قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » اخبار » ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
فروشگاه اینترنتی ایلیار
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

  • یکی از دوستام تصمیم گرفته که دانشگاه بره و از من خواست که بهش اطلاعاتی در این رابطه بدم و کمکش کنم من بهش دانشگاه علمی کاربردی و پیشنهاد کردم پس اگه شما هم دنبال ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بدون کنکور هستید. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    دانشگاه جامع علمی کاربردی مانند همه دانشگاههای رسمی کشور زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است که مدرک آن معتبر و قابل ترجمه و ارائه به سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور است و حتی امتیازاتی بر سایر دانشگاهها دارد.

    کسانی که می خواهند با استفاده از اعتبار مدرک تحصیلی به ارتقاء شغلی برسند معمولا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند ، هم چنین تنوع رشته در این دانشگاه نیز یکی از دلایل ترغیب داوطلبان به این دانشگاه می باشد.

    دانشگاه علمی کاربردی از افرادی که دارای مدرک دیپلم دبیرستان و یا هنرستان می باشند در ۴ گروه صنعت ، مدیریت و خدمات ، کشاورزی و فرهنگ و هنر ثبت نام به عمل می آورند. طبق روال هر سال دانشگاه علمی کاربردی در دو نوبت مهر و بهمن به صورت بدون آزمون و صرفا با استفاده از سوابق تحصیلی و شرط معدل در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

    آگاهی از سیستم آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای داوطلبانی که خواستار ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه هستند ، بسیار حائز اهمیت است ، اما از دانشگاه علمی کاربردی چه می دانید؟ دانشگاه علمی کاربردی با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ ای دانش‌ آموختگان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ایجاد شده است.

    دانشگاه علمی کاربردی هر ساله به صورت بدون کنکور در دو نوبت مهر و بهمن از دانشجویان واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورد. 

    در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی نیز باید بگوییم که با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی تحت نظارت وزارت علوم می باشد ، بنابراین مدارک ارائه شده از این دانشگاه به دانشجویان کاملا معتبر و قابل استفاده در سایر ارگان ها و سازمان ها خواهد بود.

    هیچ گونه محدودیتی در رابطه با انتخاب رشته های غیرمرتبط با رشته تحصیلی (آخرین مدرک فارغ التحصیلی) برای داوطلبان در دانشگاه علمی کاربردی وجود نخواهد داشت.

    امتیازات دانشگاه جامع علمی کاربردی

    ثبت نام دانشگاه بدون کنکور مقطع کاردانی در دانشگاههای علمی کاربردی فقط با دیپلم است و نیازی به دوره پیش دانشگاهی نیست بنابراین دانشجویان علمی-کاربردی یکسال زودتر به دانشگاه وارد و تبعاً یکسال زودتر فارغ التحصیل می‌شوند.

    نکته قابل توجه در مورد این دانشگاه این است که دارای عدم محدودیت برای تغییر رشته می باشد. این امر به این معنی است که مثلا اگر دیپلم داوطلب با رشته ای که قصد تحصیل آن در دانشگاه علمی کاربردی را دارد هم خوانی نداشته باشد. یا به عبارت دیگر غیر مرتبط با رشته قبلی داوطلب است. داوطلب می تواند بدون نگرانی و مشکلی در هر رشته ای که در لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی آمده است تحصیل کند.

    بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشته و کلیه افرادی که در رشته های مختلف دیپلم گرفته اند می توانند در کلیه رشته های دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنند.

    مزیت دیگری که دانشگاه علمی کاربردی دارد این است که این دانشگاه نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ندارد. از این رو داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی را نیز دارا نمی باشند اجازه تحصیل در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را دارا می باشند. البته اگر شما  مدرک پیش دانشگاهی را دارا می باشید به شما توصیه میکنیم حتی الامکان در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنید. چون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی فقط به مدرک پیش دانشگاهی نیاز دارد. بنابراین ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور بوده و طول سنوات تحصیل در این مقطع دانشگاهی ۴ – ۵ ترم (۲ تا ۲٫۵ سال) می باشد. شهریه دانشگاه علمی کاربردی هر ترم در مقطع کاردانی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

    چون رشته‌ها، کاربردی و مهارتی است پس در طول مدت تحصیل با بازار کار آشنا می‌‌شوند و پس از فارغ التحصیلی امکان اشتغال آنان بیشتر است.

    معافیت تحصیلی نظام وظیفه عمومی برای آقایان

    پایین بودن شهریه نسبت به سایر دانشگاه ها

    نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور می باشد و داوطلبان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند.

    رشته های بدون کنکور علمی کاربردی در ۴ نظام آموزشی مدیریت و خدمات اجتماعی ، کشاورزی ، صنعت و فرهنگ و هنر ارائه می شوند و لیست تمامی این رشته ها در دفترچه راهنمای ثبت نام علمی کاربردی قرار داده شده است.

    ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت می پذیرد و چند روز قبل از شروع ثبت نام برای هر یک از دوره ها ، دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می شود.

    برای هریک از مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ، دفترچه ثبت نام جداگانه منتشر می شود.

    کنکور دانشگاه علمی کاربردی
    کنکور دانشگاه علمی کاربردی

    شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

    شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ، شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد و داوطلبان در صورتی که همه ی شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام را داشته باشند ، مجاز به ثبت نام می باشند.

    شرایط عمومی

    شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی که در ادامه ذکر می شود برای داوطلبانی که قصد تحصیل در هر یک از مقاطع کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته را دارند یکسان بوده و بهره مندی از این شرایط برای همه متقاضیان الزامی می باشد.

    • اعتقاد کامل داشتن به دین اسلام یا یکی از دین های مورد قبول جمهوری اسلامی ایران
    • پایبندی به احکام عملی اسلام (انجام واجبات و دوری از محرمات)
    • عداوت نداشتن با حکومت جمهوری اسلامی ایران
    • عدم احراز فساد اخلاقی
    • متناسب بودن وضعیت جسمی داوطلب با رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
    • شهرت نداشتن به انجام کارهای غیراخلاقی در طول دوران تحصیلی یا شغلی
    • عدم سابقه عضویت در ساواک و گروه های مخالف جمهوری اسلامی ایران
    دانشگاه علمی کاربردی
    دانشگاه علمی کاربردی

    شرایط اختصاصی مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

    مقطع کاردانی در واقع همان فوق دیپلم است که تمام افرادی که دارای مدرک دیپلم در تمام  رشته ها از جمله ریاضی، تجربی، انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش می باشند. می توانند در دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی ثبت نام نمایند.

    • داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید در یکی از رشته های فنی و حرفه ای ، کاردانش و نظری و یا داشتن دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (۴ ساله و یا ۶ ساله نظری و فنی حرفه ای)
    • برخورداری از شرایط اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر

    – شرایط هر یک از مراکز آموزش علمی کاربردی در دفترچه ثبت نامی بیان می شود و داوطلبان می بایست پس از مطالعه آن و در صورت بهره مندی از شرایط مورد نظر نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

    • داشتن توانایی های جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی
    • داوطلبان آقا باید شرایط مربوط به وضعیت نظام وظیفه عمومی را داشته باشند.

    دارا بودن مدرک دیپلم (برای ثبت نام دوره کاردانی) و مدرک کاردانی (برای ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته) از شرایط اصلی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می باشد.

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۹۸ برای مقطع کاردانی ( فوق دیپلم ) بر اساس معدل کل دیپلم و نیازی به ارائه گواهی پیش دانشگاهی نیست .

    داوطلبان شاغل می توانند با ارائه یک نامه اشتغال به کار از محل کار خود از سهمیه شاغل استفاده کنند . متقاضیانی که از این سهمیه بهره مند می شوند مجاز به انتخاب رشته فقط از یک زیر گروه و مرتبط با کار خود بر اساس تعریف شغل مندرج در جدول شماره ۶ دفترچه هستند

    زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی 

    اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارید در رابطه با زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی لازم است به اطلاعتان برسانیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی طبق روال هرساله به صورت بدون کنکور در ۲ نوبت مهر و بهمن ماه به داوطلبان فرصت می دهد تا اقدامات لازم را جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی انجام دهند.

    بنابراین داوطلبان ورودی مهر ماه می بایست درمرداد ماه جهت ثبت نام اقدام نمایند و همچنین داوطلبان ورودی نیمسال دوم نیز باید در اواخر بهمن ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

    متقاضیان در صورتی مجاز به تحصیل در مقطع کاردانی این دانشگاه هستند که مدارکی را که در ادامه خواهیم گفت دریافت نموده باشند. همچنین لازم است گفته شود که داوطلبان رشته های نظری (ریاضی ، انسانی و تجربی) نیازی به ارائه مدرک پیش دانشگاهی نخواهد داشت.

    1.  دیپلم چهار ساله نظام قدیم
    2. دیپلم سه ساله نظام جدید
    3. دیپلم جدید فنی حرفه ای و یا کاردانش

    در خصوص نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور کاردانی باید بگوییم که ابتدا می بایست دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را دریافت نموده و پس از مطالعه کامل دفترچه ، وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و کارت اعتباری مورد نظر را به صورت اینترنتی و با مبلغ ۲۲ هزار تومان خریداری کنید. پس از خرید کارت و دریافت شماره سریال کارت اعتباری از منوی اصلی صفحه سازمان سنجش گزینه علمی کاربردی را انتخاب کنید و اقدامات لازم جهت تکمیل فرآیند ثبت نام را انجام دهید.

    زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی 

    داوطلبانی مجاز به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می باشند که مدرک فوق دیپلم (مدرک کاردانی) خود را دریافت نموده باشند. این دانشگاه در دو نوبت مهر و بهمن به صورت بدون کنکور از متقاضیان ثبت نام به عمل می آورد. افراد با در نظر داشتن شرایط ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی می توانند در دو نوبت مهر و بهمن نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای نوبت مهر ، مرداد ماه و زمان ثبت نام برای نیمسال دوم تحصیلی ، اواخر بهمن ماه خواهد بود. متقاضیان جهت ثبت نام ابتدا می بایست از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی آگاهی پیدا کنند در زمان مشخص شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و پس از خرید کارت اعتباری مورد نظر به مبلغ ۲۲ هزار تومان ، اقدامات لازم را جهت ثبت نام انجام دهند.

    مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 

    دارا بودن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، مدرک دیپلم رشته های نظری نظام جدید و مدرک دیپلم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش ،شرایط ثبت نام علمی کاربردی دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می باشد. ولی شرکت در مقطع کارشناسی ناپیوسته ، فقط نیازمند ارائه مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته می باشد.

    داوطلبان می توانند بدون داشتن هیچ گونه محدودیتی ، در رشته ای متجانس با رشته تحصیلی خود ثبت نام کنند. از جمله سایر مدارک ثبت نام علمی کاربردی برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ، به شرح جدول زیر می باشد:

    مقطع کاردانیمقطع کارشناسی
    اصل مدرک دیپلم اصل کارت ملی و شناسنامه

    ۶ قطعه عکس ۴*۳

    کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی

    گواهی اشتغال به کار

    کپی صفحه اول دفترچه بیمه

    آخرین فیش حقوقی با حکم کارگزینی

    اصل یا گواهی موقت مدرک کاردانیاصل کارت ملی و شناسنامه

    ۶ قطعه عکس ۴*۳

    کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی

    گواهی اشتغال به کار

    آخرین فیش حقوقی یا حکم کارگزینی

    تقریبا سه هفته پس از ثبت نام ، زمان اعلام نتایج بدون کنکور علمی کاربردی می باشد و در صورتی که داوطلبان در رشته مورد علاقه خود پذیرفته شده باشند ، می توانند با به همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردیبرای ثبت نام حضوری اقدام کنند.

    اما داوطلبانی که در هیچ یک از رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده اند ، می توانند با شرکت در تکمیل ظرفیت علمی کاربردی شانس خود را مجددا برای پذیرش در رشته مورد علاقه امتحان کنند.

    مدارک ثبت نام بدون کنکور 
    مدارک ثبت نام بدون کنکور

    لیست رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی علمی کاربردی بهمن ۹۸

    رشته هایی که در ادامه این مطلب ذکر نموده ایم به عنوان رشنه های اصلی شناخته شده است ، شما می توانید برای اطلاع از گرایش های این رشته ها به دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی علمی کابردی مراجعه کنید.

    لیست رشته های مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
    ردیفعنوان رشتهردیفعنوان رشته
    ۱کاردانی فنی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کاردانی فنی اویونیک هواپیما۵۰کاردانی فنی کنترل کیفیت خودرو
    ۲کاردانی حرفه ای حقوق۵۱کاردانی فنی صنایع چاپ – ماشین آلات
    ۳کاردانی حرفه ای اصلاح و تربیت۵۲کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما
    ۴کاردانی حرفه ای خدمات سلامت۵۳کاردانی فنی تجهیزات و ماشین آلات بنادر
    ۵کاردانی حرفه ای حفاظت اطلاعات سیاسی و نظامی۵۴کاردانی فنی ابزار دقیق
    ۶کاردانی حرفه ای عملیات مرزبانی۵۵کاردانی فنی متالورژی
    ۷کاردانی حرفه ای امور بانکی۵۶کاردانی فنی طلا و جواهر – ورقکاری
    ۸کاردانی حرفه ای امور بیمه۵۷کاردانی فنی جوشکاری
    ۹کاردانی حرفه ای بازاریابی۵۸کاردانی فنی سیستم های ارتباط و ناوبری هوایی بالگرد
    ۱۰کاردانی حرفه ای حسابداری۵۹کاردانی فنی الکترونیک صنعتی
    ۱۱کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار۶۰کاردانی فنی مخابرات
    ۱۲کاردانی حرفه ای تربیت بدنی۶۱کاردانی فنی کنترل
    ۱۳کاردانی حرفه ای تبلیغات۶۲کاردانی فنی برق
    ۱۴کاردانی حرفه ای روابط عمومی۶۳کاردانی حرفه ای هنرهای نمایشی
    ۱۵کاردانی حرفه ای خبرنگاری۶۴کاردانی حرفه ای موسیقی
    ۱۶کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی۶۵کاردانی حرفه ای سینما
    ۱۷کاردانی حرفه ای مترجمی زبان فرانسوی۶۶کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی
    ۱۸کاردانی فنی کنترل کیفیت قطعات مکانیکی۶۷کاردانی فنی نگهداری و تعمیرات
    ۱۹کاردانی فنی مکانیک۶۸کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد
    ۲۰کاردانی فنی مکانیک مترو۶۹کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری
    ۲۱کاردانی فنی مکانیک – پمپ و کمپرسور۷۰کاردانی فنی فناوری اطلاعات
    ۲۲کاردانی فنی بازی سازی رایانه ای۷۱کاردانی فنی کامپیوتر – سیستم های کامپیوتری
    ۲۳کاردانی فنی بهره برداری راه آهن۷۲کاردانی فنی نرم افزار – برنامه سازی کامپیوتری
    ۲۴کاردانی فنی شهرسازی۷۳کاردانی فنی استخراج و فرآوری قیر طبیعی
    ۲۵کاردانی فنی عمران۷۴کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی
    ۲۶کاردانی فنی عمران – راهداری۷۵کاردانی فنی ایمنی مترو
    ۲۷کاردانی فنی معماری۷۶کاردانی فنی ایمنی پرواز و زمینی بالگرد
    ۲۸کاردانی فنی عمران – بتن۷۷کاردانی فنی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست در معادن
    ۲۹کاردانی فنی نقشه برداری کارگاهی۷۸کاردانی فنی تجهیزات پزشکی اتاق عمل
    ۳۰کاردانی فنی ممیزی انرژی۷۹کاردانی فنی تجهیزات پزشکی – تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی
    ۳۱کاردانی فنی صنایع سرامیک۸۰کاردانی فنی تجهیزات پزشکی – تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون
    ۳۲کاردانی فنی صنایع سیمان – کنترل کیفیت۸۱کاردانی فنی صنایع دارویی – کنترل کیفیت
    ۳۳کاردانی فنی معدن۸۲کاردانی فنی لجستیک و تامین قطعات خودرو
    ۳۴کاردانی فنی معدن – حفاری۸۳کاردانی فنی پلیمر – قطعات پالستیک، الستیک و تزئینی خودرو
    ۳۵کاردانی حرفه ای امور دفتری۸۴کاردانی فنی پلیمر – قطعات کامپوزیتی و فومی خودرو
    ۳۶کاردانی حرفه ای امور ثبت احوال۸۵کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی
    ۳۷کاردانی حرفه ای مدیریت۸۶کاردانی فنی صنایع شیمیایی
    ۳۸کاردانی حرفه ای خدمات مشترکین صنعت آب و برق۸۷کاردانی فنی صنایع الستیک
    ۳۹کاردانی حرفه ای خدمات پس از فروش خودرو۸۸کاردانی فنی نفت – عملیات تولید و فرآورش
    ۴۰کاردانی حرفه ای بازرگانی – مشاوره حقوقی اصناف۸۹کاردانی فنی تصفیه آب و پساب صنایع غذایی
    ۴۱کاردانی حرفه ای ایمنی و بهداشت واحدهای صنفی۹۰کاردانی فنی صنایع شیمیایی – خط تولید کلر آلکالی
    ۴۲کاردانی حرفه ای امور تعاون۹۱کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – غذایی
    ۴۳کاردانی فنی صنایع غذایی۹۲کاردانی فنی صنایع غذایی
    ۴۴کاردانی حرفه ای بهداشت آبزیان۹۳کاردانی فنی کنترل کیفیت مواد غذایی
    ۴۵کاردانی فنی دامپروری۹۴کاردانی فنی صنایع چوب – تولید مبلمان
    ۴۶کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی۹۵کاردانی فنی صنایع نساجی
    ۴۷کاردانی حرفه ای بهداشت یاری دامپزشکی۹۶کاردانی فنی منابع طبیعی – جنگلداری
    ۴۸کاردانی فنی گیاه پزشکی۹۷کاردانی فنی امور زراعی – تولیدات زراعی
    ۴۹کاردانی فنی باغبانی – تولید و پرورش نهال۹۸کاردانی فنی باغبانی
    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی
    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

    آیا مدرک ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی معتبر است؟

    دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری است , تمامی ضوابط و مقررات آموزشی آن مطابق با چهارچوب های و قوانین آن وزارتخانه بوده مدرک تحصیلی آن نیز از سوی آن وزاتخانه صادر می کردد .بنا بر این اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه برای ادامه تحصیل و سایر موارد مانند دانشگاه های دیگر وزارت علوم می باشد.

    فرم پیش نویس ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی- مقطع کاردانی

    فرم ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی
    فرم ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

    ممنون که با ایلیار دات کام همراه بودید!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    خرید هدیه برای همسر باردار

    هدیه برای همسر و خانم باردار چی بخریم ؟

    درخرید و انتخاب هدیه برای همسر باردار باید تبحر و تجربه کافی داشته باشید و با …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.