قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
طرز تهیه سمبوسه خانگی
طرز تهیه سمبوسه خانگی

طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه

  • طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه

    طرز تهیه سمبوسه خوشمزه و عالی با دستور پخت آسان را در این مطلب مشاهده نموده و با مراحل پیچیدن سمبوسه با نان لواش به طور کامل اشنا شوید. این آموزش تهیه سمبوسه با سیب زمینی به شما کمک می کند غذایی خوش طعم و عالی بپزید و از سرو آن برای مهمان ها و در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. در ادامه با آموزش پخت سمبوسه سیب زمینی همراه ما باشید.

    سمبوسه یا سنبوسه (Samosa) یکی از غذاهای بسیار لذیذ بین‌المللی است که تقریبا در اکثر کشورهای جهان مانند کشورهای عربی، افغانستان، هندوستان و … به سبک‌های تقریبا مشابهی تهیه می‌شود اما در اصل سمبوسه، مربوط به کشور هند است. برای تهیه سمبوسه هندی از موادی مانند سیب‌زمینی، جعفری و فلفل سیاه استفاده می‌شود و مواد میانی را در خمیری نازک یا برشی از نان پیچیده و در روغن داغ سرخ می‌کنند.
    آموزش سمبوسه
    آموزش سمبوسه
    سمبوسه در ایران اما از قدیم به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای جنوبی شناخته می‌شده و معمولا به همراه سس‌تند سرو می‌‌شود. در اکثر شهرهای جنوب و شرق کشور،  انواع سمبوسه‌‌های خوشمزه را می‌توانید در دکه‌های کوچک و بزرگ اطراف خیابان ببینید.

    سمبوسه یکی غذای بسیار خوشمزه جنوبی است که کمتر در منزل طبخ می شود و بیشتر در دکه های خیابانی به همراه فلافل به فروش می رسد. سمبوسه تنوع بالایی دارد و به شکل های مختلفی طبخ می شود که با نام های مانند سمبوسه پیتزایی ، سمبوسه سبزیجات ، سمبوسه مرغ و … شناخته می شود. در واقع می‌توان نان سمبوسه یا خمیر را با هر ماده دل‌خواهی پر کرد و نام آن را تغییر داد اما آنچه مشترک است، استفاده از نان لواش و یا خمیر فیلو برای تهیه سمبوسه و سرخ‌کردن سمبوسه در حمام روغن داغ است.
    با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سمبوسه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سمبوسه در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید.

    طرز تهیه سمبوسه خانگی
    طرز تهیه سمبوسه خانگی

    مواد لازم تهیه سمبوسه

    میزانمواد مورد نیاز
    به میزان لازمروغن مایع
    ۲ حبهسیر
    ۲ عددپیاز
    ۲۰۰ گرمگوشت چرخ کرده
    ۲ قاشق غذاخوریرب گوجه فرنگی
    ۵۰ گرمگشنیز
    به میزان لازمنمک
    به میزان لازمفلفل سیاه
    ۲ عددسیب زمینی
    به میزان لازمنان لواش نرم

    دستور پخت و طرز تهیه سمبوسه

    برای شروع سیر و پیاز ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل یک تابه می ریزیم. پس از اینکه کمی سیر و پیاز را تفت دادیم گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعد فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و به دیگر مواد اضافه می کنیم.

    پس از اینکه رنگ گوشت چرخ کرده تغییر کرد رب گوجه فرنگی را به همراه گشنیز ساطوری شده ، نمک و فلفل سیاه (سمبوسه معمولا تُند است، ولی شما مقدار فلفل را طبق ذائقه خودتان اضافه کنید)  به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد به خوبی تفت داده شد و گوشت چرخ کرده پخت مواد را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

    در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به صورت جداگانه سرخ می کنیم ، سپس سیب زمینی ها را با مایه گوشت مخلوط می کنیم. یا سیب زمینی های آب پز شده را له نمایید و به مواد اضافه کنید

    در این مرحله نان های لواش را را به صورت طولی با عرض ۶ تا ۸ سانتی متر برش می زنیم.

    پیچیدن نان سمبوسه

    نان لواش را که بهتر است کمی خمیر باشد، به صورت نوارهای باریکی می بریم و در ابتدای نوار، از مایه سمبوسه روی نان می گذاریم و به شکل مثلثی آن ها را می پیچیم

    برای پیچیدن سمبوسه مقداری از مایه سمبوسه را در قسمت بالایی نان برش خورده می ریزیم و با زاویه ۹۰ درجه شروع به تا زدن نان می کنیم تا نان به شکل یک مثلث در بیاید. پس از اینکه تمام سمبوسه ها را پیچیدیم نوبت سرخ کردن آنهاست.

    برای سرخ کردن سمبوسه یک تابه کوچک و گود انتخاب می کنیم و به قدری روغن داخل تابه می ریزیم که سمبوسه ها در روغن شناور باشند. حرارت زیر تابه باید بسیار کم باشد تا سمبوسه ها مغز پخت شوند. پس از اینکه تمام سمبوسه ها را سرخ کردیم به همراه سس کچاپ سرو می کنیم.

    پیچیدن نان سمبوسه
    پیچیدن نان سمبوسه

    سمبوسه سیب زمینی

    سمبوسه سیب زمینی نوع اصیل و سنتی سمبوسه است. در این سمبوسه از گوشت، مرغ، پنیر و … خبری نیست و غذا به صورت گیاهی تهیه می‌شود. در واقع سمبوسه سیب زمینی تشکیل شده از سیب زمینی آبپز که به صورت نگینی خرد شده یا پوره می‌شود، به اضافه جعفری خرد شده و نان لواش.
    نکته اصلی در تهیه این نوع سمبوسه استفاده از فلفل به مقدار زیاد است زیرا همان‌طور که می‌دانید غذاهای هندی و جنوبی به پرادویه و تند بودن مشهورند.

    سمبوسه جنوبی

    سمبوسه امروزه دیگر در همه شهرها یافت می‌شود اما باور عمومی بر آن است که سمبوسه جنوبی به خصوص سمبوسه آبادانی چیز دیگریست. این سمبوسه که از قدیم در شهرهای جنوبی ایران طبخ می‌شد، با استفاده از سیب زمینی و جعفری، نمک و فلفل فراوان و نان لواش تهیه می‌شود. در واقع سمبوسه آبادانی همان سمبوسه سیب زمینی است.

    سمبوسه مرغ و قارچ خوشمزه

    سمبوسه مرغ و قارچ نوعی سمبوسه بسیار خوش‌خوراک است که با استفاده از مرغ پخته و ریش‌ریش‌شده، قارچ، فلفل دلمه و ادویه‌جات تهیه می‌شود. البته با توجه به سلیقه شخصی می‌توانید از پوره سیب زمینی نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید.
    سمبوسه مرغ و قارچ نیز مانند بقیه انواع سمبوسه باید در حمام روغن سرخ شود اما اگر به کالری غذا اهمیت می‌دهید می‌توانید آن را داخل فر طبخ کنید.

    سمبوسه پیتزایی

    گفتیم که سمبوسه در اصل خمیری نازک یا نوعی نان به نام لواش است که با مواد دل‌خواه پر می‌شود. این روزها با توجه به میل شدید افراد به غذاهای پنیردار، نوعی پنیری سمبوسه نیز به بازار آمده است. این سمبوسه که سمبوسه پیتزایی نام دارد، از خمیر یوفکا یا نان لواشی که با استفاده از مواد پیتزا پر می‌شود تهیه می‌شود.
    – سمبوسه جزو غذاهای دانشجویی میباشد
    – زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۱۵ دقیقه 
    – زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱ ساعت و ۰ دقیقه میباشد . طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه
    – سمبوسه را می توانید در وعده نهار – شام – پیش غذا – سرو کنید .
    – همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار – میل کرد . طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه
    – توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۴ نفر مناسب میباشد .
    – این سمبوسه ها را می توانید با سُس گوجه فرنگی میل نمایید.
    امیدواریم طرز تهیه سمبوسه با نان لواش که در این مطلب ارائه دادیم مورد پسند شما دوستان واقع شده باشد و با نحوه صحیح پیچیدن سمبوسه مثلثی آشنا شده باشید و با استفاده از این دستور سمبوسه های خوشمزه و خوش طعمی بپزید و این غذای خوشمزه و متنوع را در فهرست غذاهای خانواده خود جا دهید و از طعم عالی آن لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.