قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه ذرت مکزیکی خونگی سالم و خوشمزه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تهیه ذرت مکزیکی
تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی خونگی سالم و خوشمزه

  • من همیشه دوس داشتم خودم بتونم ذرت مکزیکی درست کنم به همین خاطر سایتهای مختلفی سر میزدم اما خوب نمیشد……

    ذرت مکزیکی از تنقلات و دسرهای پر طرفدار است که به صورت گرم سرو می شود. جالب است بدانید ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود هیچ شباهتی به ذرت مکزیکی که در کشور مکزیک تهیه می شود ندارد.

    ذرت مکزیکی یکی از غذاهای خیابانی بسیار لذیذ و پرطرفدار در کشور ماست که در هر فصلی از سال هم مشتری‌های خود را دارد.

    بماند که در روزهای سرد، بخاری که همراه با عطری آویشن و کره از لیوان ذرت مکزیکی بلند می‌شود و پنیرهایی که در بین دانه‌های ذرت کش می‌آیند، محبوبیت آن را دو چندان می‌کنند. 

    اما شاید جالب باشد بدانید که این خوراکی خوشمزه، همان طور که از نامش پیداست، غذای خیابانی مکزیکی است.

    اگر کمی دقت کرده باشید، متوجه میشید که جایگاه های فروش ذرت مکزیکی کم کم داره به راه می افته و پیاده رو ها پر از عطر ذرت و پنیر میشن. دوست دارانش هم کم نیستن. حالا میخوام بهتون پیشنهاد کنم که یک بار ذرت مکزیکی خونگی رو امتحان کنید، اونوقته که دیگه سراغ ذرت مکزیکی های بیرون نمیرید و ترجیح میدید، توی خونه درستش کنید

    در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از کالباس ، قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ذرت مکزیکی در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    همان‌طور که گفتیم، در ایران هم ذرت مکزیکی از خوراکی‌های پرطرفدار است و در کیوسک‌های مخصوصی به صورت تازه به فروش می‌رسد.

    با این که این خوردنی با نام ذرت مکزیکی شناخته و فروخته می‌شود، ولی طرز تهیهٔ آن در ایران متفاوت است؛ به این صورت که در دستور پخت ایرانی، عموماً قارچ و پودر آویشن به‌کار می‌رود.

    شاید جالب باشد بدانید که عرضهٔ ذرت‌های مکزیکی در ایران از ابتکارات مجید بحرینی فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی است.

    به گفته او: «تنها کشوری که در جهان مردم آن از این ذرت بسیار استفاده می‌کنند، کشور مکزیک است و به علت این که شیوهٔ استفاده از آن در ایران بسیار شبیه به کشور مکزیک است در بین مردم با عنوان ذرت مکزیکی شناخته شده‌است.»

    دلتان یک خوراکی هیجان انگیز و مقوی میخواهد؟ تا وقتی ذرت مکزیکی هست بیخیال رژیم لاغری! تهیه کردن ذرت مکزیکی خانگی که کاری ندارد. همین حالا دست به کار شوید. در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم. نکاتی که برای آن لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت و در نهایت شما را با حالی خوبِ ناشی از تهیه این خوراکی خوشمزه تنها می گذاریم.

    خواص ذرت 

    *. من در بین غلات مقام سوم را دارم ، یعنى اگر گندم و جو وجود نداشتند، من قوت غالب مردم را تشکیل مى دادم – نانى که با آرد من پخته شود، سفیدتر از نان گندم بوده ، و بهترین غذا براى مبتلایان به سل و اسهال است.من سرشار از ویتامین ((ب )) هستم و تنها نقصى که دارم فقدان ویتامین ((پ )) است و کسانى که منحصرا از آرد من تغذیه مى کنند، و با غذاى خود سبزى و میوه نمى خورند، پس از چندى مبتلا به بیمارى برص برص ‍ کاذب خواهند شد.

    مواد لازم تهیه ذرت مکزیکی خوشمزه و عالی

    • ذرت شیرین / قوطی کنسرو = ۲ پیمانه ( برای دو نفر)
    • نمک و فلفل = به میزان لازم
    • قارچ = ۱۰۰ گرم
    • پنیر پیتزا = ۱۰۰ گرم
    • کره = ۲ قاشق غذاخوری
    • روغن مایع = ۳ تا ۴ ق س
    • سس مایونز هزار جزیره = ۳ قاشق غذاخوری
    • سس مایونز سفید = ۲ قاشق غذاخوری
    • نمک = ۱ ق چ
    • فلفل سیاه = نصف ق چ
    • فلفل قرمز = ۱/۲ ق چ
    • پودر اویشن= ۱ ق چ
    • ادویه کاری = ۱/۲ ق چ

    ذرت رو میتونید هم از کنسرو های آماده بیرون استفاده کنید و هم میتونید بلال رو دون بگیرید و با مقدار کمی آب و نمک حدود نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه کاملا بپزه. بسته به نوع بلال زمان پختش متفاوته و باید تست کنیم که پخته یا نه. نمک رو هم در همون اول اضافه نکنید، چون ممکنه باعث افزایش زمان پختش بشه. بهتره بعد از یه ربع اضافه بشه

    ذرت مکزیکی

    طرز تهیه ذرت مکزیکی به ۳ روش مختلف

    • روش اول 

    برای تهیه ذرت مکزیکی باید مواد را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهیم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

    حالا یک کاسه بزرگ روی آبی که در حال جوشیدن است قرار می دهیم.

    پس از اینکه کاسه کمی گرم شد کره را داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم کره آب شود. سپس کنسرو ذرت را به کاسه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که آب کنسرو ذرت را باید بگیرید و فقط دانه های ذرت را به کاسه اضافه کنید.

    قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قارچ و ذرت را خوب در کره تفت می دهیم و درب کاسه را با یک بشقاب می بندیم. حدود ۵ دقیقه بعد آویشن را به همراه سس مایونز ، فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم.

    مواد را خوب مخلوط می کنیم. در پایان پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به خوبی آب شود. در مرحله آخر ذرت مکزیکی را به صورت داغ در ظروف مورد نظر می ریزیم و با مقداری سس مایونز سرو می کنیم.

    اضافه کردن کالباس

    شاید دیده باشید بعضی افراد به ذرت مکزیکی خود مقداری ژامبون یا کالباس اضافه می کنند. در صورتی که شما هم تمایل دارید ذرت مکزیکی با کالباس تهیه کنید برای مواد لازم ذکر شده در این دستور ۱۰۰ گرم کالباس خرد کنید و در زمان اضافه کردن سس مایونز به ذرت مکزیکی اضافه کنید.

    • روش دوم

    برای درست کردن ذرت مکزیکی میتوانید از ذرت های شیرین تازه و یا از کنسرو ذرت استفاده کنید.

    قارچ ها را هم خرد میکنیم و در یک قابلمه ای که ۲/۳ آن را پر از آب کردیم و مقداری آبلیمو ریختیم و روی حرارت به جوش آمد میریزیم و فقط در حدی که یک جوش بخورد داخل قابلمه نگه میداریم و سریع داخل آبکش میریزیم و زیر آب سرد نگه میداریم .

    بعد از این مراحل، کره و روغن مایع را داخل قابلمه ای میریزیم تا داغ شود و بعد ذرت را داخل کره و روغن کمی تفت میدهیم در حدی که طعم دار شوند. بعد قارچ ها ی بلانچ شده را داخل آن میریزیم و در حد هم زدن و مخلوط کردن تفت میدهیم .

    نمک ، فلفل ، و بقیه ادویه ها را هم اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مواد روی حرارت گرم شوند .

    در صورت تمایل میتوانید از پودر سیر هم استفاده کنید.

    در مرحله ای که دیدیم بخار از مواد بیرون زد سس مایونز را هم اضافه میکنیم و کاملا باهم ترکیب میکنیم.

    و بعد از اینکه همه مواد مخلوط شد موقعی که بخواهیم از روی حرارت برداریم پنیر پیتزا رنده شده که همون پنیر موزارلای کش دار است را داخل آن میریزیم تا آب شود.

    ذرت مکزیکی آماده شده را میتوانید در ظرف مورد نظر سرو کنید . نوش جان

    تهیه ذرت مکزیکی
    • روش سوم 

    -قارچ رو به شکل ورقه های نازک خرد کنید و در مقدار خیلی کمی کره گیاهی تفت بدید.

    قارچ رو به مقداری که به مزاجتون خوش میاد بپزید به طور کلی به اندازه پنج دقیقه تفت برای قارچ کافیه. ولی اگر جزو اونایی هستید که از قارچ های نیم پز و آبدار خوشتون نمیاد، میتونید بیشتر بذارید تا به اندازه دلخواهتون پخته بشه. پودر خردل و آویشن رو هم در این مرحله اضافه میکنیم.

    کنسرو ذرت را به قارچ ها اضافه و نصف لیوان آب به آن اضافه می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه درب ظرف را ببندید تا ذرت ها کاملا داغ و بخار پز و آب آن تمام شوند.

    – موادمان را به داخل ظرف دیگری می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند

    -در یک کاسه، پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه، مایونز، پنیر پیتزا و آبلیمو را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

    -مواد رو کاملا با هم مخلوط میکنیم. مقدار سس رو هم میتونید کم یا زیاد کنید. ولی این نکته هم مهمه که تمام مواد با سس مخلوط شده باشه.

    در آخر هم موقع سرو چیپس های خلال شده رو بهش اضافه میکنیم. چیپس ها رو زودتر اضافه نکنید که نرم نشه.

    نکات کلیدی تهیه ذرت مکزیکی

    می توانیم مقداری سس سفید هم بصورت اضافه داشته باشیم تا هنگام سرو روی ذرت مکزیکی بریزیم و از طعمش لذت بیشتری ببریم.

    برخی در ذرت مکزیکی از کالباس مارتادلا هم استفاده می کنند که طعم خاصی به این پیش غذای خوشمزه می دهد ، در صورت تمایل می توانید با کالباس های دیگر هم تست کنید.

    -برای ادویه مخصوص ذرت مکزیکی میتوانید از انواع فلفل تند قرمز و سیاه، ادویه کاری و همچنین آویشن استفاده کنید.

    -معمولا ذرت مکزیکی با ذرت خام هم تهیه میشود. البته بهتر است کنسرو ذرت یا ذرت یخ زده را در ذرت مکزیکی بریزید.

    -در تهیه ذرت مکزیکی ساده میتوانید به جای سس مایونز از خامه ترش استفاده کنید.

    -در این دستور تهیه، به جای پنیر پیتزا پنیر پارمسان و یا موزارلا هم میتوان جایگزین کرد. بستگی به تمایل خودتان دارد.

    -اگر دوست داشته باشید میتوانید در ذرت مکزیکیتان پیازچه، سیر، فلفل سبز و همین طور کالباس خرد شده نیز بریزید.

    طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال به این صورت است که قبل از مرحله اول باید دانه های بلال را با دقت جدا کنید. وقتی ۱۵ دقیقه گذشت سپس نمک را اضافه کنید و سپس به مدت نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه اجازه دهید در آب و نمک کاملا پخته شود.

    روش های مختلفی برای تهیه ذرتِ مکزیکی وجود دارد. اگر شما روش بهتر و خوشمزه تری سراغ دارید، لطفا در قسمت دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید و ما را از نظرات ارزشمند خودتان محروم نکنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.