قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » ترفندهای بالابردن ماندگاری عطر و ادکلن
فروشگاه اینترنتی ایلیار
بالابردن ماندگاری عطر
بالابردن ماندگاری عطر

ترفندهای بالابردن ماندگاری عطر و ادکلن

  • ترفندهای بالابردن ماندگاری عطر و ادکلن

    تعریف از خود نباشه ولی همیشه به من میگن عطرت چیه که انقد بوش خوبه؟ تو این پست میخوام بهتون رز ماندگاری عطر و بگم.  در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید . استفاده از بوی خوش، سنت رسول مهربانی‌هاست و از طرفی در دنیای مدرن امروزی، یکی از نیازهای روزمره است. احتمالا شما هم تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا بعضی افراد همیشه بوی خوبی می‌دهند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بوی عطر برخی افراد بیش از هر چیز دیگری توجه‌تان را جلب کرده و مسیر حرکتشان را از این بوی برجا مانده شناسایی کرده باشید. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که راز این بوی خوش و آن ماندگاری چیست؟

    به طور حتم این راز به یک عطر گرانقیمت محدود نمی شود ، چون در میان این افراد خوشبو هستند کسانی که چندان به دنبال خرید عطرهای گرانقیمت نیستند و از طرف دیگر افرادی هم هستند که فقط عطرهای گران قیمت می خرند ولی هیچ گاه چنین خوشبو نیستند. هر چند نمی توان تاثیر نوع عطر را هم در این ماندگاری انکار کرد البته نوع خوب عطر لزوما به معنای گران بودن آن نیست؛ اما جدا از نوع عطر روش هایی هم وجود دارد که می تواند ماندگاری و پایداری عطر را افزایش دهد و نگذارد که رایحه مطبوع شما ب زودی و در عرض چند ساعت از بین برود. در این نوشتار به رازهای ماندگاری بوی عطر پرداخته ایم .

    ادکلن، اسپری و انواع محصولات خوشبو کننده، در سبد خرید هر ایرانی خوش ذوق وجود دارد، اما با توجه به قیمت زیاد هر بطری اصل آن، راه کارهایی برای استفاده‌ی بیشتر و بهینه‌ی این محصول وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

    ماندگاری عطر تنها به قیمت یا اصل بودن آن بستگی ندارد!

    ممکن است شما برای خرید عطر و ادکلن تان هزینه‌ زیادی بپردازید اما در بیشتر حالات به نظر می‌رسد که ماندگاری‌ این عطر ها به بیشتر از چند ساعت نمی رسد. بارها پیش آمده که ما عطرهایی انتخاب می‌کنیم که نت های بویایی بسیار مناسب فصلی دارند اما باز در عین حال ماندگاری این عطر ها آنچنان که باید نیست. ما در این مطلب قصد داریم با بیان چند ترفند کاربردی، میزان بالا بردن ماندگاری عطر شما را زیاد کنیم.

     بهترین عطر‌ها هم تمام روز را دوام نمی‌آورند و باید هر سه تا چهار ساعت یکبار تجدید شوند. 

    چگونه عطر بزنیم؟

    *پس از استحمام، به این علت که پوست بدن شما تمیز است، بهترین زمان برای عطر زدن است.

    *عطر را در هوا اسپری نکنید.

    *هنگام اسپری کردن، شیشه عطر را در فاصله ۷ تا ۱۵ سانتی متر از بدن تان نگه دارید.

    *در عطر زدن زیاده روی نکنید، ۳ تا ۴ اسپری کافی است.

    *پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نمالید.

    پوست تان تمیز باشد

    پوست سالم رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است. ابتدا مطمئن شوید پوست شما پیش از استفاده از عطر کاملا شسته و تمیز است و هیچ بوی نامطبوعی نمی دهد تا بوی عطر تحت الشعاع قرار بگیرد؛ همچنین قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی روی پوست خود ندارید، چون ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

    جای نگهداری عطر و ادکلن

    برای بالا بردن ماندگاری عطر جایی که شما عطرتان را نگهداری و حفظ می‌کنید بسیار مهم است ، زیرا نور خورشید و همین‌طور گرمای خورشید مایع درون عطر را اکسید می کند و ترکیب آن را تغییر می‌دهد. برای جلوگیری از ، از دست رفتن نت ها بویایی عطرها ، جعبه ی زیبای عطرتان را در ۱ مکان سرد و تاریک ذخیره کنید . این کار باعث می‌شود تا بوی عطرتان تغییر نکرده و نت های بویایی آن به درستی حفظ شود .

    اما ساده‌ترین راه نگهداری عطر ها چیست؟ بهترین و ساده‌ترین راه نگهداری عطرهایتان این است که آنها را در جعبه های اصلی خودشان حفظ و نگهداری کنید . با انجام این کار نه تنها بسته بندی زیبا عطر خود را حفظ کرده‌اید، بلکه عطر گران‌بهای خود را از نور مستقیم خورشید نیز محافظت می‌کنید .

    بالابردن ماندگاری عطر
    بالابردن ماندگاری عطر

    رایحه‌های اصلی عطر و ادکلن شما مربوط به چه خانواده ای از نت های بویایی است؟

    همه عطرها ماندگار یکسانی ندارند برخی از آنها طولانی مدت تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند و برخی دیگر در مدت زمان کوتاه‌تری از بین می‌رود این دلیل اصلی بوجود آمدن نت های بویایی عطر ها ست. اگر نت‌های اصلی یک عطر ، از رایحه های چوبی و همین‌طور رایحه‌های شرقی تشکیل شده باشد این‌ عطر ماندگاری بیشتری خواهد داشت. درواقع رایحه‌های چوبی و همین‌طور رایحه‌های شرقی از ماندگارترین رایحه های موجود در بین عطر ها می‌باشند.

    اگر شما قصد دارید ۱ عطر ماندگار داشته باشید ما شما پیشنهاد می‌کنیم عطری را خریداری کنید که ترکیبی فوق‌العاده از نت های چوبی و همین‌طور مرکبات و میوه‌ها باشد. از طرف دیگر وجود نت های بویایی و رایحه‌ گل‌ها ،بسیار مناسب بانوان است.

    بوی هر عطر در افراد مختلف متفاوت است

    ترکیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری که به پوست زده می شود تاثیر می گذارد. در ضمن عطر دارای بسیاری از روغن های اسانس دار است. بعضی روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی روی پوست اشخاص می گذارند و احتمال دارد که برخی از آنها جذب پوست شوند. همین مسئله باعث می شود تا بویی از پوست متصاعد و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود.

    پس از حمام و پیش از لباس پوشیدن عطر بزنید

    رطوبت پوست می تواند ماندگاری عطر را افزایش دهد، پس به محض استحمام که هنوز پوست کمی مرطوب است بهترین زمان برای استفاده از عطر است.

    قبل از پوشیدن لباس، عطر بزنید

    به دلایل زیادی بهتر است قبل از پوشیدن لباس ، عطر بزنید. یکی از این دلایل این است که بعضی از عطرها باعث لک شدن لباس شما می شوند. دوم اینکه اگر عطر را مستقیما به بدن خود بزنید، گرمای طبیعی بدن باعث می شود که رایحه ی عطر فعال شده و در نتیجه موجب افزایش ماندگاری بوی عطر تان شود.

    پیش از پوشیدن لباس عطر را به خودتان بزنید تا لکه عطر روی لباس هایتان به جای نماند.

    در چه فصلی قرار دارید ؟

    نوع آب و هوایی که در آن قرار دارید به میزان کارکردِ پخش بوی عطر و همینطور ماندگاری عطرها تأثیر می‌گذارد. آب و هوای سرد، نت های بویایی گل‌دار را تقویت می‌کند. به همین دلیل است که عطرهای مناسب فصل تابستان در فصل‌های زمستان و یا پاییز کارایی و اثربخشی مناسبی ندارند . برعکس این مورد، عطرهای سبک‌تر در تابستان و بهار بهتر عمل می‌کنند به عنوان مثال عطرهای خنک، بسیار مناسب فصل تابستان هستند چرا که گرما و رطوبت بدن باعث بوجود آمدن و ماندگاری عطر برای تمام طول روز می‌شود.

    برخی از عطرهای گرم برای اینکه پخش بوی فوق‌العاده‌ای داشته باشند و همین‌طور ماندگار باشند نیازمند این هستند که در مکانی خشک قرار گیرند و یا به عبارت دیگر رطوبت هوا و رطوبت بدن به پخش بوی آنها و یا ساختار مولکولی آنها آسیب می‌رساند، پس بهتر است اگر فعالیت بدنی بالایی دارید و یا رطوبت بدنتان نسبتاً بالاست از عطرهای گرم استفاده نکنید .

    مناطقی که عطر و ادکلن را اسپری می کنیم

    اگر مایل هستید عطر و ادکلن تان پخش بوی فوق‌العاده و همین طور ماندگاری بالایی داشته باشد و از طرف دیگر بوی آن تغییر نکند پس هرگز عطر و ادکلن را بر روی لباس و یا موهای خود اسپری نکنید.

    این کار باعث بوجود آمدن بویی نامطبوع در عطرتان می‌شود. مناطق نبض دار بدن، مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای اسپری کردن عطرها می‌باشد.

    پشت زانو ، گردن، داخل آرنج، مچ دست، روی سینه، و روی شکم بهترین مناطق برای اسپری کردن عطر می‌باشد و باعث می‌شود عطرتان پخش بوی فوق‌العاده و ماندگاری بی‌نظیری داشته باشد.

    عطر را روی نبض بزنید

    بسیاری از خانم ها و آقایان نمی دانند که عطر را به کجای پوست خودشان بزنند. عطر باید به نقاطی که دارای نبض است زده شود. در حقیقت نقاط دارای نبض، نقاطی هستند که فاصله رگ ها از سطح پوست به کمترین حد خود می رسد و در همین نقاط، رگ های خونی حرارت بیشتری از خودشان می دهند که به صورت یک پمپ کوچک عطر عمل می کند و بوی عطر هم بهتر متصاعد می شود. نقاط دارای نبض عبارتند از: مچ دست، پشت گوش، پشت زانوی پا و پشت آرنج دست و قسمت پایین گلو. در ضمن برای اینکه بوی عطر دوام بیشتری داشته باشد، روی مچ های پا نیز می توانید عطر بزنید که جریان متصاعد شدن عطر را از پایین به بالا امکان پذیر می سازد.

    میزان غلظت عطر

    طول عمر یک عطر رابطه مستقیمی با میزان روغن موجود در فرمول آن دارد. غلیظ‌ترین عطر ها در درجه اول خود عطرها می‌باشد و پس از آن وجود ادو پرفیوم ها هستند و بعد از آن ادو تویلت  است. در واقع میزان ماندگاری عطر رابطه معکوسی با نسبت آب و الکل موجود در عطر ها دارد. هر چقدر عطر، کمتر آبکی باشد ماندگاری بیشتری دارد .

    میزان رطوبت پوست شما چقدر است

    اگر پوست خشکی داشته باشید، هرگز میزان ماندگاری عطر و طعم عطر را به آن میزانی که انتظار دارید، نخواهید داشت! اگر پوست شما به طور کامل خشک باشد، عطر شما همچون هر مایعی دیگری تبخیر می‌شود و ماندگاری و پخش بوی ایدئالی را برای شما نخواهد داشت. در واقع می‌توان گفت که عطر سریع‌تر تمام می‌شود. اما راه‌حل چیست؟ ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه عطر را بر روی پوست خود اسپری کنید از لوسیون های مخصوص بدن که بدون روغن مصنوعی باشد استفاده کنید ، این لوسیان ها کاملاً مشابه روغن طبیعی پوست است و باعث می‌شود تا هم پوست شما شاداب‌تر بماند و هم این که ماندگاری و مشخصات عطر حفظ می‌شود.

    پوست چرب مدت بیشتری عطر را نگه می‌دارد، قبل از اسپری کردن عطر روی قسمت‌های نبض دارتان وازلین بمالید. 

    وازلین مولکول های عطر را به دام می اندازد

    اگر پوست خیلی خشکی دارید یا اگر می خواهید تا حد ممکن ماندگاری عطرتان را بالا ببرید، می توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است یک لایه خیلی نازک از وازلین را روی نقاطی بمالید که می خواهید عطر بزنید یعنی روی نبض ها و بعد عطر بزنید. با این کار مولکول های عطر به جای اینکه جذب پوست شوند در میان لایه نازک وازلین گیر کرده و در نتیجه بوی بیشتری از خود متصاعد می کنند.

     بالابردن ماندگاری عطر
    بالابردن ماندگاری عطر

    نحوه اعمال عطر بر روی پوست

    اگر شما معمولا بعد از اسپری کردن عطر بر روی مچ دست خود، آن را مالش از هم‌اکنون این کار را متوقف کنید. زیرا رایحه‌های عطر و ادکلن و ترکیبات آن پیچیده است و همچنین ملکول‌های آن سنگین هستند و مالش عطر باعث می‌شود تا ساختار عطر از هم بپاشد و یا مولکول‌های عطر بشکنند، این کار اولین تأثیر خود را به روی بوی عطر و ادکلن خواهد گذاشت و پس از آن ممکن است بر روی میزان ماندگاری و پخش بوی آن نیز تاثیر بگذارد.  بهترین کار این است که پس از اسپری کردن عطر و ادکلن بر روی پوست بدنتان اجازه دهید عطر به صورت طبیعی از طریق منافذ پوست جذب شود.

    پس از آنکه عطر را به نبض روی مچ دست اسپری کردید، مچ دستهایتان را به یک دیگر نمالید. این اشتباهی است که ممکن است بسیاری انجام دهند، اما لازم است بدانید که این کار باعث می شود، رایحه اولیه و قوی عطر از بین رفته و در نتیجه ماندگاری عطر کاهش یابد. پس از آنکه عطر و ادوکلن را روی نبض دست، پشت قوزک پا یا روی گردن اسپری کردید، اجازه دهید چند ثانیه باقی بماند و آن را روی پوست نمالید.

     بعد از اسپری کردن عطر روی مچتان آن را‌تر نکنید. اگر مچ‌ها را بهم بمالید موجب از بین رفتن سریع‌تر عطر و تبخیر آن می‌شود. 

    این چند ترفند کاربردی را انجام دهید تا بالا بردن ماندگاری عطر را انجام داده باشید.

    به نظر شما راه های دیگری هم برای بالا بردن ماندگاری عطر و ادکلن وجود دارد؟

    ز کجا عطر و ادکلن اورجینال بخریم؟

    با جستجو در یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید خیلی سریع چند گزینه مناسب را پیدا نموده، آنها را با یکدیگر مقایسه و در نهایت انتخاب مطلوب‌تان را انجام دهید.

    اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ممنون که با مجله اینترنتی ایلیار همراه بودید!

    خوشحال میشویم صفحه اینستاگرام ایلیار را دنبال کنید .

    هم چنین در صورت تمایل از فروشگاه اینترنتی ایلیار دیدن کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    ادکلن زنانه چی بزنیم؟

    این روزها علاوه بر پوشاک مناسب و آرایش ملایم ، خانوم ها باید به بوی …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.