قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » خواص میوه آلبالو یخ زده
فروشگاه اینترنتی ایلیار

خواص میوه آلبالو یخ زده

  • دیشب هسته البالو هارو جدا کردم گذاشتم فریزر یخ زد چند ساعت خیلی چسبید. بهتون پیشنهاد میکنم. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    یکی از میوه های بسیار خوشمزه که دارای مواد مغذی فراوان می باشد آلبالو است در این مطلب به طور کامل و جامع خواص آلبالو را مورد بررسی قرار می دهیم. این میوه در درمان درد نقرس و کاهش انواع سرطان مفید می باشد.

    یکی از میوه های سرشار از مواد مغذی، فیبر ها و آنتی اکسیدان های قوی آلبالو می باشد. این میوه در درمان بی خوابی و کاهش درد نقرس و پیش گیری از انواع سرطان ها موثر است. در ادامه خواص آلبالو را به طور کامل و جامع مورد بررسی قرار می دهیم.

    میوه آلبالو در جنوب شرقی اروپا بین روسیه و ترکیه ریشه دارد. یکی از فراوان ترین میوه ها در آمریکا می باشد. رایج ترین گونه های آن ابتدا در میشیگان، نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا پرورش می یافتند. به طور کلی از اوسط ژوئن تا اوایل جولای برداشت می شوند.

    البته این میوه آلبالو به طور خشک شده، یخ زده، آبمیوه و کنسانتره در دسترس است.

    پس از چیدن آلبالوها برای مدت زیادی تازه باقی نمی مانند به همین دلیل در فروشگاه های مواد غذایی کمیاب می باشند. از نظر اندازه کمی کوچکتر و از نظر رنگ کمی از گیلاس ها درخشان تر هستند. آن ها همچنین در مرباها مورد استفاده قرار می گیرند. و نیز می توانید آن ها را با میوه هایی همچون توت فرنگی، هلو یا تمشک ترکیب کنید. در ادامه خواص آلبالو را مورد بررسی قرار می دهیم.

    خواص آلبالو و فواید درمانی آن

    آلبالوها از خانواده آلو و زردآلو می باشند. بدلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و بسیاری از ترکیبات سلامت بخش فواید درمانی بسیاری برای بدن شما دارند. آلبالوها همچنین می توانند طعم دهنده های عالی برای انواع غذاها باشند. و برای ساخت کنسانتره ها مورد استفاده قرار گیرند که ممکن است فواید سلامتی منحصر به فردی ارائه دهند.

    در دست داشتن آلبالو یخ زده برای مصرف در طول زمستان خوب است. نکته شگفت انگیز این است که آلبالوی یخ زده هیچ یک از ارزش های غذایی خود را از دست نمی دهد.

    قدرت جذب اکسیژن در آلبالو بر اساس دستور تهیه آن متفاوت است، در حقیقت آلبالو از بین پنجاه ماده غذایی که دارای خاصیت ضد اکسیدانی می باشد رتبه چهاردهم را دارد. در ادامه برخی از مهم ترین خواص آلبالو را برای شما خواهیم آورد.

    خواص درمانی آلبالو در سلامت قلب: آن ها ترکیباتی عالی برای دفع التهاب ها می باشند و ویژگی های ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارند که باعث حفظ سلامت قلب شده و با سرطان مبارزه می کند.

    ترکیبات پیش گیری کننده از سرطان: فواید آلبالو در پیشگری از سرطان وجود دو مورد از ترکیبات کورستین و آلجیک اسید می باشند که هر دو مانع رشد تومور و باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شوند بدون اینکه به سلول های سالم آسیبی برسد. همچنین منبع خیلی خوبی از ملاتونین می باشد که از ابتلا به سرطان سینه پیش گیری می کند.

    آنتی اکسیدان های قوی در آلبالو: بهترین ویژگی آلبالوها این است که کالری کمی دارند. همانطور که گفته شد حضور آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین و سیانیدین در آلبالوها (بیش از هر میوه دیگری) نه تنها باعث می شود آلبالوها رنگدانه های بیشتری داشته باشند بلکه همچنین تورم ، درد آرتروز و خطر حملات قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

    کاهش خطر ابتلا به نقرس: یکی از مهمترین خاص درمانی آلبالو پیشگیری از بیماری نقرس است. خوردن آلبالو سطح اسید اوریک موجود در خون را کاهش می دهد که در پیش گیری از نقرس مفید می باشد. در حقیقت آب آلبالو داروی طبیعی عالی برای درد نقرس می باشد.

    کاهش درد مفاصل پس از تمرین: اسید گالیک، اسید پی کوماریک، کامفرول و کورستین دیگر ترکیبات در آلبالوها می باشند. تحقیقات نشان داده است که آن ها ممکن است پس از انجام ورزش ها درد مفاصل و ماهیچه ها را کاهش دهند. آلبالو را در مقادیر متعادل مصرف کنید زیرا حاوی فروکتوز می باشد که ممکن است مقادیر زیاد آن برای بدن مضر باشد.

    خواب راحت با مصرف آلبالو : مصرف کنسانتره آلبالو سبب افزایش ملاتونین می شود که برای بهبود مدت زمان خواب و کیفیت خواب در زنان و مردان مفید می باشد. همچنین ممکن است اختلالات موجود در خواب را کنترل کند و می تواند مشکلات بی خوابی را به طور کامل از بین ببرد.

    تسکین درد آرتروز: از دیگر خواص آلبالو برای زنان می توان با تسکین درد و تورم ناشی از بیماری آرتروز اشاره کرد. زنانی که آرتروز دارد دوبار در روز برای سه هفته آب آلبالو بنوشند که سبب کاهش قابل توجه تورم می شود. محققان بیان کرده اند که آلبالو بیشترین محتوی ضد تورمی را نسبت به دیگر غذاها دارد.

    یکی دیگر از خواص آلبالو کاهش جربی بدن است. مصرف آلبالو PPAR را در بافت های بدن فعال می سازدکه به تنظیم ژن های موجود در سوخت و ساز گلوکز و چربی کمک می کند. برای آشنایی با خاصیت ها و فواید دیگر میوه ها می توانید به بخش خواص میوه جات مراجعه کنید.

    آلبالو یخ زده
    آلبالو یخ زده

    خواص میوه آلبالو یخ زده

    دیدن صحنه های زیر برای روزه داران عزیز توصیه نمی شود!»

    این روزها دیگه آخرهای عمر آلبالوئه. آلبالوها خیلی رسیده شده اند و دیگه نمی شه باهاشون مربا درست کرد. خیلی بهتره که همه میوه ها به صورت تازه مصرف بشن. ولی خب، همه فصلها که آلبالو نیست. پس باید به فکر اون روزها بود.

    آلبالو ها رو بعد از شستن می ذاریم آبش بره و می ذاریم توی کیسه فریزر و می ذاریم توی فریزر. اونوقت زمستون، مثلا شب یلدا می ریم سراغش و عاشق این عاقبت اندیشی خودمون می شیم.

    پنج شش دقیقه که بیرون باشه، کم کم یخش باز می شه و مزه اش بهتر:

    الآن که جیک جیک مستون مونه، بهتره فکر زمستون مون باشه!

    آیا میوه های یخ زده نیز دارای خواص میوه تازه هستند؟ آلبالو یخ زده چه خواصی می تواند برای بدن داشته باشد؟ مصرف میوه ها به شکل تازه بهتر است یا یخ زده؟
    در مورد مصرف میوه ها همیشه توصیه می شود که حتما در برنامه غذایی روزانه قرار داده شوند و همراه با سبزیجات یکی از مواد غذایی روزانه باشند. میوه آلبالو دارای خواص مفید بوده و در مورد استفاده از آن می توان گفت که برای همه افراد در هر سنی که باشند محدودیت ندارد و به طور کل میوه ها و استفاده روزانه از آنها سبب ایجاد حس شادابی و سرزندگی می شود پس بهتر است که همیشه استفاده شوند.

    آلبالو را می توان به شکل خشک و یا تازه و یا یخ زده نیز استفاده کرد که هر کدام خواصی دارند که ممکن است به آنها توجه نشود.

    خواص میوه آلبالو منجمد

    اگر از آلبالو به شکل تازه استفاده کنید می توانید از خواص مقوی آن بهره مند شوید ولی اگر به دلایلی دسترسی به میوه تازه موجود نباشد به عنوان مثال از فصل آلبالو گذشته باشد شما می توانید از آلبالوی منجمد نیز به اندازه آلبالوی تازه بهره ببرید. خواص میوه منجمد و همین طور خواص آلبالو یخ زده کم نیست و در برخی تحقیقات گفته شده که حتی خاصیت یخ زده میوه بیشتر از نوع تازه می باشد. البته برای یخ زدن و نگهداری میوه و آلبالو در چنین شرایطی باید موارد مربوط به منجمد کردن را در نظر گرفت. آلبالو و به طور کلی هر میوه ای که در فریزر قرار گرفته و یخ می زند ویتامین و همین طور آنتی اکسیدان آن بیشتر از میوه تازه می شود و به این تریتیب گفته می شود که میوه یخ کرده نیز دارای خواصی مفید می باشد.

    حتما بعد از درست کردن خواص میوه آلبالو یخ زده نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید. تا در پست های بعدی از آن استفاده کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله در مجله اینترنتی ایلیار لذت برده باشید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴۹ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    یک دیدگاه

    1. من عاشق البالو یخ زده ام .. میارم بیرون روش نمک گلپر میزنم میخورم و عالیهههههه … منتها انقد دوسش دارم و هرروز میخورم ک همش تموم میشه و چیزی تا زمستون نمیمونه 😂😂😂😂

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.