قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » دانلود درایور پرینتر اچ پی مدل HP LaserJet 3052
فروشگاه اینترنتی ایلیار
درایور پرینتر اچ پی
درایور پرینتر اچ پی

دانلود درایور پرینتر اچ پی مدل HP LaserJet 3052

  • از انواع پرینترهای رایج در بازار پرینترهای HP می باشد که از انواع متداول آن می توانیم به پرینترهای لیزری اشاره کنیم. این پرینترها هم سرعت بالایی دارند و هم از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. البته انواع پرینتر HP به لیزری محدود نمی شود بلکه شامل انواع دیگری از پرینترها نیز می باشد. آنچه که شنیدن آن شاید خالی از لطف نباشد تاریخچه پرینترهای HP می باشد. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    در واقع اصطلاح HP مخفف کلمات Hewllet-Packet یا مخفف عبارت HP می باشد که یک شرکت چند ملیتی فناوری می باشد. ساختمان این شرکت در آمریکا واقع شده است که البته از بزرگترین شرکتهای فناوری می باشد و در تمامی کشورها نیز شعبه دارد. از موسسین اصلی این شرکت می توانیم به نامهای دیویود پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت اشاره کنیم. که با یک سرمایه ابتدایی ۵۳۸  دلار پایه ریزی شد. این دو نفر با همین سرمایه اندک تلاش بی وقفه خود را شروع کردند و اکنون در بیش از ۱۶۰ کشور جهان فعالیت می کنند. این شرکت هم چنین توانست زیر مجموعه های زیادی نیز برای خودش ایجاد کند و پس از ترکیب با شرکتهای دیگر توانست رقیب سرسخت شرکت IBM شود.

    اما بیشتر شهرت HP بخاطر تولید انواع چاپگرهای رنگی سیاه و سفید می باشد که بین کاربران فضای دیجیتال شهرت و محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

    این شرکت با داشتن تاریخ پر فراز و نشیب نشان می دهد که این دو نفر چه نقش موثری در توسعه این برند معتبر داشته اند. هم چنین شیوه مدیریتی و خلاقانه آنها توانسته است مسیری نو در دنیای کامپیوتر ایجاد کند. از مهم ترین محصولات رایج شرکت چاپگرها، سرورها، رایانه های پرتابل و … می باشد. ولی با توجه به معروفیت بیشتر در زمینه تولید پرینتر و انواع مدلهای مختلف در این سایت سعی کرده ایم انواع درایور این برند معروف و معتبر را برای شما قرار دهیم.

    فقط کافیست مدل پرینتر خود را در این سایت جستجو کرده و با یک کلیک به درایور آن دسترسی داشته باشیم.

    پرینتر های بسیار گوناگونی در چند سال اخیر ساخته و وارد بازار های جهانی شده اند اما معمولا شرکت های سازنده آن ها پس از مدتی پشتیبانی درایور های پرینتر های خود را برای نسخه های جدیدتر سیستم عامل های مختلف قطع می کنند. اگر شما از پرینتر HP LaserJet 3052 استفاده می کنید و به درایور آن نیاز دارید اکنون می توانید درایور آن را دانلود کنید.

    Manufacturer : HP

    Model : HP LaserJet 3052

    System : windows, Linux

    HP LaserJet 3052 قابلیت پشتیبانی از درایور PCL6 را نیز دارد.

    درایور پرینتر اچ پی
    درایور پرینتر اچ پی

    PCL یا Printer Command Language چیست ؟ 

    Printer Command Language که به اختصار PCL خوانده می شود معمولا به “زبان توضیح صفحه” اشاره دارد که توسط شرکت HP توسعه داده شده است. خیلی ها به اشتباه PCL را Printer Control Language می خوانند، پی سی ال بطور کلی با هدف ایجاد یک پروتکل رسمی برای پرینتر های این شرکت و همچنین ایجاد یک استاندارد صنعتی در دست توسعه قرار گرفت. ابتدا در سال ۱۹۸۴ میلادی PCL برای پرینتر های جوهر افشان اچ پی یا همان inkjet و سپس برای پرینتر های حرارتی و ماتریکسی انتشار یافت که البته چنین رشد چشمگیری دور از انتظار نبود زیرا HP سهم فوق العاده بالایی را در فروش پرینتر های خانگی و اداری به خود اختصاص داده بود. در راستای پیشرفت روز به روز PCL، HP-GL و PJL نیز در نسخه های بعدی PCL بطور کامل پشتیبانی شدند.

    با استفاده از PCL6 می توانید پرینتر این دستگاه را برروی تمامی ویندوز ها راه اندازی کنید(تست شده) اما برای راه اندازی اسکن و فکس این دستگاه باید از درایور رسمی HP LaserJet 3052 استفاده کنید. هر دوی این درایور ها (درایور رسمی و PCL6) را می توانید از لینک های زیر دانلود کنید. بهتر است این درایور ها را از طریق Device Manager نصب کنید

    آموزش نصب درایور پرینتر بصورت دستی 

    قبل از این مراحل باید فایل فشرده را که دانلود کردید را از حالت فشرده خارج کنید.

    ابتدا وارد منوی استارت شده, سپس برروی My Computer ( در ویندوز ۷ عبارت Computer ) کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید. یا در حالت کلی بر روی در بخش start بر روی Device management کلیک میکنیم

    در پنجره باز شده برروی Device Manager کلیک کنید و در پنجره باز شده روی نام قطعه مورد نظر خود کلیک راست کرده و روی گزینه Update… کلیک کنید .

    در پنجره باز شده روی گزینه Browse My Computer …. کلیک کنید در پنجره باز شده روی گزینه Browse کلیک کنید و مکانی را که در آن درایور قرار دارد را انتخاب کنید و روی گزینه Ok کلیک کنید و سپس روی گزینه next کلیک کنید تا درایور نصب شود

    تنها باید توجه کنید که این آموزش برای نصب درایور هایی کاربرد دارد که یا فایل اجرایی ( فایل نصب درایور ) ندارند و یا درصورت اجرای فایل نصب درایور با مشکل روبرو شده اید ( اگر درایور پرینتر مورد نظر شما توسط فایل نصب درایور, توانستید درایور خود را نصب کنید نیازی به استفاده از این روش نیست.

    دانلود درایور پرینتر اچ پی مدل HP LaserJet 3052

    به دلین بالا بودن حجم دانلود،لینک دانلود درایور پرینتر را از سایت hp قرار دادیم.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.