قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » روش صحیح فر کردن مژه ها با فرمژه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
فر کردن مژه‌ها با استفاده از فرمژه
فر کردن مژه‌ها با استفاده از فرمژه

روش صحیح فر کردن مژه ها با فرمژه

  • وقتی که یک پسر بچه بودم، همواره فرمژه مامانم را از دستش میگرفتم و مژه های خودم را فر می کردم! و همواره بعلت استفاده از آن سرزنش می شدم، اما برایم مهم نبود. اصولا یکی از علتهایی که لوازم آرایش را دوست داشتم، همین فرمژه بود. قبلا در بخش آرایش و زیبایی درباره ماندگاری آرایش صورت با فیکساتور صحبت کردیم امروز شما را با روش صحیح فر کردن مژه ها با فرمژه آشنا خواهیم کرد.  با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید
    مژه‌های بسیار زیبا آرزوهای یکی خانم زیباست‌. ملیت و نژاد هم اهمیتی ندارد به هر حال یک از زیبایی‌های خانم‌ها داشتن مژه هایی است که به صورت شما بیاید. خانم‌ها با مژهای زیبا می‌توانند برای صورت خود جذابیتی دو چندان پدید آورند. در این راه مواد آرایشی بسیار زیادی در خدمت شما خانم ها است که می‌توانند به راحتی از آن ها استفاده کنید اما مژه ها بدون یک فرمژه خوب چندان معنایی ندارند و این یعنی این که باید در کنار وسایل آرایشی خود یک فر مژه درست و حسابی هم داشته باشید.
    اغلب خانم‌ها سعی می‌کنند با مژه مصنوعی و ریمل، مژه‌های خود را زیبا جلوه بدهند ولی جالب است بدانید که هیچ چیزی مثل فرمژه چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر جلوه نمی‌دهد. ما گاهی فراموش می‌کنیم که در کنار لوازم آرایشی خود نیاز به فرمژه نیز داریم که به میزان برس‌های مختلف رژگونه و سایه چشم ضروری به نظر می‌رسد. البته طرز انتخاب یک فرمژه  مناسب و طرز استفاده از آن اهمیت بسیار زیادی دارد و طبیعی به نظر رسیدن زیبایی چشم مهم است.
    داشتن مژه‌های بلند و حالت‌دار برای هر خانمی جزو محاسنش محسوب می‌شود و سعی دارد که در چهره‌ی خود این موضوع را نشان دهد تا در دید دیگران تاثیرگذار باشد. برای داشتن مژه‌های حالت‌دار استفاده از ریمل و فرمژه به شما کمک می‌کند اما قبل از استفاده از ریمل حتما مژه‌هایتان را حالت‌دار کنید که این امر فقط با استفاده از فرمژه میسر می‌شود.فر مژه زدن یکی از روش های حالت دادن به مژه هاست اما اگر این کار باعث ریزش مژه های شما می شود نباید از آن استفاده کنید.
    علاوه بر این شما برای اینکه مژه های خوش حالتی داشته باشید باید بدانید که چگونه فر مژه بزنید.
    حالا بعنوان یک آرایشگر حرفه ای، هنوز از فرمژه قدردانی می کنم!

    فر کردن مژه ها یکی از آن بخش های آرایش است که هیچگاه به آن اهمیت زیادی داده نمی شود، اما اگر بصورت صحیح صورت بگیرد، می تواند نتیجه ی چشمگیری در ظاهرتان بوجود بیاورد.

    فرکردن مژه‌ها
    فرکردن مژه‌ها

    چند روش ساده برای فرکردن مژه‌ها بدون نیاز به فرمژه

    داشتن مژه‌های بلند و فر باعث می‌شود چشمان شما بازتر و زیباتر شود چهره‌ای جوان و جذاب داشته باشد. فرکردن مژه‌ها یکی از روش‌های آرایش چشم است که برای خانم‌هایی که مژه‌های بلندی ندارند یا مژه‌های آنان صاف یا به سمت پایین است توصیه می‌شود. البته راه‌های مختلفی برای فرکردن مژه‌ها وجود دارد و اصلی‌ترین آن استفاده از فرمژه است که می‌تواند برای بعضی‌ها ترسناک باشد البته اگر روش درست استفاده از آن را ندانید ممکن است به مژه‌های خود آسیب برسانید. در این مقاله علاوه بر روش صحیح به کار بردن فرمژه چند روش ساده دیگر نیز برای فرکردن مژه‌ها بدون نیاز به فرمژه و با لوازم در دسترس در منزل به شما آموزش می‌دهیم.

    فر کردن مژه‌ها با استفاده از فرمژه

    فرمژه را باز کرده و روی پایه مژه‌ها نگه دارید: اگر راست دست هستید فرمژه را در دست راست و اگر چپ دست هستید در دست چپ خود بگیرید و آن را باز کنید. آن را روی چشم خود طوری بگیرید که قسمت منحنی آن به سمت خارج بوده و پایه مژه‌های شما درست در لبه آن بین دو پد بالایی و پایینی قرار بگیرد. مطمئن شوید که همه مژه‌ها داخل فرمژه و به صورت منظم روی پد قرار گرفته باشند. توجه داشته باشید که در این حالت نباید ریمل داشته باشید چون این ریمل به فرمژه شما می‌چسبد و پد آن غیرقابل استفاده می‌شود. پس حتما قبل از فرمژه زدن مژه‌ها را کاملا تمیز کنید.

    فر کردن مزه با فرمژه
    فر کردن مزه با فرمژه

    فرمژه را ببندید و به آرامی فشار دهید: حال باید فرمژه را ببندید و به آرامی آن را فشار دهید، مطمئن شوید که پوست پلک زیر فرمژه قرار نگرفته باشد چون باعث زخم و یا کنده شدن مژه‌ها خواهد شد. فرمژه را پنج تا ده ثانیه به این حالت نگه دارید و به حالت نبضی فشار دهید.

    فرمژه را باز کنید و تا نیمه مژه‌ها بالا بیاورید: پس از آن که پایه مژه‌ها را فر کردید فرمژه را باز کرده و کمی به سمت بالا حرکت دهید تا به میانه‌های مژه برسد و دوباره آن را ببندید و به حالت نبضی حرکت دهید. پنج تا ده ثانیه این کار را ادامه دهید تا مطمئن شوید مژه‌ها حالت گرفته‌اند.

    این بار روی نوک مژه‌ها این کار را انجام دهید: دوباره فرمژه را باز کنید و این بار آن را تا نزدیکی نوک مژه‌ها حرکت دهید و ببندید. باز هم به آرامی با حرکات نبضی مژه‌ها را فشار دهید تا نوک آن هم فر شود و مژه‌هایی فر با حالت طبیعی داشته باشید.

    با ریمل کار خود را تمام کنید: پس از آن که کار فرکردن مژه‌ها تمام شد یک ریمل بلندکننده بردارید و روی مژه‌ها بزنید. این کار مژه‌ها را مرتب و حجیم کرده و حالت آن را تثبیت خواهد کرد. در مورد استفاده از ژل‌های حالت دهنده ابرو احتیاط کنید چون اکثر این ژل‌ها حاوی آب هستند و حالت مژه‌ها را از بین می‌برند.

    فر کردن مژه‌ها با استفاده از فرمژه
    فر کردن مژه‌ها با استفاده از فرمژه

    فرکردن مژه‌ها با قاشق

    یک قاشق فلزی بردارید و آن را گرم کنید: یک لیوان یا کاسه را با آب گرم پر کنید و یک قاشق فلزی را به مدت سه تا پنج دقیقه داخل آن قرار دهید تا کاملا گرم شود. برای این کار از قاشق خیلی بزرگ استفاده نکنید چون نگهداشتن آن جلوی چرم کار ساده‌ای نیست و فرهایی که با آن ایجاد می‌شود چندان زیبا نخواهد بود. یک قاشق چای خوری در اندازه چشم شما برای این کار مناسب است.

    قاشق را بالای مژه‌ها قرار دهید: قاشق را از آب درآورده و با حوله خشک کنید.قاشقرا به صورت عمودی بالای چشم قرار دهید به طوری که لبه پایینی قاشق روی لبه خط مژه شما قرار بگیرد و قسمت محدب قاشق به سمت بیرون باشد. قبل از این کار دمای قاشق را تست کنید تا مطمئن شوید دست یا چشمتان را نمی‌سوزاند.

    با دست خود مژه‌ها را به سمت قاشق فشار دهید: با یک انگشت خود مژه‌ها را به سمت قاشق فشار دهید و ده ثانیه نگه دارید تا در تماس با قسمت منحنی آن شکل بگیرند. این قاشق مثل یک فرکننده مو عمل می‌کند و مژه‌ها را حالت می‌دهد.

    با ریمل حالت مژه‌ها را تثبیت کنید: پس از آن که مژه‌ها حالت مورد نظر شما را گرفتند از یک ریمل بلند کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید حالت مژه‌ها ثابت باقی خواهد ماند. اضافات ریمل را قبل از خشک شدن آن با یک برس مخصوص مژه بردارید.

    فرکردن مژه‌ها بدون فرمژه
    فرکردن مژه‌ها بدون فرمژه

    فر کردن مژه‌ها با مسواک

    یک مسواک را در آب داغ گرم کرده و خشک کنید: شیر آب گرم را باز کنید تا به داغ‌ترین حد خود برسد. سپس یک مسواک کهنه اما تمیز را که استفاده نشده است زیر آب بگیرید تا موهای برس آن گرم شود. مسواک را تکان دهید تا اضافات آب آن گرفته شود سپس روی یک حولهتمیز آن را فشار دهید تا خشک شود.

    با این مسواک مژه‌ها را به سمت بالا شانه کنید: در حالی که مسواک هنوز گرم است با آن به آرامی مژه‌ها را شانه کنید و و قتی به نوک مژه‌ها رسیدید ده ثانیه آن را به سمت مژه‌ها فشار داده و نگه دارید تا مطمئن شوید مژه‌ها به خوبی حالت می‌گیرند. اگر نتیجه چندان راضی کننده نبود مسواک را مجددا گرم کنید و این کار را تکرار کنید.

    ریمل بزنید: مانند آن چه که در روش‌های قبل گفته شد با ریمل زدن حالت مژه‌ها را تثبیت کنید.

    فرکردن مژه‌ها با ریمل و انگشت

    چند لایه ریمل بزنید: در این روش کار را با ریمل زدن شروع می‌کنید. اما بهتر است از ریمل ضدآب استفاده کنید چون ریمل‌های ضدآب بهتر می‌توانند حالت مژه‌ها را حفظ کنند. ریمل را بردارید و دو تا سه لایه نازک از آن را روی مژه‌ها بزنید تا مژه‌های شما در بلندترین و پرپشت‌ترین حالت خود قرار بگیرند.

    انگشتانتان را به هم بمالید تا گرم شوند: حال برای فرکردن مژه‌ها باید آن‌ها را گرم کنید. انگشت شست و اشاره خود را چندین بار به هم بمالید تا گرم شوند.

    با انگشت مژه‌ها را به سمت عقب حالت دهید: حال چشانتان را ببندید و با نوک انگشتانتان که گرم هستند مژه‌ها را به سمت پلک خود فشار دهید تا به ابروها برسند و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه نگه دارید. اگر نتیجه راضی کننده نبود مجددا انگشتان خود را گرم کنید و این مراحل را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

    فر مژه برقی

    مدتی است که فر مژه برقی نیز وارد بازار شده و مورد توجه بعضی خانم‌ها قرار گرفته است. این فر مژه، تقریبا شبیه به بابلیس است که با برق گرم می‌شود و مژه‌ها را حالت می‌دهد. ممکن است فکر قرار دادن یک فلز داغ نزدیک چشم‌ها شما را از خریدن فر مژه پشیمان کند ولی بهتر است بدانید این فر مژه‌ها زیاد داغ نمی‌شوند و گرمای آن به اندازه‌ای نیست که به مژه صدمه بزند.

    فر مژه برقی
    فر مژه برقی

    به جای خریدن فر مژه برقی می‌توانید فر مژه معمولی را چند ثانیه جلوی باد گرم سشوار بگیرید تا گرم شود سپس از آن استفاده کنید. با این روش می‌توانید مژه‌ها را درست مثل فر مژه برقی راحت حالت دهید.

    امروزه انواع و اقسام فر مژه‌ها در شکل‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارد ولی خوب است بدانید که هنوز هم همان فر مژه ساده و قدیمی، بهترین نوع فر مژه است و بیشترین خریداران را به خود اختصاص می‌دهد.

     بهترین زمان برای زدن فرمژه بعد از حمام و هنگام نمناک بودن مژه هاست.

    فرکردن مژه‌های صاف
    فرکردن مژه‌های صاف

     اگر مژه های خیلی صاف و البته محکمی دارید:
    – یکبار قبل از ریمل آنها را فر مژه زده و بعد خوب ریمل بزنید.
    – صبر کنید ریمل کمی بر روی مژه ها خشک شود و دوباره فر مژه را تنها یکبار به حالتی که آن را نگه داشته و با چند لحظه تامل بزنید.
    – برای بر طرف کردن شکستگی و جای فر مژه بر روی مژه ها دوباره چندین بار آرام ریمل بزنید.
    – بهتر است در آخرین مرحله از ریمل ضد آب استفاده کنید.

    خیلی خب، حالا شما با اسرار من برای فر کردن مژه ها آشنا شدید. از فر کردن مژه هایتان نترسید؛ دست به کار شوید و مژه هایی مجلل برای خودتان دست و پا کنید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله اینترنتی ایلیار  مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.