغ و ساندویچ رست بیف اشاره کرد.