قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه » آرایش و زیبایی » تاریخ انقضا محصولات آرایشی رو چطور بفهمیم ؟
فروشگاه اینترنتی ایلیار
تاریخ انقضا محصولات آرایشی
تاریخ انقضا محصولات آرایشی

تاریخ انقضا محصولات آرایشی رو چطور بفهمیم ؟

  • تاریخ انقضا محصولات آرایشی رو چطور بفهمیم ؟

    امروز داشتم لوازم آرایشیمو مرتب می کردم که تصمیم گرفتم یه سری ها رودور بریزم ولی نمیدونستم کدومشون منقضی شدن. در ادامه با مجله اینترنتی ایلیار همراه باشید

    هر چه قدر هم یک محصول آرایشی خوب و با کیفیت باشد، باز هم برای زمان طولانی نمی توان از آن استفاده کرد. محصولات آرایشی نیز همانند دیگر کالاهای ساخت بشر، عمر مفید دارند و پس از سپری شدن این دوره، باید دور انداخته شوند.

    تاریخ انقضا محصولات آرایشی

    استفاده از وسایل آرایشی ای که تاریخ مصرفشان گذشته، می تواند برای پوست ضرر داشته باشد و مشکلات گوناگونی را ایجاد کند. این وسایل همچنین می توانند بستری برای رشد باکتری ها را هم ایجاد کرده و سلامت فرد را به خطر بیندازند.

    برای اینکه بدانید عمر مفید کرم پودر، رژلب، رژگونه یا سایه آرایشی شما چقدر است باید به بسته بندی و اطلاعات درج شده در پشت یا بخش زیرین آن ها مراجعه کنید

    اگر از محصولات آرایشی که استفاده می کنید تاریخ انقضاء آن گذشته باشد دیگر تاثیری که باید داشته باشد را ندارد و حتی ممکن است پوست تان را دچار حساسیت و التهاب نیز بکند.

    به عنوان مثال اگر ریملی که استفاده می کنید تاریخ انقضاء آن ۶ ماه پس از تولید باشد اما بیشتر از ۶ ماه استفاده کنید باکتری ها را از چشم به داخل ریمل منتقل می کنید و این باکتری ها داخل ریمل رشد می کنند و دوباره به چشم ها منتقل می شوند. از طرف دیگر ریمل خشک تاریخ گذشته مژه ها را زیبا نمی کند. پس لوازم آرایشی تاریخ گذشته را دور بیندازید.

    تاریخ انقضا آرایشی
    تاریخ انقضا آرایشی

    PAO در محصولات آرایشی چیست ؟

    PAO در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط کمیسیون اروپایی به عنوان برچسب سلامتی محصولات آرایشی اعلام شده و مورد استفاده قرار گرفت.

    «پی اِی او» یا «مهلت پس از بازکردن»، یک نماد گرافیکی است که مدت زمان قابل استفاده بودن محصولات آرایشی و بهداشتی را پس از اولین باز کردن، مشخص می‌ کند.

    شکل این نماد همان طور که در تصاویر می بینید، یک ظرف استوانه‌ ای با درب باز شده است که یک بر حسب ماه (M) یا سال (Y) روی آن درج شده است.

    یک علامت بسیار کوچک روی تمامی وسایل آرایشی وجود دارد که تقریبا بسیاری از مردم از مفهوم واقعی آن مطلع نیستند. این علامت به شما اعلام می کند که محصول آرایشی موردنظر را تا چه زمانی می توانید استفاده کنید.

    در واقع شماره درج شده روی این علامت، تعداد ماه هایی است که می توان پس از باز شدن درب محصول از آن استفاده کرد.

    همه محصولات آرایشی باید شکل یک بطری درباز به همراه یک عدد روی بسته بندی هایش داشته باشد. این علامت ممکن است روی جعبه یا روی خود محصول تعبیه شده باشد. قبل از این که جعبه لوازم آرایشی را دور بیندازید حتما به این علامت روی جعبه دقت کنید.

    شمارش این عدد از زمانی شروع می شود که درب محصول را باز کرده اید نه از روزی که آن را خرید کرده اید.

    پس اگر محصول را خریده اید و به مدت یک ماه درب آن پلمپ مانده و باز نکرده اید این یک ماه به حساب نمی آید. از اکنون به بعد با دقت به این نشانه دیگر محصول تاریخ گذشته مصرف نخواهید کرد.

    با اینکه دولت آمریکا اجباری برای درج تاریخ تولید روی محصولات آرایشی ندارد، اما کارخانه ها ملزم به درج «عمر فروشگاهی» یا «عمر انباری» محصولات خود هستند. عمر انباری، مدت زمانی است که یک محصول قابل استفاده باقی می ماند.

    عمر انباری محصولات آرایشی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال، محصولاتی همانند کرم پودرها یا رژگونه ها عموما تا ۲۴ ماه پس از باز شدن دربشان مهلت استفاده دارند.

    نماد PAO  را روی رژلب ها و ریمل های چشم نیز می توانید مشاهده کنید. مثلا ریمل ها عموما تا ۱۲ ماه مهلت استفاده دارند. همچنین، بد نیست بدانید که سازمان دارو و غذا اعلام داشته ریمل ها را پس از خشک شدن، دور بیندازید زیرا استفاده از آن ها می تواند به چشمان شما آسیب وارد کند.

    تاریخ انقضا محصولات آرایشی
    تاریخ انقضا محصولات آرایشی

    روی تمام محصولات این علامت رو میبینین و بهتون میگه که بعد از باز کردن درب اون چه مدت می تونین ازش استفاده کنین – یا بهتره که ازش استفاده کنین.

    این علامت نشان دهنده زمانی است که میتوانید بعداز بازشدن دررب محصول از آن استفاده کنید.برای مثال علامت ۱۲ روی تصویر بالا نشان دهنده این است که از زمانی که درب محصولل باز میشود تا ۱۲ ماه (M=month) قابل استفاده است.

    شما تا حالا به تاریخ انقضا محصولات آرایشی که میخرید دقت کردید؟

    View this post on Instagram

    سلام دوستای عزیزم🙋‍♀️ امروز داشتم لوازم آرایشیمو مرتب می کردم که تصمیم گرفتم یه سری ها رودور بریزم ولی نمیدونستم کدومشون منقضی شدن💄😳 برای اینکه بدانید عمر مفید #کرم پودر، #رژلب، #رژگونه یا #سایه آرایشی شما چقدر است باید به بسته بندی و اطلاعات درج شده در پشت یا بخش زیرین آن ها مراجعه کنید شکل این نماد همان طور که در تصاویر می بینید، یک ظرف استوانه‌ ای با درب باز شده است که یک بر حسب ماه (M) یا سال (Y) روی آن درج شده است. در واقع شماره درج شده روی این علامت، تعداد ماه هایی است که می توان پس از باز شدن درب #محصول از آن استفاده کرد. همه محصولات #آرایشی باید شکل یک بطری درباز به همراه یک عدد روی بسته بندی هایش داشته باشد. این علامت ممکن است روی جعبه یا روی خود محصول تعبیه شده باشد. قبل از این که جعبه #لوازم_آرایشی را دور بیندازید حتما به این علامت روی جعبه دقت کنید. شمارش این عدد از زمانی شروع می شود که درب محصول را باز کرده اید نه از روزی که آن را خرید کرده اید. شما تا حالا به تاریخ انقضا #محصولات_آرایشی که میخرید دقت کردید؟ اگه خوشتون اومد لایک و فالو یادتون نره 🙏 ❤ نظراتتونو تو کامنت بنویسید 👇✏ پیج رو با تگ به دوستاتون معرفی کنید 😍 ❤ Follow 👉 🆔️ @iliyarBlog Follow 👉 🆔️ @iliyarFun . 🌐 http://www.iliyar.com #زیبایی #دخترونه #فالو_کن #بلاگر #آرایشی #اکسپلور #لوازم_آرایش #تاریخ_انقضا #آرایشی #روزمرگی #خانهداری #دخترانه #زنانه

    A post shared by iliYar♡فروشگاه آنلاین ایلیار (@iliyarblog) on

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطلب پیشنهادی

    بهترین عطر پاییزی زنانه

    خوشبوترین و بهترین عطر پاییزی زنانه کدام هست؟

     عطر پاییزی زنانه بالاخره فصل زیبای پاییز هم داره فرا میرسه و از گرمای وحشتناک هوا کم …

    یک دیدگاه

    1. من یک کرم خارجی خریدم که روش هم تاریخ انقضا داره هم pao وقتی آوردم خونه متوجه شدم تاریخش گذشته و برگشتم مغازه‌ای که خریده‌ بودم.فروشنده گفت اصل تاریخ همون pao هست.آیا این مطلب درسته و من میتونم از محصولی که خریدم استفاده کنم؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.