قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » روش های ارتقای شغلی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ارتقای شغلی
ارتقای شغلی

روش های ارتقای شغلی

  • در این مقاله قصد داریم درباره روش های ارتقای شغلی صحبت کنیم.

    ارتقا شغلی پاداش در برابر عملکرد مثبت کارمندان و نشان دهنده میزان رشد کارمندان است . همانگونه که می دانید هر اداره و سازمانی قوانین مخصوص به خود را دارد که میزان رشد کارمندان بر این اساس مشخص می شود .
    ارتقا شغلی گاهی منجر به پیشرفت در حوزه ی کاری و تغییر در وظایف و مسئولیت ها اتفاق می افتد و گاهی منجر به افزایش حقوق و یا پاداش تشویق می شود.اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید ارتقا شغلی کسب کنی در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    ارتقای شغلی
    ارتقای شغلی

    چگونه ترفیع شغلی بگیریم؟

    زمانی که مشتاق ارتقای سمت یا ترفیع شغلی هستید و ظاهراً قرار نیست مدیرتان به صورت خودکار این کار را انجام دهد، چه کاری از دست‌تان برمی‌آید؟
    اگر مدت طولانی است که یک مسئولیت را بر عهده دارید، شاید تصور کنید که زمان ترفیع شغلی شما فرا رسیده است. اما برای آنکه عنوان شغلی‌تان ارتقا پیدا کند باید بیش از ساعات عادی کار کنید و به طور مداوم از کارفرمای خود بخواهید که مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده‌تان بگذارد

    روش هایی برای گرفتن ارتقا شغلی

    نمی توانید دست روی دست بگذارید و فکر کنید بعد از یک یا دو سال خودبه خود ترفیع خواهید گرفت؛ چرا که ترفیع به شما داده نمی شود، بلکه باید آن را به دست آورید.اگر واقعاً می خواهید حرفه شغلی تان به سمت جلو حرکت کند، این ها مهارت هایی هستند که باید رویشان تمرکز کنید.

    قابل اطمینان بودن

    عواملی کلیدی که مدیران برای ترفیع کارکنان در نظر می گیرند این است که بتوانند روی آن ها حساب کنند و افراد وقت شناس، دارای ابتکار عمل و رفتار دوستانه با سایرین باشند.

    مکالمه مؤثر

    راجع به اهداف خود با رئیستان صحبت کنید واز مطرح کردن نگرانی ها، مشکلات یا سؤالات خود با رئیستان ترس نداشته باشید، مطرح کردن این سوال ها می تواند نقشی مهم در پیشرفت شغلی شما داشته باشد.

    حس مالکیت

    مدیران به کسانی ترفیع می دهند که نسبت به خروجی پروژه شان حس مالکیت نشان دهند، به این معنی که هر کاری که لازم است برای به انجام رساندن آن انجام دهند.

    تلاش

    مقدار تلاشی که شما به خرج می دهید اهمیت زیادی نزد رئیستان دارد و آن ها کارمندانی را ارتقا می دهند که هر روز تلاش زیادی از خود نشان دهند. حتی اگر مهارت کمتری دارند.

    سخت تلاش کنید
    سخت تلاش کنید

    صداقت

    صداقت داشته باشید و هرگز سر کار دروغ نگویید زیرا رئیس شما قدر صداقت شما را می داند.

    صفر تا صد پروژه‌ها را به دست بگیرید

    سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ حساب ویژه‌ای بر روی اشخاصی که تعهد شغلی دارند باز می‌کنند. اگر شما ثابت کنید که توانایی مدیریت یک پروژه از ابتدا تا انتها را دارید نه تنها ترفیع شغلی خواهید گرفت، بلکه به عنوان یک مهره کلیدی شناخته خواهید شد.

    در شرایط بحرانی معقول باشید

    افرادی که ترفیع شغلی می‌گیرند، معمولاً در شرایط بحرانی نیز توانایی مدیریت رفتارشان را دارند. در واقع این افراد الگویی برای اطرافیان خود محسوب می‌شوند. اشخاصی که ارتقای سمت پیدا می‌کنند معمولاً وظایف خود را به موقع انجام می‌دهند و همواره سوالات هوشمندانه و مرتبطی می‌پرسند که به مشتریان کمک می‌کند. زمانی که مشکلی رخ می‌دهد به سرعت برای برطرف کردن آن دست به کار می‌شوند و تا حد ممکن، از اشتباهات خود درس می‌گیرند.

    به کار خود افتخار کنید

    مطمئناً صلاحیت، سرسختی، هوش و وفاداری مهم هستند، اما آنچه اهمیت دارد اراده شما برای انجام کار به بهترین شکل ممکن است. این نتیجۀ کار است که اهمیت دارد و کارفرمایان به کارکنانی مسئولیت‌پذیر که انجام وظایف خود را بازتابی از ارزش‌های خود می‌دانند اعتماد می‌کنند.

    از غیبت کردن و شایعه پراکنی در محیط کاری بپرهیزید

    بسیاری از کارفرمایان ویژگی‌های شخصیتی مانند امانت‌داری و قابل اعتماد بودن را در اولویت قرار می‌دهند. معمولاً کارمندانی این ویژگی‌ها را دارند که در محل کار از غیبت و شایعه پراکنی دوری می‌کنند. از نظر بسیاری از کارفرمایان، اشخاصی که بتوانند بر این وسوسه غلبه کنند، کارمندانی هستند که شایستگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر را دارند.

    وقت شناس باشید

    همیشه به موقع در محل کار حاضر شوید و بیش از حد مجاز غیبت نکنید. اگر منظم نباشید و به موقع در محل کار حاضر نشوید، نباید انتظار ترفیع شغلی نیز داشته باشید.

    مزایای دادن ارتقا شغلی به کارکنان

    تشویق کارمندان به خاطر عملکرد خوب آنها، در حفظ روحیه ی کاری و انگیزه ی آنها بسیار مؤثر است. با مزایای دادن ارتقا شغلی به کارمندان آشنا شوید:

    • ارتقا شغلی موجب امنیت شغلی می شود و کارمندان این احساس را می کنند که تلاششان در محیط کار دیده می شود.
    • ارتقا شغلی موجب بالا رفتن تلاش و پشتکار افراد، بالارفتن انگیزه و بهره وری در کار می گردد.
    • ارتقا شغلی موجب ایجاد حس رضایت می شود و اگر فردی با وجود تلاش ارتقا شغلی نگیرد ؛ یک حس نارضایتی در وی به وجود می آید که اصلا به نفع سازمان نیست و عملکرد کاری فرد را کاهش می دهد .
    • دادن ارتقا شغلی به نفع مدیر و رئیس بوده و باعث می شود او کمتر به فکر استخدام افراد جدید و صرف وقت و هزینه برای آموزش آنها باشد.
    • ارتقا شغلی موجب می شود افراد یک اداره فکر پیدا کردن یک محیط کاری جدید بیافتند و با علاقه ی بیشتری کار را دنبال کنند.
    • ارتقا شغلی موجب بالا رفتن انگیزه کارکنان ، افزایش خلاقیت، رشد و بهبود شرایط کاری سازمان می شود.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.