قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » اجتماعی » شکلات مرسی (Merci)، مدادرنگی شکلات‌ها!
فروشگاه اینترنتی ایلیار
شکلات مرسی
شکلات مرسی

شکلات مرسی (Merci)، مدادرنگی شکلات‌ها!

  • شاید شما هم مانند من عاشق و دلباخته شکلات باشید. چرا شاید؟ اصلا مگر می‌شود عاشق شکلات نبود؟ آن‌ هم شکلات‌های اصیل سوئیسی یا بلژیکی. البته این روزها دیگر امپراطوری سوئیس در ساخت شکلات تا حدی سقوط کرده و ترکیه و آلمان نیز در این حرفه صاحب سبک هستند. گواه این ادعا نیز همین شکلات‌های مرسی (Merci) که امروز در مجله ایلیار می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

    تنوع شکلات‌ها چه از نظر بسته بندی و چه از نظر شکل و قیافه و طعم باعث شده تا این خوشمزه‌های قهوه‌ای این روزها به عنوان یک گزینه مناسب در بخش هدیه نیز در نظر گرفته شوند. البته منظورم هدیه ولنتاین نیست. چرا که این روزها بسیاری از افراد سعی می‌کنند در مناسبت‌‌های مختلف از شکلات با عنوان هدیه استفاده کنند. بخصوص آن زمانی که خیلی با سلیقه طرف مقابل خود آشنا نیستند.

    در بین شکلات‌های مختلفی که این روزها در بسته‌بند‌های جعبه‌ای در بازار وجود دارد، Merci نامی‌آَشنا و شاید گزینه نخست برای هدیه دادن باشد.

    البته در این بین برندهای ایرانی زیادی نیز پا به عرصه گذاشته‌اند که در مطالب بعدی در مورد آن‌ها هم صحبت خواهیم کرد.

    با این حال نوع و دیزاین بسته بندی شکلات‌های مرسی و وجود طعم‌های مختلف شکلات در یک بسته، این برند آلمانی را به یکی از پرفروش‌ترین‌‌های شکلات در جهان تبدیل کرده است.

    شکلات مرسی MERCI
    شکلات مرسی MERCI

    شکلات merci

    شکلات از معدود خوردنی هایی است که بعنوان هدیه هم میتوانید برای دوستان خود ببرید.

    و زمانی که شک دارید دوست شما به چه چیزی علاقه دارد، با خیال راحت یک بسته شکلات برای او هدیه بگیرید.
    در بین شکلاتهای متنوع در بسته بندیهای زیبا که این روزها نمونه های ایرانی آن هم کم نیستند. شکلات Merci جایگاه ویژه ای دارد.

    در مورد مزه مرسی شاید اتفاق نظر نباشد اما تقریباً هم این مارک شکلات با بسته بندیهای موقر آن را به عنوان یک هدیه شیک قبول دارند.

    گرچه گفته می شود بهترین شکلاتهای دنیا سوئیسی یا بلژیکی هستند و برای خرید شکلاتهای لوکس باید دربین شکلات ساخت بلژیک جستجو کرد اما Merci محصول کشور آلمان است و شاید به همین دلیل خیلی ها مرسی را جزء شکلات هایی با کیفیت خیلی بالا لحاظ نمی کنند.

    اساساً شکلاتهای آلمانی محصولاتی تجاری هستند که بیشتر با قدرت بازاریابی به فروش می رسند تا با کیفیت قابل توجه آنها.

    شکلات Merci معروف ترین برند کمپانی August storck KG است که فعالیت خود را از ۱۹۳۰ با محصولی به اسم Kaufruchtchen آغاز کرد

    که یک آبنبات میوه ای بود و بعد از آن Riesen محصول دیگری بود که استقبال زیاد از آن، شهرت این کمپانی را بالا برد.

    اما معروف ترین محصول این شرکت که نام Merci برای آن انتخاب شد در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار معرفی شده است، چند ویژگی مهم مرسی که باعث گردیده که از ۴۰ سال پیش تا الان مرسی معروف و محبوب باقی بماند.

    مرسی در جعبه های شیک و بادوامی عرضه می شود که هم برای هدیه و هم برای عرضه به مهمانان زیبا به نظر می رسد و شما برای پذیرایی از مهمانان نیاز ندارند آنها را در ظرف دیگری بریزند.

    شکلات مرسی
    شکلات مرسی

    از طرفی شکلاتها در سایزهای کوچک باز هم به شکلی رسمی و مهمان پسند بسته بندی شده اند که هر یک از این شکلاتهای کوچک از نظر اندازه رضایت فرد را تامین می کند و

    نکته دیگر اینکه در یک بسته Merci شکلات با طعم های مختلف و متنوعی وجود دارد تا حداکثر رضایت شما برآورده شود.

    گرچه Merci معروف ترین محصول شرکت August storck است اما مدیران این شرکت که در برلین آلمان ساکن هستند می دانند پر فروش ترین محصول شرکت شکلاتهای Toffifee هستند که در ایران نیز در فروشگاه و سوپرمارکت ها دیده می شوند.

    اما اگر چند بار شکلاتهای مرسی را تست کرده باشید این مرتبه که جعبه شکلات مرسی به شما تعارف شود با کمی استرس و نگرانی بین رنگهای مختلف شکلات یکی را انتخاب می کنید. دلیل آن هم روشن است، برای ما ایرانیها که معمولاً رابطه دوستانه ای با مزه های عجیب و متفاوت نداریم بعضی از طعم های شکلات مرسی غیر قابل تحمل است. برای همین اگر یک بار در انتخاب خود تصمیم اشتباه گرفته باشید شاید تا مدتها خود را نبخشید.
    در جعبه شکلات را که باز میکنید ممکن است با ۹ طعم شکلات مواجه شوید که تفاوت آنها با یک نوار رنگی روی بسته بندی مشخص می شود. این رنگها عبارتند از طلایی، زرشکی، سرمه ای، قهوه ای روشن، بنفش، قرمز، قهوه ای تیره و سبز.

    • شکلات مرسی ۲۵۰ گرمی حاوی ۲۵ عدد شکلات با ۷ طعم مختلف
    • شکلات مرسی ۴۰۰ گرمی حاوی ۳۲ عدد شکلات با ۷ طعم مختلف
    • شکلات مرسی ۶۷۵ گرمی-حاوی ۵۴ عدد شکلات با ۷ طعم مختلف

    شکلات کادویی مرسی قلبی

    شکلات مرسی۲۵۰ گرمی مدل قلبیmerci Petits Chocolate collection – حاوی ۷ طعم تلخ، پرالین،فندق,شکلات سفید و قهوه،بادام،موس تلخ و شکلات شیری

    شکلات کادویی مرسی قلبی
    شکلات کادویی مرسی قلبی

    با مزه‌های مرسی (Merci) آشنا شوید

    مارزیپان: شکلات تیره رنگ. مارزیپان، به طرزشگفت آوری خوش طعم و مزه بادام شیرین دلپذیری می‌دهد. نوار رنگی دور این شکلات طلایی است.

    قهوه و خامه (کافی کرم): همانطور که از عکس پیداست این شکلات دو لایه دارد. لایه بالا شیر شکلاتی و لایه زیری خامه‌ای تر است. همانطور که از اسمش پیداست مزه شیر و قهوه می‌دهد. نوار رنگی دور این شکلات زرشکی است.

    شیر شکلات: وقتی این شکلات را در دهان می‌گذارید خیلی کم طعم قهوه می‌دهد که اصلا آزاردهنده نیست. ولی ته مزه‌اش خیلی خوشمزه نیست. به جای آنکه مزه شیر دهد بیشتر مزه تند و ترش ماست مانندی می‌دهد. مزه‌ای شبیه به شیر خشک. نوار رنگی دور این شکلات سرمه‌ای است.

    کرم فندقی: مزه این شکلات واقعا خوب است. طعم فندق خارق العاده در این شکلات کاملا محسوس است. نوار رنگی دور این شکلات نارنجی است.

    کرم بادام سوخته (پرالین): بر خلاف طعم کرم فندقی بالایی که در آن مزه فندق کاملا حس می‌شود اما مزه بادام آنچنان که باید در این شکلات حس نمی شود. نوار رنگی دور این شکلات بنفش است.

    موس تیره: در مقایسه با طعم کرم کاکائویی تیره، مزه کاکائو در این شکلات کمتر حس می‌شود. با اینکه این شکلات به هیچ وجه به خوبی طعم کاکائویی تیره نیست اما طعم موس وسطش ترکیب دوست داشتنی‌ای برای آن ساخته است. نوار رنگی دور این شکلات قرمز است.

    کرم کاکائویی تیره: مزه کاکائو از همان لحظه ابتدایی خوردن این شکلات حس می‌شود.  بجز مزه شدید کاکائو ته مزه کرم هم تا آخر و حل شدن شکلات در دهان می‌ماند. نوار رنگی این شکلات قهوه‌ای است.

    فندق و بادام: من هیچ وقت طرفدار تکه‌های کوچک آجیل داخل شکلات نیستم. اما مزه آجیل در این شکلات اصلا بد نیست. به نظر می‌رسد که مزه بادام بیشتر از فندق باشد. نوار رنگی این شکلات سبز است.

    شکلات مرسی
    شکلات مرسی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.