قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آشپزی » طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
خوراک لوبیا
خوراک لوبیا

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی خوشمزه

  • بهتره همیشه یادمون باشه از غذاهای گیاهی هم علاوه بر غذاهای گوشتی استفاده کنیم چون هم سالم هستن و هم مفید علاوه بر این بسیاری از گیاهان هستند که میتونن از نظر پروتئین با گوشت رقابت کنن. حبوبات جز مواد غذایی سرشار از پروتئین به حساب میان و لوبیا چیتی هم از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای خیلی متنوع و خوشمزه ای رو میشه با لوبیا چیتی درست کرد که یکش همین خوراکیه که امروز طرز تهیه اش رو براتون میذارم امیدوارم درستش کنین و از طعم و مزه اش لذت ببرین.

    بدلیل تنوع زیاد غذاهای گوشتی و محبوبیت آنها در بین ما ایرانی ها متاسفانه فرهنگ مصرف سبزیجات کم کم در حال از میان رفتن است و استفاده از غذاهای گیاهی نسبت به غذاهای گوشتی کمتر مرسوم است

    اما بهتر است بدانید که خواص سبزیجات بسیار زیاد است و خوراکهای خوش طعم و باب میل ما ایرانی ها نیز از این سبزیجات کم نیستند و درصورتی که تصمیم بگیرید بیشتر از این دست خوراک ها نوش جان کنید متوجه تنوع زیاد آنها میشوید و بیشتر با غذاهای گیاهی آشنا میشوید

    خوراک لوبیا چیتی یکی از خوراک های خوشمزه و گیاهی است.

    خوراک لوبیا چیتی پروتئین زیادی دارد و جالب است بدانید که پروتئین موجود در این غذا می تواند با پروتئین گوشت قرمز رقابت کند.

    خوراک لوبیا چیتی محبوب ترین و معروف ترین غذایی است که با این دانه های مغذی طبخ می شود

    گاها چربی زیاد گوشت ها برای عده ای به دلیل استفاده ی بیش از حد مضر است و در این زمان هاست که مضرات یک ماده خوراکی از فواید آن بیشتر میشود و مصرف آن به صلاح نیست همه میدانیم که درصورتیکه در مصرف گوشت زیاده روی کنیم ممکن است باعث بالا رفتن چربی خون و با توجه به نوع پخت آنها در صورت استفاده ی زیاد از روغن باعث بروز دیگر مشکلات قلبی و عروقی شود پس بهتر است برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی غذاهای گیاهی را هم در برنامه غذایی خود بگنجانید تا علاوه بر ایجاد تنوعد بیشتر در وعده های غذایی خود ، از این دست مضرات و آسیب ها در امان باشید

    حبوبات موادی هستند که همانند گوشت دارای پروتئین زیاد می باشد و مصرف آنها به شدت پیشنهاد میشود

    و تنوع غذاهای تشکیل شده از آنها نیز زیاد میباشد اما شاید به دلیل ندانستن دستور پخت غذاهایی که با حبوبات تهیه می شوند مصرف حبوبات در کشور ما کمرنگ شده است اما بهتر است این غذاهای خوش طعم و مقوی را بشناسید و تهیه کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید بدین منظور در این مطلب می خواهیم طرز تهیه خوراک لوبیا را به شما عزیزان آموزش دهیم تا با یک غذای حبوباتی آشنا شوید امیدواریم که مورد توجه تان قرار گیرد. با ایلیار دات کام همراه باشید

    خوراک لوبیا چیتی و سیب زمینی از مجموعه دستور غذاهای ایرانی است که بسیار مفید و مقوی و خوش طعم است.

    خوراک لوبیا چیتی خوشمزه، منبع خوبی از پروتئین است.این غذای گیاهی از نظر میزان پروتئینی که دارد با غذاهای گوشتی در رقابت است.

    حبوبات جز مواد غذایی هستند که سرشار از پروتئینند و لوبیا نیز از این مسئله مستثنی نیست

    می‌توان از خوراک لوبیا چیتی به عنوان صبحانه‌ای لذیذ در روزهای سرد سال استفاده کرد.

    خوراک لوبیا چیتی
    خوراک لوبیا چیتی

    مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا:

    لوبیا چیتی = ۲ پیمانه (برای هر نفر نصف پیمانه لوبیا رو خیس کرده در نظر بگیرین )
    سیب زمینی متوسط = ۱ عدد
    پیاز = ۱ عدد
    رب گوجه فرنگی = ۲ قاشق غذا خوری
    زردچوبه = به میزان لازم
    نمک = به میزان لازم
    فلفل = سیاه به میزان لازم
    لیمو = ۱ عدد

    * با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خوراک لوبیا چیتی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی در ادامه با ایلیار همراه باشید.

    تهیه خوراک لوبیا چیتی
    تهیه خوراک لوبیا چیتی

    طرز تهیه خوراک لوبیا :

    از شب قبل لوبیا ها را خیس کنید

    لوبیاها را از چند ساعت قبل خیس کنید. در این میان آب آن‌ها را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن از بین رود.

    توجه داشته باشید که اگر بتوانید چند بار آب لوبیا چیتی را تغییر دهید به طور کامل نفخ آن برطرف می شود و در زمان پخت به راحتی می پزد.

    لوبیاها را در قابلمه بریزید، ۳ لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و روی حرارت متوسط بگذارید و به آن اجازه دهید تا حدود ۶۰ دقیقه بپزید.

    پس از اینکه ۲ ساعت از پخت خوراک لوبیا گذشت سیب زمینی های نگینی شده را به همراه پیاز و مواد زیر به خوراک اضافه می کنیم

    در همین حین که لوبیا ها در حال پختن هستند ، داخل یک تابه کمی روغن داغ کنید و پیازها (در این مرحله پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم ) را در آن تفت دهید زمانی که پیازها کمی سبک شدند و تغییر رنگ دادند رب را نیز اضافه کرده و تفت بدهید تا خامی آن از بین برود. رب و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و کمی دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

    در نهایت ادویه های مورد علاقه تان ( به آن نمک و فلفل بزنید و آن‌ها را خوب با هم ترکیب کنید.) را بیفزایید و به لوبیاها سر بزنید و تست کنید ، زمانیکه از پخت لوبیا ها مطمئن شدید مخلوطی که تهیه کرده اید (ترکیب رب و زردچوبه و پیاز را به لوبیا اضافه کنید.) را داخل قابلمه ریخته و کمی هم با حرارت ملایم زمان بدهید تا مواد با لوبیا بپزند

    پس از اضافه کردن مواد به خوراک حدود ۱ ساعت دیگر نیاز است تا خوراک لوبیا چیتی جا بیفتد و آماده سرو شود. پس از اینکه خوراک لوبیا چیتی آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه آبلیمو و نان سرو می کنیم.

    می‌توانید خوراک لوبیا را با برش‌های لیمو و پودر زیره میل کنید.

    اگر خوراکتان غلیظ بود میتوانید به آن کمی آب اضافه کنید و اگر زیادی رقیق بود نیز زمان بیشتری روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود

    به همین سادگی خوراک لوبیای شما آماده است نوش جانتان…

    خوراک لوبیا
    خوراک لوبیا

    نکات طلایی در پخت خوراک لوبیا قرمز

    خوراک لوبیا چیتی خیلی خوشمزه و خوش خوراکه و همه دوست دارن و خیلی ساده است  ولی نکته هایی داره که حتما باید بهش دقت بشه تا زحمت تون به هدر نره.

    -توجه داشته باشید که مخلوط رب را نباید از ابتدا به خوراک لوبیا اضافه کنید زیرا مانع از لعاب انداختن خوراک می شود.

    -می توانید سیب زمینی را از دستور پخت خوراک لوبیا قرمز حذف کنید و یا سیب زمینی را به صورت درسته به همراه لوبیا ها در قابلمه بریزید تا پخته شود سپس سیب زمینی را بعد از پختن له کنید و به خوراک لوبیا اضافه نمایید.

    -اول اینکه برای پختن همه حبوبات باید ابتدا اونها رو بشویین و حداقل یک روز خیس کنین و آبش رو عوض کنین . اینکار باعث میشه وقتی که حبوبات میپزن رنگ خوراک تیره نشه . خیس کردن حبوبات باعث لعاب انداختن اون توی خورش یا آش و یا خوراک میشه و دیگه غذاتون آبکی نمیشه . برخی برای لعاب بیشتر سیب زمینی توی اون میریزن . اگه قبلا لوبیا خیس شده باشه اصلا نیازی به سیب زمینی و آرد برای لعاب دادن آش ها و خوراکی مانند لوبیا نیست !

    -موقع سرو این خوراک نباید خیلی سفت و یا آبکی بشه . دقت کنین که پس از کشیدن توی ظرف و وقتی که خنک تر بشه کمی سفت تر هم میشه .  موقع پختن میتونی از آب عصاره استخوان قلم و یا گوشت یا مرغ و حلقه های پیاز استفاده کنین تا هم خوشمزه تر و هم مغذی و مقوی تر بشه .

    در این آموزش، طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز را با روشی ساده به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این خوراک لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش آشپزی کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    لازانیا خوشمزه

    طرز تهیه لازانیا خوشمزه با سس بشامل

    یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد . لازانیا هم مثل ماکارونی یکی از …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.