قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » وب مستر » در فروشگاه اینترنتی چه محصولی بفروشیم؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی چه محصولی بفروشیم؟

  • در فروشگاه اینترنتی چه محصولی بفروشیم؟

    کسب و کار اینترنتی با سرعت فوق العاده ای در حال رشد می باشد و می توان گفت که حتی اگر شما یک کسب و کار فیزیکی داشته باشید تا چند وقت دیگر بدون اینترنت نمی توانید به فعالیت کسب و کارتان ادامه دهید.
    همین الان کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. ترس دارید که در این راه اشتباه کنید؟ اشکالی ندارد! خسارت اشتباهات در اینترنت بسیار کمتر از دنیای واقعی می باشد. امروز اشتباه کنید تا فردا به یک فرد کاربلد تبدیل شوید.

    چرا میگم خسارت اشتباهات در اینترنت بسیار کمتر از دنیای واقعی می باشد؟

    فرض کنید بروشورهایی را برای محصولات خود طراحی و چاپ کردید و در جاهای مختلفی این بروشورها را پخش می کنید. حالا فرض کنید اشتباهاتی را در متون بروشور خود داشتید و متنهایی که فکر می کردید می تواند افراد را جذب کند ، به هیچ عنوان نتوانسته افرادی را جذب کسب و کار و محصولات شما کند. چه اتفاقی می افتد؟ هزینه بروشور شما هدر می رود اما فرض کنید یک وب سایت دارید و حالا به جای اینکه مبلغی را برای بروشور بپردازید ، همان پول را بابت هزینه تبلیغات اینترنتی صرف می کنید و افرادی را وارد سایت خود می کنید و حالا در صفحه محصول خود توضیحاتی را درباره محصول خود نوشته اید و می بینید که هیچ فروشی ایجاد نمی شود و یا هیچ تماسی با شما گرفته نمی شود . خیلی راحت می توانید متن صفحه محصولتان را تغییر دهید. حالا اگر بروشور چاپ کرده بودید می توانستید متن آن را تغییر دهید!

    اگر شما هم قصد باز کردن و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دراید اما مطمئن نیستید چه محصولی را می خواهید بفروشید، بدانید که تنها نیستید ! با این مقاله از مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    بسیاری از افراد هنگام ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی این سوال را می پرسند که در اینترنت چه کالا یا خدماتی را بفروشیم؟ برای ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی باید آگاهی کافی را در رابطه با انواع فروشهای اینترنتی داشته باشیم . در اینترنت ما می توانیم کالاهای فیزیکی ، کالاهای دیجیتالی یا مجازی ، خدمات فیزیکی و یا آنلاین را به فروش برسانیم.

    برای شروع کسب و کار اینترنتی اولین سوال این می باشد که چه محصولاتی را می توانم از طریق اینترنت به فروش برسانم
    تقریبا می شود گفت که هیچ محدودیتی در فروش نوع محصولات در اینترنت ندارید. از کالاهای دانلودی گرفته تا یخچال و لپ تاپ و … امروزه در کشور خودمان به فروش می رسد. قبل از هر چیز باید خدمت شما دوستان خوبم بگم که خیلی مهم نیست که چه چیزی می خواهید بفروشید! مهم این است که چگونه می خواهید بفروشید.

    بسیاری از افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی به دنبال فروش کالا در وبسایت خود هستند. یکی از پرسش هایی که ذهن اینگونه افراد را مشغول می کند این است که کدام کالاها برای فروش در اینترنت مناسب است. در این مطلب کوتاه توصیه هایی در این مورد مطرح می کنیم.

    در فروشگاه اینترنتی چه محصولی بفروشیم
    در فروشگاه اینترنتی چه محصولی بفروشیم

    یک نیاز را شناسایی کنید

    بهترین کار اینه که بگردید دنبال اینکه ببینید چه مشکلی برای مردم وجود داره، چه کاری هست که می‌تونید انجام بدید و زندگی دیگران رو بهتر کنید، چه مشکلی هست که اونها دنبالش هستن و شما می‌تونید پاسخی برای اون مشکل یا راه حل یا محصولی در جهت رفع مشکل اونها یا کمک به اونها تولید کنید.

    کالا یا خدماتی ارائه دهید که مشکلی را حل کند. بسیار شنیده‌اید که  احتیاج مادر اختراع است. درک به موقع اینکه جامعه مصرف کنندگان چه نیازی دارند و اینکه شما بتوانید کالا یا خدماتی را برای رفع نیاز عرضه کنید از بنیادی‌ترین تعاریف کسب و کار در دنیای واقعی و مجازی هست. پرفروش‌ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی باید بتواند نیازی را برطرف کند که وجود دارد و از طرف رقبای شما به اندازه ی کافی برطرف نشده است. حالت دیگر این است که شما روشی متفاوت برای رفع مشکل یا رفع نیاز مخاطبان خود بیابید و آن را برای عرضه اعلام کنید. و یا اینکه در نهایت محصول یا کالایی ارایه کنید که پیش از این وجود نداشته است. علاوه برخود محصول نحوه ارایه نیز می‌تواند موضوعی برای وجه تمایز شما و استقبال مشتریان باشد.

    مثلا سایت دیجی کالا چیکار کرد که به چنین موفقیت بزرگی رسید؟ سایت دیجی کالا یک مشکل رو برطرف کرد، مردم وقتی می‌خواستن محصول دیجیتالی ای رو خریداری کنند دوست داشتن از مشخصات اون محصول و نحوه عملکرد اون محصول آگاهی داشته باشند و اون رو از طریق اینترنت خریداری کنند، در اون زمان سایت های زیادی برای خرید محصولات دیجیتال از طریق اینترنت موجود نبود یا اینکه اگر سایتی موجود بود توضیحات خوبی درباره محصولات خودشون ارائه نمیدادن، امکان مقایسه اون محصولات وجود نداشت یا امکان نقد و بررسی توسط کاربران وجود نداشت، دیجی کالا این خدمات و بسیاری از خدمات خیلی خوب دیگر رو به همراه محصولات خودش به مردم ارائه کرد. یک مشکل رو رفع کرد و به کسب و کاری تبدیل شده که فروش روزانه اون حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هست! و الان تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران شده، حالا بسیاری از محصولات دیگر مثل آلات موسیقی و لوازم ورزشی، صنایع دستی و … هم در فروشگاه خودش ارائه میکنه و این فروشگاه هر روز در حال بزرگتر شدن هست و اشتغال زیادی هم برای مردم ایجاد کرده. شاید اصلا شما کاری به کار اینجور ایده ها و چنین کسب و کارهایی نداشته نباشید!

    شاید بخواید شعبه ۲ فروشگاه خودتون رو به صورت اینترنتی ایجاد کنید یعنی شما مغازه یا فروشگاهی در مکان زندگی خودتون دارید و حالا میخواید برای کسب و کار فیزیکی خودتون، یک کسب و کار اینترنتی هم ایجاد کنید و درآمد دومی داشته باشید و محصولاتی که در مغازه خودتون موجود دارید رو به صورت اینترنتی هم به فروش برسونید یعنی یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و درآمد خودتون رو افزایش بدید.

    شاید شما یک دانشجوی رشته زبان هستید و می‌خواهید سایتی در جهت آموزش زبان انگلیسی و همچنین ترجمه متون انگلیسی راه اندازی کنید، یعنی هم از طریق دریافت سفارش ترجمه به صورت اینترنتی درآمد کسب کنید و هم از طریق آموزش زبان انگلیسی در سایت خودتون.

    یا شاید شما مهارت خوبی در برنامه نویسی یا کار با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ دارید، خوب افراد زیادی هستند که دوست دارند این نرم افزارها و مهارت هارو یاد بگیرند، شما هم میتونید سایتی در این زمینه راه اندازی کنید، در سایت به دیگران آموزش بدید و هم از طریق دریافت سفارشات از اونها پول دریافت کنید. چون خیلی ها یا وقتش رو ندارند یا حوصله اش رو ندارند، در نتیجه نمیخوان یاد بگیرن و خودشون کار رو انجام بدن، در اون صورت به شما پول پرداخت میکنند تا شما برای اونها اون کار رو انجام بدید یا اون پروژه رو به انجام برسونید.

    قبلا افرادی برای خرید و فروش خودرو و … از طریق روزنامه نیازمندی های همشهری اقدام می کردند. البته نیازمندی های همشهری برای تمام اصناف مناسب می باشد اما بخش خرید و فروش خودرو این روزنامه همیشه داغ می باشد. این روزنامه در این بخش یک تنه جلو میرفت و هیچ رقیبی در حد خودش نداشت.
    چند سالی می باشد که سایت باما راه اندازی شده است. سایت باما چه کاری انجام می دهد؟ این سایت یک نیازمندی آنلاین خودرو می باشد. ایده خیلی ساده بود و این ایده تکراری سالیان سال توسط همشهری اجرا میشد و این سایت تنها این ایده را در اینترنت اجرا کرد و با سرعت باورنکردنی پیشرفت کرد. البته من در عنوان این مقاله نوشتم که در اینترنت چه محصولاتی بفروشیم؟ اما در این بخش یک نمونه خدماتی را مثال زدم تا دید شما باز شود.

    من تا به حال یک فروشگاه اینترنتی که فقط اسباب بازی بفروش برساند در ایران ندیدم. در حین نوشتن همین مقاله بودم که یک جستجوی ساده انجام دادم و فروشگاه اینترنتی که فقط درباره اسباب بازی باشد و سایت قوی در این زمینه باشد ندیدم. به نظرم اگر کسی چنین سایتی راه اندازی کند می تواند به سرعت در این حوزه رشد کند.

    فروشگاه اینترنتی
    فروشگاه اینترنتی

    چیزی را بفروشید که علاقه دارید

    یک اصل مهم و کلاسیک در فروشندگی اینه که شما باید چیزی رو بفروشید که به اون علاقه دارید و میتونید ساعت ها با اشتیاق زیاد درباره محصول و خدمات خودتون صحبت کنید و توضیح بدید، یک فروشنده حرفه ای به خوبی میدونه میخواد چی بفروشه؟ چرا بفروشه؟ و چگونه بفروشه؟ خوب از این تعریف کلی که بگذریم بریم سراغ کسب و کار اینترنتی خودمون.

    فروش اینترنتی کالاهای استاندارد

    فروش اینترنتی کالاهای استاندارد آسانتر است. مشتری برای خرید برخی از کالاها نیاز به دیدن و لمس کردن ندارد بلکه با در اختیار داشتن اطلاعات کافی می تواند برای خرید تصمیم بگیرد. این نوع کالاها معمولا از استانداردهای مشخصی برخوردار هستند و هم در بازارهای فیزیکی و هم در بازار اینترنتی به یک شکل عرضه می شوند. کتاب , لوازم التحریر , مسواک , شطرنج و تخته نرد و … نمونه ای از کالاها با استانداردهای مشخص هستند که در همه ی کشورهای جهان رعایت می شوند. بنابراین کاربران فروشگاه های اینترنتی نیاز به بررسی و آزمون این نوع کالاها ندارند و می توانند بر اساس اطلاعات ارائه شده برای خرید تصمیم بگیرند.

    فروش کالا با قیمت معقول

    فروش کالاهای گرانقیمت , سخت اما پرسود است. برخی از سایت ها به فروش کالاهای گرانقیمتی مانند جواهرات یا فرش های نفیس اشتغال دارند. این نوع کسب و کارها باید توان زیادی صرف ایجاد حس اعتماد در مشتری کنند و اصالت و کیفیت کالاهای خود را تضمین نمایند. قرار دادن عکس های گوناگون از محصول , ارائه ی توضیحات کامل , داشتن نماد اعتماد الکترونیک , دریافت پول پس از تحویل کالا و …. برخی از راه های معمول ایجاد اعتماد هستند اما باید توجه داشت که به رغم انجام همه ی این کارها باز هم ممکن است بیشتر مشتریان به سایت اعتماد کامل نکنند. البته این بدین معنی نیست که این نوع کسب و کارهای اینترنتی درآمد چندانی ندارند بلکه به دلیل فروش کالاهای گرانقیمت , این کسب و کارها با فروش تعداد کمی از محصولات نیز می توانند به درآمد مناسبی برسند.

    کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی
    کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی

    از مشتری‌ها ایده بگیرید

    ممکن است چند وقتی از ایجاد کسب و کار اینترنتی و فروش کالاهایی که انتخاب کرده‌اید در وب گذشته باشد. در این حین به نظرات مشتریان و همچنین نیازهای جدید
    آن‌ها باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. مشتریان از سوی یک مصرف کننده کالا را می‌بینند و علاوه بر نقص‌ها ممکن است کالاهای دیگری را که نیاز دارند و می‌تواند مکمل کالای اصلی شما باشد نیز یادآوری کنند. تامین چند کالای مرتبط با هم می‌تواند درآمد شما را از کسب و کار اینترنتی  افزایش دهد و موجب انتخاب پرفروش‌ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی شود.

    کالاهایی را بیابید که مخاطبان علاقه زیادی به آن‌ها داشته باشند

    بسیاری از کالاهایی که مردم می‌خرند لزوما نیاز روزمره و واجب آن‌ها نیست و بیشتر این کالا‌ها به دلیل نحوه ارایه یا تبلیغات برای انتقال احساس به کار میروند خریده می‌شوند. کالاهایی مانند تزیینات خانه ، گل، یک دستبند و…. این کالاها در صورتی که درست معرفی شوند با استقبال خوبی مواجه خواهند شد

    بقالی اینترنتی راه نیاندازید

    برخی از کسب و کارهای کوچک در فروشگاه اینترنتی خود همه چیز عرضه می کنند. این نوع کسب و کارها به دلیل محدودیت منابع , عمدتا به عرضه ی کالاهای بی کیفیت و یا کالاهای با قیمت بالاتر از حد معمول می پردازند. نکته ی دیگر اینکه این نوع کسب و کارها عمدتا توان ارائه ی خدمات شایسته به مشتریان را ندارند و همین مسئله بر مشکلاتشان می افزاید. بنابراین بهتر است کسب و کارهای کوچک به عرضه ی چند قلم کالای خاص با شرایط مناسب اقدام کنند تا با گذشت زمان در عرضه ی همان محصولات متبحر و شناخته شوند.

    آیا محصولات شما دوام می آورند؟
    وقتی قصد فروش اینترنتی محصولی را دارید، حتما به دوام آن محصول، هنگام ارسال فکر کنید و آن را نیز در نظر بگیرید. اگر ممکن است در مسیر بشکند، دارید ریسک می کنید! آیا محصولات مورد نظر من، تاریخ انقضا دارد؟ با اینکه مادام العمر بوده و یا در آینده باید مجددا خریداری گردد؟ در نظر گرفتن این موارد می تواند سودآوری ایده ی تجاری شما را تضمین کرده و یا نقش مهمی در این زمینه بازی نماید.

    آیا قانونی وجود دارد که تجارت اینترنتی شما را مختل نماید و یا لااقل مانع پیشرفت شما شود؟
    آیا فروش محصول شما از نظر قانونی مشکلی ندارد؟ آیا مانعی برای ارسال محصولات شما وجود دارد؟ برای اطلاع از قوانین دقیق بهتر است به مراجع مربوطه مراجعه کنید تا جدیدترین اطلاعات در این رابطه را به دست آورید.

    برای معرفی محصول، محتوا تولید کنید

    محصول خود را انتخاب کنید و شروع کنید به معرفی آن. لازم نیست بهترین محصول و بهترین کیفیت را داشته باشید یا اینکه سایتی بسیار بزرگ برای این کار ساخته باشید. مهم این است که بتوانید محتوایی آگاهی بخش و مفید را برای مخاطبان در نظر بگیرید و بتوانید با ترفندهای هوشمند تبلیغاتی، بازدید از وبسایت خود را توسط مخاطبان جدید و تا جای ممکن مربوط به کالا یا خدمات خود افزایش دهید. محتوای تبلیغاتی وبلاگ خود را بسازید و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید.

    صحبت پایانی
    در یک کسب و کار آنلاین عواملی مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک کسب و کار با موفقیت و یا شکست روبرو شوند. خیلی از کسب و کارهایی که شکست خورند به این علت بود که یک برنامه ریزی ساده نداشتند ، یک وجه تمایز نداشتند ، هیچ کار خلاقانه ای برای فروش نداشتند. شما اشتباه آنها را مرتکب نشوید. همین امروز نیازهایی را شناسایی کنید که به خوبی در دنیای وب پاسخ داده نشده اند و سپس وجه تمایز هایی را در نظر بگیرد و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید.

    به نظر شما چه محصولاتی را در اینترنت بفروشیم؟ چگونه فروشیم؟ چه وجه تمایزهایی را ایجاد کنیم تا بازدیدکنندگان ما را برای خرید کردن انتخاب کنند؟ نظر خودتان را در پایین همین پست بنویسید تا دوستان دیگر هم در بحث شما شرکت کنند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    فارسی سازی وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس

    فارسی کردن پیشخوان وردپرس فارسی کردن وردپرس میتونه با روش‌های مختلفی انجام بگیره که شاید در …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.