قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » مدل زیورآلات » روش های معجزه آسا براق کردن طلا
فروشگاه اینترنتی ایلیار
براق کردن طلا
براق کردن طلا

روش های معجزه آسا براق کردن طلا

  • روش های معجزه آسا براق کردن طلا

    دوستای عزیزم سلام. امروز میخوام بهتون یاد بدم چجوری طلاهاتومو براق و تمیز کنید.

     

    سعی کردم راه هایی که در ادامه برای تمیز کردن و برق انداختن طلا و نقره ذکر می کنم ساده باشند تا بدون هیچ زحمتی بتوانید، درخشش و زیبایی زیورآلات خود را به آن ها برگردانید.  برای این که برق و درخشندگی را به حلقه، دستبند، گردنبند و دیگر زیور آلات طلای با ارزشتان بر گردانید، کافی است در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    استفاده از طلا و جواهرات و یا حتی بدلیجات جزء یکی از خصوصیات و سرگرمی خانم‌ها محسوب می‌شود و تمیز نگه داشتن آن ها یکی از دردسرهای آن ها!

    روش‌های خانگی برای تمیز کردن و براق کردن طلا و جواهرات

    همی شود وقتی قصد داریم تکه‌ای جواهر بخریم اولین بارعاشق درخشندگی اون می‌شیم، ولی این درخشندگی ممکن است پس از پوشیدن مداوم و یا حتی نگه داری در جعبه محو شود و نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

    خبر خوب اینه که حتما نیازی به تمیز کردن حرفه ایی نیست و مجبور نیستید هزینه‌ای بابت تمیز کردنش بدید.

    براق کردن طلا با جوش شیرین

    این روش خیلی در برق انداختن طلا و نقره مؤثر است. و اگر مدت طولانی است که زیورآلات خود را جلا نداده‌اید این روش را امتحان کنید.

    مواد مورد نیاز در این روش:

    • مقداری جوش شرین،
    • نمک،
    • فویل آلومینیوم،
    • آب جوش
    • مایع ظرف شویی

    مانند شکل زیر فویل آلومینیوم را در یک کاسه به حالت گود قرار دهید. یک قاشق چای‌خوری نمک، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین و ۷ الی ۸ قطره مایع ظرف‌شویی به همراه آب جوش باهم مخلوط کنید.

    ترکیب این مواد باعث ایجاد واکنش شیمیایی می‌شود، که باعث برق انداختن نقره و طلای شما می‌شود. طلا و نقره خود را در این محلول قرار دهید و اجازه دهید نیم ساعت بماند.

    بعد با یک عدد مسواک نرم روی آنها بکشید، تا سوراخ ها و شیارها هم بخوبی تمیز شوند.

    با آب گرم آنها را آب بکشید و با یک پارچه نرم آنها را خشک کنید.

    نکته: اگر جواهرتان را در سینک ظرفشویی یا دستشویی آب می کشید، راه آب آن را ببنیدید، تا اگر جواهرتان ناگهان از دستتان لیز خورد، آن را از دست ندهید. یا ساده تر است که جواهرتان را در یک سبد کوچک آب کشی کنید.

    براق کردن طلا با خمیر دندان

    از خمیر دندان استفاده کنید

    راه‌حلی ساده، کاربردی ، بی‌دردسر برای براق کردن طلا خمیردندان است. روش کار به این صورت است که مقدار خیلی کمی خمیردندان را با کمی آب مخلوط کنید، سپس مسواکی بردارید و با مخلوطی که درست کرده اید آرام به سطح انگشتر ، گردنبند یا هر زیورآلاتی که می‌خواهید برق بیاندازید، بکشید.

    می‌توانید از خمیر دندان و آب گرم و یک مسواک نرم برای تمیز کردن طلا و نقره خود استفاده کنید.

    کافی است کمی خمیر دندان (به اندازه ی یک نخود برای برق انداختن انگشتر طلا کافی است) بردارید و خوب خمیر دندان را با دست روی طلا بکشید و بعد با یک مسواک آن را تمیز کنید. با آب گرم آنها را آب بکشید و با یک دستمال نرم آن را خشک کنید.

    مقدار کمی خمیر دندان را با آب مخلوط کنید. حدود یک بند انگشت خمیر دندان را در یک کاسه (یا کف دستتان) بریزید و آن را با یک یا دو قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بسازید. به عنوان یک ماده ی خراشنده، خمیر دندان می تواند دوده هایی که در بخش های پنهان جواهر محبوب شما وجود دارند را بدون خراشیدن سطح آن نرم کند.​

    نکته : از این روش می توانید برای تمیز کردن های دائمی و طلاهایی که می خواهید سریع تمیزکنید استفاده کنید.

    با یک مسواک نرم روی جواهر را بکشید. از یک مسواک نرم و قدیمی و کمی خمیر دندان استفاده کنید تا به آرامی جرم ها را پاک کنید.همچنین برای خراشیدن جواهر با دست می توانید خمیر دندان را روی یک تکه پارچه بزنید.اگر احتمالا خراشی روی جواهرتان مشاهده کردید، به خاطر مسواک است نه خمیر دندان، پس از یک برس نرم تر استفاده کنید.

    ​نکته: برای ساده تر کردن کار، می توانید از خمیر دندان رقیق نشده استفاده کنید. اما با این کار ممکن است پاک کردن خمیر دندان از شکاف های داخلی جواهر سخت تر شود.

    خمیردندان قادر است که تیرگی ها را از بین ببرد اما شاید نتیجه آن آنقدر هم رضایت بخش نباشد و علتش این است که خمیر دندان به تمام قسمت ها نفوذ نداشته است و برای نفوذ کامل می توانید از یک مسواک آغشته به خمیر دندان استفاده کنید و آن را به تمامی قسمت ها بزنید.

    ​جواهر را به خوبی در آب تمیز آب بکشید. درست مانند وقتی که بعد از مسواک زدن دهانتان را می شویید، باید جواهر را به طور کامل آبکشی کنید تا هر گونه کثیفی نرم شده از روی آن برود.

    خمیردندان یکی از بهترین ترکیباتی است که جرم را به خوبی میزداید و با از بین بردن جرم‌های روی زیورالات درخشندگی را به آنها باز میگرداند.بعد از اینکه جواهر را با مسواک به خوبی جرم‌زدایی کردید آن را آبکشی کنید و با یک پارچه نرم، خشک کنید.

    یک ایده:

    می‌توانید مسواک‌های کهنه خود را خوب با پودر لباسشویی بشویید و برای تمیز کردن طلا و نقره خود نگه دارید. اینجوری هم مجبور نیستید یک مسواک نو تهیه کنید؛ بعلاوه مسواک استفاده شده نرم شده و برای برق انداختن طلا و نقره عالی است.

    براق کردن طلا با نوشابه کوکاکولا

    مقداری کوکاکولا را درون یک کاسه بریزید و اجازه دهید که نقره هم به مدت ۱۰ دقیقه درون آن بماند و سپس آن را در بیاورید و با پارچه نخی خشک کنید، البته این روش برای بعضی نقره ها کاملا عالی کار نمی کند اما امتحان آن ضرر ندارد.

    پودر لباسشویی برای تمیز کردن جواهرات نقره

    یک فنجان پودر لباسشویی را درون یک کاسه بریزید و مقداری آب داغ را همراه با نقره در آن بریزید و اجازه دهید که پنج دقیفه سپری شود و سپس آن را بیرون آورده و با پارچه نخی خشک کنید.

    این ماده با آب واکنش نشان می داد و ماده ای نرم و کفی را ایجاد می کند و البته که این روش تمام تیرگی های موجود را از بین نمی برد اما می توان از طریق آن نقره را درخشنده تر کرد و همچنین بوی آن نیز بسیار مطلوب خواهد بود.

    براق کردن طلا
    براق کردن طلا

    دشمن طلا و جواهر

    اگر رفتن به استخر و شنا کردن جزء برنامه‌های شماست پیش از ورود به آب، طلا و جواهر خود را بیرون آورید؛ زیرا کلر درون آب از دشمنان طلا و جواهر شماست.

    مواد شوینده قوی که موقع استفاده از آن‌ها باید دستکش استفاده کرد هم، از دشمنان طلا و جواهر شماست.

    اگر طلا و جواهرتان کثیف شده و جلایش را از دست داده، به یک طلا ساز مراجعه نمایید تا با دستگاه‌های مربوط به تمیز کاری که یکی از آن‌ها دستگاه بخار و یا دستگاه پرداخت طلا است، طلای شما را دوباره جلا بدهند.

    دوستان عزیز اگر روش دیگری برای برق انداختن طلا و نقره می دانید، تجربه خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و همچنین خوشحال می‌شویم اگر روش‌های گفته شده در این پست را امتحان کردید؛ میزان رضایت خود را از این روش ها بفرمایید؟ ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    View this post on Instagram

    دوستای عزیزم سلام🙋‍♀️🤗. امروز میخوام بهتون یاد بدم چجوری طلاهاتومو #براق و تمیز کنید. کیا با این روش نتیجه گرفتن؟ #براق_کردن_طلا با #خمیر_دندان از خمیر دندان استفاده کنید راه‌حلی ساده، کاربردی ، بی‌دردسر برای براق کردن #طلا #خمیردندان است. روش کار به این صورت است که مقدار خیلی کمی خمیردندان را با کمی آب مخلوط کنید، سپس مسواکی بردارید و با مخلوطی که درست کرده اید آرام به سطح #انگشتر ، #گردنبند یا هر #زیورآلاتی که می‌خواهید برق بیاندازید، بکشید. #جواهر را به خوبی در آب تمیز آب بکشید. درست مانند وقتی که بعد از مسواک زدن دهانتان را می شویید، باید جواهر را به طور کامل آبکشی کنید تا هر گونه کثیفی نرم شده از روی آن برود. #خمیردندان یکی از بهترین ترکیباتی است که جرم را به خوبی میزداید و با از بین بردن جرم‌های روی #زیورالات #درخشندگی را به آنها باز میگرداند.بعد از اینکه جواهر را با مسواک به خوبی جرم‌زدایی کردید آن را آبکشی کنید و با یک پارچه نرم، خشک کنید. اگه خوشتون اومد لایک و فالو یادتون نره 🙏 ❤ نظراتتونو تو کامنت بنویسید 👇✏ پیج رو با تگ به دوستاتون معرفی کنید 😍 ❤ Follow 👉 🆔️ @iliyarBlog Follow 👉 🆔️ @iliyarFun . 🌐 http://www.iliyar.com #زیبایی #دخترونه #فالو_کن #بلاگر #آرایشی #اکسپلور #ترفند #خمیر_دندان #طلا #براق_کردن #بلاگر #ایلیار #جواهر

    A post shared by iliYar♡فروشگاه آنلاین ایلیار (@iliyarblog) on

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    قوطی‌ فلزی کادویی

    مدل قوطی‌ فلزی فانتزی

    مدل قوطی‌ فلزی فانتزی مدل قوطی‌ فلزی فانتزی در این مطلب از سایت ایلیار قصد داریم …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.