قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » دانستنی هایی در مورد نژاد سگ پامرانیان
فروشگاه اینترنتی ایلیار
سگ پامرانیان
سگ پامرانیان

دانستنی هایی در مورد نژاد سگ پامرانیان

  • دانستنی هایی در مورد نژاد سگ پامرانیان

    در پست قبل از سایت ایلیار درباره نژاد سگ شیتزو مطلبی را نوشتیم در این مطلب قصد داریم در مورد سگ با نژاد پامرانیان اطلاعت مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم

    اگر دنبال خرید سگ پامرانیان هستید اما شاغلید و نمیتوانید وقت زیادی برای سگ آپارتمانی خود بگذارید خرید سگ پامرانیان گزینه خوبی نیست. پس از خرید سگ پامرانین باید در نظر داشته باشید که وقت کافی برای محبت و رسیدگی به این نژاد سگ کنار بگذارید.

    نژاد سگ پامرانیان
    نژاد سگ پامرانیان

    پامرانیان یکی از محبوب ترین نژادهای سگ است که افراد بسیاری آن را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می کنند. این نژاد از سگ کوچک، پشمالو با گوشهای کوچک و نوک تیز و صورتی شبیه به روباه است. انواع کوچک این نژاد با خصلت مطیع بودن و روحیه سر زندگی به همراه جثه خاص، آنها را بعنوان یکی از مهمترین حیوانات خانگی و دست آموز مطرح ساخته است.

    شجره نامه این سگ عروسکی نشان می‌دهد که از نسل سگ‌های سورتمه کش ایسلند و لاپلند می‌باشد. در آن زمان این سگ‌ها وزنی در حدود ۹ تا ۱۳ کیلوگرم وزن داشتند و به برای هدایت گله گوسفندان استفاده می‌شدند. در میانه‌های سال ۱۸۰۰ میلادی، این نژاد به انگلیس برده شد و ملکه انگلیس به این سگ علاقه‌مند شد. نژاد پامرانیان در اواخر سال ۱۸۰۰ میلادی در آمریکا شهرت پیدا کرد، البته در آن زمان سگ‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر، با گوش‌های بزرگ‌تری نسبت به آنچه که امروزه هستند، بودند.

    امروزه سگ نژاد پامرانیان سگ‌های کوچکی با وزن بین ۱ الی ۳ کیلوگرم می‌باشند. قد این سگ‌ها در حدود ۲۰ الی ۲۷ سانتی‌متر می‌باشد. بدن این سگ‌ها کمی کوتاه‌تر از قد سگ از ناحیه شانه حیوان می‌باشد و همچنین بدن سگ کوچک و پاهای سگ کوتاه و قوی می‌باشد. سر این سگ گرد، پوزه کوتاه و صاف،چشم‌های تیره، درخشان و بادامی شکل  و گوش‌هایش کوچک و رو به بالا می‌باشد. دم این سگ به پشت حیوان خم‌شده است.

    سگ پامِرانیان سگی است کوچک ، پشمالو با گوشهای کوچک و نوک تیز و صورتی شبیه به روباه. انواع کوچک نژاد سگ پامرانین با خصلت مطیع بودن و روحیه سر زندگی به همراه جثه خاص ،فروش سگ پامرانیان را بعنوان یکی از مهمترین حیوانات خانگی و دست آموز مطرح ساخته است.
    سر در مقایسه با بدن دارای نسبت خوبی است. اگر قصد خرید سگ پامرانین را دارید به دقت داشته باشید که سگ پامرانین دارای چشم های براق ، به رنگ مشکی و دارای اندازه متوسطی است. گردن کوتاه است و قاعده آن به خوبی با شانه ها اتصال می یابد. موی سگ پامرانیان دارای حالت مضاعف است پوشش زیرین کوتاه ، نرم و ضخیم است و موهای سطح بلند و زبر می باشد.
    دم سگ پامرانین نیز توسط موهای زیادی پوشیده شده.فروش سگ پامرانین در انواع رنگها شامل قرمز ، نارنجی ، کرم و مشکی ، قهوه ای و خاکستری فروخته مشود.

    نژاد سگ پامرانیان
    نژاد سگ پامرانیان

    توضیحات سگ پامرانین

    سگ پامرانیان رفتار آمرانه ای دارد. باهوش و زیرک می باشد. سگ پامِرانیان سگ سرزنده ، باهوش ، مشتاق برای آموختن بنابراین تربیت سگ پامرانین ساده می باشد، بسیار باوفا و شجاع است و غالباً با سایر سگها و حیوانات به خوبی کنار می آید. اما بعضی از آنها فکر میکنند که جثه بزرگتری نسبت به آنچه هستند ، دارند و اقدام در حمله به سگهایی بزرگتر می نمایند.

    سگ پامرانیان دارای صدای بلندی ست و دیدبان بسیار خوبی است. بعد از خرید سگ پامرانیان اگر می خواهید در هنگام صدای درب و زنگ تلفن پارس نکند باید از سنین کم مورد آموزش هایی جدی قرار گیرد. خرید سگ پامرانین برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

    از خصوصیات این سگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • رفتار آمرانه
    • باهوش و زیرک بودن
    • سرزنده بودن
    • اشتیاق برای آموختن
    • با وفا بودن
    • شجاع بودن
    • کنارآمدن با سایر حیوانات

    همچنین این سگ ها صدای بلندی ندارند اما دیدبان بسیار خوبی هستند. گاهی فکر می کنند جثه بزرگی دارند و به سگ های دیگر و دیگرحیوانات حمله ور می شود.  این سگ ها بسیار سریع با کودکان دوست می شوند و نسبت به سگ های دیگر بسیار مناسب تر برای بازی با کودکان هستند.

    سگ های نژاد پامرانین، برای اولین بار در قرن ۱۹ در کشور انگلستان مورد توجه قرار گرفتند. پامرانیان، پامرانین، پامر، بوو، پومرانی، پومرانین، پامر خرسی، پامر بوو و… از جمله اسامی ای هستند که این نوع از نژاد سگ را با آن ها می شناسند.

    سگ پامرانیان
    سگ پامرانیان عکس

    خلق و خو سگ پامرانین

    وزن در نر فروش سگ پامرانین : (۶-۹) ک.گ ، در ماده فروش سگ پامرانین: (۶-۸) ک.گ

    ارتفاع در نر فروش سگ پامرانین: (۱۸-۳۰) س.م ، ارتفاع در ماده فروش سگ پامرانیان: (۱۸-۳۰) س.م

    وزن ، ارتفاع درسگ پامرانین

    برخی از انواع سگ پامِرانیان دارای مشکل کشکک پا هستند. بیماریهای قلبی ، مشکلات پوستی و عفونت چشم نیز شایع می باشد.
    بهتر است در تغذیه آن از غذاهای خشک بهره گرفت تا از بروز مشکلات لثه جلوگیری شود و دندانها در حالت سالم و خوبباقی بماند. سگ پامر ماده اکثراً برای زایمان به سزارین نیاز دارند.

    سگ پامرانیان
    سگ پامرانیان

    مشکلات سلامتی سگ پامرانین

    سگ پامرانین برای زندگی آپارتمانی مناسب می باشد. اصولاً در داخل خانه فعال است و نیازی به حیاط ندارد بهتر است در فواصل گرما به خنک کردنش اقدام کنید تا دچار گرما زدگی نشود. فروش سگ پامرانین یکی از محبوبتریت نژاد های سگ می باشد.

    آلرژی شایع در نژاد Pomeranian

    برخی از این سگ‌ها به برخی آلرژن ها و مواد غذایی آلرژی دارند. اگر سگ شما پنجه‌های خود را لیس می‌زند و صورت خود را می‌خاراند احتمال دارد که به چیزی آلرژی داشته باشد و شما باید او را برای بررسی آلرژی نزد دامپزشک ببرید.

    بیماری صرع سگ پامرانیان

    بعضی از سگ‌های نژاد پامرانیان صرع (Epilepsy) و تشنج نشان می‌دهند که در این صورت حتماً باید زیر نظر دامپزشک باشند.

    بیماری‌های چشمی شایع این نژاد سگ

    این نژاد به مشکلات چشمی متعددی از جمله کدورت قرنیه، خشکی چشم ( التهاب ملتحمه و کراتینه شدن قرنیه چشم keratoconjunctivitis sicca)، مشکلات مجاری اشکی می‌باشد. این مشکلات در سگ‌های بالغ می‌تواند باعث کوری حیوان نیز بشوند. اگر قرمزی، زخم و یا ریزش اشک شدید در حیوان مشاهده کردید حتماً او را نزد یک دامپزشک ببرید.

    دیسپلازی مفصل ران پامرانیان

    این مشکل معمولاً در این نژاد دیده می‌شود. عوامل مختلفی در برزو این مشکل دخیل‌اند که شامل عوامل ژنتیکی، تغذیه و عوامل محیطی می‌باشند. سگ‌هایی که دچار دیسپلاری مفصل ران هستند می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند و نیاز به درمان ندارند ولی در نژادهای بزرگ‌تر نیاز به جراحی می‌باشد.

    بیماری لگ پرتس سگ

    این بیماری نیز مفصل ران را درگیر می‌کند. بیشتر نژادهای عروسکی مستعد این بیماری هستند و وقتی سگ نژاد Pomeranian به این بیماری مبتلا می‌شود، جریان خون به سر استخوان ران کاهش می‌یابد و سر بزرگ ران که درگیر با مفصل ران می‌باشد از بین می‌رود. معمولاً اولین علامت این بیماری در سن ۴ تا ۶ ماهگی دیده می‌شود. اولین علامت این بیماری لنگش و تحلیل عضلات پا می‌باشد. دامپزشک با انجام عمل جراحی سر استخوان ران را جدا می‌کند. بافت ایجاد شده بعد از جراحی مفصل کاذب ایجاد کرده و درد حیوان از بین می‌رود.

    دررفتگی کشکک

    دررفتگی کشکک یکی از مشکلات شایع پامرانیان ها می‌باشد. در این حالت کشکک از جای خود خارج شده و بیرون از زانو قرار می‌گیرد و باعث درد در حیوان می‌شود. بیشتر سگ‌ها می‌تواند با همین وضع زندگی کنند ولی اگر لیگامنت هاب کشکک پاره شده باشد باید حتماً جراحی شده و در جای خود ثابت شود.

    کلاپس نای در سگ پامرانیان

    در این حالت نای رو هم کلاپس می‌شودروی‌هم می‌افتد) و تنفس حیوان سخت می‌شود. علامت کلاپس نای به صورت سرفه‌های سخت که شبیه صدای غاز می‌باشد می‌باشد. از آنجایی که این مشکل می‌تواند در اثر کشیدن قلاده  در هنگام راه رفتن سگ ایجاد شود بهتر است به او یاد دهید که بدون قلاده در کنار شما راه رود و یا به جای قلاده از هارنس استفاده شود. این مشکل با جراحی قابل درمان است.

    مشکلات دندانی رایج در نژاد پامرانیان

    نژاد پامرانیان به بیماری دندانی و لثه و از دست دادن زود هنگام دندان مستعد می‌باشد پس بهتر است با دنبال کردن مقالات مربوط به نگهداری سگ پت پزشک از سلامت و بهداشت دندان این نژاد از مشکلات دندانی جلوگیری کنید.

    تصاویر سگ پامرانیان
    تصاویر سگ پامرانیان

    شرایط نگهداری سگ پامرانین

    سگ پامرانیان از پیاده روی لذت می برد و خودش به تنهایی می تواند موجبات تفریح و بازی خود را فراهم کند ترجیحاً بهتر است یک حیاط کوچک در هنگام بازی در اختیارش قرار دهید.
    پامرانین ها به پیاده روی روزانه احتیاج دارند. بهترین قلاده برای این سگها قلاده کمری است اما اگر از قلاده گردنی استفاده می کنید مراقب باشید ان را آنقدر تنگ نبندید که گردن حیوان آسیب ببیند. برای بستن قلاده گردنی انگشت خود را میان قلاده و گردن حیوان قرار دهید تا از تنگ نبودن قلاده اطمینان حاصل کنید.

    مکان خوابیدن پامرانین ها

    پامرانین ها سگ های کوچک و ضعیف و اسیب پذیری هستند. بهتر است سگ خود را در رختخواب خود نخوابانید زیرا ممکن است یک حرکت شما باعث شود حیوان آسیب جدی ببیند. برای پامرانین خود جای خواب نرم و مناسب تهیه کنید و او را برای خوابیدن در آن آموزش دهید.

    سگ پامرانیان
    سگ پامرانیان

     فعالیت بدنی سگ پامرانین

    سگ پامرانین در حدود ۱۵سال عمر میکند. سگ پامرانین بسیار دوست داشتنی و با محبت است.

     طول عمرسگ پامرانین

    موی بلندسگ پامرانین مضاعف و سگ پامرانین نیاز به آراستن و شانه زدن روزانه دارد. بهتر است شانه زدن را از قسمت سر سگ پامرانین شروع کرده ، موها را به چند تکه تقسیم و بصورت برعکس شانه کنید.  استحمام سگ پامرانین در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. سگ پامِرانیان یک یا دوبار در سال ریزش مو دارد. گوشها و چشم ها را بصورت روزمره تمیز کنید و بصورت منظم به دامپزشک مراجعه کنید. ریزش مو در این نژاد زیاد می باشد. فروش سگ پامرانین نیاز به محبت و توجه زیادی دارد.

     آراستن سگ پامرانین

    نژاد سگ پامِرانیان از سگهای سورتمه نواحی ایسلند و لامپلند مشتق شده است. البته نام این نژاد از منطقه پامِرانیا گرفته شده است و احتمالاً اصلاح نژاد و کاهش اندازه این نژاد در این منطقه است. این نژاد برای اولین بار در اواسط قرن ۱۹ میلادی در انگلستان مورد توجه قرار گرفت.

    گروه سگ پامرانین
    نژادسگ پامرانین دردسته ی سگ عروسکی  قراردارد. فروش سگ پامرانین برای خرید سگ آپارتمانی پیشنهاد میشود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.