قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » خانه داری » راز تمیز کردن سردوش حمام با سرکه
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تمیز کردن سردوش حمام
تمیز کردن سردوش حمام

راز تمیز کردن سردوش حمام با سرکه

  • چگونه سردوشی حمام را تمیز کنیم؟ چگونه جرم سر دوشی را از بین ببریم؟ چگونه سر دوشی را برق بنیدازیم. سوالاتی که امروز در اینجا به آن ها خواهیم پرداخت. حتما در حمام با مشکل بسته شدن سوراخ های سر دوشی حمام مواجه شده اید. پس از هر چند مدت یکبار به خاطر وجود ذرات و رسوبات موجود در آب، سوراخ ها بسته شده و دیگر حتی فشار آب هم توانای از بین بردن آن ها را ندارد. حال شاهد کاهش چشم گیر فشار آب خروجی از این سردوشی ها هستیم. اما چاره چیست؟ در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید !

    اگر فشار آب دوش شدیدا کاهش یافته باید آن را خوب تمیز کنید. بهترین و موثرترین راه شستشوی آن استفاده از سرکه سفید است.

    سردوش حمام بعد مدتی پر از رسوبات آب می شود و دیگر آب را مثل اول از خود عبور نمی دهد که لازم است هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن آن کرد.

    آموزش تمیز کردن سردوش حمام و ازبین بردن رسوبات آب

    حتما در حمام با مشکل جرم گرفتن سر دوشی مواجه شده اید و مشاهده نموده اید که هر چند وقت یکبار سوراخ های سر دوشی حمام به علت ذرات و رسوبات موجود در آب گرفته و بسته می شود به طوری که فشار آب نمی تواند آن را باز کند.

    برای تمیز کردن سردوش حمام در این بخش از نکات جالب خانه داری ایلیار ساده ترین و البته کم هزینه ترین روش را آموزش داده ایم با ما همراه باشید تا طریقه تمیز کردن سر دوش حمام را یاد بگیرید.

    بهترین روش طبیعی برای تمیز کردن سردوش حمام با سرکه 

    یکی از ساده ترین روش های از بین بردن جرم سر دوشی های حمام که نه تنها تمامی رسوبات را از بین می برد و منافذ و سوراخ های سر دوشی را تمیز و باز می کند بلکه موجب درخشندگی و زیبایی سردوشی هم می شود ، استفاده از سرکه سفید است که بسیار موثر و ارزان است.

    با قرار دادن سر دوش در سرکه سفید می توانید آن را به کیفیت پیشین بازگردانید.

    برای این کار دو روش وجود دارد. جدا کردن سر دوش از لوله یا قرار دادن آن به صورت متصل به دیوار.

    نحوه باز کردن سر دوش حمام

    در صورتی که مدت زمان زیادی از استفاده سری دوش حمام نگذشته باشد خیلی راحت سری دوش حمام با دست باز می شود در غیر اینصورت مراحل زیر را انجام دهید.

    1. ابتدا شیر فلکه آب حمام را قطع کنید.
    2. با کمک انبردست و آچار سعی کنید سردوش حمام را باز کنید.
    3. ابتدا مهره متصل سری دوش حمام به لوله دوش حمام را با آچار نگه داشته و سر دوش حمام را با دست باز کنید.
    4. در  صورت باز نشدن سر دوش حمام با دست محلول های شیمیایی چون جرم گیر روی آن بریزید.

    مواد و تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن سردوش حمام

    • سرکه
    • کیسه پلاستیکی
    • کش لاستیکی یا تکه ای بند
    • فرچه

    مراحل تمیز کردن سردوش حمام با سرکه سفید

    ۱) سرکه را داخل نایلون بریزید

    یک و نیم تا دو پیمانه سرکه سفید را درون یک نایلون بریزید ، مقدار سرکه باید متناسب با سایز و حجم سر دوشی باشد . همچنین شما می توانید از هر نوع سرکه ای استفاده کنید.

    ۲) کیسه را به دور سردوشی ببندید

    اگر سر دوشی جدا می شود آن را باز کنید و داخل نایلون حاوی سرکه قرار دهید اما اگر سردوشی قابلیت جدا شدن ندارد کیسه حاوی سرکه را دور سر دوشی ببندید به طوری که سردوشی کاملا درون سرکه قرار بگیرد سپس نایلون را با کش محکم کنید و بگذارید یک شب (۲۴ ساعت) همانگونه بماند.  تا تمامی نازل های آن در سرکه قوطه ور شود

     تمیز کردن سردوش حمام
    تمیز کردن سردوش حمام

    ۳) سر دوش را تمیز کنید

    بعد از ۸ تا ۱۰ ساعت نایلون را از دور سردوشی باز کنید . خواهید دید که جرم های سر دوشی قابل تمیز کردن هستند زیرا سرکه خاصیتی دارد که تمامی رسوبات موجود در داخل سر دوشی را در خود حل می کند. اکنون با یک فرچه سر دوشی را بشویید تا تمیز شود.

     تمیز کردن سردوش حمام
    تمیز کردن سردوش حمام

    ۴) آب بکشید

    در مرحله آخر چند بار سردوشی را آب بکشید . این روش را هر ۱ تا ۲ ماه یکبار برای زدودن جرم های سردوشی انجام دهید و از فشار آب سر دوشی لذت ببرید.

    پس از تمیز کردن سردوش حمام و لوله دوش مجددا آنرا ببندید و از دوش حمام استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر نمی توانید به خوبی دوش حمام را باز و تمیز کنید

     

     تمیز کردن سردوش حمام
    تمیز کردن سردوش حمام

    نکات داشتن سر دوش حمام تمیز

    چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک ظرف پر از سرکه ریخته و بگذارید یک شب بماند. افزودن کمی جوش شیرین به دلیل خواص سایشی آن می تواند ذرات را تمیز کنید.

    • باید همیشه سر دوش را تمیز نگه داشته و باکتری ها را دور نگهدارید. برای این کار باید حداقل ماهی یک بار سر دوش را کاملا تمیز کنید.
    • در هنگام شستشوی دوش باید از چند مورد پرهیز کنید. اولا، برای تمیز کردن دوش از سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا تجمع باکتری را افزایش می دهد. دوم اینکه، استفاده از یک برس دندانه زبر می تواند به سطح سر دوش آسیب برساند.

     

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید .

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.